تأثیر ایمیل مارکتینگ بر روی سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5730

5/5 - (1 امتیاز)

برای اینکه عملکرد وب سایت ها بهبود یابد و بتوانند رتبه های خوبی در نتایج موتور های جستجو کسب کنند، باید قواعد و اصول سئو در وب سایت ها پیاده سازی شود.

سئو تکنیک های زیاد و متنوعی دارد. برخی از این تکنیک ها عبارتند از استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، گرفتن بک لینک از دیگر وب سایت ها و ….

اما آیا ایمیل مارکتینگ هم باعث بهبود عملکرد سایت می شود؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بازاریابی از طریق ایمیل به طور مستقیم باعث ارتقاء رتبه ی وب سایت در موتور های جستجو نمی شود. بیشتر هدف از ایمیل مارکتینگ افزایش کلیک است، نه ارتقاء سئو سایت.

طبق مطالعات، 51% از کاربران، وب سایت های جدید را از طریق ایمیل پیدا می کنند. بنابراین از این فرصت باید برای جذب ترافیک ارگانیک و با کیفیت و افزایش نرخ کلیک استفاده کرد.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو مجموعه ای از قوانین و ابزار هاست که باعث می شود یک وب سایت به چشم موتور های جستجو بیاید و دید بهتری به دست آورد.

طبق بررسی ها، سه وب سایت اول در صفحه نتایج موتور های جستجو بیشترین نرخ کلیک و بازدید را دارند. بنابراین هر کسی که در هر زمینه ای وب سایتی دارد باید تلاش کند که با پیاده سازی اصول سئو، رتبه های بالای SERP را برای وب سایت خود به دست آورد.

سئو نکات و تکنیک های زیادی دارد و کاری زمانبر است. اگر به دنبال کسب بیشترین ترافیک ارگانیک و افزایش درآمد وب سایت خود هستید، بهتر است سئوی وب سایت خود را به متخصصین این حوزه بسپارید.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و بکارگیری آخرین استاندارد های سئو طراحی سایت و سئو صنایع مختلف را می پذیرد.

تأثیر ایمیل مارکتینگ بر روی سئوی سایت

تأثیر ایمیل مارکتینگ بر روی سئو

ایمیل مارکتینگ چیست؟

وقتی بازاریابان دیجیتالی و صاحبین وب سایت ها برای برقراری با کاربران و حفظ تداوم ارتباط خود با آنها از ایمیل استفاده می کنند، در واقع استراتژی ایمیل مارکتینگ را در کسب و کار خود پیاده سازی می کنند. هدف از بازاریابی ایمیل، جذب کاربران بیشتر است، اما این کار می تواند کمی پیچیده است.

نحوه ی عملکرد ایمیل مارکتینگ

Gmail دارای قابلیتی است که به کاربرانش این امکان را می دهد تا بتوانند برخی ایمیل ها را به عنوان هرزنامه (اسپم) مارک کنند. از این رو هنگامی که فروشندگان برای جذب ترافیک بیشتر، دائماً ایمیل به کاربران خود ارسال می کنند، کاربران می توانند آنها را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند. در اینجا گوگل می تواند وارد عمل شود و معیار های فروشندگان را بررسی کند. در نهایت گوگل بر اساس عملکرد وب سایت ها، آنها را رتبه بندی می کند.

اگر وب سایتی از دیدگاه گوگل به عنوان هرزنامه شناخته شود، رتبه اش در نتایج موتور جستجوی گوگل کاهش خواهد یافت.

بازاریابان دیجیتالی باید به کیفیت و کمیت ایمیل هایی که به کاربران ارسال می کنند، توجه داشته باشند. همچنین بازاریابان باید توجه داشته باشند که آیا کاربران ایمیل های ارسالی را به عنوان اسپم تلقی می کنند یا خیر.

ایمیل مارکتینگ بر تغییرات ترافیک وب سایت و رتبه بندی ارگانیک به طور غیر مستقیم تأثیر دارد. بنابراین برای ارتقاء رتبه ی وب سایت خود از طریق ایمیل مارکتینگ باید این استراتژی را به درستی پیاده سازی کنید.

چگونه می توان از طریق ایمیل مارکتینگ بیشترین ترافیک را به دست آورد؟

همانطور که گفتیم بازاریابی از طریق ایمیل بر ترافیک و رتبه بندی وب سایت تأثیر می گذارد. اما این تأثیر همیشه مثبت نیست. بیشتر کاربران ایمیل هایی که نمی شناسند را به عنوان اسپم علامت گذاری می کنند. بنابراین برای اینکه بتوانید بیشترین تأثیر مثبت را از بازاریابی از طریق ایمیل کسب کنید، نه تنها باید به کیفیت ایمیل های ارسالی توجه داشته باشید، بلکه باید به منحصر به فرد بودن خدمات خود نیز اهمیت دهید.

اطمینان حاصل کنید که یک شناسه ی ارسال منحصر به فرد دارید تا کاربران و موتور های جستجو شما را بشناسند. همچنین اطمینان حاصل کنید که بازاریابی ایمیل شما در راستای اهداف سئوی وب سایت شما است.

خدمات سئو و بازاریابی ایمیل

تأثیر ایمیل مارکتینگ بر روی سئو

از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

ایجاد و ارسال ایمیل های با کیفیت می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد. بسیاری از مجلات و وب سایت ها به عنوان بخشی از ایمیل مارکتینگ خود، خبرنامه های جذاب ارسال می کنند. بازاریابان دیجیتالی می توانند معیار های اینگونه ایمیل ها را بررسی کنید و اقدام به ایجاد و ارسال ایمیل هایی مشابه، در وب سایت خود کنند.

بعلاوه، افزایش دید در شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا پاسخ بهتری به ایمیل های عرضه شده در بازار داشته باشید.

طبق مطالعات، کاربران ترجیح می دهند از برند هایی خرید کنند که با آنها آشنایی دارند. افزایش دید در شبکه های اجتماعی می تواند به بازاریابان و مشاغل به روش های زیر کمک کند:

افزایش نام تجاری مثبت در شبکه های اجتماعی به بهبود سئو کمک می کند.

این موضوع به ایجاد و حفظ ارتباط مبتنی بر اعتماد، به کاربران کمک زیادی می کند.

این موضوع می تواند به کاربران کمک کند تا فرصت های دسترسی بهتر و مرتبط تری به سایت داشته باشند.

اگرچه بازاریابی ایمیل در ارتقاء رتبه ی وب سایت ها به طور مستقیم تأثیری ندارد، اما بازاریابان دیجیتال می توانند از این فرصت به نفع سئوی وب سایت خود استفاده کنند.

ایمیل ها ابزار های خوبی برای جلب توجه کاربران هستند. در مواقعی که از دیگر کانال ها نمی توان به کاربران دست پیدا کرد، ارسال ایمیل می تواند یک راهکار خوب و مفید باشد.

از استراتژی ارسال ایمیل اگر به درستی استفاده شود، می توان ترافیک خوبی به دست آورد.

در ایمیل هایی که ارسال می کنید، کاربران را تشویق به مشارکت و اقدام به عمل کنید. مثلاً از آنها بخواهید در نظرسنجی ها شرکت کنند. یا می توانید آنها را تشویق کنید تا به کانال های اجتماعی شما بروند و نظر بگذارند.

نوشتن ایمیل با کیفیت زمانبر است. اما اگر این کار را به خوبی انجام دهید می توانید کاربران زیادی را به حرفه ی خود جذب کنید.

با واگذاری طراحی و سئو سایت خود به شرکت های معتبر، بیشترین میزان جذب ترافیک را برای وب سایت خود به دست آورید.

شرکت دارکوب با استفاده از ابزار های سئو و ایمیل مارکتینگ حداکثر حجم ترافیک ارگانیک را برای وب سایت شما به دست می آورد.

نتیجه

برای اینکه در موتور های جستجو حضور مستمر داشته باشید باید از هر کانال آنلاینی استفاده کنید. حضور در کانال های مختلف آنلاین می تواند برای دیگر کانال ها تقویت کننده باشد. اگرچه ایمیل و سئو ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند، اما از طریق ایمیل می توانید ترافیک خوبی برای وب سایت و شبکه های اجتماعی خود به دست آورید.

ایمیل های با کیفیت ایجاد کنید و آنها را در بازه های زمانی مشخص مثلاً هفتگی و یا ماهانه برای کاربران خود ارسال کنید.

در ایمیل های خود کاربران را به نظرسنجی و دیگر اقدامات ترغیب کنید. در این صورت می توانید از ایمیل به نفع سئوی وب سایت خود استفاده کنید.

اگر به دنبال بازاریابی ایمیل و اقدامات سئو برای وب سایت خود هستید، شرکت دارکوب سفارشات طراحی سایت و سئوی انواع صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز