بهترین سبک های طراحی سایت در سال 2023

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

امروزه طراحی سایت تغییرات بسیاری نسبت به سال های قبل پیدا نموده است و با توجه به ارتقاء مرورگرهای وب و همچنین افزایش دستگاه هایی که برای مرور وب از آنها استفاده می شود گرایش ها و ترفندهای جدیدی در طراحی وب سایت به وجود آمده است که وب سایت های جدید می بایست با توجه به این موارد طراحی گردند تا در سال 2023 وب سایت شما حرفی برای گفتن داشته باشد. امروزه سبک های جدید طراحی سایت به وجود آمده اند که هدف همه آنها ارتباط بهتر با کاربران وب سایت می باشد که در این مقاله به آنها می پردازم:

بهینه سازی شده برای الگوریتم Page Experience گوگل

گوگل در این سالها تغییرات بسیار زیادی نموده است. یکی از تغییرات بزرگی که در سال های اخیر ایجاد شده است الگوریتم Page Experience گوگل می باشد. هم اکنون در گوگل وبمستر تولز بخشی تحت همین عنوان اضافه شده است و لازم است وبسایت بر اساس اصول آن بهینه سازی گردد. بدین منظور لازم است وب سایت در ابزار لایت هاوس گوگل بررسی گردد و بر اساس پارامترهای آن بهینه سازی گردد. در صورتی که وب سایت بتواند رتبه سبز را در تمامی نتایج این تست بگیرید به احتمال قوی می تواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو بگیرد. هم اکنون بهینه سازی وب سایت برای تست Lighthouse شرکت Google یکی از مهمترین اصول طراحی وب می باشد.

سرعت لود سریع

هم اکنون یکی از مهمترین فاکتورهایی که در موفقیت یک وبسایت نقش دارد سرعت بالا آمدن می باشد. افزایش سرعت سایت می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی رتبه وبسایت در موتورهای جستجو داشته باشد. بنابراین هر چه می توانید سرعت وبسایت خود را بالاتر ببرید.

وب اپلیکیشن

هم اکنون وب اپلکیشن ها در حال گرفتن جای اپلیکیشن ها هستند و بنابراین بهتر است برای وبسایت خود وب اپلیکیشن طراحی نمایید. وجود وب اپلیکیشن می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی برند سازی شرکت ها واشخاص و سازمان ها داشته باشد.

طراحی فلت یا دو بعدی

یکی از سبک هایی که امروزه با توجه به کاربر پسند بودن آن طرفداران بسیار پیدا نموده است طراحی دو بعدی و یا طراحی فلت می باشد که در این نوع طراحی از سایه ها و بعد در طراحی خبری نیست و طراح وب سایت با استفاده از رنگ ها و بردرها بخش های مختلف را از یکدیگر جداسازی می نماید. در این نوع طراحی از گرافیک های پیچیده کمتر استفاده می گردد و طرح معمولا دارای فضاهای خالی بیشتری نسبت به قالب های قدیمی تر می باشد. مایکروسافت یکی از اولین شرکت هایی می باشد که از این نوع طراحی در یکی از پلیرهای خود استفاده نمود و به تدریج سایر شرکت ها به این عرصه وارد شدند. البته قبل از این هم طراحی دو بعدی در جاهای رواج داشت و مورد استفاده قرار می گرفت. قبلا طراحان وب سایت تمرکز خود را بر نمایش توانمندی های خود از طریق ایجاد گرافیک های پیچیده، استفاده از فلش ها و انیمیشن ها به کاربر قرار می دادند حال آنکه امروزه بر روی بهترین روش ارائه اطلاعات به کاربر و همچنین ایجاد بهترین حس در کاربر از رویت وب سایت تمرکز می گردد. ثابت شده است طراحی های دو بعدی تاثیر بهتری بر روی کاربران دارد و حس بهتری در آنان ایجاد می نماید و کاربران مطالب و مفاهیم وب سایت را بهتر درک می نمایند.

طراحی ریسپانسیو

امروزه در حدود 50 درصد از کاربران از موبایل و تبلت برای وبگردی استفاده می نمایند و در صورتی که سایت سازگاری نمایش در این ابزارها را نداشته باشد و به درستی در این ابزارها نمایش داده نشود وب سایت شما کاربران بسیاری را از دست خواهد داد. سایت های معمولی که نسخه ریسپانسیو و سازگار با موبایل ندارند با همان سایز عادی خود موبایل و تبلت نمایش داده می شود و برای رویت مطالب وب سایت کاربر می بایست بر روی وب سایت بزرگنمایی انجام دهد تا بتواند مطالب وب سایت را مطالعه نماید و همچنین برای رویت مطالب در کنار بزرگنمایی می بایست از اسکرول چپ و راست استفاده نماید حال آنکه در صورتی که سایت به صورت ریسپانسیو طراحی گردد زمانی که کاربر از طریق موبایل و تبلت وب سایت را مشاهده نماید وب سایت خود را متناسب با سایز نمایش صفحه می سازد و کاربر به راحتی می تواند مطالب وب سایت را رویت نماید. ریسپانسیو بودن وب سایت همچنین جزو فاکتورهای رنک دهی موتورهای جستجو می باشد بنابراین برای داشتن بهترین سایت حتما می بایست طراحی سایت را به صورت ریسپانسیو انجام داد. روش های دیگری برای سازگاری وب سایت با موبایل وجود دارد که بهترین روش و پیشنهاد شده توسط موتور جستجوی گوگل ریسپانسیو سازی وب سایت می باشد.

سبک راوی کننده

امروزه سبک جدیدی از طراحی سایت وجود دارد با نام سبک راوی کننده که در آن وب سایت به گونه ای طراحی می گردد تا داستان شکل گیری شرکت و خدمات قابل ارائه به صورتی داستان وار به کاربر منتقل گردد. در این نوع طراحی سعی می شود عواطف و احساسات کاربر درگیر گردد تا بازدهی از بازدید وب سایت توسط کاربران بالا رود. سبک روایت کننده باعث بالا ارتباط بهتر با کاربر و همچنین افزایش میزان فروش وب سایت گردد.

طراحی تک صفحه

سبک جدید از طراحی سایت وجود دارد که در آن با کلیک بر روی منوهای اصلی وب سایت به جای آنکه وارد صفحه دیگری شویم در همان صفحه اصلی وب سایت به بخش مورد نظر در همان صفحه منتقل می شویم و پس از آن با کلیک بر روی ادامه مطلب وارد اطلاعات بیشتر می شویم. این سبک طراحی وب مدت زمانی که کاربران در صفحه اصلی وب سایت توقف می نمایند را بالا می برد و همین مورد باعث افزایش رنکینگ صفحه اصلی وب سایت و بهبود وضعیت سئو وب سایت می گردد. در حقیقت سایت هایی که به صورت تک صفحه طراحی می گردند رتبه بهتری در موتور جستجو می گیرند و همچنین سایت های تک صفحه یک صفحه تنها نیستند بلکه با قرار دادن اطلاعات اولیه در همان صفحه اصلی وب سایت تنها باعث بالا رفتن رنک صفحه اصلی می گردند.

سئو و بازاریابی اینترنتی

امروزه کاربران بسیاری در اینترنت در جستجوی کالا و خدمات خود هستند و روز به روز بر تعدادشان افزوده می گردد و در صورتی که شرکت ها قصد داشته باشند از این بازار سهمی داشته باشند می بایست بر روی سئو، بهینه سازی و بازاریابی اینترنتی خود فعالیت نمایند. امروزه سئو بسیار مهم تر از قبل می باشد و در سال 2023 درصد کاربران بسیار بیشتری کالا و خدمات خود را از اینترنت تهیه می نمایند و توسط سئو و بازاریابی اینترنتی می توانید بخشی از این بازار را از آن خود نمایید. از طریق سئو می توانید جایگان بهتری در موتورهای جستجو از بابت کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت خود داشته باشید و از طریق بازاریابی اینترنتی می توانید در اینترنت برند سازی نمایید و نام خود را به گوش همگان برسانید. امروزه اینترنت رسانه بسیار مهمی در رونق کسب و کار شرکت ها می باشد.

انجام امور آنلاین

امروزه زمان آن رسیده است که بخشی از امور و درخواست های کاربران خود را از طریق اینترنت انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شرکتی هستید که دارای نمایندگی در مکان های مختلفی هستید می توانید امور نمایندگان خود را از طریق وب سایت خود انجام دهید. انجام امور خود از طریق وب سایت و به صورت آنلاین نه تنها باعث ساده تر شدن انجام امور می گردد باعث افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو نیز می گردد و همچنین تاثیر مستقیم بر افزایش اعتبار برند خواهد داشت.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز