دیجی کالا با چه زبان برنامه نویسی طراحی شده است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6048

5/5 - (4 امتیاز)

در عصر کنونی، تجارت الکترونیک و خرید و فروش های آنلاین آنقدر رواج یافته که بسیاری از مشاغل بزرگ و کوچک به سمت آنلاین شدن رو آورده اند.

تا به حال فروشگاه های دیجیتالی بسیاری پا به عرصه ی ظهور گذاشته اند. اما تا به امروز دیجی کالا یکی از مهمترین تجارت های الکترونیک در ایران بوده است. دیجی کالا یک فروشگاه آنلاین است که روزانه تعداد بازدیدکنندگان زیادی دارد. دیجی کالا توانسته بیش از 70% سهام بازار را به خود اختصاص دهد. جایگاه سوم الکسا در ایران مربوط به شرکت دیجی کالا می باشد.

بیش از ده سال است که از دیجی کالا به صورت رسمی فعالیت می کند. این استارت آپ در ایران توانسته موفقیت های زیادی کسب کند و نظر خیلی از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کند.

دیجی کالا از بهترین تجارت های آنلاین می باشد. اینکه دیجی کالا اینقدر موفق است دلایل زیادی دارد. طراحی منحصر به فرد، برندینگ، بروزرسانی های مکرر از نظر سئو و …از جمله این موارد هستند.

یکی از دلایل مهم موفقیت و جذب مشتری زیاد در کسب و کار دیجی کالا، کار بر روی سئو می باشد. در حقیقت وب سایت دیجی کالا دائماً از نظر پیاده سازی اصول سئو، بروزرسانی می شود. بخش بزرگی از موفقیت سئو وب سایت دیجی کالا بخاطر برندینگ و نام تجاری مشهور آن می باشد. اگر کاربری نام دیجی کالا را در اینترنت سرچ کند خیلی راحت به وب سایت دیجی کالا دست می یابد.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و ارائه ی تجربه ی کاربری خوب یا به عبارتی مشتری مداری دیجی کالا، اعتماد بسیاری از کاربران را جلب کرده است.

یک علت دیگر محبوبیت دیجی کالا، گستره ی وسیع اجناس و اقلامی است که به کاربران ارائه می دهد. کاربران هر نوع کالایی که بخواهند را در دیجی کالا می توانند بیابند.

اما از همه ی اینها مهمتر طراحی بی نظیر وب سایت دیجی کالا می باشد. ظاهر ساده و قابل فهم دیجی کالا و دسته بندی درست محصولات و دسترسی آسان به آنها توانسته رضایت کاربران را جلب کند.

دیجی کالا این تغییرات و سازماندهی ها را بر اساس رفتار و نظرات کاربران انجام داده و به مشتریان آنچه را ارائه داده که آنها خواسته اند. همین موضوع باعث رشد چشمگیر و تبدیل آن به یک برند آنلاین شده است.

دیجی کالا در وب سایت خود از ابزار های گوناگونی مانند جستجوی پیشرفته، پیشنهاد محصولات، استفاده از تحلیل های آماری، جستجوی داده و هوش مصنوعی و …. استفاده کرده است. همگی اینها باعث قدرتمند شدن دیجی کالا و کسب رضایت کاربران شده است.

دیجی کالا با تولید محتوای تخصصی برای اجناس و کالا ها و نمایش سه بعدی اجناس، ضمن ارائه ی خدمات بهینه به کاربران در کسب سود کلان موفق عمل کرده است.

زبان برنامه نویسی طراحی سایت دیجی کالا

دیجی کالا یک تیم برنامه نویسی حرفه ای دارد که وب سایت آن را در ابتدا با زبان برنامه نویسی asp راه اندازی کردند. اما سایت دیجی کالا بسیار بزرگ بود و هزینه ی نگهداری آن با زبان برنامه نویسی asp.net گران تمام می شد. به همین دلیل دیجی کالا تصمیم گرفت زبان برنامه نویسی PHP را جایگزین زبان برنامه نویسی قبلی کند. سرور های asp ویندوزی بودند و سرور های  PHP لینوکسی هستند که هزینه ی نگهداری آنها نسبت به سرور های ویندوزی به مراتب کمتر است. سرور های لینوکسی همچنین از نظر امنیت در سطح بالاتری نسبت به سرور های ویندوزی قرار دارند.

دیجی کالا برای اینکه بتواند کسب و کار خود را گسترش دهد و فروشندگان و کاربران زیادی را جذب کند از پلتفرم سوپرنوا استفاده کرد.

ASP.Net چیست؟

مایکروسافت Asp.net را بر اساس زبان برنامه نویسی سی شارپ ارائه داد. Asp در واقع زبان برنامه نویسی نیست. بلکه تکنولوژی برنامه نویسی است. در واقع برای طراحی وب سایت و برنامه های تحت وب و برنامه های موبایل (اندروید و ios) از زبان برنامه نویسی C# استفاده می شود.

عوامل مؤثر در انتخاب زبان برنامه نویسی وب

برای اینکه بتوانید یک زبان مناسب برای طراحی سایت انتخاب کنید ضمن آشنایی با مقدمات طراحی سایت، بایستی با زبان های اسکریپت نویسی html و css و همچنین جاوااسکریپت آشنایی داشته باشید.

فاکتور های زیادی هستند که بر انتخاب زبان برنامه نویسی طراحی وب تأثیر گذارند. یکی از مهمترین این فاکتور ها پلتفرمی است که با آن برنامه نویسی می کنید. ابتدا بایستی بررسی کنید سروری که می خواهید وب سایت خود را بر آن بارگذاری کنید چه نوع سروری است.

استفاده از هر زبان برنامه نویسی در هر پلتفرمی درست نیست. اگرچه برخی زبان های برنامه نویسی هم با سرور های ویندوزی و هم با سرور های لینوکسی سازگار هستند و کار می کنند، اما پیش از انتخاب زبان برنامه نویسی مورد نظر خود برای طراحی سایت، این موضوعی است که باید بررسی کنید.

کار دیگری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید و ببینید که در چه حوزه و زمینه ای می خواهید طراحی سایت انجام دهید. می توانید وب سایت های مشابه را بررسی کنید تا متوجه شوید آنها با چه زبانی راه اندازی شده اند. این بررسی ها در تصمیم گیری بهتر می تواند سودمند باشد.

برخی از زبان های برنامه نویسی رایج طراحی سایت عبارتند از Asp.Net و PHP.

PHP یک زبان برنامه نویسی پرطرفدار و محبوب سمت سرور است. PHP یک زبان متن باز و بسیار قدرتمند و با زمان بارگذاری خیلی کم است. زبان PHP فقط بر روی سرور هایی که از PHP حمایت می کنند، قابل اجرا می باشد.

بسیاری از برنامه های معروف مانند رسانه ی اجتماعی فیسبوک و یا سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر اساس PHP می باشند.

PHP هم برای طراحی وب سایت های پویا و هم وب سایت های استاتیک مناسب است.

زبان برنامه نویسی دیجی کالا

دیجی کالا با چه زبان برنامه نویسی طراحی شده است؟

مقایسه ی زبان های برنامه نویسی PHP و Asp.Net

PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز است و کد های آن برای هر کسی در دسترس است. این موضوع سبب شده تا افراد بسیاری در سراسر دنیا بتوانند از کد های PHP استفاده کنند و یا کد هایی به آن اضافه کنند. به همین دلیل طراحی سایت با PHP توسعه ی زیادی پیدا کرده است. منابع زبان PHP بسیار بیشتر از asp می باشد.

زبان PHP از پایگاه داده MySQL استفاده می کند و بر روی سرور های لینوکسی قابل اجرا می باشد.

در مقابل زبان برنامه نویسی asp از پایگاه داده SQL server استفاده می کند و بر روی سرور های ویندوزی قابل اجرا می باشد.

اگرچه سرعت سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما وب سایت هایی که با PHP راه اندازی می شوند به نسبت سرعت بالاتری نسبت به وب سایت های راه اندازی شده با asp دارند.

هر دو زبان برنامه نویسی از قابلیت ها و عملکرد ها و انعطاف خوبی برخوردارند. اینکه یک وب در این مورد باید بگوییم اینکه یک سایت چقدر عالی و کاربردی طراحی شود، بیش از اینکه به زبان برنامه نویسی بستگی داشته باشد به مهارت های برنامه نویس بستگی دارد.

برخی ویژگی های زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسی PHP برای طراحی سایت، ایجاد شده است. بنابراین با یادگیری این زبان، از یادگیری کدهای غیر ضروری و غیر مرتبط به طراحی سایت رهایی خواهید یافت.

در طراحی سایت، PHP دامنه ی استفاده ی زیادی دارد. بر اساس مطالعات تا سال 2018، 83.1% از وب سایت های دنیا بر اساس این زبان راه اندازی شده اند.

سیستم های مدیریت محتوای معروفی همچون، دروپال، وردپرس و جوملا بر اساس PHP راه اندازی شده اند که طبق گزارشات، 35% از سهام بازار مربوط به وردپرس می باشد.

وب سایت های بزرگی مانند یاهو و فیسبوک و همچنین چارچوب های معروفی مانند لاراول بر اساس PHP می باشند. PHP حوزه ی استفاده ی بزرگی دارد.

PHP مولتی پارادایم است، بدین معنا که بهترین شیوه برای انجام عملیات خاصی را دارد.

چرا دیجی کالا زبان برنامه نویسی خود را تغییر داد؟

دیجی کالا یک وب سایت مشهور تجارت الکترونیک در ایران می باشد که در ابتدا با زبان برنامه نویسی asp راه اندازی شد.

افزایش تغییرات جدید، یکی از مهمترین عواملی بود که باعث شد دیجی کالا از asp به php شیفت کند.

همچنین کپی برداری زیاد از دیجی کالا به دلیل معروفیت و محبوبیت زیاد این وب سایت باعث شده بود که طراحی سایت آن دیگر چندان جذاب نباشد.

استفاده از کد های asp سروری های ویندوزی نیاز دارد. سرور های ویندوزی نسبت به سرور های لینوکسی از منابع سخت افزاری بیشتری استفاده می کنند، همچنین از نظر امنیتی در سطح پایین تری قرار دارند.

به همین دلایل و همچنین جلوگیری از یک سری از کپی برداری ها، دیجی کالا زبان وب سایت خود را از asp به php تغییر داد.

وب سایت دیجی کالا از نظر ظاهری چه تغییری کرد؟

هدر سایت باریکتر شد و جای قرار گرفتن المان هایی مانند لوگو و سبد خرید و … تغییر کرد.

رنگ و سایز و فونت منوی اصلی تغییر کرد.

تغییر رنگ و چیدمان فوتر

تغییر فونت سایت

دیجی کالا با چه زبان برنامه نویسی طراحی شده است؟

دیجی کالا با چه زبان برنامه نویسی طراحی شده است؟

ویژگی های وب سایت فروشگاهی دیجی کالا

صفحه ی نظرات

صفحه ی نظرات به کاربران این امکان را می دهند تا از نظرات دیگر مشتریان نسبت به یک کالای خاص مطلع شوند. این موضوع در جلب اعتماد آنها بسیار مؤثر است.

دیجی کالا این مورد را به خوبی رعایت کرده است. اگر به دنبال راه اندازی طراحی سایت فروشگاه آنلاین هستید، برای سایت خود حتماً صفحه ی نظرات ایجاد کنید.

ریسپانسیو بودن

شاید دیگر ریسپانسیو بودن یک ویژگی محسوب نشود، بلکه یک الزام باشد. از آنجا که تعداد کاربران موبایلی رو به افزایش هستند، وب سایتی اگر ریسپانسیو نباشد، خیلی زود مشتریان خود را از دست می دهد. البته این مورد فقط مربوط به وب سایت های فروشگاهی نیست. همه ی طراحی های وب باید ریسپانسیو در نظر گرفته شوند.

چیدمان های حرفه ای و جذاب فروشگاه الکترونیکی دیجی کالا باعث شده است تا کاربران خیلی راحت بتوانند در بین انبوه کالاهایی که در آن ارائه می شود، محصولی که می خواهند را بیابند.

طراحی زیبا و منحصر به فرد دیجی کالا این امکان را به مدیران وب سایت می دهد تا بتوانند خیلی آسان تصاویر و ویدئو های مربوط به محصولات را اضافه کنند. همچنین می توان این تصاویر را به طور اتوماتیک تغییر سایز داد.

مدیریت فروشگاه دیجیتالی دیجی کالا راحت است. این یکی از بهترین امتیازات این وب سایت محسوب می شود. زیرا مدیران وب سایت را قادر می سازد تا بدون نگرانی و در سریعترین زمان ممکن، کالا ها و اجناس را به وب سایت اضافه کنند.

طراحی سایت دیجی کالا، حسابداری داخلی دارد و به 9 روش امکان گزارش گیری دارد.

ویژگی های برتر دیجی کالا چیست؟

جستجوی پیشرفته و دسته بندی محصولات

این ویژگی باعث ارائه ی تجربه ی کاربری خوب به کاربران شده است. در واقع امکان جستجو پیشرفته به کاربران اجازه می دهد تا به هر دسته و زیر مجموعه از محصولات که می خواهند بروند و براحتی اقلام مورد نیاز خود را به سبد کالا اضافه کنند.

امکان مقایسه ی اجناس

کاربران در وب سایت دیجی کالا می توانند اقلام مورد دلخواه را براحتی با یکدیگر مقایسه کنند و سپس اقدام به خرید کنند.

همچنین در طراحی سایت دیجی کالا، یک بخش مربوط به تخفیفات و حراجی ها در نظر گرفته شده است که اقلام با قیمت پایین تر ارائه می شوند.

بهترین شرکت برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا چه شرکتی است؟

شرکت های زیادی هستند که خدمات طراحی سایت فروشگاهی و تجاری و … ارائه می دهند.

اما یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، شرکت دارکوب می باشد.

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید، فقط کافی است امکاناتی که می خواهید در وب سایت خود داشته باشید را به شرکت دارکوب سفارش دهید.

همچنین می توانید از مشاوره های تخصصی و رایگان شرکت دارکوب برای به دست آوردن راهنمایی های بهتر در زمینه ی طراحی وب، استفاده کنید.

نتیجه

طراحی وب دیجی کالا که در ابتدا بر اساس asp بود، زبان برنامه نویسی خود را به PHP تغییر داد. این تغییر دلایل زیادی داشت. کپی برداری های زیاد از سایت دیجی کالا و قابلیت های بیشتر PHP از جمله دلایل این شیفت کردن بود.

جالب است بدانید بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک پیچیده و معروف در دنیا و همچنین سیستم های مدیریت محتوای محبوب بر اساس زبان PHP راه اندازی شده اند.

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی برای تجارت خود می باشید، می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز