چگونه سایت خود را از مجازات های گوگل حفظ کنیم؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

وقتی خلاصه این مقاله رو بهم دادن، اولین چیزی که اومد تو ذهنم فیلم های مدل پدرخوانده بود، به خصوص اون مدلی که مارلون براندو خونوادشو میگردوند، با یه مشت آهنی و توانایی و از خودگذشتی بی نظیرش. اما اگه  دور بزنیدش تا تو تختون با سر یه اسب بیدار نگهتون داره. گوگل هم همینطوریه.


الآن گوگل سرچ انحصاری اینترنت رو داره و تبدیل شده به قهرمان بلامنازع موتورهای جستجو. اینا همه یعنی الآن گوگل میتونه قانون تعیین کنه و اگه از قوانین تبعیت نکنید، گوگل سایتتونو با سر اسب تنها میذاره و سایت با ارزشتون که برای سئوش 3 سال وقت گذاشتید به فنا میره.
چی کار میتونید بکنید؟ شرکت های طراحی سایت و بازاریابی آنلاین نباید قدرت گوگل رو دست کم بگیرن. قبول دارید؟ در اکثر مواقع وقتی گوگل جریمتون می کنه، همونجوری میمونه تا مشکلو حل کنید. اما اگه برای ساخت سایتتون وقت بذارید و روی جزئیات سایتتون کار کنید دیگه لازم نیست نگران این چیزها باشید. اما به اونهایی که تازه دارن سایت میسازن یا نگرانن که نکنه چیزی رو از قلم انداخته باشن، توصیه می کنم این مقاله رو بخونن.

  • جریمه چیه؟

اول از همه میخوام براتون در مورد مدل جریمه کردن گوگل توضیح بدم و بگم چرا و چه وقتایی جریمه میشید. دو مدل جریمه هست: به اولی میگن "جریمه ی دستی" یا "فعالیت های اسپم" که اگه سایتی لینک های اسپم استفاده کنه یا مطالبش خوب نباشن این جریمه رو میگیره و کارمندهای گوگل دستی انجامش میدن. دومین جریمه، جریمه های الگوریتمیِ گوگله که به طور خودکار انجام میشه و هر وقت بازرس الگوریتم گوگل سایت متخلف رو بگیره دوباره جریمه رو اعمال می کنه. حالا اگه شما هم جریمه شدید چی کار باید بکنید؟

  • مطالب مفید

این چند سال اخیر، گوگل بیشتر از قبل روی محتوا تأکید داشته و سال 1390 با انتشار الگوریتم پاندا، برای اولین بار شروع کرد به جریمه کردن سایت هایی که محتوای خیلی کم یا بی کیفیتی داشتن یا مطالبشون دزدی بود. البته آدمای معمولی مثل من و شما هم کمکش کردن. گوگل درباره سایت ها سوال های مثل اینکه "به این سایت اونقدر اعتماد دارید که اطلاعات کارت بانکیتون رو بهش بدید؟" میپرسید و بسته به جواب، روبات های گوگل با خبر میشدن. برای اینکه روبات های گوگل جریمه تون نکنن همیشه مطالبتونو خودتون بنویسید و سعی کنید با یه نگارش قوی، متن خودش پیش بره، نه اینکه شما به زور توش کلمه های کلیدی رو بگنجونید تا اطلاعاتش غیرواقعی جلوه کنه. ضمنا تصاویر بهینه شده هم به مطالب اضافه کنید.

  • اسپم

اگه از هر طراح یا بازاریاب دیجیتالی بپرسید که از چه حیوونی بدشون میاد، حتما بیشترشون میگن پنگوئن. گوگل الگوریتم پنگوئنش رو سال 1391 منتشر کرد. هدف این الگوریتم این بود که سایت هایی رو که از سئوی کلاه سیاه استفاده میکردن و به کمک سایت های دیگه لینک های غیرطبیعی میساختن رو جریمه کنه. از همون موقع، پنگوئن به زندگی خیلی از نویسنده ها زهر ریخته، به خصوص که حتی با نوشتن یه کلمه اشتباه در یه جای اشتباه هم جریمه میشید و اگه فکر می کنید چون به عنوان مهمان مطلب نوشتید پس برای سایتتون مشکلی پیش نمیاد، باید بگم سخت در اشتباهید. چون گوگل با استفاده از لینک هایی که توی مطلبتون گذاشتید سایتتون رو پیدا می کنه و حسابی جریمه تون می کنه. انگار میخوان بگن نمیتونید بین جمعیت قائم بشید. حالا برای اینکه این مشکل پیش نیاد براتون چند تا نکته دارم. سعی کنید لینک هایی که میسازید طبیعی جلوه کنن، مثلا عبارت هایی استفاده کنید که به متنتون بخوره و توی متن طبیعی باشه. فقط روی سایت هایی مطلب ارسال کنید که موضوع سایتشون به موضوع شما بخوره. مثلا اگه سایت سفارش غذا دارید، نباید روی سایت سئوکار مطلب مهمان بنویسید. ضمنا همه لینک هارو به یک صفحه ندید.

  • #nofollow

متاسفانه همیشه هم مقصر شما نیستید. خیلی وقت ها آخرش معلوم میشه که یکی از کاربر هاتون یا یه نفر داشته از سایتتون سوء استفاده می کرده.  معمولا پیش میاد که لینک های اسپم به سایت خودشون یا به پاپ-اپ های ویروسی میدن. اینجور وقتها گوگل شبیه پدرخونده توی جشن عروسی دخترش میشه. شما باید با استفاده از تگ #nofollow به موتور جستجو اطلاع بدید که شما لینک هایی که کاربرهاتون میدن رو تأیید و ترویج نمی کنید.

  • جمع بندی

بهتره باهاش روبرو بشید، این روزها برای خیلی از شرکت ها، چه بزرگ چه کوچیک، و حتی برای خودِ ما سایتمون کار و کاسبیمونه. با سایتمون بازاریابی می کنیم و خودمونو برند میکنیم. سایتمون ما رو به مشتری هامون معرفی می کنه و بدون سایت، کارمون میلنگه. پس جریمه گوگل برامون یه خطر جدی محسوب میشه. اما اگه همین چند تا نکته رو رعایت کنید و بدونید چه کارهایی رو نباید انجام بدید، احتمالا جریمه نشید. اگر هم همین الان که دارید این مطلب رو میخونید سایتتون تو جریمه به سر میبره و تمام کارهایی که گفتم رو انجام دادید و هنوز گوگلِ پدرخوانده دنبالتونه با ما در دارکوب تماس بگیرید. ما تو این زمینه 14 ساله که داریم کار می کنیم و با موفقیت به مشتری هامون کمک کردیم که بتونن با گوگل خوب کنار بیان.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز