چرا سئو به گوگل ادوردز الویت دارد؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

گوگل ادوردز چیست؟

اگر در بازاریابی آنلاین تازه وارد هستید، ممکن است شنیده باشید مردم در مورد ادوورز صحبت می کنند. هدف این مقاله صحبت کردن در مورد این موضوع است.

گوگل ادوورز یک پلتفرم تبلیغاتی متعلق به گوگل است. تبلیغ کنندگان می توانند از این پلتفرم برای قرار دادن تبلیغات خود در صفحه اول نتایج جستجو گوگل استفاده کنند.

شما می توانید به عنوان تبلیغ کننده در گوگل ادوورز از دو حالت cpc  یعنی هزینه به اضای هر کلیک و یا cpm  هزینه برای هر هزار بازدید پرداخت کنید.

سیستم ادوورز مانند یک حراج واقعی عمل می کند و در آن تبلیغ کنندگان برای مکان های تبلیغاتی رقابت می کنند.

سئو چیست؟

بهینه سازی یا سئو، باعث افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و غیره می شود. برای رسیدن به این هدف باید مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو دوستانه است.

وب سایت های دوستانه موتورهای جستجو، به راحتی توسط موتورهای جستجو خوانده می شوند و توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند.

ادوورز در مقابل سئو

اکنون که شما اطلاعات کلی در مورد سئو و ادوورز دارید، آنها را با هم مقایسه می کنیم:

  • ادوورز فقط برای سایت های گوگل است که از Google Adsense استفاده می کند ولی سئو برای تمام موتورهای جستجو است.
  • تبلیغات ادوورز در بالا و پایین نتایج جستجو گوگل ظاهر می شود و در شرایط خاص شما می توانید یکی از آن مکان ها رابرای تبلیغات خود دریافت کنید در حالی که در سئو به دست آوردن ترافیک ارگانیک مشکل تر است.
  • ادوورز سریعتر از سئو است زیرا شما می توانید تقریبا بلافاصله کمپین های تبلیغاتی خود را شروع کنید، در حالی که در سئو برای رسیدن به رتبه بندی خوب و ترافیک بیشتر نیاز به زمان بیشتری دارید.
  • زمانی که کمپین های تبلیغاتی خود را در ادوورز متوقف کنید، ترافیک و رتبه بندی سایت از بین می رود در حالی که ایجاد ترافیک ارگانیک توسط سئو ماندگاری دارد.
  • با استفاده از گوگل ادوورز شما می توانید همزمان کلمات کلیدی زیادی را هدف قرار دهید در حالی که در سئو باید تمرکز برروی چند کلمه کلیدی مهم اشد.
  • سئو نیازمند زمان بیشتری نسبت به ادورز می باشد اما می تواند در نتایج بالاتری در موتورهای جستجو قرار بگیرد و ماندگاری دارد.

آیا می توانم از هر دو در یک زمان استفاده کنم؟

برخی افراد متعقدند که زمانی که شما ترافیک ارگانیک عالی را توسط سئو به دست آورید دیگر نیازی به استفاده از ادوورز نیست، در حالی که اینطور نیست. اگر حتی رتبه بندی خوبی هم داشته باشید می توانید از ادوورز استفاده کنید فقط مراقب کلمات کلیدی مشابهی که از سئو دریافت کرده اید باشید.

کلمات کلیدی مهم هستند

همانطور که ما به یک جامعه دیجیتال تبدیل شده ایم، وب سایت ها و تعاملات آنلاین به ستون فقرات هر کسب و کاری تبدیل شده است. برخی از کسب و کارها، کاملا آنلاین هستند که برای آنها جذب مشتری برای وب سایت بسیار اهمیت دارد. سرمایه گذاری برای بالا بردن ترافیک وب سایت ها بسیار رو به افزایش است.

نتایج فوری

از آنجا که گوگل ادوورز نتایج سریع ارائه می دهد، مردم از اینکه از آن استفاده کنند بسیار خوشنود هستند. به نظر می رسد سرمایه گذاری در گوگل ادوورز با نرخ بازگشت دو برابر بازدید، سرمایه گذاری خوبی باشد. اما آن صرفا نتایج کوتاه مدت را ارائه می دهد. دلیل اینکه این همه افراد هر ماه این همه هزینه برای سئو می دهند، به چه دلیل است؟  مسلما خیلی از آنها به دلیل گردش مالی و فروش بیشتر هستند.

ولی ایراد آن این است که به محض اینکه کمپین ادوورز خود را متوقف کنید نتایج رتبه بندی به کلی متوقف می شود و ترافیک کاهش می یابد، در حالی که در مورد سئو اینطور نیست. در سئو ترافیک، باعث به وجود آمدن ترافیک می شود و این به معناست که با قطع سئو نتایج آن همچنان باقی می ماند.

چند نکته مهم برای بازاریابی آنلاین

از سوی دیگر سئو برای اینکه نتیجه بدهد به زمان احتیاج دارد. پرداخت ماهیانه هزینه جهت سرمایه گذاری برای سئو ممکن است کمی ریسکی به نظر بیاید ولی مطمئن باشید سرمایه گذاری خوبی برای آینده است.

زمانی که سئو سایت شروع به رتبه گرفتن در سایت می کند، به اضای هر کلیک درآمد بیشتری کسب می کنید.

این کار به عنوان یک بازاریابی آنلاین و ارزان تر بسیار مفید است به خصوص زمانی که شما در هزینه های بالای ادوورز گیر می کنید. بهینه سازی موتورهای جستجو سودمندترین نوع بازاریابی است که می توانید انجام دهید.

اجاره در مقابل خرید(ادوورز در مقابل سئو)

شما می توانید اصطلاح اجاره در برابر خرید را برای ادوورز در مقابل سئو به کار ببرید. اجاره منزل عالی است به شرط اینکه شما هر ماه مبلغی را برای اجاره منزل کنار بگذارید و به محض اینکه اجاره منزل را متوقف کنید دیگر خانه ای ندارید و تمام پولی که در گذشته برای اجاره کردن هزینه کرده بودید به طور ناگهانی ناپدید می شود. این دقیقا ادورز است.

خرید خانه مسلما هزینه بیشتری دارد . ولی می توانید آن را مطابق سلیقه خود بچینید و آن برای همیشه ثابت است و هر روز ارزشمندتر می شود. این دقیقا سئو است.

هزینه ای  که شما در سئو سرمایه گذاری می گذارید نه تنها نتایج بلند مدت تری نسبت به ادوورز دارد بلکه هزینه و زمان را بر روی سایت خودتان می گذارید تا مطمئن شوید بهترین وب سایت در صنعت خودتان است. هزینه کردن برای ادوورز صرفا نتایج کوتاه مدت بدون در نظر گرفتن اصول وب سایت ارائه می دهد در ضمن زمان شما نیز از دست می رود.

تفاوت بین سئو و ادوورز

سئو ، از تکنیک های خاصی به منظور جا به جایی الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو استفاده می کند. این تکنیک ها شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، لینک دادن به سایر وب سایت ها و استفاده از توصیفات متا است.

ادوورز با استفاده از تبلیغات پرداخت شده، که در آن صاحبان وب سایت ها به موتورهای جستجو مانند گوگل هزینه پرداخت می کنند تا در آن به نتایج بالایی در رتبه بندی برسند. یک مدل از تبلیغات ادوورز به اضای هر کلیک است یعنی  به اضای هر کلیک باید هزینه پرداخت کرد.

مقایسه خصوصیات

قیمت

اول از همه بیایید در مورد قیمت صحبت کنیم. سئو ممکن است در ابتدا رایگان باشد (البته به استثنا زمانی که برای آن صرف می کنید). شما به راحتی می توانید بهترین روش های سئو را برای وب سایت خود انتخاب کنید. با این حال به محض اینکه کسب  و کار شما رشد کند، رقابت به همراه بسیاری از چالش ها برای شما به وجود می آید که ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشید و مجبور شوید  از خدمات حرفه ای سئو استفاده کنید.

همانطور که قبلا اشاره شد در گوگل ادوورز، با استفاده از بودجه خاصی که در اختیار دارید به اضای هر کلیک که بر روی سایت می شود باید هزینه ای پرداخت شود. با استفاده از این طرح پرداخت هر چه افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. اگر چه به نظر می رسد که برای تبلیغات ادوورز باید هزینه کنید ولی در مقایسه با تبلیغات چاپی و مجله، مقرون به صرفه تر است.

تعداد مخاطبین و بینندگان

اگر تعداد کاربران و بازدیدکنندگان را بررسی کنیم، هر دو تعدادی بازدیدکننده را به  سایت شما هدایت می کنند. با این حال، اگر در یک دوره محدودی صحبت کنیم ، ادوورز می تواند در زمان محدود بازدید کننده زیادی را به سایت هدایت کند ولی مدام نیستند . در عوض اگر مدت زمان طولانی تر را مد نظر بگیریم، سئو مناسب تر است. به نظر می رسد مردم به نتایج ترافیک ارگانیک که توسط سئوبه وجود می آید بیشتر تمایل دارند. بنابراین استفاده از سئو برای مدت زمان طولانی و جذب بیشتر مخاطب مفیدتر است.

به طور خلاصه، ادوورز به شما بازدیدکنندگان سریع ولی کوتاه مدت می دهد و در مقابل سئو ترافیک ارگانیک و پایدار در مدت زمان طولانی می دهد.

سرعت

برای سرعت قطعا ادوورز بهتر خواهد بود. بر خلاف سئو که جهت جذب ترافیک ارگانیک بیشتری، به زمان طولانی تر نیاز دارد. در ادوورز ترافیک با سرعت بیشتر ولی در مدت زمان محدود به سمت سایت شما هدایت می شوند. در عوض در سئو ترافیک با سرعت کمتر ولی در مدت زمان طولانی تر و پایدار تر به سمت سایت شما هدایت می شوند.

کدام بهتر است؟ سئو یا ادوورز؟

سئو نتایج ترافیک ارگانیک بالاتری را نسبت به ادوورز در مدت زمان بیشتری ارائه می دهد و این براساس پرداخت هزینه نیست بلکه بر اساس اعتماد و زمانی است که به آن اختصاص می دهیم.

ما حتی بارها و بارها مشاهده کرده ایم که وقتی مردم در موتور های جستجو سرچ می کنند حتی به دنبال نتایج ارگانیک هستند.

مردم به نتایج ارگانیک بیش از تبلیغات اعتماد دارند

یکی از بهترین روش های اعتماد مردم، استفاده از ترافیک ارگانیک است. هیچ کس به آگهی های کورکورانه علاقه ای ندارد. افرادی که آنلاین هستند حتی ممکن است آگهی های تبلیغاتی را نبینند و به آن اعتماد نکنند.

اگر چه ممکن است برای برخی از صنایع به خصوص صنایع خدماتی تبلیغات مفید باشد. در حقیقیت بتوانند اعتماد بیشتری را جلب کنند.

سئو دارای ROI بهتر از گوگل ادوررز است

آیا سئو و ترافیک های ارگانیک در مقابل گوگل ادوورز و روش های پرداختی مناسب تر هستند؟

آیا بازگشت سرمایه در تبلیغات پرداختی گوگل بیشتر است و یا در ترافیک ارگانیک ؟

به عبارت دیگر کدام روش  ارزشمندتر است؟

 سئو مانند  تبلیغات گوگل، ترافیک لحظه ای ندارند ولی در عوض بعد از کار کردن بر روی سئو تا مدت ها نتیجه آن را خواهید دید. هزینه های سئو را شما می توانید به صورت ماهانه تا سه ماه در نظر بگیرید ولی بعد آن فقط جهت نگهداری آن می توانید هزینه ها را کاهش دهید.

مزایای سئو

به طور خلاصه سئو به شما کمک می کند تا وضعیت وب سایت خود را از طریق یکسری از تکنیک ها با افزایش رتبه بندی در گوگل بهبود ببخشید. 

ویژگی اصلی سئو این است که به صورت ارگانیک اتفاق می افتد. مسائلی وجود دارد که باید آنها را پوشش دهید، مانند ارائه محتوای با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط که در نهایت باعث ارتقا وب سایت شما در اینترنت می شود.

بیایید نگاهی مختصر بر مزایای سئو وب سایت داشته باشیم:

  • اگر شما مزایای بالقوه رتبه بندی بالا را در نظر بگیرید این ابزار کاملا رایگان برای بهبود کسب و کار شماست.
  • اگر تصمیمی آگاهانه و هوشمندانه در مورد انتخاب کلمات کلیدی بگیرید، می توانید تعداد بازدید های خود را افزایش دهید. در نتیجه نرخ تبدیل به مشتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • استراتژی های سئو برای شما همیشه در دسترس است، شما می توانید بر روی بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی یا بک لینک تمرکز کنید. همچنین می توانید بر روی بازاریابی محتوا برای مثال بهینه سازی بر صفحه تمرکز کنید. اما برای به حداکثر رساندن بازدهی سئو، بر روی ترکیبی از آنها تمرکز کنید.
  • در دراز مدت سرمایه گذاری بر روی سئو به طور مسلم بازگشت سرمایه دارد.

مزایا و معایب ادوورز

ادوورز یک پلت فرم پرداخت هزینه به اضای هر کلیک است. صاحب یک وب سایت به گوگل هزینه ای پرداخت می کند تا بتواند به نقطه شماره یک رتبه گوگل برسد در حالی که تمام تلاش ها در سئو برای رسیدن به این نقطه است.  به نظر کمی ناعادلانه است، درست است؟  هر یک کلیک بر روی سایت هزینه دارد و هر چه رقابت بیشتر باشد، هزینه ها بیشتر است. کلماتی کلیدی وجود دارد که ارزش آن حتی بیش از 100 دلار است.

معایب استفاده از ادوورز

در اینجا برخی از معایب استفاده از ادوورز گفته شده است:

  • اگر کلمه کلیدی مناسبی انتخاب نکنید، تنها پول خود را هدر داده اید. گوگل به اضای هر کلیکی که بر روی سایتتان می شود هزینه دریافت می کند حتی اگر مربوط به شما نباشد و یا اشتباهی باشد.
  • قوانین سختگیرانه ای برای گوگل ادوورز وجود دارد اگر قوانین را به درستی پیروی نکنید، احتمال اینکه حساب کاربریتان مسدود شود وجود دارد.
  • حتی اگر این استراتژی نتایج سریع داشته باشد اما همیشگی نیست. اگر می خواهید که رتبه خود را حفظ کنید باید همیشه هزینه ای هنگفتی برای این کار کنار بگذارید و به محض عدم پرداخت هزینه از صفحه رتبه بندی محو می شوید.

مزایای استفاده از ادوورز

در اینجا برخی از مزایای استفاده از ادوورز گفته شده است:

  • اگر توانایی پرداخت هزینه آن را داشته باشید، می توانید خیلی سریع به نقطه یک رتبه بندی برسید. بنابراین فرصتی مناسب برای دیده شدن در گوگل است.
  • نتایج مثبت آن را می توان دریک دوره کوتاه مشاهده کرد.
  • بسته به هدف شما، شما می توانید بین روش های مختلف تبلیغاتی یکی را انتخاب کنید. به طور مثال متخصصان ادوورز از سیدنی یکی از روش هایcpm   یعنی نمایش به اضای هر هزار نفررا پیشنهاد می کنند یا می توانید از روش cpa  استفاده کنید یعنی اگر بازدیدکننده ای چیزی را از سایت شما خریداری کرد، به اضای آن به گوگل هزینه پرداخت می کنید.

کدام یک برای شما بهتر است؟

حال که با مزایای هر کدام آشنا شدید، فکر می کنید کدام یک برای شما مناسب تر است؟ اگر می خواهید نتایج سریع در کوتاه مدت داشته باشید، ادوورز بهتر است ولی اگر می خواهید نتایج با ماندگاری بیشتر در طولانی مدت داشته باشید سئو بهتر است.ولی در نهایت داشتن هر دو می تواند برای شما مناسب باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز