آیا وردپرس برای سایت های پربازدید مناسب است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2636

5/5 - (5 امتیاز)

یک داستان رایج در مورد وردپرس وجود دارد که وردپرس برای پروژه های بزرگ تجاری مناسب نیست زیرا وردپرس یک سیستم عامل رایگان منبع باز است. اما این داستان از بین رفته است و بسیاری از برند های بزرگ از وردپرس استفاده می کنند و کار های بسیار خوبی نیز ارائه می دهند.

چرا وردپرس؟

بر اساس آمار و گزارشات وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتواست و بیش از 31% از کل وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند.  امروزه وردپرس محبوب ترین سایت ساز در جهان است.

وردپرس در سال 2003 به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی راه اندازی شد اما اکنون برای اهداف مختلفی از جمله وبلاگ، مجلات، سایت های تجارت الکترونیکی، مشاغل، اوراق بهادار، سایت های عکاسی و موارد دیگر استفاده می شود. نحوه رشد وردپرس تنها در 15 سال بسیار جالب است.

دلایل محبوبیت وردپرس:

  • استفاده از آن ساده و آسان است: برای ایجاد یک سایت در وردپرس نیازی به دانش کد نویسی پیشرفته ندارید. هر فرد مبتدی و آماتوری می تواند نحوه استفاده از آن و ایجاد یک وب سایت را با استفاده از آن بیاموزد.
  • وردپرس انعطاف پذیر است: وردپرس بیشترین تعداد افزونه ها و ابزارهای کاربردی را ارائه می دهد. شما می توانید طراحی وب سایت خود را از بین هزاران موضوع زیبا انتخاب کنید و هر عملکردی را که می خواهید از میان هزاران افزونه موجود در وردپرس اضافه نمایید.
  • شما داده های خود را در اختیار دارید: شما مالکیت و کنترل کامل بر داده های وب سایت خود دارید زیرا می توانید سایت خود را در اکانت میزبانی خود میزبانی نمایید.
  • وردپرس قدرتمند است: بستر وردپرس بسیار قدرتمند و مقیاس پذیر است. شما می توانید سایت های پر ترافیک، سایت های تجارت الکترونیکی و یا هر نوع سایت دیگری را با وردپرس به طور کارآمد ایجاد نمایید.
  • وردپرس یک برنامه رایگان است: نرم افزار وردپرس یک نرم افزار کاملا رایگان و منبع آزاد است که شما می توانید هر چند باری که می خواهید به طور رایگان از آن استفاده کنید یا تغییراتی در آن ایجاد نمایید و یا مطلب بارگذاری نمایید. شما فقط نیاز به خرید دامنه و میزبان دارید که بایستی هنگام ایجاد یک سایت ساده خریداری نمایید.
  • شما هیچوقت تنها نیستید: در وردپرس میلیون ها منبع و هزاران نفر برای حل هر مشکلی که با آن رو به رو می شوید، وجود دارد. شما در وردپرس می توانید هزاران مقاله، مستند، آموزش، فیلم و افراد واقعی را پیدا کنید تا در انجمن های پشتیبانی، ایمیل، چت و خدمات تلفنی تجاری به شما کمک کنند.

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد، به خصوص برای افراد غیر حرفه ای. یکی از ویژگی های وردپرس اداره بسیار معقول از حجم ترافیک است. جدا از کاربرپسند بودن وردپرس می توانید از آن برای اهدف مختلفی استفاده کنید. خیلی از افراد سرشناس در دنیا و شرکت های بزرگ از وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده می کنند. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد از جمله اینکه:

  • وردپرس بسیار انعطاف پذیر است و با هر نرم افزاری منطبق می شود. به خاطر وجود افزونه های بی شمار در وردپرس (بیش از 41000 افزونه) به راحتی می توانید از وردپرس برای اهداف و کاربرد های متفاوت استفاده کنید و آن را با هر نرم افزاری مطابقت دهید.
  • وردپرس روز به روز بهتر می شود. وردپرس روزانه در حال بهبود رابط کاربری و ویژگی هایش می باشد. قبلا از وردپرس برای ساخت وبلاگ استفاده می شد اما اکنون سایت های زیاد تجاری را می توانیم ببینیم که از وردپرس استفاده می کنند.
  • امنیت

امنیت یکی از اساسی ترین مسائل در زمینه طراحی وب و کسب و کار می باشد. با وجود منبع باز بودن وردپرس و در دسترس بودن کد های آن وردپرس بسیار امن است.

قبل از استفاده از وردپرس برای سایت های پرترافیک بایستی اطمینان حاصل کنید که سایت آماده مقابله با حجم بالای ترافیک می باشد. مطمئنا وردپرس قادر به مدیریت حجم بالایی از ترافیک می باشد اما ممکن است در این مسیر محدودیت هایی نیز وجود داشته باشد. مثلا هنگامی که تغییری را در سرور، سیستم حافظه پنهان یا اندازه پرونده خود ایجاد می کنید بایستی اطمینان حاصل کنید که سایت شما پس از دریافت فقط چند هزار بازدید خراب نمی شود.

محدودیت های سخت افزاری

وردپرس مانند هر نرم افزار وب دیگری فقط قادر به اداره از حجم ترافیکی است که سخت افزاری که آن را اجرا می کند، اجازه می دهد.

دو مانع اصلی برای عملکرد نامناسب سایت در حجم ترافیک بالا وجود دارد:

محدودیت های پردازنده

حجم بالای ترافیک می تواند تقاضای زیادی برای استفاده از منابع داخلی سرور شما داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که سرور شما از قدرت پردازنده و منابع حافظه کافی برای پاسخ گویی به این خواسته ها برخوردار است.

محدودیت های شبکه

اتصال اینترنتی کند می تواند تعداد صفحاتی را که سرور شما می تواند در یک مکان معین از زمان ارائه دهد را محدود کند.

پشتیبان شبکه سرور شما (هاست یا ISP ) معمولا سرور شما را از طریق آداپتور اترنت به شبکه داخلی خود متصل می کند. آداپتور ها معمولا با حد اکثر سرعت استاندارد خاص کار می کنند، که معمولا 10 یا 100 مگا بیت یا 1 گیگا بیت در ثانیه می باشد. سرور شما نمی تواند فایل ها را با سرعتی بیشتر از این اتصال شبکه انتقال دهد. علاوه بر این ممکن است فاکتور های زیاد دیگری وجود داشته باشند که بر نرخ انتقال داده ها تاثیر می گذارند.

راه حل هایی برای حجم ترافیک بالا

وردپرس وقتی در بهترین شرایط وجود دارد می تواند بهترین بازدهی را داشته باشد. وقتی با حجم بالایی از ترافیک رو به رو هستید می توانید موارد زیر را برای بازدهی بیشتر کنترل کنید:

  • پلاگین ها یا گرافیک های وردپرس را خاموش یا محدود کنید

اگر سایت شما دارای تعداد زیادی کد یا مقوله های طراحی باشد ممکن است ترافیک بالاتری را متوجه شما کند.

افزونه های وردپرس فایل هایی هستند که توسط قالب وردپرس شما فراخوانی می شوند. این افزونه ها برای ایجاد اطلاعات، گزارش هایی می سازند و آن ها را به پایگاه داده ارسال می نمایند. هر چه افزونه های درون سایت شما بیشتر باشد تعداد گزارش ها به پایگاه داده ها در وب سایت شما بیشتر می شود. هنگامی که این فایل های قابل دسترسی و گزارشات به پایگاه داده و افزایش در بازدید سایت با هم ترکیب شوند، حجم بالایی از ترافیک برای سرور شما به وجود می آید. اما این حجم از ترافیک با محدود کردن افزونه ها و گرافیک ها به طور موقت قابل کنترل و کاهش است.

میزبان جدید

اگر سرور شما به اندازه کافی قدرتمند نباشد ممکن است نیاز به یک سرور جدید داشته باشید.

در اینجا چند راه حل برای سایت هایی که با ترافیک بالا مشکل دارند ارائه شده است:

  • میزبانی مشترک: سعی کنید به میزبانی مجازی ارتقا دهید.
  • میزبانی اختصاصی مجازی: سعی کنید به میزبانی اختصاصی ارتقا دهید.
  • میزبانی اختصاصی: سعی کنید آن را به یک سرور اختصاصی با قدرت بالاتر اختصاص دهید.
  • میزبانی اختصاصی پر قدرت: با پشتیبان میزبان خود در مورد سرور های متعادل با لود چندگانه صحبت کنید.

در همه موارد سرور شما به اندازه پشتیبان شبکه شما قدرتمند است. اگر پشتیبان شما پهنای باندی را که نیاز دارید ارائه نمی دهد، ممکن است شما در مورد افزایش پهنای باند نیاز به مذاکره داشته باشید یا نیاز داشته باشید پشتیبان دیگری بیابید که پهنای باند مورد نیاز شما را تامین کند.

در آخر بایستی بگوییم وردپرس برای سایت های پربازدید مناسب است و می تواند حجم بالایی از ترافیک را کنترل کند، اگرچه ممکن است محدودیت هایی را به همراه داشته باشد اما این مسئله در وردپرس قابل اجرا و کنترل می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز