چگونه در نتایج اول گوگل مپ باشیم؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 نقشه های گوگل در ابتدا کار خود را با C++ در نرم افزار دسکتاپی شروع کردند و توسط لارس و جنس الیستراپ (Lars & Jens Elistrup) طراحی شدند.در اکتبر سال 2004 کمپانی آنها توسط گوگل خریداری شد و به یک نرم افزار تحت وب مبدل گردید.بعد از جمع آوری اطلاعات جغرافیایی و تحلیل ترافیک در زمان واقعی بیشتر، Google Map در فوریه سال 2005 منتشر شد.این سرویس از زبان های جاوا اسکریپت، XML و Ajax استفاده می کند.

گوگل مپ چیست؟

Google map یک سامانه مسیریابی و نقشه تحت وب است که توسط گوگل گسترش داده شده است.این نقشه خدماتی همچون نقشه های ماهواره ای، نقشه خیابان ها، نمای 360 درجه و پاناروما از خیابان ها (نمای خیابان ها)، شرایط ترافیکی خیابان ها به صورت بی درنگ و زنده، برنامه ریزی و مسیریابی برای پیاده روی، حرکت با ماشین، دوچرخه (در بتا) و حمل و نقل عمومی را ارائه می دهد. نقشه های گوگل یک APi ارائه می دهد که به وسیله آن می توان نقشه ها را در سایت های ثالث و دیگری به کار برد، ضمن این که به وسیله آن می توان محل کسب و کارها و سازمان ها را در کشورهای مختلف را مشخص کرد. گوگل مپ خیلی به سئو وب سایت شما کمک می کند. شما میتوانید مراحل ثبت شغل در گوگل مپ به صورت تصویری در مقاله چطور شرکتم را به گوگل مپ اضافه کنم؟ در سایت دارکوب مطالعه کنید.

این نقشه دارای دو نوع زاویه دید "بالا - پایین" و "چشم پرنده" می باشد؛ و اکثر تصاویر این سرویس از شهرها با کیفیت می باشند که توسط هواپیماها و پهباد به صورت هوایی و در فاصله 240 تا 460 متری گرفته شده است و باقی عکس ها هم از طریق ماهواره گرفته شده است.تصاویری که از طریق ماهواره گرفته می شود عمری بیش از 3 سال نداشته و این عکس ها به صورت منظم به روز رسانی می شوند. این سرویس مفید و کاربردی یک برنامه ریز مسیریابی قوی دارد که به وسیله آن می توان مسیرهای در دسترس برای رانندگی، حمل و نقل عمومی، پیاده روی یا دوچرخه سواری را یافت.

اهمیت قرارگیری کسب و کار شما در نقشه گوگل

اگر کسب و کار شما به مشتریان محلیتان وابستگی دارد، حضور شما در گوگل مپ و بهینه شدن منظم دایرکتوری های آنلاین برای کسب و کار شما حیاتی و مهم است.بازیگر اصلی در فهرست بندی محلی گوگل می باشد و زمانی که کسب و کار خود را به این نقشه معرفی و به تنظیمات را به درستی انجام دهید، کسب و کار و وب سایت شما به مشتریان محلی در جستجوی گوگل، نقشه گوگل و شبکه گوگل پلاس (Google Plus) نشان داده می شود. در اینجا 3 دلیل عمده برای بهینه سازی اطلاعات کسب و کار در Google MAP وجود دارد.

  • حضور یافتن در شبکه گوگل
  • اطمینان از این که کاربران به اطلاعات درستی از کسب و کار شما دست خواهند یافت.
  • ساخت و پرورش بهتر، ارتباط طولانی تر با مشتریان

حضور یافتن در شبکه گوگل

زمانی که تمام اطلاعات به درستی در پورتال Google M وارد شود، کسب و کار شما به درستی در تمام شبکه گوگل و در جایی که مشتریان به دنبال محصولات و خدمات شما هستند به نمایش در می آید.این شامل صفحات جستجوی گوگل (Google.Com)، نقشه های گوگل (Google maps) و گوگل پلاس می باشد.

هم به مشتری های احتمالی و هم به مشتری های ثابت اطلاعات صحیح بدهید

به وسیله وارد کردن اطلاعات صحیح و واقعی تا حد ممکن، شما به مشتریان اطلاعات دقیقی در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهید خواهید داد.این اطلاعات می تواند به آنها کمک کند تا سریعتر شماره تلفن، ایمیل برای اطلاعات بیشتر و یا آدرس فیزیکی شرکت یا مغازه شما را بیابند.

بهتر بسازید، تا ارتباط طولانی تری با  مشتریان خود داشته باشید

وقتی کسب و کار شما به درستی در Google Map تنظیم شده باشد و شما مرتبا فعالیت های مشتریان خود را مورد بررسی قرار دهید، خواهید توانست تا مشتریان وفادار برای خود ایجاد کنید.شرکت دارکوب آمادگی این را دارد که با توجه به تجربه ارزشمندی که در اختیار دارد در مورد تمام اطلاعات سایت، کسب و کار و بازاریابی های اینترنتی به شما عزیزان مشاوره دهد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

چگونه در نتایج اول گوگل مپ باشیم؟

در اینجا چند عامل وجود دارد:

1. به لیست خود رسیدگی کنید

و مطمئن باشید که اطلاعات ورودیتان صحیح باشد.اگر برای یک کسب و کار مشخص، دو موقعیت مکانی یا 2 شماره تلفن مختلف و مجزا وجود داشته باشد، گوگل مپ را بی اعتبار تشخیص خواهد داد.به ازای هر کسب و کار فقط یک مقدار ورودی ای موقعیت جغرافیایی فیزیکی وارد کنید. لیست بهینه شده کارکرد بهتری دارد چرا که بهتر به نظر می آید.اما چگونه لیست خود را بهینه کنیم؟

  • از لیست های تکراری اجتناب کنید.
  • از نام دقیق کسب و کارتان استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که از دسته بندی اصلی دقیق استفاده می کنید.
  • حساب کاربری و تصویر Cover داشته باشید.

2. نقل قول ها و لینک های ورودی

نقل قول ها و لینک های ورودی سایتتان از طریق ارائه دهندگان بزرگ داده و اطلاعات و سایت های معتبر افزایش دهید. گوگل می خواهد تا فهرست اطلاعاتی شما با منابع شناخته شده و قابل اطمینان مطابقت داشته باشد.گوگل به جز کیفیت وب سایت و مالکیت آن، به منابعی که وب سایت با آن در ارتباط است هم اهمیت می دهد.

3. دیدگاه کاربران را اضافه کنید

(این ویژگی در گوگل مپ با نام Write Review مشخص می باشد).در حال حاضر وجود این ویژگی در نقشه گوگل برای بدست آوردن رنک بالا حیاتی می باشد.این نظرات می تواند برای بیزینس شما خوب یا بد باشد.شما هیچ کنترلی روی افراد یا نظراتی که راجع به شما می دهند ندارید.تصویر جایگزین در گوگل مپ برای شما تعبیه شده است تا آن را سفارشی سازی کنید و برای مشتریان خود ارسال کنید.در صفحه فرود وب سایت خود یک لینک مستقیم به فهرست نقشه گوگل خود قرار دهید (خودتان را در گوگل مپ پیدا کنید، بر روی اطلاعات بیشتر "More Information" کلیک کنید) تا فهرستتان را مشاهده کنید.مطمئن باشید که وجود این پیوند باعث می شود تا طرفداران شما در مورد کسب و کارتان مطالب خوب و درخوری بنویسند.بهتر است که دیدگاه تقلبی و از خودتان ننویسید، کلاه خود را قاضی کنید و حداقل دو یا سه مشتری داشته باشید که خودشان و با رضایت برای شما نظر مثبت بنویسند. حجم بیشتر دیدگاه های مثبت و خوب به شما در ارتقای رتبه Google map کمک می کند.

در سال 2015 طبق آماری که منتشر شد، 92 درصد از مشتریان نظرات و دیدگاه های آنلاین را مطالعه می کنند.همچنین 68 درصد از آنها اذعان داشته اند که نظرات مثبت، اعتماد آنها را به شرکت افزایش داده است.همین دلیلی کافی برای ایجاد انگیزه و توجه به بخش دیدگاه ها می باشد. در نتایج محلی، یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل از آن تاثیر می گیرد همین Review می باشد.هم مردم و هم گوگل به نقطه نظرات علاقه مند می باشند.پس بیاندیشید که چگونه می توانید نظرات نسبت به کسب و کار خود را در گوگل مپ افزایش دهید.شرکت طراحی سایت دارکوب در این بخش می تواند شما را یاری کند.

چند راهی که می توان Review ها را افزایش داد:

  • به مشتری ها ایمیل فرستاده و ازآنها درخواست کنید تا به سرعت در مورد محصول یا خدمتی که استفاده کرده اند در گوگل دیدگاه خود را بیان کنند.
  • با مشتریان خود تماس بگیرید و نظرات او را جویا شوید.از آنها درخواست کنید اگر برایشان مقدور است نقطه نظرشان را در مورد ساییتان بگویند.
  • تا زمانی که مجبور نیستید یا بودجه کافی ندارید، رای مردم انگیزه (مالی یا شرایط ...) ایجاد نکنید؛ بسیاری از مردم این کار را به صورت رایگان انجام می دهند.
  • کارتان را به درازا نکشید.سعی کنید در چند روز اول، به مشتری که محصول یا خدمتتان را استفاده کرده است پیشنهاد اظهار نظر در گوگل بدهید.

4. دسته بندی های مخصوص و مرتبط را اضافه کنید.

اطمینان حاصل کنید که از تمامی 5 دسته بندی که گوگل پیشنهاد داده است استفاده می کنید.اگر دسته بندی های مذکور برای شما کافی نیست یا در صنعتتان وجود ندارد، شما این توانایی را دارید که دسته بندی مختص خود را ایجاد کنید.اطمینان داشته باشید که اولین دسته بندی شما، اصلی ترین دسته بندی کسب و کار شما باشد.انتخاب درست دسته بندی برای بیزینس مناسب است.مانند هتل یا مسکن؛ دسته بندی دوم باید شامل کلمات کلیدی باشد و تا حدی عمومی باشد، اما حتما یک کلمه که مشخص کننده موقعیت مکانی است را شامل شود، مانند "هتل ساحل انزلی" یا "مسکن ساحل انزلی".

5. آدرس کامل شرکت، مغازه یا دفتر خود را حتما در بخش تماس با ما قرار دهید.

نیاز به گفتن نیست که حتما اطلاعات این صفحه باید به روز و درست باشد.برای آشنایی بیشتر مشتریان تصاویر بیزینس خود را در مپ قرار دهید.آدرس و موقعیت خود را در تنظیمات سایت به روز کنید.گوگل اطلاعات صفحه ارتباطی شما با مشتری که اغلب با نام تماس با ما می شناسیم را اطلاعات فهرست نقشه چک خواهد کرد.

6. کیفیت لینک های ورودی خود را افزایش دهید.

این امر زمانی محقق می شود که پیوندهای سایتمان در منابع خوب قرار بگیرد.داشتن پیوند از سایت های با کیفیت دیگر عاملی است تا اعتماد گوگل نسبت به فهرست ما افزایش داشته باشد.

7. برای لینک های ورودی خود کلمات کلیدی مرتبط با مکان در نظر بگیرید.

اطمینان داشته باشید که این لینک های با کیفیت شامل کلمه کلیدی یک مکان خاص که مد نظرتان است، باشد.برای مثال به جای اینکه بگویید "اینجا کلیک کنید"، باید بگویید "بازدید از هتل ساحل کیش".

8. در توضیحات لیست و فهرست خود هم از کلمات کلیدی بهره ببرید.

توضیح در گوگل مپ باید کوتاه باشد (محدودیت وجود دارد)، و در همین کوتاه بودن باید کلمات کلیدی به کار برده شود.مثلا به جای این که بگویید "ما یک هتل لب ساحل به همراه چشم انداز عالی به دریا هستیم" بگویید "هتل دارکوب با چشم اندازی عالی در ساحل انزلی".

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

9- از تصاویر کاربردی استفاده کنید.

  • عکس از نمای روبرویی ساختمان
  • عکس از مکان هایی که مشتری های احتمالی می توانند در آنجا پارک کنند.
  • عکس از داخل دفتر و شرکت یا مغازه
  • عکس محصولات
  • لوگو
  • عکس از کارمندان و مدیران

10. سایتتان با موبایل سازگار باشد.

در این دوره زمانی مردم بیش از گذشته از موبایل برای جستجوهای خود استفاده می کنند. طراحی سایت سازگار با موبایل امروزه اهمیت فراوانی دارد. زمانی که بیرون از منزل و در اجتماع می باشید به اطراف خود نگاهی بیندازید؛ مشاهده خواهید کرد که بسیاری از مردم چه در زمان هایی که منتظر هستند و یا حتی مشغول به کار دیگری هستند حتی رانندگی، از تلفن همراه خود استفاده می کنند.

چه میزان از مردم برای جستجوی محلی از موبایل استفاده می کنند؟

گوگل در سال 2014، طبق تحقیقی که به عمل آورد به این موضوع پی برد که 88درصد از مردم برای اهدا و جستجوهای محلی از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند. سازگاری سایت با موبایل یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل هم برای سایت و هم گوگل مپ می باشد.چگونه می توان سایت را با دستگاه های موبایلی سازگار کرد:

  • اول از همه آزمایش کنید که آیا سایت از قبل این امکان را داشته است یا خیر؟ برای آزمایش می توانید از سایت و امکان Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنید.
  • از یک سایت جداگانه برای دستگاه های موبایلی استفاده نکنید. این اتفاق کار و زمان بیشتری برای مدیریت دو سایت می طلبد و مسائلی همچون تکراری بودن محتوا از دید گوگل را در پی خواهد داشت. از سایت های ریسپانسیو (Responsive) که با هر دستگاهی سازگاری دارند استفاده کنید. تمام وب سایت ها و قالب های وردپرس که شرکت دارکوب طراحی می کند ریسپانسیو می باشند.
  • حداقل از اندازه فونت 14 استفاده کنید.هرچیزی از این اندازه کمتر باشد، فونت را خیلی ریز نمایش می دهد.
  • از دکمه های بزرگ استفاده کنید.اگر دکمه ها خیلی کوچک باشند مردم در موبایل به سختی می توانند روی آن ضربه بزنند.
  • همیشه گزینه "نمایش کامل سایت" را برای مردمی که ترجیح می دهند از این روش از سایت استفاده کنند قرار دهید.
  • از بخش "Mobile Usability" در Google Search Console استفاده کنید و مطمئن شوید که هیچ خطای موبایلی روی سایت وجود ندارد.
  • از فلش برای ویدئو و قسمت های بصری استفاده نکنید. فلش روی موبایل و تبلت نمایش داده نمی شود.

براساس گفته گوگل، به این 3 نکته هنگام توسعه سایت موبایلی باید توجه کنید.

  • سایت را برای رسیدن کاربران به اهدافشان آسان کنید.
  • اثر بخشی سایت خود را با آزمایش و امتحان چند نفر محک بزنید و سپس کارهای رایجی که مردم در سایت انجام می دهند را اولویت بندی کنید.
  • از طراحی Responsive (پاسخگو) استفاده کنید.

سئو و ثبت کسب و کار در گوگل مپ

اگر هنوز کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت نکرده اید، می توانید از خدمات سئو شرکت دارکوب استفاده کنید تا سئوکار های حرفه ای شرکت دارکوب کسب و کار شما را ثبت نمایند. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه خدمات طراحی سایت حرفه ای، خدمات سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. با هزینه خیلی کم می توانید سئو سایت خود را شروع کنید. 

مزایای فهرست بندی کسب و کار

  • مردم شما را به راحتی پیدا می کنند. شما می توانید ساعات کاری، اطلاعات تماس و چیزهای دیگر را تنظیم کنید.مردم به راحتی و با یک کلیک می توانند به این اطلاعات دست پیدا کنند.

  • تصاویر نشان دهنده ی چیزهای منحصر به فرد می باشد. بهترین محصول، خدمت و یا تصویری که مربوط به کسب و کارتان است را به اشتراک بگذارید.

  • بگذارید مشتریان نظرات خود را بگویند.

نتیجه

برای رشد کسب و کار خود باید در گوگل مپ شغل خود را ثبت نمایید. به دلیل اینکه وقتی مشتریان محلی در حوزه کسب و کار شما در گوگل سرچ می کنند سئوی محلی شما بالا میرود و مشتریان بیشتری جذب می کنید. اگر وب سایت حرفه ای دارید حتما ثبت شرکت در گوگل مپ و یا ثبت شغل در گوگل مپ را حتما انجام دهید تا سایت شما سئو شود و افزایش بازید سایت داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز