استفاده از گوگل ترند برای سئو

نوشته شده توسط زهرا نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2135

4/5 - (4 امتیاز)

در این مقاله می خواهیم در مورد گوگل ترندز صحبت کنیم و اینکه چطور از آن برای سئو سایت خود استفاده کنیم و همچنین نحوه کارکردن با آن را آموزش خواهیم داد.

گوگل ترند (google trends)   یکی از بهترین روش ها برای دسترسی به سئو سایت است. این ابزار که در سال 2006 میلادی تولید شد می تواند اطلاعات بسیار مفیدی در مورد میزان جستجوی افراد در موتورهای مختلف جستجو بدهد.

مدیران سایت می توانند با استفاده از ابزار گوگل ترند اطلاعات مفیدی در مورد کلمات کلیدی مورد نظرشان و میزان جستجوی آن در مناطق مختلف جهان به دست بیاورند، سپس می توانند با استفاده از اطلاعاتی که از این ابزار به دست می آورند میزان بازدهی سئو سایت خود را افزایش دهند.

از آنجایی که آمار مربوط به گوگل ترندز در مورد کلمات کلیدی ؛ آماری واقعی و صحیح است با استفاده از آن می توانید میزان رشد و افت کلمات کلیدی سایتتان را بررسی کنید.

با استفاده از ابزار گوگل ترندز می توانید آمار واقعی استفاده از کلمات کلید در مناطق مختلف جغرافیایی و افت و یا پیشرفت کلمه کلیدی را به دست آورید در کل آنالیز بسیار مناسبی از کلمات کلیدی مورد نظرتان به شما می دهد.  بنابراین این ابزار در سئو و بهینه سازی سایتتان بسیار مفید است.

یکی از فواید گوگل ترندز این است که به ما در مورد نحوه نوشتن کلمات مختلف کمک می کند. به عنوان مثال شما می خواهید اختلاف بین کلمه “پاکسازی” و یا  “پاک سازی” را ببینید . گوگل ترندز به شما خواهد گفت که کدام کلمه بیشتر مورد جستجو قرار می گیرد.

همچنین کاربرد دیگری که گوگل ترندز دارد این است که شما می توانید چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید و آنها را با کاما از هم جدا کنید. در این صورت گوگل ترندز آن ها را با هم مقایسه می کند  و نمایش می دهد.

امکانات گوگل ترند:

  • با استفاده از گوگل ترندز می توان عکس ، وب ، یوتیوب ، اخبار و محصولات را جستجو کرد.
  • شما می توانید با کمک گوگل ترند یک کشور و یا منطقه جغرافیایی خاص را هدف قرار دهید.
  • با استفاده از ابزار گوگل ترندز می توان هر محدوده زمانی که مورد نظرتان است را جستجو کنید برای مثال می توانید در مورد 90 روز گذشته جستجو کنید.
  • با استفاده از گوگل ترند می توانید تا تعداد 5 عبارت را با هم مقایسه کنید.

چگونه با استفاده از گوگل ترند می توانیم سئو سایتمان را بهینه سازی کنیم؟

مقدار ترافیک کلمات کلیدی را نشان می دهد

گوگل ترندز یک ابزار رسمی گوگل است که میزان سطح ترافیک سایت را نشان می دهد. گوگل ترندز مقدار دقیق ترافیک را نشان نمی دهد اما می تواند مقدار نسبی آن را نمایش دهد. همچنین این ابزار در مورد نمایش دقیق میزان ترافیک کلمات کلیدی مفید است.

چگونه می توان میزان دقیق ترافیک کلمات کلیدی را به دست آورد؟

اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد اطلاعات ترافیکی کلمات کلیدی داشته باشید، می توانید آن کلمه کلیدی را با کلمات کلیدی مشابه که قبلا رتبه بندی شده است مقایسه کنید و با میزان سطح ترافیک آن آشنا شوید.

جستجو بر اساس بازه زمانی

با استفاده از گوگل ترندز می توان با نگاهی مختصر به میزان جستجو در روزهای اخیر، مثلا در 90 روز گذشته و یا یک هفته اخیر و یا 30 روز گذشته، اطلاعات ارزشمندی در مورد میزان جستجو و کلمات کلیدی که بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است، به دست آورید.

طبقه بندی کلمات کلیدی

گوگل ترندز توانایی محدود کردن کلمات کلیدی بر اساس دسته بندی های مشخص را دارد و به این صورت می تواند اطلاعات دقیق تری در مورد کلمات کلیدی به شما ارائه دهد.

کلمات کلیدی بر اساس موقعیت جغرافیایی

ابزار google trends  می تواند با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی بدهد.

این اطلاعات می تواند بگوید که در هر منطقه خاص جغرافیایی از چه کلماتی استفاده کنیم بهتر است.

به عنوان مثال ؛ اگر یک موضوع خاص در یک منطقه خاص پر طرفدارتر باشد می توان تبلیغات محتوایی را با توجه به آن موضوع و آن کلمه کلیدی انجام داد.

آموزش استفاده از گوگل ترندز (google trends)

همانطور که گفته شد زمانی که در حال استفاده از گوگل ترندز هستید می توانید 4 پارامتر را مشخص کنید:

  1. منطقه جغرافیایی جستجو
  2. بازه زمانی جستجو
  3. دسته بندی موضوعات
  4. نوع جستجو که به صورت عکس ، ویدئو، فیلم ، سایت و غیره باشد.

در گوگل ترندز می توانید تا پنج واژه را با هم مقایسه کنید.  گوگل ترندز همیشه به روز ترین اطلاعات و جستجو را در اختیار شما قرار می دهد. گوگل ترند مجبوب ترین و به روز ترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید صاحب یک شرکت طراحی سایت هستید و می خواهید ببینید کاربرانی که این کلمه را جستجو می کنند بیشتر در چه بازه زمانی و چه کلماتی را بیشتر جستجو می کنند و بیشتر از چه مناطق جغرافیایی هستند. به طور مثال شما دو کلمه کلیدی طراحی سایت و طراحی وب سایت را می خواهید با هم مقایسه کنید . در این صورت زمانی که در گوگل ترندز این دو کلمه را با هم مقایسه کنید گوگل ترند به شما می گوید که در کدام کشور و در چه بازه زمانی و کدام کلمه کلیدی را بیشتر استفاده می کنند. با استفاده از اطلاعاتی که گوگل ترندز به ما می دهد می توانیم کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی  خود را به صورت هدفمند و صحیح راه اندازی کنیم و سایت خود را به خوبی بهینه سازی کنیم.

جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی

گوگل ترند می تواند بر اساس کلماتی که بیشتر مورد جستجو قرار می گیرد بگوید که آن کلمه در کدام ناحیه جغرافیایی بیشتر استفاده شده است.

در گوگل ترند بر روی کلمه subregion   کلیلک کنید منو کشویی باز می شود که در آن  بر روی کلمه city  کلیک کنید در آنجا نشان خواهد داد که کلمه کلیدی که به دنبال آن هستید بیشتر در کدام شهر مورد استفاده قرار گرفته است.

جستجو کلمات کلیدی و تاثیر آن بر روی سئو سایت

جستجو کلمات کلیدی در گوگل ترند بیشترین استفاده را برای سئو دارد. اما با این حال تولیدکنندگان محتوا کمتر به آن توجه دارند. زمانی که شما یک کلمه کلیدی را به این ابزار می دهید گوگل ترندز کلمات کلیدی مختلفی را به شما ارائه می دهد. ممکن است در این میان کلماتی  را به شما ارائه دهد که از نظر معنایی زیاد مناسب کار شما نباشد اما در کل در میان کلماتی که ارائه می دهد می تواند کمک زیادی به شما کند.

با استفاده از ابزار google trends   می توانید متوجه شوید که در حیطه کاری شما کدام کلمه کلیدی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد  و به این ترتیب بر روی آن کلمات کلیدی بیشتر وقت بگذارید تا بر روی سئو سایت شما تاثیر مثبت بگذارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز