تفاوت لینک فالو و نوفالو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9727

5/5 - (5 امتیاز)

یکی از اصطلاحات رایج در سئو لینک فالو و نوفالو است. اطلاع داشتن از اصطلاحات سئو و اصول و قواعد بهینه سازی سایت به کسب رتبه های بهتر صفحه نتایج موتور های جستجو کمک زیادی می کند. لینک نوفالو از سال 2005 برای حفظ طراحی وب سایت از هرزنامه ها مطرح و استفاده شد. استفاده از ویژگی nofollow به سئوکار ها این فرصت را می دهد تا بتوانند پروفایل بک لینک وبسایت خود را پاک کنند. اما از آن زمان تاکنون نحوه استنباط لینک نوفالو توسط گوگل و طریقه ی استفاده از لینک فالو و نوفالو تغییرات زیادی داشته است.

لینک فالو چیست؟

هر پیوندی از وب سایت شما به یک صفحه و یا طراحی وب سایت دیگر یک لینک فالو محسوب می شود. وقتی طراحی سایت دیگری یک پیوند استاندارد به طراحی وب سایت شما برقرار می کند، می تواند رتبه ی سایت شما را تغییر دهد. هر چه اعتبار وبسایتی که سایت شما پیوند زده است، بیشتر باشد، برای شما بهتر است. ربات های موتور های جستجو در اینترنت سرچ می کنند که کدام وبسایت به کدام طراحی سایت لینک زده است. سپس این اطلاعات را ثبت می کنند. این موضوع به موتور های جستجو می گوید که کدام سایت ارزشمند تر است. وبسایت ها از طریق لینک فالو ها می توانند ترافیک بیشتری از وبسایت ها و موتور های جستجو به دست آورند.

لینک نوفالو چیست؟

لینک نوفالو پیوندی است که برچسب nofollow دارد. یعنی “rel = nofollow” . این برچسب به موتور های جستجو می گوید که به لینک مربوطه نخزند. به همین دلیل لینک نوفالو تأثیری در رتبه بندی سایت ندارد. مدیران وبسایت ها از لینک نوفالو برای حفظ سایت از هرزنامه ها و … استفاده می کنند. لینک نوفالو بر کیفیت موتور های جستجو تأثیر می گذارد و از ایجاد اسپم در وهله ی اول جلوگیری می کند.

لینک نوفالو چه ارزشی دارد؟

لینک نوفالو در اشتراک گذاری بیشتر مطالب توسط کاربران سودمند است. لینک نوفالو اگر از یک وب سایت معتبر و قوی به دست آمده باشد می تواند اعتبار سایت را افزایش دهد. لینک نوفالو به طور غیر مستقیم می تواند ترافیک و رتبه ی سایت را افزایش دهد.

چه زمانی از لینک نوفالو استفاده کنم؟

لینک نوفالو برای صفحه ی نظرات و صفحات و مطالبی که قابل دستکاری هستند، مناسب هستند. بعلاوه برای لینک های تبلیغاتی، لینک به صفحات مطبوعات، لینک به محتوایی که خیلی قابل اعتماد نیستند و ….. بهتر است از لینک نوفالو استفاده شود.

بک لینک سازی چیست؟

تفاوت لینک فالو و نوفالو

چگونه متوجه شوم که یک لینک نوفالو است؟

برای اینکه متوجه لینک فالو و نوفالو شوید باید کد HTML لینک مربوطه را بررسی کنید. لینک های نوفالو برچسب nofollow دارند. در حالیکه یک پیوند معمولی و لینک فالو این برچسب را ندارد. بهتر است که پروفایل بک لینک های یک وب سایت هم لینک فالو داشته باشد و هم لینک نوفالو. چنین پروفایلی طبیعی به نظر می رسد و برای موتور های جستجو قابل اعتمادتر است.

بک لینک سازی چیست؟

وقتی وب سایت دیگری به طراحی سایت شما لینک می زند و شما این لینک را دریافت می کنید در واقع بک لینک سازی انجام داده اید. این پیوند ها می توانند متن و یا تصویر باشند. بک لینک سازی در رتبه ی سایت تأثیر دارد. یکی از اصول سئو و بهینه سازی سایت بک لینک سازی است. البته برای کسی معلوم نیست که بک لینک سازی چقدر در رتبه بندی سایت ها تأثیر دارد. اما هر چه کیفیت بک لینک سازی بهتر باشد طراحی وب سایت شما می تواند رتبه ی بهتری به دست آورد.

بک لینک سازی به این معناست که طراحی سایت شما ارزشمند است که دیگر وب سایت ها به آن لینک زده اند. بک لینک ها یک سیگنال مثبت به موتور های جستجو مبتنی بر معتبر بودن طراحی وبسایت شما ارسال می کنند. موتور های جستجو از طریق بک لینک فالو ها به دیگر به وب سایت ها می خزند. خیلی مهم است که بک لینک ها از وبسایت های مرتبط به دست آیند. بک لینک هایی که از وبسایت های غیر مرتبط به دست می آیند تأثیری در رتبه ی طراحی سایت شما ندارند.

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

طراحی سایت هر روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. بنابراین صاحبین وب سایت ها برای اینکه بتوانند طراحی وب سایت خود را از میان میلیون ها سایت دیگر به کاربران نمایش دهند بایستی از سئو و بهینه سازی سایت برای کسب رتبه های بالاتر SERP استفاده کنند. بهینه سازی سایت باعث افزایش دید وب سایت ها و جذب ترافیک بیشتر می شود. سئو همان بهینه سازی سایت است. منظور از بهینه سازی سایت، بهبود کیفیت طراحی سایت به نحوی است که مطابق قواعد موتور های جستجو می باشد و اصول موتور های جستجو را زیر پا نمی گذارد. سئو قواعد زیادی دارد. برخی از مهمترین اصول سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب، لینک سازی و بک لینک سازی، بهبود سرعت سایت، ریسپانسیو سازی و ….

هدف از سئو و بهینه سازی سایت کسب بالاترین رتبه ی SERP است. بهینه سازی سایت باعث توسعه ی کسب و کار ها می شود. برای بهینه سازی سایت بهترین راه حل استخدام یک سئوکار ماهر و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت معتبر از آخرین تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو مطلع است و می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای سئو سایت و طراحی وبسایت صنایع مختلف را می پذیرد.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

منظور از طراحی سایت ریسپانسیو این است که وبسایت شما از هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری بدون مشکل و براحتی قابل مشاهده و مرور باشد. با توجه به اینکه کاربران گوشی های همراه در حال افزایش است و کاربران زیادی برای مشاهده ی وب سایت ها از گوشی های همراه خود استفاده می کنند، طراحی سایت ریسپانسیو به یک الزام تبدیل شده است. با ریسپانسیو سازی سایت کاربران گوشی های همراه و تبلت ها دیگر نیاز به زوم کردن و یا اسکرول افقی برای مشاهده ی مطالب یک طراحی سایت ندارند. از سوی دیگر موتور جستجو گوگل اعلام کرده است که وب سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت قرار دارند. طراحی سایت ریسپانسیو می تواند UX بهتری ارائه دهد و ترافیک بیشتری به دست آورد.

تولید محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت که در آن از کلمات کلیدی به درستی استفاده شده است در طراحی سایت و کسب رتبه های بالای موتور های جستجو نقش مهمی بازی می کند. محتوا پادشاه است. هر چه محتوایی که تولید می کنید بهتر باشد در بک لینک سازی نیز موفق تر خواهید بود.

بهینه سازی سایت چه منفعتی برای من دارد؟

وقتی شما بتوانید بالاترین رتبه های SERP را برای وب سایت خود به دست آورید، کاربران راحتتر به شما اعتماد می کنند. سئو نسبت به استراتژی های تبلیغاتی هزینه ی کمتری دارد. ترافیکی که از سئو و بهینه سازی سایت به دست می آید ارگانیک، با کیفیت و معمولاً ماندگار است. دارندگان وبسایت ها با کار کردن بر روی سئو و بهینه سازی سایت خود می توانند فروششان را چندین برابر کنند و بیشتر به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند. مدیران وب سایت ها با کار کردن بر روی سئو و بهینه سازی سایت خود می توانند UX بهترین ارائه دهند و رضایت کاربران را بیشتر جلب کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استفاده از اینترنت روز به روز رواج بیشتری پیدا می کند. استفاده از استراتژی های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به افزایش فروش آنلاین و آگاهی رسانی از برند های تجاری کمک زیادی می کند. بازاریابی آنلاین استفاده از استراتژی های فروش و بازاریابی به صورت آنلاین و از طریق بستر اینترنت است. دارندگان وبسایت ها با دیجیتال مارکتینگ می توانند ضمن حفظ کاربران فعلی، کاربران و مشتریان جدیدی به دست آورند. برخی از راهکار های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: موتور های جستجو، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، پرداخت به ازای کلیک PPC و ….

بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟

یکی از راهکار های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی باعث معرفی بیشتر محصولات و خدمات و برند تجاری شما نزد کاربران می شود. بازاریابی شبکه های اجتماعی بدین معناست که شما محتوای بصری و متنی جذاب و با کیفیت خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و سعی کنید فروش برند تجاری خود را افزایش دهید. محبوبترین شبکه های اجتماعی عبارتند از: توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و ….

تبلیغات PPC

یکی دیگر از راه حل های بازاریابی اینترنتی تبلیغات PPC است. بدین معنا که هر گاه کاربری بر روی تبلیغات طراحی سایت شما کلیک می کند، شما مبلغی را پرداخت می کنید. دارندگان طراحی سایت ها با تبلیغات PPC می توانند ترافیک بیشتری به دست آورند و شانس بیشتری برای فروش داشته باشند.

نتیجه

لینک فالو به موتور های جستجو می گوید که پیوند مربوطه را دنبال کنند. در حالیکه یک لینک نوفالو می گوید لینک مربوطه را دنبال نکنند. اما پروفایل بک لینک یک وب سایت بهتر است هم لینک فالو و هم نوفالو داشته باشد تا طبیعی تر و قابل اعتمادتر باشد. لینک هایی با برچسب nofollow به این معنی نیستند که هیچ ارزشی ندارند. از لینک های نوفالو بهتر است برای لینک های تبلیغاتی، لینک به مطبوعات، لینک به صفحاتی که قابل دستکاری هستند و …. استفاده شود. لینک های نوفالو اگر از یک وب سایت معتبر به دست آیند می توانند بر رتبه ی سایت به طور غیر مستقیم تأثیر بگذارند. بعلاوه بر اشتراک گذاری بیشتر مطالب توسط کاربران نیز مؤثرند. اگر می خواهید متوجه شوید که چه لینکی فالو و یا نوفالو است، بایستی کد HTML آن را چک کنید. بک لینک سازی یکی از اصول مهم سئو و بهینه سازی سایت است. اگر می خواهید در بک لینک سازی با کیفیت موفق باشید بایستی بر روی تولید محتوای با کیفیت طراحی سایت خود تمرکز کنید. سئو و بهینه سازی سایت برای هر طراحی سایتی ضروری است. دارندگان وب سایت ها با کار کردن بر روی سئو سایت خود می توانند رتبه های بهتری در SERP به دست آورند. کسب رتبه های بالاتر نیز به معنای اعتبار بیشتر، کسب موقعیت های فروش بیشتر و افزایش درآمد است.

اگر در زمینه ی بک لینک سازی، پیوند های فالو و نوفالو نیاز به اطلاعات بیشتر دارید در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی وب سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

بک لینک سازی چیست؟

بک لینک سازی یعنی به دست آوردن لینک از وب سایت های دیگر. بک لینک سازی مرتبط از وب سایت های معتبر باعث افزایش ترافیک و رتبه ی سایت می شود. بک لینک سازی یکی از اصول مهم سئو و بهینه سازی سایت است.

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

مهمترین تفاوت لینک فالو و نوفالو این است که لینک فالو ها بر رتبه ی سایت به طور مستقیم اثر می گذارند و لینک نوفالو ها بر ترافیک سایت مؤثرند.

چگونه متوجه شوم که بک لینکی که دریافت کرده ام برچسب نوفالو دارد یا خیر؟

برای اینکه متوجه شوید که یک بک لینک برچسب نوفالو دارد یا خیر راه حلی ندارید جز اینکه کد html آن را بررسی کنید.

لینک سازی چگونه کار می کند؟

لینک ها مانند پل هستند. موتور های جستجو از لینک ها برای خزیدن به دیگر صفحات یک وب سایت و یا سایر طراحی وب سایت ها استفاده می کنند. لینک ها به موتور های جستجو کمک می کنند تا صفحات جدید را کشف کنند. لینک ها مشخص می کنند که یک صفحه و یا طراحی وب سایت برای یک کلمه کلیدی چقدر باید رتبه ی بالایی داشته باشد. موتور های جستجو تمام پیوند ها و کیفیت آنها را بررسی می کنند. اگر طراحی وب سایت شما بتواند لینک های بیشتر و با کیفیت تری از صفحات معتبر به دست آورد، شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر خواهد داشت.

آیا لینک سازی و بک لینک سازی سخت است؟

لینک سازی و بک لینک سازی یک فرآیند بی پایان است. بنابراین نیازمند صبر، حوصله، تلاش، پشتکار و صرف زمان است. سئوکار ها دائماً بایستی به دنبال وب سایت های جدید و معتبر برای لینک زدن و بک لینک سازی باشند. برای اینکه در لینک سازی و بک لینک سازی موفق باشید بایستی بر روی کیفیت محتوا و سئو سایت خود کار کنید و برای این کار برنامه ریزی داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز