سئو داخلی چیست و روش های انجام آن

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

سئو داخلی چیست و روش های انجام آن

با رشد تکنولوژی و فناوری ها در فضای اینترنت بسیاری از افراد خواستار داشتن وب سایت برای کسب و کار خود هستند اما مسئله مهم فقط داشتن سایت نیست بلکه باید سایتی داشته باشید که مورد بازدید همگان قرار بگیرد . همانطور که می دانید برای اینکه کلمه ای را در فضای اینترنت جست و جو نمایید باید در یک موتور جست و جو این کار را انجام دهید . موتور های جست و جو متفاوتی جود دارند که محبوب ترین آنها در تا سال 2017 شرکت Google بوده است . شرکت گوگل نیز به پاس این حمایت کاربران خود برای حفظ حقوق آنها قوانینی را برای وب سایت ها وضع کرده است تا بتواند بر اساس آن قوانین وب سایت های با کیفیت را برای کاربران خود به نمایش بگذارد .

بر اساس این قوانین ، مدیران سایت ها باید وب سایت خود را بهینه کنند تا گوگل بتواند آنها در لیست جست و جوی خود قرار بدهد . همانطور که می دانیم همه رقابت ها بر سر صفحه اول لیست نتایج جست و جو می باشد . بهینه سازی سایت ها برای دریافت رتبه های مناسب را سئو سایت SEO : search engine optimization .سئو وب سایت ها به دو صورت انجام میگیرد سئو داخلی که مربوط به تمام فعالیت های بهینه سازی درونی سایت ها است و سئو خارجی که مربوط به تمامی فعالیت های بهینه سازی خارج از سایت می باشد . در این مقاله ما سعی داریم تا به بررسی سئو داخلی وب سایت بپردازیم .

سئو داخلی چیست و روش های انجام آن

سئو داخلی چیست ؟

همانطور که در بالا گفتیم بهینه سازی وب سایت ها به دو دسته تقسیم می گردد . سئو داخلی و سئو خارجی . تمام فعالیت هایی که در راستای بهینه سازی سایت در داخل آن انجام میگیرد را سئو داخلی یا on page seo می نامند . در این قسمت می خواهیم تکنیک های بهینه سازی داخلی را برای شما همراهان گرامی شرح دهیم .

سئو داخلی چیست و روش های انجام آن

بهینه سازی آدرس URL صفحات وب سایت :

منظور از آدرس صفحات ، لینک هایی است که در بالای هر سایتی قرار دارد و وقتی که شما سایتی را باز میکینید آدرس کامل آن را مشاهده می نمایید . این آدرس برای گوگل بسیار مهم می باشد و بر سئو تاثیر مثبت دارد . آدرسی که برای صفحه خود انتخاب می نمایید باید کوتاه و مختصر باشد . حدالمکان از کلمات فارسی استفاده کنید زیرا خوانایی آن برای کاربران ایرانی راحت تر می باشد . وقتی آدرسی برای صفحه خود انتخاب می نمایید به یاد داشته باشید که در آن حتما از کلمات کلیدی مختص به وب سیتتان استفاده نمایید این کار باعث می گردد که سیگنال مرتبط بودن موضوع با کلمات کلیدی برای گوگل ارسال شود و بر سئو شما تاثیر مثبت بگذارد . همچنین به یاد داشته باشید که برای خوانایی بیشتر بین کلمات از خط فاصله استفاده نمایید . آدرس یک صفحه عبارت است از پروتکل ، دامنه اصلی سایت ، فولدر ، آدرس صفحه .آدرس صفحات شما باید به اصطلاح friendly URL باشد . یعنی کاربر پسند باشد .

تگ عنوان Tittle Tags :

اولین مطلبی که یک کاربر برای هر سایت مشاهده می کند عنوان آن می باشد علاوه بر این عنوان صفحه در مورد اطلاعات درون صفحه به گوگل اطلاع می دهد . باید دقت کنید که از کلمه کلیدی در عنوان صفحه استفاده نمایید زیرا وقتی کاربری آن را جست و جو نماید برای او جلب توجه می کند و بازدید سایت بالا می رود . تعداد کاراکتر های عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر باشدسعی کنید کلمه کلیدی در ابتدای عنوان قرار بگیرد . همانطور که گفته شد تگ عنوان اولین چیزی است که کاربر آن را مشاهده می کند به همین دلیل مهمترین بخش سئو داخل سایت تگ عنوان می باشد که برای گوگل بسیار پر اهمیت است . برای آنکه بازدید بیشتری را از طریق تگ عنوان جذب نمایید بهتر است در عنوان خود از کلمات تشویق کننده به کلیک استفاده نمایید مانند : بهترین ،کامل ترین و... بدین صورت کاربران ترغیب به کلیک می شوند . اگر شما عنوان خوبی را برای محتوای خود انتخاب نمایید کلیک آنها بالا می رود و بدین صورت در کلمات کلیدی رتبه دار می شوید . مطمن شوید که عنوان اصلی شما در داخل تگ h1 قرار گرفته باشد زیرا گاهی فقط اندازه آن بزرگ می شود و هیچ تگی برای آن قرار نمی گیرد . از تگ H1 فقط یک بار استفاده کنید ولی از تگ های دیگر می توانید چند بار استفاده کنید این تگ ها را تگ هدینگ می نامند . تگ های دیگر را نیز بر اساس اولویت آنها از h2 تا h6. قرار دهید بدین ترتیب این عنوان ها برای کاربرانی که کلمات کلیدی را جست و جو می کنند نمایش داده می شود پس پس سعی کنید در تگ های خود از کلمات کلیدی استفاده نمایید تا در کلمات کلیدی رتبه دار شوید .

سئو داخلی چیست و روش های انجام آن

تگ توضیحات :

تگ توضیحات یا Meta Description این توضیحات به طور مستقیم بر سئو تاثیر نمیگذارد . منظور از متای توضیحات ، توضیحاتی است که وقتی کاربری کلمه ای را جست و جو می کند در لیست نتایج جست و جو مشاهده می نماید . اگر شما این توضیحات را به خوبی درج کنید کاربر تشویق به کلیک بر روی صفحه شما می شود پس توجه داشته باشید شاید تاثیر مثبتی بر سئو نداشته باشد اما تاثیر مثبت آن به طور غیر مستقیم زمانی است که توضیحات شما به خوبی درج شود تا کاربر را جذب به کلیک کند بدین صورت تعداد بازدید کنندگان افزایش می یابد و بدین صورت بر سئو تاثیر مثبت می گذارد .در توضیحات خود از حداقل باید 150کاراکتر استفاده نمایید سعی کنید برای هر صفحه از وب سایت خود توضیحات منحصر به خود را داشته باشید .

سئو داخلی چیست و روش های انجام آن

بهینه سازی محتوا و چگالی کلمات کلیدی :

در تمامی سایت ها مهمترین بخشی که برای کاربران مهم است محتوای آن سایت است در اصل کاربران برای مشاهده محتوا و مقاله ها به سایت ها مراجعه می کنند .به همین دلیل محتوای سایت ها برای گوگل بسیار مهم می باشد و هر چه بیشتر بهینه سازی شود بیشتر بر سئوی وب سایت تاثیر می گذارد . محتوای هر سایت باید مرتبط با موضوع آن سایت باشد در صورتی که با هم متغایر باشند گوگل آن را شناسایی کرده و بر رتبه آن سایت تاثیر منفی می گذارد. محتوای شما باید جامع و کامل باشد همچنین در عین حال که مانند یک مقاله می باشد مخاطب را به خود جذب نماید . در متن خود از کلمات کلیدی بجا استفاده نمایید همانطور که می دانید گوگل در هر صفحه برای کلمات کلیدی چگالی تعیین کرده است در صورتی که کمتر یا بیشتر از آن باشد امکان دارد تاثیر منفی بر سئو بگذارد به همین دلیل بهتر است در نوار ابزار خود این شمارنده چگالی را نصب نمایید تا به درستی از کلمات کلیدی استفاده نمایید . سعی کنید به طور عادی از کلمات کلیدی در متن استفاده نمایید تا هم برای کاربران جذاب باشد و هم اینکه متن شما را بی کیفیت نکند . برای انکه بدانید کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت شما چه کلماتی می باشد بهتر است از سرویس Google Keyword planner استفاده نمایید .همچنین بهتر می باشد که از کلمات هم معنای کلمات کلیدی استفاده نمایید زیرا وقتی کاربری در موتور جست و جو در حال تایپ کلمه مورد نظر خود می باشد گوگل کلمات مرتبط را به او نمایش می دهد .

استفاده از تصاویر :

یکی از عواملی که کاربر را برای خوانده محتوا جذب می کند استفاده از تصاویر و نشانه های تصویری و همچنین کلیپ ها است . شما باید از تصاویر با کیفیت و در عین حال کم حجم استفاده نمایید همانطور که در مقاله های گذشته گفته شد از عوامل تاثیر گذار بر سرعت بارگذاری وب سایت استفاده از تصاویر کم حجم می باشد شما می توانید با استفاده از ابزارهای گرافیکی تصاویر خود را با حفظ کیفیت کم حجم کنید . توجه داشته باشید که تصاویر نیز برای خود تگ دارند تگ تصاویر ALT می باشد وقتی شما برای تصاویر تگ عنوان قرار می دهید موتورهای جست جو تصاویر شما را با آن عناوین نمایش می دهند.استفاده از تصاویر مرتبط می تواند مفاهیم بسیاری را به کاربر انتقال دهد . 

ریسپانسیو :

ریسپانسیو یا سازگار بودن وب سایت شما بسیار مورد اهمیت است . کاربران تلفن های همراه هوشمند در حال افزایش هستند و بسیاری از آنها با تلفن های همراه خود از وب سایت ها بازدید می نمایند به همین دلیل نینز شرکت گوگل ریسپانسیو و سازگار بودن وب سایت ها با تلفن همراه را یک امتیاز مثبت در نظر می گیرد . وب سایت شما باید در تلفن های همراه نیز برای کاربران قابل کارایی باشد و چیدمان و منوهای سایت ها برای آنها قابل درک باشد .همچنین وقتی کاربری در موتور جست و جوی تلفن همراه خود کلمه ای را جست و جو می نماید گوگل وب سایت های ریسپانسیو را برای آنها به نمایش می گذارد . همچنین در تلفن همراه نسبت به کامپیوتر های رومیزی وب سایت ها با سرعت بیشتری بار گذاری می شوند . برای آنکه سرعت وب سایت شما در تلفن های همراه چند برابر گردد باید افزونه AMP را به سایت خود بیافزایید .

سئو داخلی چیست و روش های انجام آن

سرعت بارگذاری :

هر کاربری که به وب سایتی مراجعه می کند وقت زیادی را صرف بازدید از سایت نمی کند مگر آنکه سایت جذاب باشد به غیر از جنبه های جذاب وب سایت که در بالا نیز در برخی از دلایل گفته شد اگر سرعت بارگذاری وب سایت برای کاربران کم باشند بدون بازدید از سایت آن را ترک می کنند به همین دلیل بر سئو آنها تاثیر منفی می گذارد در اینجا عواملی که بر سرعت سایت تاثیر منفی می گذارد را شرح می دهیم . اولین نکته رعایت کد نویسی است باید برخی از کدهای اضافی را پاک کنید تا سرعت وب سایت شما بهبود ببخشد . استفاده از ویجیت های اضافه نیز بر سرعت سایت تاثیر منفی می گذارد زمانی که از سایت ی بازدید می نمایید و به طور ناگهانی فیلم و یا صدا برای شما پخش می شود سرعت بارگذاری آن سایت برای شما پایین می آید پس سعی کنید در سایت خود از این ابزارک ها استفاده نکنید .همانطور که در بالا گفته شد سعی کنید تصاویر خود را کم حجم کنید تا بر سرعت شما تاثیر نگذارد .بهتر است فرمت تصاویر خود را PNG کنید تا کم حجم شوند . یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار انتخاب هاست است اقلب هاست های ارزان قیمت دارای سرعت کمی هستند بخصوص اینکه هاست شما اشتراکی باشد . در قدم اخر بهتر است سرعت وب سایت خود را در مرورگرهای مختلف بررسی نمایید گاهی نیاز است تا پلاگین خاصی را در کد نویسی خود وارد کنید . همچنین از قالب های سبک برای وب سایت خود استفاده نمایید و در آخر اینکه سعی کنید برای وب سایت خود کش قرار دهید تا فاصله تبادل اطلاعات و پردازش آنها کمتر شود .برای اطلاعات بیشتر میتوانید از دیگر مقاله ما در این زمینه بازدید فرمایید . 

افزایش سرعت وب سایت و تاثیر آن بر سئو

کش سایت چیست ؟ و مزایای آن

استفاده از کلید های به اشتراک گذاری :

بارها پیش آمده است که شما به سایتی مراجعه کرده اید و مطالب آن برای شما کاربردی بوده است و می خواهید که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید . برای این کار باید از ابزار های اشتراک گذاری استفاده نمایید تا آن را به هر فضای اجتماعی که می خواهید ارسال کنید . پس توجه داشته باشید که در سایت خود از ابزار های اشتراک گذاری استفاده نمایید تا کاربرانتان آنها را به اشتراک بگذارند بدین ترتیب بازدید شما افزایش می یابد .

 لینک گذاری : 

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر سئو داخلی قرار دادن لینک های وب سایت های دیگر در محتوای وب سایت  است . بدین ترتیب شما به گوگل می فهمانید که مطالب با ارزشی را در وب سایت خود دارید البته به یاد داشته باشید لینک وب سایت های مرتبط با سایت خود و همچنین سایت های با کیفیت را برای این کار انتخاب نمایید .همچنین سعی کنید از لینک های داخلی نیز استفاده نمایید لینک صفحات دیگر وب سایت خود که مرتبط و در ادامه با صفحه مذکور است را در محتوای خود به کار ببرید . همانطور که در سایت ویکیپدیا مشاهده کرده اید در هر پاراگراف چندین لینک داخلی موجود است . این کار هم باعث می شود که صفحات دیگر شما مورد بازدید قرار بگیرد و هم اینکه بر سئو شما تاثیر مثبت بگذارد . توجه داشته باشید که لینک های خود را در داخل محتوا قرار بدهید و ازقرار دادن آنها در footer  بپرهیزید .

پیش بینی می شود شما با رعایت موارد بالا بتوانید در سئو داخل وب سایت خود موفق شوید البته توجه داشته باشید که الگوریتم های گوگل در حال تغییرات  و به روز رسانی هستند و شما نیز باید خود را با آن هماهنگ نمایید .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز