مقایسه بازاریابی محتوایی و سئو

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

امروزه دنیای وب با استفاده از محتوا، بسیار گسترش پیدا کرده است. محتواهایی که خواندنی هستند، محتواهایی که به اشتراک گذاشته می شوند و محتواهایی که ما در مورد آن صحبت می کنیم، محتواهایی که کاربران به آن واکنش نشان می دهند ومحتواهایی که برای مخاطبین جذاب می باشند.

این فقط شامل آن چیزهایی که دور و بر ما هستند و ما آن را مشاهده می کنیم و یا رسانه های اجتماعی هستند.  محتوا امروزه یک ویژگی برجسته در موتورهای جستجو می باشند. دراین پست ما رابطه بین سئو و بازاریابی محتوایی، برای درک بهترآن را بررسی می کنیم.

تفاوت بین بازاریابی محتوایی و سئو چیست؟

ما به عنوان یک شرکت ارائه دهنده کامل خدمات وب سایت، به مشتریان خود طیف وسیعی از گزینه ها، برای بهبود حضور آنلاین را ارائه می دهیم. در مقاله زیرتوضیحاتی در مورد بازاریابی محتوا و سئو و تفاوت بین آنها گفته ایم.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو، به معنای افزایش کیفیت و کمیت بازدید وب سایت، از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می باشد.

از سال 1994 ، صنعت بهینه سازی وب سایت شاهد رشد زیادی بوده است. در سال 2016 ، این صنعت به قیمت باورنکردنی 65 بیلیون دلار ارزش داشت و انتظار می رود در سال 2018به قیمت 72 بیلیون دلار برسد.

قبل از اینکه تفاوت بین سئو و بازار یابی محتوا را بگوئیم، ابتدا باید درک صحیحی از هر یک به صورت جداگانه داشته باشیم. بنابراین برای شروع سئو ، به تمام مواردی که برای بالا بردن رتبه وب سایت لازم است، اشاره می کنیم. شامل چند استراتژی مختلف می باشد:

  • بهینه سازی عناصر برروی صفحه
  • استفاده از کلمات کلیدی محلی
  • بهبود تجربه کاربر
  • ایجاد لینک های با کیفیت بالا
  • حفظ حضور موثر در رسانه های اجتماعی

همه این تاکتیک ها دست به دست هم می دهند تا به صفحات سایت شما رتبه واقعی را بدهند و کاربران کلمات مورد نظر شما را در موتور های جستجو سرچ کردند، سایت شما بالا بیاید.

به عنوان مثال، اگر شما یک رستوران محلی دارید، استراتژی های سئو وب سایت شما باید به گونه ای باشد که هدف اول رتبه بندی برای سرچ هایی مانند " رستوران ایتالیایی در تهران" ویا " بهترین غذاهای ایتالیایی در تهران" باشد.

سئو یک مفهوم علمی نیست، بلکه مجموعه ای از قوانین می باشد که می توانید به وب سایت و یا وبلاگ خود اعمال کنید ، تا موتور های جستجو بتوانند راحت تر آن را پیدا کنند.

مزایای بهینه سازی وب سایت چیست؟

  • رتبه بندی بهتر در گوگل
  • دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو
  • جذب ترافیک هدفمند
  • عملکرد بهتر نسبت به وب سایت های غیر بهینه سازی شده

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی عبارت است از ساخت محتوا بر روی سایت که برای مخاطبان جالب است و احتمال دارد که پتانسیل فروش شما را بالا ببرد.

به عبارت ساده، بازاریابی محتوایی یعنی ایجاد و پخش مواد آنلاین به منظور تحریک کاربران برای خرید خدمات و محصولات.

بسیار مهم است که بطور منطقی فکر کنید که مخاطبان هدف بیشتر علاقه مند به تصاویر یا ویدئو یا وبلاگ و یا شاید حتی اطلاعات انفورماتیکی هستند. دانستن این اطلاعات باعث بوجود آمدن تفاوت زیادی در نتایج بازاریابی محتوایی می شود.

ارتباط بین سئو و بازاریابی محتوایی

همانطور که ممکن است حدس بزنید، دلیل اصلی ارتباط میان این استراتژی ها، این است که بین این دو هم پوشانی خوبی وجود دارد، یعنی آنها رابطه متقابل دارند.  ساخت کلمات کلیدی در محتوا باعث می شود که در رتبه بندی موتورهای جستجو جایگاه بهتری به وجود بیاید، که باعث جذب ترافیک بیشتر می شود و در رسیدن به اهداف بازاریابی شما موثرتر خواهد بود.

در مقابل، اضافه کردن محتوای قدرتمند به سایت شما، می تواند باعث بهبود در سئو سایت شود. به عبارت دیگر سئو بهتر یعنی محتوای بهتر و محتوای بهتر یعنی سئو بهتر و این دو رابطه مستقیم با یکدیگر دارند.

مخاطبان

اولین و مهمترین موضوع در تولید محتوا این است که باید توجه کنید که مخاطبان شما چه اهدافی در ذهن دارند. این به این معنا می باشد که، گرافیک و فرمت سایت باید طوری طراحی شود که از نظر مخاطبان شما جذاب باشد.  ما به شما توصیه می کنیم که صفحه خود را بهینه سازی کنید ولی مراقب باشید که این کار به محتوای سایت آسیب نرساند. از سوی دیگر سئو مستلزم داشتن دانش زیاد در رابطه با ربات های موتورهای جستجو می باشد.

تفاوت بین سئو و بازاریابی محتوا به زبان ساده

حال که ارتباط بین این دو را متوجه شدیم زمان آن است که تفاوت بین آنها را نیز بگوییم. سئو و بازاریابی محتوا، از مهمترین ابزارهایی هستند که شما برای بازاریابی دیجیتال باید داشته باشید.  اگر بتوانید از هر دو به درستی استفاده کنید ، شانس شما برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال افرایش خواهد یافت.

این که شما یک وبلاگ نویس ، وب مستر و یا صاحب کسب و کار کوچکی هستید، مهم است که مزایای استفاده از سئو و بازاریابی محتوا را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود درک کنید. و آنچه که مهمتر است این که یاد بگیریم که آن را چگونه استفاده کنیم.

با توجه به توضیحات کوتاهی که در بالا گفته شد، واضح است، تفاوت اساسی بین سئو و بازاریابی محتوایی این است که سئو بیشتر فنی می باشد و با طراحی وب سایت، ساختار و رفتار آن مرتبط است در حالیکه بازاریابی محتوایی بیشتر در مورد چگونگی قرار دادن محتوا به صورت آنلاین می باشد.

با استفاده از سئو شما مطمئن خواهید شد که وب سایت شما دارای عنوان مناسب ،URL  ها و توصیفات مناسب، سرعت بارگزاری بالا، منو آسان برای استفاده کاربران، تصاویر دارای برچسب های مناسب و بسیاری از موارد دیگر است.

با بازاریابی محتوایی شما لازم است که تصمیم بگیرید که کدام محتوا را منتشر کنید، چگونه آن را ارائه دهید و چگونه آن را به صورت آنلاین ترویج کنید.

 

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک مفهوم نظری است که چگونه از محتوا برای اهداف بازار یابی استفاده کنیم. محتوا می تواند هر چیزی که به صورت آنلاین پخش می شود مانند متن ، تصاویر ، فیلم ، پادکست ها ، آگهی ها ، نظرات کاربران، بررسی محصولات و بسیاری از موارد دیگر باشد.

بازاریابی محتوا،  یعنی چگونه محصولات خود را به صورت آنلاین، برای رسیدن به اهداف بازاریابی دیجیتال ترویج کنید. برای مثال، برای دریافت ترافیک بیشتر برای وب سایت و یا وبلاگتان، برای افزایش فروش، برای اینکه افراد بیشتری در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند، در کل چگونگی استفاده از محتوا، که به نفع کسب و کار شما باشد.

بازاریابی محتوا استراتژی بازاریابی است که با استفاده از محتوای جذاب و سرگرم کننده برای مخاطبان هدف، به منظور افزایش ترافیک وب سایت می باشد. هدف آن ایجاد علاقه در مخاطبان هدف به جای استفاده از تبلیغات آزار دهنده و مزاحم است. محتوا در بازاریابی محتوایی می تواند هر مطلب جذابی باشد. مقالات وبلاگ ها، ویدئوها،  پست های جذاب و آموزنده و هر نوع محتوای جذاب و سرگرم کننده که مخاطبان را جذب می کند می تواند باشد.

برخی از نمونه های بازاریابی محتوا:

  • وبلاگ نویسی (استفاده از وبلاگ برای تولید محتوا)
  • انتشارگالری عکس برای محصولات خود
  • یک ویدئو برای بررسی و مقایسه محصولات

مثال های زیادی می توان گفت و در حقیقت هر چیزی که به صورت آنلاین پخش شود، می تواند یک بازاریابی محتوایی باشد.

چرا لازم است سئو و بازاریابی محتوایی در کنار یکدیگر همکاری کنند؟

هم اکنون که این مقاله را خواندید شاید شما متوجه شده باشید که چرا این دو لازم است که باهم همکاری کنند، سئو و بازاریابی محتوایی، زمانی که آنها را به درستی و با هم استفاده کنید می توانند نتایج خارق العاده ای داشته باشند. زیرا:

  • سئو می تواند وب سایت شما را آماده کند و دسترسی آن را به موتورهای جستجو آسان کند.
  • هنگامی که محتوای جدیدی را منتشر می کنید، موتورهای جستجو می توانند آن را در فهرست خود استفاده کنند.
  • به تدریج این امر باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود و شما می توانید با تولید محتوای عالی بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.
  • محتوای عالی همچنین قابل به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می باشد و باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود.
  • محتوای عالی همچنین باعث جذب لینک ها از وب سایت های دیگر می شود و این تاثیر مثبت بر روی سئو صفحه دارد، به این معنا که ترافیک سایت را بالا می برد.

آیا بازاریابی محتوا سئو است؟

بازاریابی محتوا، سئو نیست ولی بخش مهمی از سئو است. سئو می تواند کلمات کلیدی که برای وب سایت مهم است را شناسایی کند، همچنین می تواند برخی از تکنیک های بهینه سازی را بر روی محتوا اعمال کند و آن را آنلاین منتشر کند.

ارتباط بین سئو و بازاریابی محتوایی

  • سئو برای موفقیت بازاریابی محتوایی ضروری می باشد.
  • موضوعات در بازاریابی محتوایی می تواند از موضوعات سئو جذاب تر باشد.
  • سئو می تواند دامنه بهینه سازی موتورهای جستجو را افزایش دهد در حالیکه بازاریابی محتوایی مطالب جذاب می باشد.
  • زمانی که عملیات های سئو متفاوت به همراه محتوای متفاوت انجام شود نتیجه می تواند موفقیت آمیزتر باشد.

در واقع تفاوت هایی بین این دو اصلاح وجود دارد هرچند که باهم کار کنند. اگر چه که سئو بیشتر شامل url های فنی مانند تگ ها، نقشه سایت و غیره می باشد ولی بازاریابی محتوایی بیشتر محتوا جذاب می باشد.

به دلیل ارتباط غیر قابل انکار بین بازاریابی محتوایی و سئو، شرکت ها بر روی ادغام این دو به جای سرمایه گذاری بر روی یکی از آنها، تمرکز می کنند.

کلملات کلیدی

در ابتدا، شما باید با استفاده از یک تحقیق عمیق کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. شما می توانید از ابزارهای کلمات کلیدی استفاده کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی بر روی سایت شما بهتر کار می کند.بعد از انتخاب کلمات کلیدی، می توانید آن را بر روی محتوای خود قرار دهید، ولی نباید آن را بارها و بارها استفاده کنید. در عوض آن کلمات را در محتوا پخش کنید. پاراگراف اول باید تراکم بیشتری داشته باشد و پاراگراف های بعدی می تواند یک یا دو کلمه کلیدی داشته باشد.

محتوا با کیفیت

به جای کلمات کلیدی اضافی، گوگل ترجیح می دهد که سایت ها از محتوای با کیفیت و اصلی استفاده کنند. به همین دلیل شما باید از محتوای با کیفیت برای موفقیت در سئو استفاده کنید. اگر که می خواهید در صفحه اول رتبه بندی گوگل باشید ، باید محتوای شما برای مخاطبان منحصر به فرد و جذاب باشد. مطالب باید آنقدر جذاب باشد که زمانیکه کاربران بر روی صفحه شما می آیند، تمایل به خواندن تمام محتوای شما داشته باشند تا اینکه بخواهند در عرض چند ثانیه سایت را ترک کنند، این برای گوگل به معنای داشتن "محتوای بد" می باشد. علاوه براین گوگل به راحتی محتوای کپی شده را شناسایی می کند، به  همین دلیل سعی کنید محتوا را خودتان خلق کنید و منحصر به فرد باشد.

انتشار محتوا

بعد از تولید محتوای مناسب، وقت آن است که محتوا را برروی سایت قرار دهید. در این مرحله از بازاریابی محتوایی، شما باید در مورد مسائل مربوط به بهینه سازی موتور های جستجو مراقب باشید. برای مثال ، استفاده از تگ ها برای جذب مشتریان بالقوه ضروری است. شما باید از تگ های  h1 ،  h2 ، و باقی موارد استفاده کنید و آنها باید شامل کلمات کلیدی باشند. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی را در عنوان صفحه هم می گذارید. یکی دیگر از موضوعات مهم، متا تگ ها و تگ های توصیفی می باشد.

رسمی کردن محتوا

زمانی که عملیات سئو به پایان رسید، باید آماده انتشار محتوا باشید. این نقطه در هر مراحل بازاریابی وجود دارد. محتوای خود را تا حد امکان به اشتراک بگذارید. سیستم های رسانه های اجتماعی بهترین مکان برای رسیدن به این هدف هستند. اگر بتوانید محتوای خود را به مخاطبان هدف منتقل کنید، باعث تعامل بیشتر ، لینک های بیشتر از وب سایت شما و شناخت بیشتر سایتتان می شود. در نهایت باعث افزایش اعتبار نام تجاری برندتان می شود. اگر شما کسب و کار تجارت الکترونیکی دارید مطمئنا ادغام بازاریابی محتوایی و سئو باعث موفقیت در کسب و کارتان می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز