انجام سئو به روش های فوری و سریع

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

در اینترنت و بسیاری از تبلیغات دیده ایم که گفته شده سئو در چند روز با کمترین قیمت! اصولا سئو های فوری به سئوهای کلاه سیاه مرتبط می شوند.به توضیح این دسته از سئو می پردازیم:

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه ای از شیوه های کلاه برداری که برای افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو می گویند که معیارها و شرایط موتورهای جستجو را نقض می کنند.اصطلاح کلاه سیاه در فیلم های غربی به وجود آمد تا بتوان افراد خوب را از افراد بد تشخیص داد.افراد بد کلاه سیاه و افراد خوب از کلاه سفید استفاده می کردند.به تازگی هم از این اصطلاحات برای هکرهای کامپیوتر، تولید کنندگان ویروس و افرادی که اقدامات غیراخلاقی با کامپیوتر انجام می دهند، استفاده می شود.

مهم است بدانید که پیاده سازی تاکتیک های سئو کلاه سیاه می تواند سایت شما را در نزد موتورهای جستجو مردود و ممنوع کند و شما را از بزرگترین منبع ارجاع ترافیکی حذف کند.هر سئویی نیاز به دانستن اطلاعات و عواقب سئو کلاه سیاه دارد؛ بسیاری از افرادی که در دام سئوی فوری می افتند، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه می باشد.

Black hat SEO عموما به عنوان یک عمل تایید نشده محسوب می شود که با این حساب می تواند رتبه در نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش دهد.شیوه های این دسته بندی در مقابل دستورالعمل ها و شرایط سرویس خدمات جستجو هستند و رهنمود هایی در این حوزه وجود دارد.

یک تست ابتدایی و ساده برای متوجه شدن اینکه آیا برای سایت شما از سئوی کلاه سیاه استفاده شده است یا خیر این است که شما هیچ ارزشی به کاربران خود ارائه نمی دهید و یا فروش خوبی ندارید، اما وب سایت شما در حال ارتقای رتبه می باشد.اینکه رتبه در حال افزایش است اما سایت ارزش قبل خود را دارد و کاربران رضایت ندارند، نشان دهنده اینست که سایت شما احتمالا از سئوی کلاه سیاه استفاده می کند.

 

دانستن روش های سئو Black hat

اگر می خواهید همیشه در رتبه بالا قرار داشته باشید تاکتیک های فوری و این سبک از سئو را نباید به طور کلی برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو مورد استفاده قرار دهید:

  • تولید محتوای خودکار (محتوای اتوماسیون)
  • صفحات درگاه ورودی
  • متن یا پیوند های مخفی
  • استفاده هجو از کلمات کلیدی
  • هدایت کننده های (Redirect) تقلبی
  • Cloaking
  • لینک های غیر طبیعی
  • دستکاری پیوندها (شامل خرید لینک ها)
  • دامنه ها یا زیر دامنه هایی با محتوای تکراری
  • صفحاتی با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان ها و سایر نرم افزارهای مخرب

 

در ادامه برخی از روش های مهم که در روش های فوری استفاده می شود را خواهیم گفت.

چرا باید از سئو کلاه سیاه اجتناب کنید؟

خب گفتیم که تاکتیک های این سئو می تواند حضور سایت شما را در گوگل و سایر موتورها ممنوع کند.

اگرچه ممکن است که موفقیت های کوتاه مدت و افزایش ترافیک ورودی را برای ما داشته باشد اما از طرفی هم گوگل به محض اینکه متوجه این تخلف شود، سایت را جریمه کرده و می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری روی رتبه بندی و ترافیک داشته باشد.با حضور صدها میلیون کاربر که روزانه در گوگل جستجو می کنند، آیا می توانید به صورت مستقل از گوگل، از سایت خود استفاده کنید؟!

 

تاکتیک های سئو کلاه سیاه که باید از آنها اجتناب کرد

برخی از این تکنیک ها فنی می باشند و ممکن است شما فکر کنید که "من در هر صورت نمی توانم آن را پیاده سازی کنم.پس نیازی نیست که به آن توجه خاصی داشته باشم".بله اما اگر شما شخصی را برای سئو خود استخدام کرده باشید، باید توجه کنید که از حقه های زیر استفاده نکنید:

 

1-استفاده بیش از حد و هجو نویسی با کلمات کلیدی Keyword Stuffing

یکی از راه هایی که پیاده سازی آن به راحتی صورت می پذیرد و باید توجه ویژه ای روی آن داشته باشید.هنگامی که شما لیستی از کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه شما براساس آن جستجو می کنند را تهیه می کنید، ممکن است که شما وسوسه شوید و بخواهید تا آنجا که ممکن است این کلمات کلیدی را به صفحات خود اضافه کنید.خب شما فکر می کنید که هر چقدر این کلیدواژه ها را بیافزایید، رتبه شما در گوگل افزایش پیدا خواهد کرد و کاربران راحت تر شما را پیدا خواهند کرد.درست است؟

خب، نه اینطور نیست.اولین و مهم ترین چیز در مورد محتوا اینست که همانند مقاله های دارکوب باید به صورت طبیعی خوانده شود.Keyword Stuffing می تواند در متون کوتاه هم اجرا شود، اما آیا بازدیدکنندگانتان همین متن کوتاه را هم می توانند مطالعه کنند؟ یک متن به عنوان مثال برای استفاده بیش از حد کلمات کلیدی برای شما آورده ایم:

"ما در این شرکت طراحی سایت که دارکوب نام دارد با حاذق ترین متخصصان برای شما سایت طراحی می کنیم.شرکت طراحی سایت دارکوب با 15 سال سابقه، از همان ابتدا با نام دارکوب به طراحی سایت های با کیفیت شروع به کار کرد.شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از بهترین شرکت ها در زمینه سئو می باشد و اگر در هر جا سراغ یک شرکت سئوکار مطمئن را بخواهید آنها نام دارکوب را به شما خواهند گفت.برای همین می توانید به راحتی طراحی سایت و سئو سایت خود را به شرکت طراحی سایت دارکوب سپرده و از آینده کاری خود مطمئن باشید".

اذیت کننده بود. موافقید؟ هنگامی که در متن، کلمه های کلیدی را به دفعات مشاهده می کنید ممکن است عصبی و یا گیج شوید.در متن بالا تکرار کلمات طراحی سایت، دارکوب و سئو بی شک شما را هم کلافه کرد.

زمانی که کاربران با کلمه های کلیدی متعدد رو به رو می شوند که عموما متن را بی ارزش و آنها را هم گیج می کند، به احتمال بسیار زیاد صفحه شما را ترک خواهند کرد.این اتفاق اعتبار شما و وب سایتتان را هم کم رنگ خواهد کرد.و مطمئنا اگر موتور جستجو تشخیص دهد که از Keyword Stuffing استفاده کرده اید، به رتبه شما در نتایج خود آسیب خواهند زد.

علاوه بر استفاده بیش از حد کلیدواژه ها در محتوا، از استفاده بیش از حد این کلمات یا عبارات در تگ های متا (meta tags) و توضیحات متا (meta description) پرهیز کنید.ربات ها (Crawler) موتورها به کاوش در توضیحات متا هم علاقه مند می باشند، و اگر در این بخش هم با استفاده از کلمات کلیدی فراوان تخلف صورت گرفته باشد، امکان جریمه شدن سایت بسیار بالا است.

 

2- متن مخفی و نا مشخص

متون مخفی یا نامشخص به متونی گفته می شود که موتورهای جستجو می توانند آن را مشاهده کنند، اما این امکان برای خوانندگان سایت وجود ندارد.معمولا، سئو کلاه سیاه از متن مخفی برای استفاده کلمات کلیدی بیشتر یا غیر مرتبط با موضوع صفحه استفاده می کنند تا رتبه بندی آن صفحه تقویت شود.روش های مختلفی برای به کار بردن متن مخفی وجود دارد که همگی خلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو هستند.

اگر شما فونت متن را روی صفر تنظیم کنید، استفاده از متن سفید رنگ روی پس زمینه سفید، استفاده از CSS برای عدم نمایش متن در صفحه یا پیوست کردن یک لینک با اتصال به تنها یک کاراکتر از متن، می توانند نمونه هایی از سئو کلاه سیاه در این دسته بندی باشند.

البته مواردی هم وجود دارد که Hidden Text خوب باشد، زمانی که برای اهداف دسترسی وجود داشته باشد.Alt-Text برای تصاویر داخل سایت یکی از این موارد استفاده می باشد که توسط موتورهای جستجو خوانده می شود، اما این متن برای افرادی که در صفحه خود قابلیت بازکردن عکس را خاموش کرده اند هم استفاده می شود و به جای بازکردن و دیدن عکس، از این متن استفاده می کنند.

 

3- خرید یا تبادل لینک

گوگل به عنوان یکی از روش ها و معیار های رتبه بندی، به لینک های ورودی هم نگاه می کند.هر چه افراد بیشتری به سایت شما پیوند دهند، احتمالا محتوای شما مناسب تر و مرتبط تر می باشد.اما این لینک های ورودی باید طبیعی باشد.می توان با خریدن لینک هایی که به این منظور در دسترس هستند، آن ها را به سمت صفحاتمان روانه کنیم اما یکی از چیزهایی که موتورهای جستجو به آن توجه می کنند، سابقه و زمینه این لینک ها می باشد.اگر منبع این لینک ها با سایت شما مرتبط باشد، می تواند اثرات بدی روی سئوی ما بگذارد، برای همین خریدن و تبادل لینک استراتژی خوبی نمی باشد.

 

4- اسپم های شبکه های اجتماعی

لینک دادن به شبکه های اجتماعی یک تاکتیک کلاه سیاه محسوب نمی شود، و حتی در شرکت طراحی سایت دارکوب ما این کار را برای مشتریان خود انجام می دهیم.اما فرستادن مداوم پیوند ها از طریق کامنت ها و پیام ها به مردم بدون هیچ گونه موضوع مرتبط و نظم خاصی می تواند سئو کلاه سیاه محسوب شود.اساسا زمانی که شما از لینک های زیاد و هرز برای اتصال مردم به وبسایتتان استفاده کنید، به این معنی می باشد که شما کلاه سیاه سرتان کرده اید و به همین علت موتورهای جستجو برای شما جریمه در نظر خواهند گرفت.

 

5- Cloaking

با استفاده از این استراتژی، صفحات وب شما طوری کد گذاری می شوند که یک مجموعه از محتوای غنی را برای ربات های موتورهای جستجو قرار دهند و یک مجموعه متفاوت از محتوای قابل مطالعه را برای کاربران فراهم می کنند.این استراتژی برای مطالعه کاربر از Keyword-Stuffing بسیار راحت تر و بهتر است، اما نمی تواند از دستورالعمل های موتورهای جستجو عبور کند، که این دستورالعمل هم اینست که هر سایت باید محتوای خاصی برای مردم ایجاد کند، نه به طور خاص برای موتورهای جستجو؛ محتوای تولید شده باید یک نوع و فقط برای کاربران سایت باشد.

 

6- بازی با محتوا و تولید مقاله های بی کیفیت چندگانه از یک مقاله

به روز رسانی یا افزودن محتوای جدید به وب سایت، یکی از روش های خوب و پایه ای برای اجرای سئو می باشد که تمامی کسب و کار ها برای داشتن رتبه خوب باید این کار را به صورت مداوم انجام دهند.با این حال Article Spinning یک تکنیک طراحی شده براساس تولید محتوای تازه می باشد.این روش از نرم افزارهای خاصی استفاده می کند؛ این نرم افزارها یک مقاله واحد را دریافت می کنند و آن را به چندین مقاله مختلف بازنویسی می کنند.در واقع ما به این نرم افزار یک مقاله تحویل می دهیم و چندین مقاله مختلف جدید در خروجی آن تحویل می گیریم.مقاله های جدید معمولا به صورت بدی نوشته می شوند و هیچ اطلاعات جدیدی را به کاربران ارائه نمی دهند.

کارشناسان و یا به عبارتی کلاه برداران سئو کلاه سیاه، به طور منظم این مقاله های جدید را در صفحات جدید وب سایت آپلود می کنند و تلاش می کنند تا به موتورهای جستجو وانمود کنند که در حال ایجاد محتوای جدید می باشند.

 

 

7- صفحات درگاه ورودی

صفحات دروازه ها، صفحاتی هستند که از کلمات کلیدی غنی شده اند و محتوای ضعیفی دارند که این کار به منظور فریب موتورهای جستجو صورت می گیرد.این صفحات شامل هزاران کلمه کلیدی می باشد، اما هیچ اطلاعات حقیقی را شامل نمی شود، و دکمه های فراخوان (CTA) و لینک هایی وجود دارد که کاربر را به سمت صفحات فرود هدایت می کند که آنها هم هیچ ارزشی برای بازدیدکننده نخواهد داشت.این صفحات برای ارائه هیچ چیز قابل ارزشی به کاربران طراحی نشده اند و عموما برای مردم ناخوشایند می باشند.

 

8- کلمات کلیدی نامرتبط

این یکی از روش های وسوسه انگیز است، روشی که ما را وسوسه می کند از کلمات کلیدی پر استفاده توسط کاربران اینترنت که البته به موضوع سایت ما هم ارتباطی ندارد استفاده کنیم.در حالی که چنین تاکتیک هایی می توانند بسیاری از جستجوها، از جمله آنهایی که غیرمرتبط با ما هم هستند را به سمت خود بکشند، اما در نهایت اصلا حرکت مناسبی برای سئو سایت نخواهد بود و به سرعت به سایت ضربه خواهد زد.

 

9- دام های پیوندی

اگر شما صفحات خود را طوری مدیریت کرده اید که از طریق لینک های ورودی به سایتتان موفق به جذب کاربر به سایتتان شده اید، جای تبریک دارد.این برای سئو شما فوق العاده خواهد بود.برای اینکه این فرصت ها را به شانس های موفقیت بیشتر خود بیافزایید، اطمینان حاصل کنید که این صفحات به دیگر صفحات در سایتتان مرتبط هستند.این یک سئو کلاه سفید است.اما نسخه کلاه سیاه آن تعداد زیادی لینک ورودی به آن صفحه می باشد که به جای ارائه اطلاعات در آن صفحات، تبلیغات مختلف از خدمات خود سایت یا دیگر سایت ها وجود دارد.

 

10- استفاده زیاد از کلمات کلیدی در alt tag تصاویر

به سختی کسی متوجه می شود که شما در تگ alt تصاویر چه چیزی را قرار می دهید، خب پس این روش برای Keyword Stuffing بسیار مناسب می باشد؛ درست است؟

خب این تصور کاملا غلط است.شاید در برخی موارد موتور جستجو این دست از سایت ها را جریمه نکند، اما از لحاظ بصری برای کاربران سایت شما بسیار آزار دهنده خواهد بود و ضمن اینکه بسیاری از این روش ها در هر صورت برای سئو کاربرد نخواهد داشت.

 

11- استفاده بیشاز حد از Meta Keywords

همانطور که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در تگ های متا، عامل مجازات نتایج ما در موتورها نمی شود، اما برای رتبه بندی ما هم عایده و فایده خاصی هم نخواهد داشت.این شرایط برای توضیحات متا هم وجود دارد، گوگل برای رتبه بندی از توضیحات متا استفاده نمی کند و برای آن یک فاکتور در Ranking محسوب نمی شود، بلکه آن را به عنوان یک توصیف از صفحه و لینک مورد نظر در نتایج جستجو کپی می کند.

اطمینان حاصل کنید که این توضیحات، محتوای صفحه شما را با جذابیت توصیف می کند.

 

همچنین اجتناب کنید از:

ممکن است شما در سرتاسر وب سایتتان از تکنیک های مختلف Black hat استفاده کرده باشید که حتی خودتان از آنها مطلع نباشید اما بسیاری از افراد یا شرکت هایی که قول سئو فوری را می دهند از تکنیک های آن استفاده می کنند.پس از مطالعه سرفصل های بالا باید به سرعت از ادامه این روند جلوگیری کنید.شاید موتورهای جستجو حتی گوگل نتوانسته اند روشی برای مقابله با برخی تکنیک ها پیدا کنند اما این به این معنی نیست که آنها در آینده هم نخواهند توانست.

این ریسک را قبول نکنید که همیشه خطر جریمه شدن یا حتی ممنوع شدن حضور سایتتان در گوگل را همیشه یدک بکشید و به سرعت از دست این تخلفات اینترنتی خلاص شوید.سود کوتاه مدت ارزش جریمه ها و پیامدهای منفی بلند مدت را ندارد.موتورهای جستجو به خصوص گوگل مانند گذشته نیستند و توانایی تشخیص سئو کلاه سفید و قانونی که از تخصص های شرکت دارکوب هم هست را از سئو کلاه سیاه را دارد.موتورهای جستجو دائما در حال کاوش و نگاه کردن به سایت ها می باشند و از استراتژی های غیراخلاقی کاملا آگاه می باشند.

با قواعد بازی کنید، محتوای عالی تولید کنید و از مزایای طولانی مدت سرکردن کلاه سفید بهره ببرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز