آناتومی یک صفحه بهینه سازی شده برای سئو

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=534

5/5 - (4 امتیاز)

هنگامی که صحبت بر سئوی درون صفحه می شود، مطمئن هستم که شما در مورد متا تگ ها و تراکم کلمات کلیدی به اندازه کافی شنیده اید. اگر شما به دنبال استراتژی های عملی هستید که آن ها را در سایت خود استفاده کنید امروز با ما همراه باشید.

این یک چک لیست ساده است که باعث می شود از هر تکه محتوا که منتشر می کنید، حداکثر ترافیک را از موتور های جستجو دریافت کنید:

 

از URL های کاربر پسند استفاده کنید

گوگل ذکر کرده است که 3 تا 5 کلمه اول در URL دارای وزن بیشتری برای سئو هستند. و بررسی های کارشناسان سئو نیز نشان می دهد URL ها می توانند یکی از فاکتورهای برتری و موفقیت وب سایت در سئو باشند. برای همین پیشنهاد می شود که URL ها کوتاه و جذاب بوده و همیشه حاوی کلمه کلیدی باشند. به عبارتی دیگر از URL هایی که از اعداد و علائم نا مفهوم استفاده می کنند اجتناب کنید.

 

Title را با کلمات کلیدی آغاز کنید

تگ عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های سئوی صفحه است. پس بهتر است که این تگ با کلمه کلیدی آغاز شود تا شانس تاثیر آن افزایش یابد. شما مجبور نیستید که همیشه از کلمه کلیدی اصلی خود در تگ عنوان استفاده کنید. حتما کلمات کلیدی دیگری وجود دارد که با کسب و کار وب سایت شما در ارتباط است. پس می توانید از آن ها در ابتدای تگ عنوان استفاده کنید.

 

از تاکید بر روی اسامی و صفات کلیدی استفاده کنید

برای مثال: عبارت های 1397، بهترین، راهنما و غیره در عبارت “بهترین راهنمای سئو درون صفحه در سال 1397”. این عبارات می تواند علاوه بر تاکید بر عنوان در ساخت عبارات کلیدی بلند به شما کمک کنند.

 

عنوان پست وبلاگ را در تگ H1 قرار دهید

تگ H1 در یا headline tag در اکثر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به طور اتوماتیک در برای عنوان مقاله وبلاگ مورد استفاده قرار می گیرد. خوب اگر از چنین CMS هایی با تنظیمات پیش فرض استفاده می کنید پس شما کاری در این باره ندارید. اما اگر برنامه نویس وب سایت شما این ویژگی را در کد ها تغییر داده است باید اطمینان حاصل کنید که عنوان مقاله حتما در نهایت در تگ H1 قرار بگیرد.

تگ H1 بزرگ ترین تگ عنوان صفحه است. اما بررسی چشمی روش معتبری برای این بررسی مهم نیست. پس بهتر است که به کد وب سایت خود مراجعه نمایید. می توانید یکی از مقالات وبلاگ خود را در مرورگر اینترنتی کروم باز کنید، با کلیک راست روی عنوان و انتخاب inspect در کد ببینید که آیا این عنوان در تگ H1 قرار دارد یا خیر؟ به همین سادگی. در صورتی که برای تگ عنوان از تگ دیگری استفاده شده است لازم است که تنظیمات وب سایت خود را تغییر دهید تا برای همه صفحات این تغییر اعمال شود.

 

از المان های مالتی مدیای جذاب و خیره کننده استفاده کنید

علاوه بر متن ها در یک صفحه وب المان های تصویری نیز نقش مهمی در جذب کاربر دارند. المان های تصویری مانند عکس ها ویدئو ها، نمودارها و غیره می توانند کاربر را به خود جذب کرده تا زمان بیشتری را در وب سایت بگذرانند و همچنین نرخ پرش (ترک سریع وب سایت توسط کاربر) نیز کاهش یابد. این دو فاکتور در ارتباط با کاربران نقش مهمی در سئو دارند.

تصاویر همچنین به درک بهتر محتوای صفحه و متن آن کمک زیادی می کنند. این باعث می شود که کاربران اول از همه شروع به خواندن محتوا صفحه کرده که زمان بیشتری را در وب سایت صرف خواهند کرد، همچنین این تجربه کاربری برای آن ها بسیار مطلوب خواهد بود، برای همین مطالب وب سایت شما را به سایرین ترجیح خواهند داد. هیچ یک این رفتار ها از چشم گوگل دور نمی ماند و بر روی سئو تاثیر گذار خواهد بود.

 

در مطالب از تگ های زیر عنوان H2 تا H6 استفاده کنید

همیشه سعی کنید در مطالب صفحه تنها یک تگ H1 استفاده کنید و در ادامه از H2 به بعد برای زیر عنوان های مطالب مرتبط بهره ببرید. حتما در این عنوان ها از کلمات کلیدی استفاده نمایید. علاوه بر این H2 را می توان برای دندانه دادن در ساختار متن صفحه نیز استفاده کرد.

 

در صد کلمه اول صفحه از کلمه کلیدی استفاده کنید

کلمه کلیدی شما باید در 100 تا 150 کلمه اول مقاله به کار برده شود. احتمالا این کاری است که شما به طور طبیعی انجام می دهید. اما در برخی از مقالات با مقدمه مدرن معمولا این کار انجام نمی شود و آن را در ادامه مقاله به کار می برند. اگر شما در همان 100 کلمه اول از کلمات کلیدی استفاده کنید، گوگل نیز خیلی سریع و راحت به محتوای صفحه شما پی خواهد برد. یعنی صفحه شما برای آن کلمه دسته بندی و سپس رتبه بندی می شود.

 

استفاده از طراحی واکنش گرا

گوگل جریمه وب سایت های ناسازگار با دستگاه های موبایل را از سال 2015 آغاز کرد. و احتمالا این کار در آینده شدت بیشتری می گیرد. اگر می خواهید وب سایتی سازگار با دستگاه های موبایل داشته باشید به پیشنهاد گوگل توجه نمایید و از طراحی واکنش گرا یا Responsive استفاده کنید.

این بسیار تعجب بر انگیز است اگر وب سایت شما با دستگاه های موبایل سازگاری ندارد. چون امروز درصد بسیاری بیشتری از کاربران از دستگاه ها موبایل برای دسترسی به وب سایت ها استفاده می کنند. در صورت عدم سازگاری وب سایت شما با دستگاه های موبایل بدیعی است که کاربران نمی توانند از وب سایت شما استفاده کنند. در نتیجه شما یک مشتری بالقوه را از دست خواهید داد.

طراحی واکنش گرا در مقایسه با نسخه موبایل  و App هزینه توسعه و نگهداری بسیار کمتری را دارد. پس پیشنهاد کارشناسان ما در دارکوب این است که اگر وب سایت شما نیاز به این تغییرات دارد هر چه زودتر اقدام کنید تا از مزایای آن شما و کاربران تان بر خوددار شوند.

 

از لینک های خروجی استفاده کنید

این یکی دیگر از استراتژی های سئوی کلاه سفید برای دریافت ترافیک بیشتر است. لینک دادن به مطالب صفحات مرتبط به گوگل در درک بهتر محتوای صفحه شما کمک می کند. همچنین به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما در چرخه ارتباطی سایر وب سایت ها قرار دارد. عدم ایجاد لینک می تواند بزرگ ترین اشتباه شما در سئو باشد. سعی کنید برای یک صفحه با حدود 1000 کلمه بین 2 تا 4 لینک خروجی ایجاد کنید. البته توجه داشته باشید که وب سایتی که به آن لینک می دهید بر سئوی شما تاثیر گذار خواهد بود. پس سعی کنید که به سایت های معتبر و محبوب لینک دهید.

 

از لینک های داخلی استفاده کنید

سعی کنید در هر پست بین دو تا سه لینک داخلی به صفحات و مطالب مرتبط ایجاد کنید. بهترین سایت نمونه برای لینک های داخلی ویکی پدیا است. آن ها تقریبا برای هر موجودیت که در صفحات خود به آن پرداخته اند لینک ایجاد کرده اند. گاهی شما در یک صفحه از ویکی پدیا به بیش از 50 لینک داخلی بر می خوردید، که البته برای وب سایتی با حجم و نوع اطلاعات این چنین ممکن و ضروری است. لینک های داخلی نیز به ربات های موتورهای جستجو و همچنین کاربران کمک می کنند که مطالب مرتبط را یافته و از آن ها بیشتر استفاده کند. این باعث افزایش زمان حضور کاربر در وب سایت می شود و ربات ها با دیدن مطالب مرتبط می توانند مطالب بیشتری را از سایت شما بهتر و سریع تر فهرست و رتبه بندی کنند.

 

سرعت سایت خود را بهبود دهید

گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که سرعت وب سایت یکی از نکات موثر در سئو می باشد. حتی اخیرا هم بیش از گذشته این نکته اهمیت پیدا کرده است. شما می توانید با روش های متعددی سرعت وب سایت را افزایش دهید. برای مثال: بهینه و فشرده سازی کد ها، استفاده از CDN، فشرده سازی تصاویر، استفاده از هاست هایی با سرعت بالاتر.

توجه داشته باشید که تحقیقات نشان می دهد که اگر بار گذاری وب سایتی بیش از 4 ثانیه طول بکشد 75% شانس بازدید مجدد یک کاربر کاهش می یابد. البته در کشور ما با زیر ساخت های متفاوت اینترنت کاربران این مشکل از سوی ارائه دهنده سرویس اینترنت حس می کنند. اما گوگل خود می تواند سرعت وب سایت شما را ارزیابی کند و بر سئوی سایت اعمال نماید. شما نیز می توانید از طریق  Google PageSpeed Insightsسرعت وب سایت خود را به راحتی بررسی نمایید.

CDN و پلاگین های Caching روش های خوبی برای بهبود سرعت سایت هستند. به پیشنهاد کارشناسان سئوی ما در شرکت دارکوب بهتر است با صرف هزینه کمی هاست خود را به یک هاست بهتر تغییر دهید که از نظر بازگشت سرمایه توجیح پذیر است.

 

استفاده از مترادف های کلمات کلیدی

(LSI (Latent semantic indexing فهرست معانی متفاوت، مترادف هایی هستند که گوگل برای تعیین ارتباط یک صفحه (با کلمات کلیدی و عبارات جستجو) و کیفیت آن استفاده می کند. اگر شما متن های طولانی با توضیحات زیاد می نویسید به طور طبیعی از کلمات مترادف استفاده خواهید کرد. روش دیگر این است که کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید سپس در پایین صفحه به کلمات مرتبط به عنوان پیشنهادات گوگل برای جستجو بر خواهید خورد. می توانید از کلمات این قسمت در مقالات خود استفاده کنید.

 

بهینه سازی تصاویر برای سئو

برای بهینه سازی تصاویر وب سایت توجیح داشته باشید که حداقل نام فایل تصاویر حاوی کلمه کلیدی باشد و کلمه کلیدی هدف نیز حتما در Alt Text به کار رود. Alt Text همان متنی است که در صورت بارگذاری نشدن تصویر نمایش داده می شود و موتورهای جستجو برای درک محتوای تصویر و صفحه از آن کمک می گیرند.

 

از دکمه اشتراک شبکه های اجتماعی استفاده کنید

سیگنال های شبکه های اجتماعی به طور مستقیم بر روی سئوی وب سایت تاثیر ندارند. اما اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی باعث بازدید بیشتر محتوای سایت شما می شود. هر چه بیشتر مطالب صفحه شما دیده شود احتمال شناخته شدن برند و لینک دادن به مطالب سایت شما افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده است که با قرار دادن دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی تا 700% شانس به اشتراک گذاشته شدن مطالب افزایش می یابد.

 

پست های طولانی بنویسید

بررسی های کارشناسان سئو نشان میدهد که هر چه یک مطلب طولانی تر باشد رتبه بهتری می تواند دریافت کند. پس شما مقالات خود را برای 1900 کلمه هدف گذاری نمایید. با این حال برخی مقالات ممکن است که تا 5000 لغات نیز درازا داشته باشند. این مقاله طولانی به شما در دو جهت کمک می کند، هم اینکه به طور کلی شانس افزایش رتبه سایت بهبود می یابد و هم اینکه در این مقاله می توانید از کلمات کلیدی مختلف و هم معنی زیادی استفاده کنید. البته این به معنای آن نیست که صفحه را از کلمات کلیدی پر کنید بلکه در جای مناسب و با معنی از آن ها سود ببرید.

 

زمان ماندن کاربر در صفحه را افزایش دهید

زمانی که بازدید کننده ایی بلافاصله پس از ورود به یک صفحه دکمه برگشت را بزند به گونه ایی این پیام را به گوگل می دهد که این صفحه محتوای مفیدی ندارد. برای همین است که گوگل زمان بازدید کاربر dwell time را اندازه گیری می کند. شما می توانید با نوشتن مطالب مفید و طولانی زمان بازدید یک کاربر در وب سایت را افزایش دهید.

 

نوشتن محتوای با کیفیت برای سایت

احتمالا درباره بهبود کیفیت محتوای سایت زیاد شنیده اید. اما محتوای با کیفیت و منحصر به فرد نقش مهمی در موفقیت سئو دارد. اما چطور موتورهای جستجو به کیفیت محتوای یک صفحه پی می برند؟ برای این ارزیابی چندین روش غیر مستقیم وجود دارد.

  • زمان بازدید صفحه
  • زمان بازدید از سایت
  • بازگشت بازدید کنندگان
  • بوک مارک گوگل کروم
  • جستجو های برند شمل در گوگل

به عبارت دیگر محتوای با کیفیت هیچ ضرری برای شما ندارد بلکه باید هدف شما باشد. از سوی دیگر هم شما مجبور نیستید که برای پست مطلب جدید در هر روز به تولید مطالب بی کیفیت برای سایت روی بیاورید. به پیشنهاد کارشناسان سئوی ما در شرکت دارکوب بهتر است که به کیفیت اهمیت بیشتری بدهید. این طور نزد بازدیدکنندگان و گوگل به خوبی شناخته خواهید شد. این جامعه زنده کاربران مهمترین سیگنال حیات وب سایت شما است. برای همین وب سایت ها و وبلاگ های هوشمند کاربران را به ثبت نظر تشویق می کنند.

 

نرخ کلیک CTR را به حداکثر برسانید

نرخ کلیک یا CTR یعنی تعداد دفعات کلیک یک کاربر بر روی لینک وب سایت در صفحه نتایج جستجو نسبت به دفعات نمایش آن محاسبه می شود و یکی از مهم ترین سیگنال های سئو می باشد. استفاده مناسب از تگ Title و Snippet ها (اطلاعاتی که در صفحه نتایج جستجو از صفحه وب سایت شما نمایش داده می شود) نقش مهمی در تشویق کاربران برای کلیک بر روی آن دارند. استفاده از کلمات کلیدی و حتی مهیج باعث تشویق کاربران برای بازدید وب سایت شما می شود.

 

Google RankBrain

RankBrain اندازه گیری می کند چگونه جستجوگران با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند. (به عنوان مثال، RankBrain به CTR و زمان بازدید توجه دارد، دو عاملی که در مورد آن در اینجا صحبت کردیم).  هدف نهایی RankBrain این است که تعیین کند آیا کاربران از محتوای شما راضی هستند یا خیر.  به عبارت دیگر، محتوای شما با قصد کاربر منطبق است؟ اگر نه، رتبه گرفتن آن بسیار دشوار خواهد بود (حتی اگر صفحه برای کلمات کلیدی بهینه سازی شده باشد). اما اگر صفحه ایی ایجاد کنید که کاربر را خوشحال کند، گوگل صفحه شما را به سمت بالای SERPs بالا می برد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز