تأثیر گرافیک وب سایت بر روی سئو سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2817

4.3/5 - (6 امتیاز)

بسیاری از مردم بر این باورند که طراحی وب یعنی فقط داشتن سایتی زیبا. اگرچه این موضوع درست است اما این تنها بخش طراحی سایت نیست. در واقع، طراحی سایت شامل خیلی جنبه ها و موارد دیگر از جمله سئو سایت نیز می باشد.

موارد زیادی در بحث طراحی سایت وجود دارد که می تواند بر سئو سایت تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال وب سایت شما می تواند بک لینک های زیادی از سایت های معتبر داشته باشد اما به دلیل طراحی نامناسب وب سایت از ترافیک و رتبه بندی خوبی برخوردار نباشد.

در این قسمت به بررسی برخی مواردی که در طراحی و گرافیک سایت وجود دارد و می تواند بر سئو سایت تأثیر بگذارد می پردازیم:

زیبایی شناسی(گرافیک زیبا در طراحی سایت)

همانطور که پیشتر گفته شد بخشی از طراحی سایت زیبا بودن آن است. وقتی یک سایت به زیبایی طراحی شده باشد و از گرافیک خوبی برخوردار باشد می تواند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

اگر طراحان وب سایت ها از ترکیب های رنگی و یا فونت های نامناسب و یا گرافیک ضعیف استفاده کنند، حتی اگر سایت از نظر سئو خوب باشد، بازدید کنندگان بلافاصله وب سایت را ترک می کنند و به وب سایت های دیگر می روند.

پیمایش ضعیف

هنگامی که یک وب سایت دارای پیمایش ضعیف باشد، حتی اگر از نظر گرافیکی قوی باشد، نمی تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند. هیچ کس دوست ندارد که بین صفحات یک وب سایت هنگامی برای موضوع خاصی جستجو می کند، گم شود. پیمایش ضعیف باعث ترک بسیاری از کاربران از سایت می شود، بنابراین طراحی سایت بایستی به گونه ای باشد که توجه ویژه ای به پیمایش داشته باشد.

پخش اتوماتیک موسیقی یا فیلم

پخش خودکار موزیک با بارگذاری صفحه اصلی برای برخی از کاربر ها می تواند جذاب باشد اما برای عده ای هم می تواند آزار دهنده باشد، به خصوص افرادی که از هدفون استفاده می کنند. استفاده از هدفون برای افراد در تمام مدت جستجو در وب سایت می تواند خسته کننده باشد.

اگر فکر می کنید که فیلم یا موسقی مورد نظر را بایستی در تمام صفحات وب خود داشته باشید، آن را به صورت خودکار پخش نکنید بلکه امکان انتخاب را، با گذاشتن دکمه پخش به کاربر بدهید. اینگونه کاربران آرامش بیشتری خواهند داشت و با عصبانیت صفحه وب را ترک نخواهند کرد.

پاپ آپ ها(پنجره های بازشو)

پاپ آپ ها کاربرد های خاص خود را دارند اما در عین حال می توانند آزار دهنده باشند. به خصوص زمانی که آنها قبل از دسترسی کاربران به محتوا ظاهر می شوند. آنها زمانی که کل محتوا را می پوشانند، آزار دهنده تر نیز می شوند.

اگر مجبور به استفاده از پاپ آپ ها در وب سایت خود هستید با احتیاط این کار را انجام دهید.

متن های ناخوانا

وقتی از فونت های خیلی کوچک برای متن های یک سایت استفاده می کنید یا زمانی که از پس زمینه با رنگ نامناسب برای محتوای متنی استفاده می کنید، کاربر را در خواندن متن به سختی می اندازید. وقتی کاربر به سختی میفتد ترجیح می دهد سایت شما را ترک کند و سایت دیگری را باز کند و این احتمال زیاد است که کاربر سایت شما، جذب رقیب شما شود.

اگر از یک ابزار خوانایی استفاده کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربر هنگام بازدید از وب سایت شما، تجربه خواندن دلپذیر را کسب خواهد کرد.

محتوای نه چندان مفید

برای یک کاربر اینترنت، تمام هدف بازدید از وب سایت اینست که چیزی از محتوای آن استخراج کند.خواه اطلاعاتی مربوط به محصولات یا خدمات صنعت شما باشد و یا فقط برای سرگرمی و گذران زمان. وقتی محتوای سایت شما برای کسی فایده ای نداشته باشد کاربران ترجیح می دهند به سراغ وب سایت های دیگر بروند.

مردم همچنین محتوای توهین آمیز را دوست ندارند و محتوایی با چنین خطاهایی در وب مستر ضعیف نشان داده می شود. پس بایستی تلاش کنید در طراحی سایت خود از محتوای با کیفیت استفاده کنید. منظور از محتوا فقط داده های متنی نیست و این موضوع می تواند شامل عکس ها و ویدئو ها نیز باشد که این خود بر جذابیت سایت نیز تأثیر گذار است.

طراحی بدون رسپانسیو

اگر وب سایت شما ریسپانسیو نیست، تعجب نکنید که چرا رنکینگ و ترافیک خوبی ندارید. دلیل آن کاملا واضح است، امروزه تعداد کاربرانی که از گوشی های موبایل خود برای جستجو در فضای نت استفاده می کنند از تعداد کاربران دسک تاپ ها بیشتر است.

کاربرانی که از گوشی های همراه استفاده می کنند، اگر نتوانند صفحه وب مورد نظر خود را به راحتی و خوانا در معرض نمایش در گوشی خود داشته باشد، وب سایت را ترک می کنند. در صورت افتادن چنین اتفاقی نه تنها شما رنکینگ و جایگاه اولیه خود را از دست می دهید بلکه سود فروش محصولات نیز از بین خواهد رفت. پس بایستی به جنبه موبایلی شدن وب سایت ها برای بهینه سازی سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

چگونگی تأثیر طراحی وب بر سئو سایت

هنگام تمرکز بر کلمات کلیدی در مقالات برای همگام سازی با سئو، مردم از طراحی وب سایت چشم پوشی می کنند. اگر هنگام طراحی وب سایت از کلمات کلیدی محبوب و مناسب استفاده شود، رتبه سئو به سرعت بالا خواهد رفت. کلمات کلیدی در محتوا، مقاله را بالا نگه می دارد اما کلمات کلیدی در طراحی وب کل وب سایت را بالا نگه می دارد و طراحی وب مستقیما روی رتبه سئو سایت تأثیر می گذارد.

محتوا پادشاه است

موتور های جستجو کلمات کلیدی را به صورت متن دریافت می کنند و نه به صورت گرافیکی. گوگل تنها موتور جستجوگر است که کلمات کلیدی در گرافیک های فلش را تا حدی تشخیص می دهد. همیشه به یاد داشته باشید که محتوا پادشاه است. حجم و محتوا در وب سایت مستقیما بر رتبه سئو تأثیر می گذارد.

از آخرین زبان طراحی سایت استفاده کنید

از یک زبان طراحی استفاده کنید که باعث می شود سایت شما زیبا به نظر برسد و همچنین پیمایش آن آسان باشد. HTML5 پربازدید ترین و محبوب ترین زبانی است که برای طراحی وب سایت ها برای شرکت های چند میلیون دلاری استفاده می شود. یک زبان پیچیده کیفیت طراحی وب را تحت تأثیر قرار می دهد و به وب سایت، رتبه بندی کمتری از موتور های جستجو می دهد.

استفاده هوشمندانه از گرافیک

اگرچه باید از استفاده بیش از حد از گرافیک خودداری کرد، اما استفاده هوشمندانه از گرافیک بسیار مفید است. از گرافیک های اطلاعاتی که به عنوان اینفوگرافیک نیز شناخته می شود، استفاده کنید. این به بعضی از موتور های جستجو پیشرفته کمک می کند تا کلمات کلیدی ذکر شده در گرافیک شما را تشخیص دهند. گرافیک را با محتوای متنی جالب مخلوط کنید، این کار نه تنها باعث جذابیت و اطلاع رسانی می شود، بلکه وب سایت شما مورد توجه موتور های جستجو نیز قرار می گیرد.

در حالیکه سئو بر رتبه بندی سایت شما تأثیر می گذارد و به سایت شما ترافیک می دهد، در صورتی که طراحی گرافیکی شما ضعیف باشد، محتوای با کیفیت وب سایت شما دیده نخواهد شد. پس هر جنبه ای از وب سایت شما مهم است و مطمئن باشید با صرف زمان و هزینه برای تجارت خود سرمایه گذاری کرده اید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز