بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8362

5/5 - (2 امتیاز)

قطعاً تمام وب سایت ها به ترافیک نیاز دارند. اما ممکن است برای برخی کاربران سؤال شود بازاریابی در شبکه های اجتماعی بهتر است یا کار کردن بر روی سئو سایت؟! بسیاری از کاربران بر روی سئو و بهینه سازی وب سایتشان کار می کنند و این راه حل را بیشتر مورد اعتماد می دانند. در حالیکه خیلی از کاربران دیگر بر روی بازاریابی در شبکه های اجتماعی کار می کنند و سعی می کنند از این راه ترافیک خوبی برای وب سایتشان به دست آورند. اما واقعاً کدام راه حل مؤثرتر است؟

پیش از جواب به این سؤال لازم است تا با هر یک از راه حل ها و نحوه ی کارشان آشنا شویم. سئو یا بهینه سازی وب سایت به رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجو مربوط می شود. صاحبین وب سایت ها با کار کردن بر روی سئو سایت خود می توانند، دید بهتری در موتور های جستجو به دست آورند و ترافیک خوبی را به سمت وب سایت خود هدایت کنند. سئو راهکار های زیادی دارد. اما یکی از مهمترین استراتژی های سئو، کار کردن بر روی کلمات کلیدی در محتوا و صفحات وب سایت می باشد. استفاده از کلمات کلیدی که کاربر مورد جستجو قرار می دهد در نقاط مختلف وب سایت و در متن محتوا می تواند رتبه ی سایت را ارتقاء دهد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یک رویکرد و راه حل دیگر برای جذب ترافیک به سایت می باشد. در رویکرد بازاریابی در شبکه ها اجتماعی پست های مختلفی در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی قرار داده می شود. هدف از انتشار محتوا تعامل بیشتر با کاربران و فالوئر ها می باشد.

اگرچه هدف هر دو استراتژی سئو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به دست آوردن ترافیک بیشتر می باشد، اما هر کدام از این دو راه حل، عملکرد و مخاطبان و نتایج متفاوتی دارند. نکته ی خوبی که وجود دارد این است که کار کردن بر روی هر کدام از این دو استراتژی، دیگری را تقویت می کند. بدین معنا که اگر شما بر روی بازاریابی در شبکه های اجتماعی کار کنید، بیشتر می توانید محتوای وب سایتتان را به چشم کاربران شبکه های اجتماعی بیاورید. این موضوع به نفع سئو سایت خواهد بود. زیرا می توانید از این طریق لینک های خوبی برای سایتتان به دست آورید و رتبه ی سایتتان را در SERP ارتقاء دهید. از سوی دیگر، اگر بتوانید درک کنید که کاربران رسانه های اجتماعی به دنبال خواندن چجور محتوایی هستند، بهتر می توانید بر روی سئو سایت خود کار کنید.

لیست مطالب

بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟

طبق مطالعات، به فرآیند تولید محتوا متناسب با هر یک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی و اشتراک گذاری آن با کاربران، بازاریابی در شبکه های اجتماعی گفته می شود. تولید محتوا می تواند به صورت ساخت فیلم، اشتراک گذاری مطالب وبلاگ، پاسخ گویی به سؤالات کاربران، اشتراک گذاری تصاویر و …. باشد. هدف از تولید و اشتراک گذاری محتوا در بستر رسانه های اجتماعی، جذب ترافیک و تعامل بیشتر با کاربران است. در بازاریابی اینترنتی محتوایی که تولید می کنید بایستی متناسب با کاربران هدف و پلتفرم مورد استفاده باشد.

دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی وب سایت

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا سئو

سئو یا بهینه سازی وب سایت چیست؟

کاربران ار طریق موتور های جستجو مانند گوگل وب سایت شما را می یابند. یکی از رقابت هایی که صاحبین کسب و کار ها دارند، ارتقاء رتبه ی وب سایت شان است. هر چه رتبه ی یک وب سایت بهتر باشد، دید بهتری در موتور های جستجو پیدا می کند. شانس جذب ترافیک و فرصت های کسب درآمد برای وب سایت هایی که رتبه هایی بالاتری دارند، بیشتر است. از استراتژی هایی که برای بهبود رتبه ی سایت استفاده می شود، به عنوان سئو یا بهینه سازی وب سایت یاد می شود. طبق مطالعات، سئو یعنی افزایش عملکرد کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت از طریق نتایج جستجوی ارگانیک. سئو و بهینه سازی وب سایت در مقابل استراتژی های پرداختی قرار می گیرد.

الگوریتم گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها بیش از 200 فاکتور را مورد بررسی قرار می دهد. اما برخی از مهمترین راهکار های سئو عبارتند از:

  • تولید محتوای با کیفیت
  • افزایش زمان ماندگاری کاربران در صفحه از طریق راهکار های مختلف
  • ایمن سازی سایت
  • پاسخگویی به سؤالات کاربران
  • و …..

محتوایی که تولید می کنید بایستی یک موضوع اصلی داشته باشد و در آن از کلمات کلیدی به طور مناسب استفاده شده باشد. تولید محتوا بایستی کیفیت خوبی داشته باشد تا پاسخگوی نیاز های کاربران باشد. از سوی دیگر صاحبین وب سایت ها بایستی بر روی سئو داخل صفحه و خارج صفحه نیز کار کنند. برخی از استراتژی های سئو داخل صفحه عبارتند از ریسپانسیو سازی سایت، بهبود سرعت بارگذاری صفحه، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در متن محتوا و در صفحات سایت و …. برخی از راهکار های سئو خارج صفحه عبارتند از: ایجاد بک لینک از وب سایت های معتبر و با کیفیت و ….

آیا بین اشتراکات اجتماعی از یک صفحه و یا پست و رتبه بندی جستجوی آن ارتباطی وجود دارد؟

در پاسخ به این سؤال بایستی بگوییم “بله”. طبق تحقیقات، بین اشتراکات اجتماعی و رتبه بندی صفحه یا سئو ارتباط قوی وجود دارد.

رسانه های اجتماعی برای سئو مهم هستند. زیرا:

رسانه های اجتماعی می توانند باعث افزایش دید سایت و به دست آوردن لینک های بیشتر شوند

بک لینک ها برای ارتقاء رتبه سایت و افزایش اعتبار دامنه نقش مهمی دارند. شبکه اجتماعی بستری مناسب برای کسب بک لینک ها هستند. کاربران در شبکه های اجتماعی معمولاً به دنبال این هستند که محتوای جذاب را به اشتراک بگذارند. این بدین معناست که با تولید و انتشار محتوای جذاب در بستر رسانه های اجتماعی می توانید فرصت خوبی برای انتشار بیشتر مطالب خود از طریق کاربران رسانه های مجازی به دست آورید. اشتراکات اجتماعی که از طریق کاربران رسانه های اجتماعی انجام می شود، نشان دهنده ی محبوبیت مطالب سایت شما می باشد. این موضوع می تواند باعث افزایش اعتبار سایت و به دست آوردن لینک های ورودی بیشتر شود. اجازه دادن به کاربران برای اشتراک گذاری می تواند حجم کار شما برای تبلیغات و یا به دست آوردن لینک را کاهش دهد.

رسانه های اجتماعی می توانند به بهبود و ارتقاء رتبه ی سایت کمک کنند

طبق مطالعات، صاحبین وب سایت ها با ایجاد و انتشار مطالب مرتبط و جذاب برای کاربران هدف، می توانند مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه را افزایش دهند. این موضوع در طولانی مدت به بهبود رتبه ی سایت کمک می کند. مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه یکی از فاکتور هایی است که توسط گوگل مورد بررسی قرار می گیرد.

داده های رسانه های اجتماعی می تواند به بهبود محتوای سایت کمک کند

طبق تحقیقات، استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند باعث سریعتر ایندکس شدن صفحات شود. بهتر است محتوای تازه تولید شده هر چه زودتر در بستر رسانه های اجتماعی منتشر کنید تا بتوانید کلیک بیشتری برای سایت خود به دست آورید. اینگونه به گوگل می گویید که صفحه ای وجود دارد که باید به آن بخزد.

رسانه های اجتماعی به تقاضای جستجو کمک می کنند

طبق گزارشات، در میان کانال های بازاریابی اینترنتی، شبکه های اجتماعی می توانند بهتر از سایر کانال ها به سئو کمک کنند. با انتشار محتوا در بستر رسانه های اجتماعی نه تنها می توانید با کاربران بیشتر در تعامل باشید، بلکه می توانید دید سایت خود و تقاضای جستجو برای سایت خود را نیز افزایش دهید.

رسانه های اجتماعی کمک می کنند تا صاحبین وب سایت ها مخاطبان سئو سایت خود بهتر شناسایی کنند

دارندگان وبسایت ها، از طریق رسانه های اجتماعی می توانند شناخت بهتری نسبت به مخاطبان خود به دست آورند. مثلاً اینکه آنها به چه مطالبی علاقه بیشتری دارند و احساسات آنها نسبت به مسائل مختلف چگونه است. کجا آنلاین می شوند و به دنبال چه چیزی هستند. با این اطلاعات بهتر می توانید کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کنید. همچنین می دانید مخاطبان شما بیشتر در کدام پلتفرم ها هستند. بنابراین می دانید کجا محتوای خود را منتشر کنید. این موضوع به شدت به سئو سایت کمک می کند. با این تاکتیک ها می توان بازاریابی محتوا و سئو سایت را بهبود بخشید.

از طریق رسانه های اجتماعی بهتر می توان کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرد

با گوش دادن به مخاطبان خود در بستر رسانه های اجتماعی می توانید کلمات کلیدی که آنها در جستجو های خود و سؤالات خود استفاده می کنند را شناسایی کنید. با شناسایی کلمات کلیدی سئو سایت شما بهبود خواهد یافت.

رسانه های اجتماعی می توانند در ایجاد ایده های جدید، مؤثر و کمک کننده باشند

با ایجاد لیستی از موضوعات مختلف و انتشار آن در شبکه های اجتماعی و سنجش اینکه کدامیک بیشتر مورد علاقه و نیاز کاربران هدف است، می توانید ایده های جدید برای تولید محتوای جدید پیدا کنید. این کار می تواند به بهبود رتبه ی سایت کمک زیادی کند.

سئو و بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا سئو

چگونه می توانم هم از استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی و هم سئو استفاده کنم؟

داشتن یک استراتژی قوی بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند سئو سایت شما را تقویت کند و بالعکس کار کردن بر روی سئو سایت می تواند بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی را قدرت ببخشد. اما برای اینکه بتوانید از این دو استراتژی به بهترین نحو بهره ببرید، راهکار های ذیل می تواند کمک کننده باشد:

اکانت شبکه اجتماعی خود را به وب سایتتان لینک دهید

اطمینان حاصل کنید که آیکون هایی برجسته و مشخص که به پلتفرم های اجتماعی مرتبط می شوند در سایتتان وجود دارد. این دکمه ها بایستی در هر پست وجود داشته باشند تا کاربران براحتی بتوانند پست ها را به اشتراک بگذارند. همچنین اطمینان حاصل کنید که همه ی پلتفرم های اجتماعی شما به وب سایتتان اتصال دارند. این لینک می تواند در بخش درباره ما و یا هر بخش دیگری باشد. این موضوع به کاربران این امکان را می دهد تا براحتی میان پلتفرم های اجتماعی شما و وبسایتتان جابجا شوند، تعامل بیشتری با کسب و کار شما داشته باشند و به طور کلی بازدید شما افزایش یابد.

پروفایل شبکه های اجتماعی خود را برای سئو بهینه کنید

اطمینان حاصل کنید که پروفایل شبکه های اجتماعی شما بروز هستند و از کلمات کلیدی استفاده شده در وب سایت شما پر شده اند. در تصاویری که استفاده می کنید از برچسب alt استفاده کنید. تصاویر را بهینه سازی کنید. این به موتور های جستجو کمک می کند تا متوجه شوند که بین اکانت شبکه های اجتماعی شما و وب سایتتان ارتباط برقرار کند. همچنین کاربران راحتتر می توانند در بستر شبکه های اجتماعی، وب سایت شما را بیابند.

از شبکه های اجتماعی برای ایجاد روابط استفاده کنید

می توانید در شبکه های اجتماعی با کاربران خود تعامل بیشتری داشته باشند. در این تعاملات می توانید تبلیغات داشته باشید. یکی از پرطرفداران ترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام است. با تبلیغ در اینستاگرام می توانید آگاهی کاربران از برند خود را افزایش دهید.

چرا دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) مهم است؟

بازاریابی اینترنتی شامل ایجاد محتوای تصویری، ویدئویی و متنی و انتشار آن در بستر اینترنت برای جذب ترافیک می باشد. در دنیای دیجیتالی امروز، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی می تواند باعث کاهش هزینه های تبلیغات کاربران شود. دیجیتال مارکتینگ یک راهکار مقرون به صرفه برای جذب کاربران به کسب و کار های مختلف می باشد. دیجیتال مارکتینگ افزایش نرخ تبدیل را برای صاحبین وب سایت ها به همراه دارد. بازاریابی اینترنتی این فرصت را برای کاربران مهیا می کند تا بتوانند تجارت خود را خیلی سریع و زیاد گسترش دهند.

نتیجه

شاید برای خیلی از کاربران سؤال باشد که بهترین راه حل افزایش دید سایت و جذب ترافیک چیست؟ راهکار های زیادی برای جذب ترافیک به سایت و افزایش دید سایت در موتور های جستجو وجود. مانند بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) و کار کردن بر روی سئو سایت. هر کدام از این دو راه حل استراتژی های مختلف و زیادی دارند. بازاریابی اینترنتی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی شامل ایجاد و انتشار محتوا در بستر اینترنت و در پلتفرم های اجتماعی است. سئو نیز بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو و کاربران می باشد. هر کدام از این دو راه حل مکمل دیگری است. یعنی بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند سئو سایت را تقویت کند و کار کردن بر روی سئو سایت با توجه به نیاز های کاربران شبکه های اجتماعی می تواند ترافیک خوبی برای سایت و شبکه های اجتماعی ایجاد کند. اگرچه سئو سایت استراتژی مهم تری است اما بهتر است بر روی هر کدام از این دو استراتژی کار شود. همچنین بایستی بین پلتفرم اجتماعی و سایت ارتباط باشد تا کاربران براحتی بتوانند بین این دو جابجا شوند. بهره بردن از هر دو استراتژی دید سایت شما را در موتور های جستجو افزایش می دهد. یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام می باشد. تبلیغ در اینستاگرام یک راهکار خوب برای هدایت بازدیدکنندگان به سایت می باشد.

اگر به دنبال طراحی سایت و خدمات سئو وبسایت می باشد، بهتر است سفارش خود را به شرکت های معتبر این حوزه بسپارید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و مجرب، سئو سایت و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز