یک وب سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7644

5/5 - (1 امتیاز)

وب سایت مهمترین جنبه ی کسب و کارهای آنلاین و یکی از مهمترین راه حل های بازاریابی اینترنتی است. بنابراین خیلی مهم است وب سایت ها به خوبی طراحی شوند و UX خوبی ارائه دهند. یک وب سایت خوب ویژگی های زیادی دارد. برخی از این ویژگی های یک وب سایت با کیفیت عبارتند از: ریسپانسیو بودن، امنیت، سازگاری با اصول سئو، محتوای ارزشمند و مرتبط، بارگذاری سریع و …

صاحبین وب سایت ها برای اینکه بتوانند از طراحی سایت خود بیشترین منفعت را ببرند و قادر به توسعه ی کسب و کار خود از طریق وبسایتشان باشند، خیلی مهم است ویژگی های یک طراحی خوب را در سایتشان پیاده سازی نمایند.

طراحی وب در واقع نوعی سرمایه گذاری است. یک سایت خوب طراحی شده به مرور زمان سوددهی خوبی خواهد داشت و باعث افزایش اعتبار کسب و کارها خواهد شد.

در عصر دیجیتالی کنونی، کاربران برای کسب اطلاعات در هر زمینه ای به وب سایت ها مراجعه می کنند. اگر صاحب وبسایتی هستید و می خواهید بیشترین میزان جذب کاربر و ترافیک را داشته باشید خیلی مهم است جنبه ها و ویژگی های یک طراحی خوب را در نظر بگیرید و با ارائه ی UX خوب به کاربرانتان ایجاد ارزشمندی کنید. در نظر گرفتن یک سری ویژگی ها قبل از اقدام به طراحی نه تنها باعث جذابیت بیشتر وب سایت می شود بلکه به مرور زمان باعث کسب درآمد بیشتر و کاهش هزینه های بازطراحی می شود.

معیار سنجش وب سایت ها از دیدگاه گوگل چیست؟

گوگل برای تعیین میزان کیفیت وب سایت ها فاکتور های متعدد و زیادی دارد. وب سایت هایی که مطابق با استاندارد های گوگل طراحی شده باشند شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل را دارند. دو ویژگی مهمتر قابلیت استفاده از سایت و ویژگی های فنی می باشد. گوگل برای سنجش وب سایت ها آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و براحتی می تواند متوجه شود کدام وب سایت ها مطابق معیار های آن هستند و کدام وب سایت ها معیار ها را زیر پا گذاشته اند. اما گوگل کدام ویژگی ها را مورد بررسی قرار می دهد؟!

چه چیزی باعث ایجاد یک وب سایت با کیفیت می شود؟

پیاده سازی برخی ویژگی ها باعث ایجاد یک وب سایت با کیفیت می شود. وب سایت های با کیفیت نزد موتور های جستجو مانند گوگل ارزش بیشتری دارند.

صفحه درباره ما

وب سایت های خوب و با کیفیت یک صفحه درباره ما دارند که در آن درباره ی داستان کسب و کار و یا اینکه چه کسی هستند و چه کاری انجام می دهند، صحبت شده است.

صفحه تماس با ما

گوگل به وب سایت هایی که صفحه تماس با ما دارند و آدرس خود را به خوبی منتشر می کنند، امتیاز می دهد. داشتن فرم تماس یک سیگنال خوب به گوگل ارسال می کند.

ویژگی های طراحی وبسایت خوب و با کیفیت

یک وب سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

استفاده از فرم تماس

پیگیری فعالیت کاربران و نرخ تبدیل و جمع آوری داده های کاربران یک راه حل خوب برای بهبود سایت و توسعه ی تجارت است. اگر می خواهید از بازدیدکنندگان سایت خود درخواست کنید تا فرم تماس را پر کنند و یا روی گزینه ی آدرس ایمیل کلیک کنند، حتماً بایستی در سایت خود فرم تماس داشته باشید. استفاده از فرم تماس به کاربران کمک می کند تا بتوانند اطلاعات خود را خیلی راحت و ساده وارد کنند.

اگر به دنبال طراحی یک وب سایت با کیفیت هستید حتماً فرم تماس فعال را در وب سایت خود لحاظ کنید. خیلی مهم است که به فرم های تماس به اندازه ی کافی توجه کنید. کاربران برای ارائه ی پیشنهاد و یا انتقاد فرم های تماس را پر می کنند. اگر به فرم های تماس توجه نکنید بازخورد های زیادی را از دست خواهید داد. همچنین بهتر است فرم تماس با یک پیام تشکر همراه باشد.

CTA (call to action)

گاهی اوقات لازم است تا کاربران خود را به مسیری هدایت کنید. یک وب سایت با کیفیت بایستی از گزینه های “دعوت به اقدام” برخوردار باشد. گزینه های “دعوت به اقدام” باعث افزایش نرخ تبدیل سایت می شود. دعوت به اقدام یکی از راه حل های خوب بازاریابی است. بنابراین از این گزینه بایستی به خوبی استفاده کنید.

در گزینه های دعوت به اقدام از کلمات الهام بخش استفاده کنید تا خوانندگان را تحت تأثیر قرار دهید. بعلاوه از رنگ ها در این دکمه ها بخوبی استفاده کنید. به طور مثال قرمز یک رنگ گرم و پر جنب و جوش است در حالیکه آبی آرامش بخش است. استفاده از رنگ قرمز برای درخواست لغو یک برنامه مناسب تر است در حالیکه استفاده از رنگ آبی برای ثبت نام در یک طرح، مناسب تر است. گزینه های دعوت به اقدام بایستی با شماره تماس نیز همراه باشند.

صفحه شرایط خدمات

این صفحه معمولاً در وب سایت های با کیفیت وجود دارد.

نقشه سایت

نقشه سایت به کاربران کمک می کند تا بتوانند وب سایت شما را آسانتر مرور کنند و متوجه شوند وب سایت شما واقعاً شامل چه چیزی می باشد.

برخی از ویژگی های یک وب سایت خوب و با کیفیت

یک وب سایت با کیفیت بایستی برخی جنبه ها و ویژگی های فنی و طراحی را رعایت کند تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

ریسپانسیو بودن

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران با استفاده از گوشی های همراه خود وب سایت ها را مرور و مشاهده می کنند، ریسپانسیو بودن وب سایت ها باعث ارائه ی UX بهتر می شود. طبق مطالعات بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از تلفن های همراه به دست می آید. بنابراین اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد در ارائه ی تجربه کاربری خوب به بیش از نیمی از کاربران خود ضعیف عمل کرده است. بایستی توجه داشته باشید که تمام کاربران شما با استفاده از کامپیوتر های رومیزی، وب سایت شما مشاهده نمی کنند. آنها برای بازدید از سایت شما از دستگاه های مختلف استفاده می کنند. بنابراین ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو که از هر دستگاهی قابل مشاهده باشد، ضروری است. طراحی سایت ریسپانسیو در هر دستگاهی عملکرد خوبی دارد و همچنین ریسپانسیو بودن یکی از فاکتور های رتبه بندی است. از سال 2018 گوگل رسماً اعلام کرد وب سایت هایی که ریسپانسیو هستند برای رتبه بندی در اولویت قرار دارند.

محتوا

محتوا پادشاه است. یکی دیگر از ویژگی های یک وب سایت خوب و با کیفیت، محتوای خوب و ارزشمند و مرتبط آن است. گوگل وب سایت هایی که از مطالب تکراری و یا کپی استفاده می کنند و یا ادبیات ضعیفی دارند را بی کیفیت می داند. اگر یک مقاله در دو صفحه از وب سایت شما وجود دارد مطلب تکراری محسوب می شود. اگر مطالبی که در وب سایت شما هست در وب سایت دیگری وجود داشته باشد، کپی محسوب می شود. از هر دو این موارد بایستی پرهیز کنید.

همچنین بایستی اطمینان حاصل کنید که مطالب وب سایت و یا پست های وبلاگ شما به خوبی نوشته شده اند تا اطلاعات خوبی را به کاربران ارائه دهید. بهتر است مطالب وب سایت توسط نویسندگانی انجام شود که درک خوبی از موضوع مورد بحث دارند. تعداد کلمات استفاده شده در یک مقاله بهتر است بین 2000 تا 5000 کلمه باشد. طبق مطالعات، مقالاتی با این حجم معمولاً بیشتر از مقالات کوتاه و در حدود 1000 کلمه مورد استقبال قرار می گیرند.

خیلی مهم است که مقالات شما برای کاربران هدف قابل درک باشد. بهتر است از کلمات خیلی علمی و سنگین که فهمشان نیاز به دانش دارد، استفاده نکنید. مقالات بایستی حتی الامکان به زبانی ساده و قابل درک نوشته شوند. در نظر داشته باشید که همه ی کاربران شما ممکن است مدرک دانشگاهی نداشته باشند.

به محتوای وب سایت خود به اندازه ی کافی اهمیت دارید. اگر خودتان نمی توانید تولید محتوا کنید بهتر است یک کارشناس استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. کاربران برای مطالعه ی محتوای وب سایت ها آنها را مورد مطالعه قرار می دهند. اگر محتوای یک وب سایت خوب باشد پتانسیل جذب کاربر بیشتری دارد.

زمان بارگذاری سایت

یکی دیگر از فاکتور هایی که باعث تفکیک یک وب سایت خوب و با کیفیت از یک وب سایت بد و بی کیفیت می شود، زمان بارگذاری آن است. طبق گزارشات، وب سایت هایی که زمان بارگذاری بیشتر از 3 ثانیه دارند نرخ ترک از صفحه ی بالایی را تجربه می کنند. برای کاهش زمان بارگذاری صفحه ی وب خود بایستی آن را بهینه سازی کنید. کاربران امروزی خیلی کم حوصله تر از گذشته شده اند. بنابراین مهم است وب سایتی با سرعت بارگذاری خوب داشته باشید تا بتوانید کاربرانتان را جذب کنید.

وقتی وب سایتی دارید که سرعت بارگذاری خوبی دارد، به طور همزمان نرخ ترک از صفحه شما کاهش پیدا می کند. منظور از سرعت بارگیری صفحه، مدت زمانی است که طول می کشد تا کاربر بتواند از یک صفحه در وب سایت شما بازدید کند. اگر کاربران تجربه خوبی از مرور سایت شما به دست آورند و تحت تأثیر قرار بگیرند، مدت زمان بیشتری در وبسایت شما سپری می کنند، اما برعکس اگر تجربه بدی به دست آورند فوراً صفحه ی شما را ترک می کنند. این موضوع بر رتبه بندی شما در گوگل نیز اثر می گذارد. بدین معنا که اگر نرخ ترک از صفحه ی پایینی داشته باشید یعنی وب سایت با کیفیتی دارید اما اگر نرخ ترک از صفحه ی بالایی داشته باشید از دیدگاه گوگل کیفیت وب سایت شما خوب نیست.

سرعت بارگذاری وب سایتتان بر میزان نرخ ترک از صفحه اثر می گذارد. بنابراین بایستی اقدامات لازم در جهت بهبود سرعت سایتتان را انجام دهید تا نرخ ترک از صفحه ی کمتری تجربه کنید. بهتر است تصاویر را فشرده کنید و از طرح های ساده برای طراحی استفاده کنید.

طراحی

طراحی صفحه باید جذاب و ساده باشد. مؤلفه های طراحی سایت مانند رنگ، قلم ها، حاشیه، دکمه ها، فاصله ها و …. بایستی با هم هماهنگی داشته باشند. وقتی کاربری وب سایت شما را مشاهده می کند بایستی احساس کند که یک مجموعه ی واحد را می بیند و از طراحی وب شما لذت ببرد. باید هویت منحصر به فرد تجارت شما در طراحی سایتتان مشخص باشد. بنابراین از عناصر طراحی بایستی به نحوی استفاده کنید که در سازگاری و هارمونی با یکدیگر باشند و جدا از هم به نظر نیایند.

علاوه بر تمام اینها، از فضای سفید بایستی بهترین استفاده را کنید. استفاده ی مناسب از فضای سفید باعث بهتر دیده شدن مطالب می شود. این موضوع بخصوص به افرادی که دچار کم بینایی هستند کمک زیادی می کند. از رنگ های خیلی روشن و یا رنگ هایی که باعث از بین رفتن خوانایی نوشته ها می شود، استفاده نکنید. از قلم هایی استفاده کنید که خوانایی خوبی داشته باشند. برخی قلم ها باعث خستگی زود چشم ها می شوند. از استفاده از این قلم ها پرهیز کنید.

یکی دیگر از موارد یک طراحی خوب سادگی است. طراحی های ساده بیشتر قابل درک هستند. دکمه های پیمایش بایستی واضح باشند. همچنین همه ی موارد در صفحه بایستی دقیق و قابل فهم باشند و استفاده آسانی داشته باشند.

اگر در طراحی سایت ساده ضعیف هستید بهتر است یک طراح سایت استخدام کنید تا این کار را به نحو احسن برای شما انجام دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از طراحان حرفه ای و کادری مجرب، طراحی و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

طراحی سایت با کیفیت

یک وب سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سازگاری با مرورگر های مختلف

با پیشرفت تکنولوژی، مرورگر های جدید وارد عرصه شده اند. یک وب سایت با کیفیت با انواع مرورگر ها سازگاری دارد. ساخت یک وب سایت که فقط با تعدادی از مرورگر ها همخوانی داشته باشد، اشتباه است. بهتر است مرتباً وب سایت خود را بروزرسانی کنید تا با انواع مرورگر ها سازگار شود.

صفحات خطا

صفحات خطا را در وب سایت خود مرتباً مورد بررسی قرار دهید و اشکالات به وجود آمده را سریعاً رفع نمایید. برای تعمیر صفحات خطا می توانید از کد های هدایت استفاده نمایید. نکته ای که در مورد صفحات خطا وجود دارد گمراه کننده بودن آنهاست. وقتی کاربری از وب سایت شما بازدید می کند اینطور فکر می کند که وب سایت شما پاسخگوی نیاز وی هست و وقتی با صفحه ی خطا روبرو می شود احتمالاً اینطور فکر می کند که فریب خورده است. بنابراین بهتر است صفحات خطا در اسرع وقت تعمیر شوند.

تقریباً تمام سایت ها صفحه ی خطا دارند. بهتر است صفحات خطا کمی فانتزی و زیبا باشند و به جای صرفاً گزارش خطا به کاربر طوری طراحی شوند که کمی کاربر را به خود جذب کنند.

صفحات خطای خارج از وب سایت شما می توانند تجربه ی کاربری بدی ایجاد کنند. شما ممکن است در مقالات خود از لینک هایی برای ارجاع کاربر به مقالاتی در صفحات دیگری به غیر از وب سایت خودتان به منظور ارائه ی اطلاعات بیشتر استفاده کنید، غافل از اینکه بعد از مدتی لینک این مقالات تغییر می کند. برای جلوگیری از بروز چنین خطاهایی بایستی مرتباً لینک هایی که در مقالات خود استفاده کرده اید را چک کنید و در صورت داشتن خطا، پیوند ها را از مقالات خود حذف کنید.

امنیت

امنیت از مهم ترین مباحث در هر طراحی سایتی می باشد. سایت ها بایستی بقدری ایمن باشند که از خطر حمله ی هکر ها در امان باشند. اگر وب سایت ناامنی داشته باشید کاربران به شما اعتماد نخواهند کرد.

اولین قدم برای داشتن یک سایت ایمن این است که میزبانی وب سایت خود را به یک سرویس دهنده ی میزبانی ایمن واگذار کنید. همچنین وب سایت شما باید گواهی SSL داشته باشد.

سئو

پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت، کسب رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو را به همراه دارد. اگر اصول سئو به درستی در سایت پیاده سازی شود می تواند ترافیک خوبی از موتور های جستجو به دست آورد. برخی از راه حل های سئو کلاه سفید عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی، لینک دهی های داخلی و خارجی، بهینه سازی تصاویر، استفاده ی درست از برچسب ها و …. همچنین می توانید از ابزار های مناسب برای نظارت بر عملکرد وب سایت خود استفاده کنید. یکی از بهترین این ابزار ها کنسول جستجوی گوگل است. با این ابزار می توانید میزان بازدید وب سایت و عملکرد آن در موتور های جستجو را ببینید و اقدامات لازم در جهت بهبود سایتتان را انجام دهید.

سئو نیازمند دانش فنی و مهارت است. اگر به اندازه ی کافی در این زمینه مهارت ندارید بهتر است برای بهینه سازی سایت خود کارشناس سئو استخدام کنید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و مجرب و با بیش از 19 سال سابقه کار حرفه ای، سفارش طراحی و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

نتیجه

طراحی سایت یکی از جنبه های مهم هر تجارت و بازاریابی آنلاین است. اگر می خواهید حضور آنلاین قوی و بیشترین میزان جذب کاربر را داشته باشید بایستی برخی ویژگی های طراحی و فنی سایت را بخوبی پیاده سازی نمایید. برخی از ویژگی های یک وب سایت خوب و با کیفیت عبارتند از: ریسپانسیو بودن، سرعت بارگذاری خوب، سازگاری با اصول سئو، محتوای ارزشمند، امنیت و ….

اگر به دنبال طراحی سایتی با کیفیت و خوب هستید که به موفقیت شما در تجارتتان کمک کند، می توانید با واگذاری سفارش طراحی و سئو سایت خود به شرکت دارکوب بیشترین میزان کیفیت و ترافیک سایت را به دست آورید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز