خداحافظ گوگل: سئو بدون توجه به گوگل

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
خداحافظ گوگل: سئو بدون توجه به گوگل

به عنوان یک طراح وب سایت و سئو کاری که در مدت 13 سال سابقه کاری در حدود 2000 وب سایت طراحی کرده و کار سئو و بهینه سازی 500 وب سایت انجام داده تجربیات فراوانی نصیب من شده است و یکی از آن تجربیات خداحافظی از گوگل می باشد. اما خداحافظی از گوگل به چه معنا می باشد؟

اول از همه نیاز به توضیحاتی می باشد که در ادامه بحث به آن می پردازم. امروزه اینترنت بستر بسیار مناسبی برای شرکت ها و سازمان های ارائه کننده کالا و خدمات می باشد تا بتوانند مخاطبان و مشتریان جدید جذب نماید و هر روز بر میزان تاثیر اینترنت بر کسب و کارها افزوده می شود. با توجه به این مورد شرکت ها در صدد طراحی و راه اندازی وب سایت هستند تا بتوانند از طریق اینترنت نیز خود را معرفی نمایند. یکی از روش های بازاریابی، بازاریابی اینترنتی می باشد که به فرآیند جذب مشتری از اینترنت گفته می شود که از راه های مختلفی نظیر تبلیغات در سایر سایت ها، ارسال ایمیل تبلیغاتی، فعالیت در شبکه های اجتماعی، سئو و بهینه سازی وب سایت و سایر موارد امکان پذیر است. عملیات سئو به فرآیند بالا آوردن وب سایت برای کلمات و عبارات مرتبط به زمینه فعالیت گفته می شود که باعث می شود کاربرانی که در جستجوی ارائه کالا و خدمات مورد نیاز خود در اینترنت هستند در لیست نتایج سایت شما را مشاهده نمایند و در صورت تمایل بر روی آن کلیک نمایند. موتور جستجوی گوگل امروزه قویترین و پر بازدید ترین موتور جستجو می باشد که سهم عظیمی از جستجوها توسط این موتور جستجو انجام می گردد. بودن در نتایج صفحه اول گوگل برای عبارات کلیدی رویایی برای شرکت ها می باشد و از همین بابت بسیاری از آنها در حال انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت برای بالا رسیدن به این نتیجه هستند. عملیات سئو و بهینه سازی از روش های بسیاری انجام می گردد که بهترین روش آن روش کلاه سفید می باشد که در این روش وب سایت مطابق با اصول و قواعد بالا می آید و از روش های ریسک دار استفاده نمی گردد. اساس روش سئو کلاه سفید کسب رضایت بازدید کنندگان وب سایت و در نتیجه جذب رضایت گوگل می باشد. به این معنا که در صورتی که در صدد جلب رضایت گوگل هستید می باشد رضایت بازدید کنندگان وب سایت خود را جلب نمایید.

خداحافظ گوگل

با توجه به موارد ذکر شده در بخش بالا و انجام پروژه های سئو و بهینه سازی بسیار به این نتیجه رسیده ام که به جای تمرکز بر روی گوگل و اینکه چه چیزی از وب سایت مشاهده می نماید، در پروژه های سئو بر روی جلب رضایت کاربران وب سایت تمرکز نمایم. با جلب رضایت کاربران در زمینه شغلی می توان کاربران جدیدی را وارد سایت نمود و همچنین مدت زمان ماندن کاربران در سایت را بالا برد که نتیجه دو مورد قبل افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد. یکی از مهترین فاکتورهایی که گوگل سایت ها را بر اساس آن رنک دهی می نماید مدت زمانی است که کاربران در سایت شما می مانند و هر چه بتوانید این زمان را بالا ببرید رتبه بهتری خواهید گرفت. طراحی سایت، محتوا، چیدمان مطالب، خوانایی مطالب، کاربر پسند بودن وب سایت همه این موارد می بایست به درستی انجام گردد تا مدت زمان ماندن کاربران در وب سایت را بالا برد. پس به جای آنکه بر روی موتور جستجوی گوگل تمرکز کنیم بهتر است بر روی جلب رضایت کاربران خود تمرکز نماییم.

نحوه جلب رضایت کاربران

با توجه به قبل متوجه شدید که جلب نظر کاربران اهمیت ویژه ای در سئو و بهینه سازی وب سایت دارد. حالا این کار را از چه روش های می توانیم انجام دهیم. در ادامه توضیحاتی را در این زمینه به صورت بخش به بخش خواهم داد.

طراحی سایت کاربر پسند

در طراحی سایت خود به نیازها و خواسته های کاربران خود توجه نمایید و خود را جای آنها بگذارید و به این تمرکز نمایید که بیشتر از همه به چه چیزهای نیاز دارند و در سایت خود بستری برای رفع نیازهای آنان ایجاد نمایید. امروزه سبک های جدید طراحی سایت با قبل به طور کلی متفاوت شده است و سبک های جدیدی به نام طراحی دو بعدی یا فلت دیزاین پا به عرصه حضور گذاشته اند که ثابت شده بسیار کاربر پسند تر از سبک های قدیمی طراحی سایت می باشند. در طراحی وب به سبک قدیمی طراحان وب سایت تلاش می نمودند تا با استفاده از گرافیک ها و المان های پیچیده قدرت طراحی خود را نشان دهند و حال آنکه در سبک های جدید طراحی بر ارائه مطالب به بهترین و ساده ترین روش ممکن به کاربران وب سایت تمرکز می شود.

تولید محتوای مورد نیاز کاربران

بررسی نمایید کاربران شما به چه چیزهایی نیازمندند و در جستجوی چه اطلاعاتی هستند و برای هر یک از این موضوعات مقالات و اطلاعات کافی در زمینه شغلی خود ایجاد نمایید. محتوای با کیفیت می تواند علاوه بر جذب بازدید کننده جدید برای وب سایت مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت را نیز بالا ببرد. بهتر است هر چه می توانید سایت تکمیل تری در زمینه شغلی خود ایجاد نمایید. تولید محتوا را حتما بر اساس نیازهای کاربران خود انجام دهید. دقت نمایید و بررسی کنید کاربران شما در جستجوی چه اطلاعاتی هستند و در هر یک از این زمینه ها مقاله هایی ایجاد نمایید و راه حل هایی ارائه نمایید. یکی از راه حل ها می تواند استفاده از خدمات و محصولات شرکت شما باشد.

سرعت لود مناسب وب سایت

در صورتی که کاربران برای رویت صفحات وب سایت شما کمتر منتظر بمانند موفقیت بیشتری نصیب شما خواهد گردید. کاربران سایت هایی را دوست دارند که سرعت لود بالایی دارند و مدت زمان زیادی در انتظار بارگذاری وب سایت منتظر نمی مانند. بهتر است بهینه سازی سرعت وب سایت خود را زیر نظر متخصص افزایش سرعت انجام دهید. افزایش سرعت وب سایت از راه های مختلفی نظیر استفاده از سرور مناسب، استفاده کمتر از گرافیک های سنگین در طراحی سایت، فشرده سازی، کش و سایر روش ها امکان پذیر است.

دسته بندی قابل درک مطالب

یکی از اصول اولیه و مهم در جلب رضایت کاربران دسته بندی و منوبندی مطالب وب سایت به گونه ای کاربر پسند می باشد تا کاربران به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا نمایند. گوگل در مطلب آموزشی ویژه مبتدیان خود Search Engine Optimization Starter Guide به عنوان یکی از اصول اساسی و اولیه اشاره نموده استو بهتر است کار منوبندی و دسته بندی مطالب سایت خود را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید.

قابلیت نمایش مناسب در کلیه ابزارها

امروزه کاربران از وسایل و ابزارهای مختلفی برای گردش در وب استفاده می نمایند. کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل، تبلت و ... ابزارهای مختلفی هستند که ممکن است سایت شما با آنها رویت گردد. بهتر است وب سایت شما نمایش درستی در تمامی ابزارها داشته باشد زیرا امروزه حدودا 50 درصد از کاربران از موبایل و تبلت برای رویت سایت ها استفاده می نمایند و روز به روز بر این گروه از کاربران افزوده می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز