سئوکار کیست و چه تخصص هایی دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9619

4.5/5 - (8 امتیاز)

سئو کار، متخصص بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. سئو کار، طراحی وب سایت ها را از جهات مختلف بررسی و تجزیه و تحلیل می کند و آنها را به نحوی تغییر می دهد تا صفحات بتوانند رتبه های بالاتری در موتور های جستجو به دست آورند.

یک کارشناس سئو، طراحی وب سایت را بهینه سازی می کند تا مطمئن شود که نتایج جستجو مرتبط هستند، UX سایت خوب است و طراحی سایت می تواند ترافیک خوبی جذب کند. هدف کارشناس سئو از تمام این تغییرات فروش بیشتر و توسعه کسب و کار است. یک سئوکار ماهر با استفاده از ابزار های مختلف مانند google analytics و …. می تواند دید وب سایت را در موتور های جستجو افزایش دهد

سئو از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته است. امروزه یک کارشناس سئو ماهر باید بتواند یک حل کننده ی مشکل و یک تصمیم گیرنده برای شرایط گوناگون و متغیر و انتخاب اصول سئو درست باشد. بعلاوه او بایستی بتواند محتوای جذاب و مرتبط را اولویت بندی کند. محتوای با کیفیت برای موتور های جستجو اهمیت زیادی دارند. مطالب خوب و با کیفیت که در آنها از کلمات کلیدی مرتبط به درستی استفاده شده است، می تواند بر رتبه سئو سایت تأثیر بگذارد. استخدام سئوکار حرفه ای می تواند تفاوت های زیادی برای کسب و کار ایجاد کند. یک کارشناس سئو حرفه ای با آزمایش های گوناگون و پیاده سازی اصول سئو مناسب می تواند تأثیرات فوق العاده مثبت و خوبی بر یک تجارت بگذارد. زیرا یک سئوکار ماهر نسبت به الگوریتم های موتور های جستجو و آنچه که در پشت صحنه ی گزارش های جستجو می گذرد آگاهی دارد و می تواند به کاربران برای کسب با کیفیت ترین اطلاعات کمک کند.

امروزه خیلی از افراد به دنبال آموزش سئو هستند تا بتوانند در این زمینه کار کنند. آموزش سئو به عنوان بخشی از دیجیتال مارکتینگ به صورت تخصصی انجام می شود. تقاضا برای استخدام سئوکار زیاد است. زیرا تجارت ها و شرکت ها برای رقابت و موفقیت های بیشتر به بهینه سازی طراحی سایت خود برای موتور های جستجو نیاز دارند. حقوق سئوکار های حرفه ای بسیار خوب است و براحتی می توانند تا چند ده میلیون تومان در ماه کسب درآمد کنند. حقوق سئوکار ها بر اساس میزان دانش آنها، تجربه و میزان تغییراتی که در یک کسب و کار می توانند ایجاد کنند، شناخت کلمات کلیدی و …. متفاوت است. به طور کلی انتظار می رود که یک سئوکار ماهر بتواند با ابزار های مختلف سئو کار کند و نسبت به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل سایت و رقبا، لینک سازی و …. آگاهی و توانایی داشته باشد.

سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران است. سئو استراتژی های زیادی دارد. برخی از تکنیک های سئو عبارتند از: کار کردن بر روی کلمات کلیدی،  بهبود سرعت سایت، ریسپانسیو سازی سایت و …. سئو به دید بیشتر صفحات و جذب ترافیک و موقعیت های فروش بیشتر کمک زیادی می کند. سئو می تواند به توسعه ی یک کسب و کار کمک کند. طراحی وبسایت امروزه رواج زیادی پیدا کرده است. بسیاری از کاربران برای کسب اطلاعات و رفع نیاز های روزمره خود به وبسایت ها مراجعه می کنند. از سوی دیگر صاحبین مشاغل نیز بسیاری از خدمات و محصولات خود را از طریق طراحی سایت ها به کاربران معرفی می کنند. بنابراین طراحی وب سایت و کار کردن بر روی سئو سایت بسیار ارزشمند است.

سئوکار ماهر و تخصص های نیروی سئوکار

سئوکار کسیت و چه تخصص هایی دارد؟

یک سئوکار چه وظایفی دارد؟

مسئولیت های یک سئوکار بسته به اینکه برای یک شرکت کار می کند یا یک شخص و خواسته های کارفرما می تواند متفاوت باشد. اما برخی از وظایف مشترک تمام سئوکار ها عبارتند از:

  • ارتقاء رتبه ی سایت در موتور های جستجو
  • یک کارشناس سئو بایستی داده ها و نتایج جستجو ها را تجزیه و تحلیل کند و نسبت به تصمیم گیری برای پیاده سازی اصول سئو مختلف توانایی داشته باشد.
  • یک سئوکار ماهر بایستی هزینه های سئو را مدیریت کند.
  • نیروی سئوکار باید بتواند با تیم های دیگر بازاریابی همکاری و تعامل خوبی داشته باشد.
  • نیروی سئوکار بایستی در مورد کلمات کلیدی جدید تحقیق کند و سایت را بر اساس این کلمات بهینه سازی کند.
  • یک سئوکار ماهر باید توانایی لینک سازی داخلی و خارجی به بهترین نحو را داشته باشد.
  • یک سئوکار ماهر بایستی بتواند با ابزار های گوناگون سئو کار کند.
  • و ……

یک کارشناس سئو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک کارشناس سئو بایستی ویژگی های متعددی داشته باشد:

درک تمام سطوح سئو

دنیای بازاریابی اینترنتی بسیار گسترده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو تکنیک های زیادی دارد. یک کارشناس سئو بایستی نسبت به این تکنیک ها و پیاده سازی بهترین تکنیک ها مهارت لازم را داشته باشد.

سئو فنی

سئو فنی به قواعدی از سئو مانند بهبود سرعت سایت، ریسپانسیو سازی، بهبود معماری و ساختار سایت و ….. اشاره دارد. سئو فنی باعث بهبود UX و خوانایی صفحه می شود.

سئو داخلی

سئو داخلی به محتوای سایت اشاره دارد. وقتی سئو داخلی رعایت شده باشد موتور های جستجو می فهمند که سایت مربوطه ارزشمند و با کیفیت است. برخی از تکنیک های سئو داخلی عبارتند از استفاده از تگ ها متا، برچسب عناوین، کلمات کلیدی و …. پیاده سازی اصول سئو داخلی باعث جذب ترافیک بیشتر و کسب رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو می شود.

سئو خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه باعث کسب اعتبار بیشتر سایت می شود. بک لینک سازی یک تکنیک مهم سئو خارج از صفحه است. هر چه یک کارشناس سئو بتواند بک لینک های با کیفیت تر و بیشتری از وب سایت های معتبرتر به دست آورد نتیجه بهتر است. نیروی سئو کار حرفه ای بایستی نسبت به پیاده سازی هر سه سطح سئوی بیان شده آگاهی و توانایی داشته باشد.

مهارت های بازاریابی

یک سئوکار ماهر علاوه بر شناخت و پیاده سازی اصول سئو بایستی مهارت های بازاریابی اینترنتی را نیز بداند. او باید بتواند محتوای سایت را به نحوی بهینه سازی کند که هم برای موتور های جستجو و هم برای کاربران جذاب و با کیفیت باشد. بازاریابی محتوا، شناخت علایق و نیاز های کاربر فاکتور هایی هستند که در بازاریابی آنلاین کمک زیادی می کنند.

حفظ آرمان های سازمان

یک کارشناس سئو، بهینه سازی سایت را باید بگونه ای انجام دهد تا علاوه بر ارتقاء رتبه سئو سایت، آرمان ها و اهداف بزرگ سازمان حفظ شود.

آموزش سئو به صورت مداوم

الگوریتم های جستجو مرتباً در حال بهبود و تغییر هستند. آموزش سئو به طور مداوم یک امر ضروری در زمینه ی سئو می باشد. یک سئوکار ماهر بایستی به دنبال کسب آموزش سئو مدرن و جدید باشد.

چگونه برای استخدام سئوکار ماهر اقدام کنم؟

بهترین راهکار برای استخدام سئوکار ماهر مراجعه به یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت معتبر با داشتن منابع متعدد و نیروی سئوکار حرفه ای می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. برای اینکه تشخیص دهید یک شرکت طراحی سایت چقدر معتبر است می توانید به صفحه کامنت مشتریان مراجعه کنید و نظر آنها را در مورد شرکت مربوطه مطالعه کنید. بعلاوه با بررسی نمونه کار ها و پروژه ها می توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید.

شرکت معتبر دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

آیا ارزش دارد برای آموزش سئو و تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای اقدام کنم؟

بله، دلایل زیادی برای کسب آموزش سئو و یادگیری آن وجود دارد. حوزه ی کاری سئو به شدت در حال رشد و توسعه است. سئو در زمینه های زیادی مانند دیجیتال مارکتینگ و …. کاربری دارد. یک کارشناس سئو به صورت همزمان می تواند با مردم و موتور های جستجو ارتباط برقرار کند. آموزش سئو برای افرادی که به طور مستمر به دنبال یادگیری هستند بسیار مفید است. زیرا علم سئو دائماً بروزرسانی می شود. یک سئوکار امنیت شغلی دارد. بر اساس گزارشات بسیاری از شرکت ها سئو سایتشان را اولویت کاری خود قرار داده اند. زیرا سرمایه گذاری بر روی سئو و بازاریابی موتور های جستجو بازگشت خوب و پر سودی دارد. آموزش سئو و تکنیک های بهینه سازی سایت قابل انتقال هستند. افرادی که سئو را به خوبی می دانند علاوه بر انجام کار سئو می توانند برای آموزش سئو نیز اقدام کنند. همه ی اینها دلایل محکمی برای ارزشمند بودن یادگیری سئو است.

قیمت سئو سایت چقدر است؟

قیمت سئو به طور دقیق مشخص نیست. اشخاص و شرکت های مختلف قیمت سئو های متفاوت دارند. فاکتور های زیادی مانند حجم کار سئو، تخصص و تجربه سئوکار، میزان رقابت بر سر کلمات کلیدی هدف (هر چه رقابت برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد هزینه سئو نیز بیشتر می شود) و …. بر قیمت سئو تأثیر می گذارند. هزینه برای انجام سئو سایت نوعی سرمایه گذاری است. زیرا خیلی زود هزینه ای که برای سئو کرده اید با سود چندین برابر به شما بازمی گردد. از سوی دیگر پشتیبانی سئو و بروزرسانی اصول سئو بایستی به صورت مداوم انجام شود. زیرا موتور های جستجو کیفیت وبسایت ها را به صورت دائمی بررسی می کنند. بنابراین لازم است بعد از کسب یک رتبه سئو سایت خوب برای حفظ آن نیز هزینه و تلاش کنید.

برای اطلاع از قیمت سئو در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی سایت برای مشاغل گوناگون است.

آیا سئو سایت تضمینی برای کسب رتبه ی یک گوگل وجود دارد؟

الگوریتم های موتور های جستجو به طور دقیق مشخص نکرده اند که از چه فاکتور هایی برای رتبه سئو سایت استفاده می کنند. به همین دلیل سئو سایت تضمینی برای کسب یک رتبه ی مشخص در یک زمان مشخص وجود ندارد. برای کسب بهترین رتبه سئو سایت و سئو سایت تضمینی بهتر است اعتبار شرکت طراحی سایتی که می خواهید استخدام کنید را بررسی کنید.

نتیجه

سئو و بهینه سازی سایت جزء لاینفک هر طراحی وبسایتی است. سئو به معنای بالا آوردن سایت در صفحه نتایج موتور های جستجو می باشد. یک کارشناس سئو با آگاهی از اصول سئو کلاه سفید و الگوریتم های موتور های جستجو می تواند رتبه سئو سایت شما را ارتقاء دهد. در نتیجه ارتقاء رتبه سئو سایت می توانید دید بیشتر و ترافیک بیشتر و کسب موقعیت های فروش بیشتری به دست آورید. یک سئوکار ماهر باید مهارت های گوناگونی داشته باشد. بتواند خوب و جذاب بنویسد، کار کردن با ابزار های گوناگون سئو را بداند، بتواند بر روی کلمات کلیدی هدف تحقیق کند و آنها را در سایت پیاده سازی کند و ….. صاحبین مشاغل با استخدام نیروی سئوکار ماهر و متخصص می توانند کسب و کار خود را توسعه دهند و هزینه ای که برای انجام سئو کرده اند را در کوتاه مدت و با بیشترین سود دریافت کنند.

اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود با بهترین قیمت سئو هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی وبسایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

چرا سئو برای مشاغل مختلف ضروری و مهم است؟

کسب رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو برای هر کسب و کار آنلاینی مهم است. رفتن به صفحه ی دوم SERP به معنای از دادن کاربران و فروش پایین است. با سرمایه گذاری بر روی سئو می توان به رتبه های بالاتر SERP دست یافت. اگر می خواهید در دنیای تجارت آنلاین موفق باشید بایستی برای سئو سایت خود سرمایه گذاری کنید.

سئوکار چه کاری انجام می دهد؟

سئوکار به پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید برای بالا آوردن وبسایت شما در موتور های جستجو تلاش می کند. یک کارشناس سئو با استفاده از ابزار های گوناگون سئو و تجزیه و تحلیل سایت و تصمیم گیری برای پیاده سازی بهترین اصول سئو و کلمات کلیدی هدف این کار را انجام می دهد.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران در اینترنت برای یافتن پاسخی برای پرسش های خود استفاده می کنند. کشف کلمات کلیدی و استفاده از آنها در محتوای طراحی وب سایت به کسب رتبه های بالاتر SERP کمک می کند.

آیا حقوق سئوکار ها خوب است؟

تقاضا و رقابت برای استخدام سئوکار زیاد است. همین موضوع باعث افزایش حقوق سئوکار ها می شود. سئوکار ها هر چقدر مهارت ها و تجربه ی بیشتری داشته باشند می توانند دستمزد های بالاتری کسب کنند.

برای استخدام سئوکار چند سال سابقه کار نیاز هست؟

معمولاً سئوکار ها یک تا دو سال اول نیاز به یادگیری دارند. اما نیروی سئوکار با بیش از 3 سال سابقه کار، تجربه ی زیادی دارد. یک سئوکار با 5 سال سابقه کار، حرفه ای و متخصص محسوب می شود. برای رفع نیاز های یک کسب و کار سئوکاری با 2 سال سابقه کار کافی است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز