راه اندازی وبلاگ در وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7436

5/5 - (2 امتیاز)

راه اندازی وبلاگ در وردپرس می تواند یکی از مؤثرترین ابزار ها و راه حل ها برای برنامه های بازاریابی باشد و باعث توسعه ی کسب و کارها و تجارت ها شود. ایجاد بخش وبلاگ در وبسایت های تجاری این پتانسیل را دارد تا کاربران را بیشتر جذب کند و اعتبار وب سایت را افزایش دهد. راه اندازی وبلاگ در وب سایت های وردپرس می تواند به نوعی باعث تبلیغات و بیشتر دیده شدن وبسایت توسط موتور های جستجو شود و همچنین به کاربران کمک کند تا سریعتر آنچه را که می خواهند، بیابند.

برای اینکه میزان موفقیت راه اندازی وبلاگ در وردپرس بیشتر باشد، لازم است تا محتوای بلاگ شما با محتوای ارزشمند و مفید بروزرسانی شود.

در حقیقت، وبلاگ یک ابزار منعطف در دستان کاربران است و می تواند هر نوع محتوایی را منتشر کند و در اختیار دیگر کاربران قرار دهد. اغلب، بلاگ ها با پیام های پویا در مورد مسائل متعدد و بروز محتواگذاری می شوند. اگر این محتوا با کلمات کلیدی درست و مفید پر شوند، می توانند تعامل بیشتر کاربر و ارتقاء رتبه ی وبسایت را در پی داشته باشند. محتوای بلاگ می تواند برای مدت طولانی در وب سایت شما باقی بماند و جذابیت آن را بیشتر کند.

چرا وبلاگ نویسی مهم است؟

وبلاگ نویسی می تواند باعث توسعه ی مشاغل شود و دلایل زیادی برای مهم بودن آن وجود دارد. از جمله:

وبلاگ نویسی کار آسانی است

وبلاگ نویسی بسیار ساده است و نیاز به دانش خاصی ندارد. کافی است یک کامپیوتر متصل به اینترنت در اختیار داشته باشید و پیام های خود را خیلی سریع و ساده در فضای اینترنت منتشر کنید.

وبلاگ نویسی مقرون به صرفه است

با راه اندازی وبلاگ در وردپرس می توانید به طور رایگان وبلاگ نویسی را شروع کنید. از طریق وبلاگ نویسی شما می توانید افکار، تصاویر و ویدئو های دلخواهتان را در فضای مجازی انتشار دهید.

وبلاگ نویسی باعث بهبود سئو می شود

راه اندازی وبلاگ در وب سایت های وردپرس یک کانال بازاریابی جدید در سایت باز می کند. در یک وب سایت برای جذب مشتری استراتژی ها و راه حل های زیادی مانند بازاریابی از طریق محتوا، بازاریابی از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و … وجود دارد. اما یکی از مؤثرترین این راهکار ها وبلاگ نویسی می باشد. وبلاگی که به درستی بهینه شده باشد می تواند کاربرانی را به وب سایت شما جذب کند که شاید حتی نامی از برند شما نشنیده باشند.

راه اندازی وبلاگ در وردپرس ویژگی های خوبی برای ویرایش و انتشار متن در اختیار کاربران قرار می دهد که با استفاده از این ویژگی ها می توانند خیلی راحت اقدام به ایجاد محتوایی جذاب و ارزشمند کنند و از آن برای تبلیغات برند تجاری خود استفاده کنند.

راه اندازی وبلاگ در وردپرس می تواند باعث بهبود و ارتقاء رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل شود. وبلاگ نویسی می تواند تبدیل به یک کتابخانه و مجموعه ای از اطلاعات شود که تا مدت ها پس از انتشار در اختیار کاربران است.

هر مطلب جدیدی که در وبلاگی منتشر می شود، نزد موتور های جستجو به عنوان یک صفحه ی منحصر به فرد فهرست بندی می شود که به رتبه بندی سایت کمک می کند. اگر در پست های یک وبلاگ از کلمات کلیدی مرتبط به درستی استفاده شود، ترافیک ارگانیک وب سایت افزایش خواهد یافت و بازدیدکنندگان جدید به وبسایت کشانده خواهند شد.

اهمیت و چگونگی راه اندازی وبلاگ در وردپرس

راه اندازی وبلاگ در وردپرس

وبلاگ نویسی باعث تعامل بیشتر کاربران می شود

با وبلاگ نویسی می توانید کاربران خود را به یک دعوت ویژه راهنمایی کنید. می توانید در پست های وبلاگ از کاربران بخواهید تا برای اقدام خاصی در وب سایتتان، از وب سایت بازدید کنند. پست های وبلاگ را همچنین می توانید از هر کانال بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی و ایمیل و … منتشر کنید و کاربران را نسبت به برند خود علاقه مند و با کسب و کار خود آشنا کنید.

برخلاف صفحات ایستا که فقط ابزاری برای انتشار مطالب هستند، صفحات وبلاگ می تواند تعامل دوطرفه ی کاربران را با شما به همراه داشته باشند. راه اندازی وبلاگ در وردپرس همچنین می تواند باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما و افزایش اعتماد کاربران نسبت به تجارت شما شود. اما چیزی که مهم است این که اطلاعات وبلاگ براحتی در دسترس باشند و کاربران بدون سردرگمی و خیلی راحت بتوانند آن را بیابند.

ابزار های جستجوی وبلاگ باعث افزایش تعامل و علاقه مندی کاربران می شود

شما در برنامه وبلاگ نویسی خود بایستی یک برنامه ی منسجم و منظم داشته باشید. بدین معنا که بایستی به طور منظم و مرتب مطالبی ارزشمند و بروز را در وبلاگ خود منتشر کنید. البته بایستی بدانید بایگانی مطالب قدیمی وبلاگ ممکن است کمی کاربران را برای جستجوی یک مطلب خاص به سختی بیندازد و آنها را مجبور کند تا کل لیست مطالب را مرور کنند.

ابزار ها، منو و برچسب های جستجوی عمومی سایت می تواند به کاربران در یافتن محتوای مورد نظرشان کمک کند. اما بایستی در نظر داشته باشید، این ابزار ها ممکن است کل سایت و دیگر اطلاعات تخصصی را نیز مورد بررسی قرار دهند. هر چه تعداد پست های وبلاگ یک وبسایت بیشتر باشد، وجود یک ابزار جستجوی بلاگ اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا می کند. با یک ابزار جستجوی مناسب، کاربران جدید راحت می توانند به پست های قدیمی و به طور کل همه ی کاربران می توانند به محتوای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. اگر کاربران نتوانند آنچه را که می خواهند، سریع و راحت بیابند ممکن است سایت شما را برای همیشه ترک کنند.

افزونه های جستجوی وبلاگ وردپرس

وردپرس با عملکرد داخلی موتور جستجو همراه است و به کاربران کمک می کند تا بتوانند محتوا را در تمام قسمت های سایت وردپرس پیدا کنند. اما ابزار جستجوی اختصاصی می تواند قابلیت خاصی را به وبسایت وردپرس اضافه کند و تجربه ی کاربری خوبی را خلق کند. پست های بلاگ ها معمولاً بر اساس تاریخ انتشار دسته بندی می شوند. اما ابزار های جستجو می توانند معیار جستجو را به طور مثال بر اساس ارتباط کلمات کلیدی به یکدیگر تغییر دهند و مطابق با خواسته ی کاربر، پست ها جستجو کنند. این ابزار ها، جستجو را برای کاربران بسیار راحتتر می کنند. کاربران می توانند پارامتر های جستجو را تغییر دهند تا محتوای خاصی را بیابند.

وبلاگ نویسی یک استراتژی بسیار کم هزینه و کارآمد برای تحقق اهداف بازاریابی است و استفاده از ابزار های جستجوی وبلاگ می تواند بهترین روش برای یک وبسایت حرفه ای و تخصصی باشد.

اگر به دنبال راه اندازی وبلاگ در وردپرس هستید، در صورت تمایل می توانید سفارش خود را به شرکت دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار و برخورداری از کادری حرفه ای، سفارش راه اندازی وبلاگ در وردپرس و طراحی سایت و سئو سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

چگونگی راه اندازی وبلاگ در وردپرس

راه اندازی وبلاگ در وردپرس بسیار ساده است. فقط کافیست نحوه ی کار با افزونه ها، قالب ها و تنظیمات هر یک را بدانید. راه اندازی وبلاگ در وردپرس می تواند یک راهکار برای افزایش کسب درآمد باشد. فقط کافیست مراحل راه اندازی وبلاگ در وردپرس را به درستی طی کنید.

برای کسب موفقیت در ایجاد وبلاگ و وبلاگ نویسی بایستی چگونگی شروع روند کار را بدانید و در این مسیر صبور باشید و بدانید موفقیت بلافاصله اتفاق نمی افتد. خوشبختانه راه اندازی وبلاگ در وردپرس نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد و فقط کافیست مراحلی که در ادامه خواهیم گفت را یک به یک انجام دهید.

اهمیت و چگونگی راه اندازی وبلاگ در وبسایت های وردپرس

راه اندازی وبلاگ در وردپرس

انتخاب نام دامنه و استفاده از خدمات میزبانی

در مرحله ی اول برای وبلاگی که می خواهید ایجاد کنید لازم یک نام دامنه برگزینید تا کاربران بتوانند آن را در اینترنت ببینند. همچنین بایستی یک میزبان وب انتخاب کنید تا خدمات هاستینگ دریافت کنید. میزبانی وب خدماتی است که وبلاگ شما را در اینترنت برای سایر کاربران در دسترس قرار می دهد. بدون نام دامنه و میزبانی وب، وبلاگ شما در اینترنت دیده نخواهد شد.

برای خرید نام دامنه و استفاده از خدمات میزبانی وب بایستی به شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه کنید. شرکت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه ی طراحی وب و خدمات میزبانی وب می باشد. در صورت تمایل می توانید با انتخاب نام دامنه، میزبانی وبلاگ و وبسایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید.

در انتخاب نام دامنه رعایت نکات ذیل می تواند کمک زیادی کند:

بهتر است نام دامنه ای کوتاه و قابل تلفظ انتخاب کنید که تایپ راحتی دارد. چنین نام دامنه ای معمولاً بهتر در ذهن کاربران باقی می ماند.

بهتر است از اعداد و خط فاصله در نام دامنه استفاده نکنید. زیرا توضیح آن به کاربران سخت است.

از شعارهای تجاری در نام دامنه استفاده نکنید.

بهتر است نام دامنه شامل کلمات کلیدی گسترده باشد.

می توانید یک لیست کوتاه از نام های دامنه ای که برایتان جذاب است ایجاد کنید و از میان آنها بهترینشان را برگزینید.

انتخاب موضوع وبلاگ نویسی

در مرحله ی بعد بایستی برای وبلاگ خود و زمینه ی وبلاگ نویسی موضوع انتخاب کنید. بایستی مشخص کنید در چه زمینه و درباره ی چه موضوعی می خواهید مطلب و محتوا منتشر کنید. معمولاً موضوعات وبلاگ نویسی بر اساس علایق افراد مختلف مشخص می شود. برای اینکه متوجه شوید بیشتر در چه زمینه ای علاقه به انتشار مطلب دارید، می توانید چند موضوع وبلاگ نویسی را به طور امتحانی انتخاب کنید و علاقه مندی خود را بسنجید.

با انتخاب یک موضوع مناسب فرصت های زیادی برای کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی به دست خواهید آورد.

نصب وردپرس

وردپرس یک پلتفرم مناسب برای راه اندازی وبلاگ می باشد. وردپرس رایگان است و براحتی می توانید آن را از سایت رسمی وردپرس دانلود کنید. بیش از 35% از کل وبسایت های دنیا با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد شده اند.

انتخاب قالب

پس از نصب وردپرس برای راه اندازی وبلاگ در وردپرس بایستی قالب مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. قالبی که انتخاب می کنید ظاهر وبلاگ شما را تشکیل می دهد. می توانید قالب انتخابیتان را سفارشی سازی کنید تا جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد. تنوع قالب های وردپرس بسیار زیاد است. برخی از این قالب ها رایگان و برخی غیر رایگان هستند. پس از نصب قالب می توانید کار انتشار پست را شروع کنید.

اگر در زمینه ی انتخاب قالب نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. همچنین شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و متخصص طراحی انواع سایت و وبلاگ و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

انتشار اولین پست در وبلاگ

برای اینکه اولین پست وبلاگ خود را منتشر کنید به داشبورد وردپرس بروید و بر روی گزینه ی “پست ها” کلیک کنید. شما یک محیط ویرایشی خواهید دید که در آنجا می توانید پست های خود را ایجاد و منتشر کنید. پس از ایجاد پست بر روی گزینه ی انتشار که در بالا و سمت راست صفحه وجود دارد، کلیک کنید تا محتوا در بستر اینترنت قرار گیرد.

در صفحه ی ارسال گزینه های دیگری مانند دسته ها و برچسب ها نیز وجود دارند که می توانید برای سازمان دهی پست های خود از آنها استفاده نمایید.

چگونه می توانم وبلاگ خود را برای سئو بهینه کنم؟

با بهینه سازی یا همان سئو وبلاگ خود برای موتور های جستجو، وبلاگ شما توسط موتور های جستجو دیده خواهد شد. خیلی از کاربرانی که مبتدی هستند و تجربه ی زیادی در راه اندازی وبلاگ ندارد به سئوی وبلاگشان آنطور که باید اهمیت نمی دهند. اما اگر می خواهید که وبلاگتان بازدید خوبی داشته باشد، خیلی مهم است که از همان ابتدا به سئو و بهینه سازی آن برای موتور های جستجو اهمیت دهید.

اگر به دنبال بهینه سازی سایت و یا وبلاگ خود برای موتور های جستجو هستید، در صورت تمایل می توانید سفارش سئو سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید. با سفارش طراحی و سئو وبلاگ خود به شرکت دارکوب، بالاترین میزان کیفیت و ترافیک ارگانیک را دریافت کنید.

چگونه می توانم از وبلاگ خود کسب درآمد کنم؟

ممکن برای برخی از کاربران سؤال شود چگونه می توانم از وبلاگ خود کسب درآمد کنم؟ برای اینکه بتوانید از راه اندازی وبلاگ در وردپرس کسب درآمد کنید، راههای گوناگونی وجود دارد. برخی از این راهکار ها عبارتند از:

بازاریابی وابسته

می توانید در وبلاگ خود از محصولات و خدماتی که قبلاً خودتان استفاده نموده اید و مورد اعتمادتان هست در وبلاگتان تبلیغات کنید و از شرکت مربوطه برای انجام این کار به طور توافقی مبلغی دریافت کنید. وردپرس برای انجام این کار ابزار های زیادی دارد.

فروشگاه آنلاین

می توانید وبلاگ خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید و در آن محصولاتی را در معرض دید عموم قرار دهید و به فروش برسانید. حتی می توانید وبلاگ خود را به یک مرکز مشاوره و یا آموزش تبدیل کنید و برای ارائه ی خدمات مشاوره و آموزش، درآمد کسب کنید.

نتیجه

راه اندازی وبلاگ در وردپرس ساده است. فقط کافیست مراحل گفته شده در وردپرس را یک به یک طی کنید. با راه اندازی وبلاگ در وردپرس می توانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهید و با جلب اعتماد بیشتر کاربران، اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود دریافت کنید. راه اندازی وبلاگ در وردپرس همچنین می تواند یکی از راه حل های بهبود سئو و افزایش رتبه ی سایت و کسب درآمد بیشتر باشد.

اگر برای راه اندازی وبلاگ در وردپرس نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار، طراحی و سئو وبلاگ و وبسایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز