بازاریابی داخلی توسط طراحی سایت

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

این روزها بازاریاب ها به اهمیت بازاریابی داخلی پی بردند. نکته اساسی بازاریابی داخلی اینه که یه سایت ساخته میشه و سعی میشه که کاربرها رو به مشتری تبدیل کرد.


اولین گام بازاریابی داخلی "جلب توجه" است. یعنی باید با کلیدواژه هایی که معمولا مشتری های شما سرچ می کنن، محتوای مفیدی ایجاد کنید که به موضوعتون بخوره. این محتوا تو شبکه های اجتماعی و ایمیل های تبلیغاتیتون دست به دست میچرخه و توجه ها رو به سمت سایتتون میکشونه.
بعد از اینکه تونستید توجه مردم رو به سایتتون جلب کنید، باید بهشون دلیلی بدید که تو سایتتون بمونن و قدم به قدم بیشتر با سایت درگیر بشن تا به مرحله خرید و تبدیل شدن به مشتری برسن. اما اگه سایتتون برای تبدیل ترافیک آماده نباشه و خوب طراحی نشده باشه، کشوندن این ترافیک به سایت نمیتونه هیچ کمکی بهتون کنه.
حالا سوال اینجاست که طراحی سایت باید چطوری باشه که منجر به تبدیل بازدیدکننده ها به مشتری بشه؟ گروه دارکوب قصد داره تو این مقاله 5 عنصر بازاریابی داخلی رو بهتون معرفی کنه که تو طراحی سایت میتونید ازشون استفاده کنید.

  • محتوای سایتتون خوب شما رو توصیف می کنه؟

سایتی که خوب طراحی شده باشه باید بتونه با کاربرها ارتباط برقرار کنه و بگه شما کی هستید و کارتون چیه. کاربرها باید بتونن اطلاعات دیگه رو هم راحت پیدا کنن. مثلا کتاب های الکترونیکی و ویدئوها و ....
باید وقتی کاربر روی صفحه نخست فرود میاد، فورا متوجه برتری شما نسبت به همکارهاتون بشه. صفحه فرود باید پیام مثبتی رو القا کنه و یکتایی شما رو به تصویر بکشه. از عبارت هایی مثل "ما بهترین" و "ما با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را به بار می آوریم" خیلی لوس و تکراری اند. باید پیامتون منحصر به فرد و جدید باشه.

  • محتوای سایت با مشتری یا کاربر مورد نظر شما رو مخاطب قرار میده؟

یکی از سوال هایی که خیلی از ما میپرسن اینه که چطوری بفهمیم مخاطب ما طالب چه جور محتواییه. جوابش خیلی راحت اما زمانبره و انرژی زیادی میطلبه: با تحقیق، تحقیق و تحقیق.
بهترین راه اینه که ببینید شخصیت مشتری ایده آل شما چجوریه. یه شخصیت تخیلی بسازید و یه داستان براش بنویسید. میتونید برای اینکار یه نگاهی به مشتری های واقعیتون بندازید و ببینید دنبال چه مدل هایی هستن و چه چیزهایی سرچ کردند. این فرایند باعث میشه رفتار، خواسته ها و نقاط ضعف مشتری مد نظرتونو کشف کنید و بعد برای اون دسته از آدما محتوایی بنویسید که اون رفتارها، چالش ها و نگرانی ها رو طرف صحبت قرار بده.

  • سایتتون درخواست برای اقدام داره؟

بعد از این که تونستید مخاطب مورد نظرتونو جذب کنید، حالا باید ازشون بخواهید یه کاری انجام بدن. مثلا عضو خبرنامه سایت بشن، یه کتاب الکترونیکی دانلود کنن، تو یه تست رایگان شرکت کنن، یا برای مشاوره رایگان باهاتون تماس بگیرن.
باید درخواستی که دارید مختصر و خلاصه باشه ولی در عین حال توجه مخاطب رو جلب کنه و مخاطب بخواد که اون کارو انجام بده (از شخصیت خریدار تخیلیتون کمک بگیرید). باید حین طراحی، درخواستتونو تو ستون کناری سایت و وبلاگ بذارید. اما حواستون باشه باید از لحاظ منطقی هم به اون صفحه ها بخوره.

  • سایتتون وبلاگ داره؟

اگه تو طراحیتون وبلاگ رو در نظر نگرفتید، باید بگم یکی از جنبه های مهم بازاریابی داخلی رو کنار گذاشتید. وبلاگ میتونه فضایی در اختیارتون بذاره که محتوای مفیدی که ازش حرف زدیم و گفتیم مشتری ها رو به سایتتون می کشونه رو توش بذارید.
مطالبی که برای وبلاگتون می نویسید باید آموزشی و مفید باشن – صرفا تبلیغ خدمات و محصولات نباشند. ضمنا باید حاوی کلیدواژه های مناسب هم باشند تا موتورهای جستجو راحت پیداشون کنن و در اختیار کاربرهایی که دنبالشن قرارشون بدن.

  • سایتتون با تلفن های همراه سازگاری داره؟

گزارش هایی که سایت های آمارگیری ارائه میدن نشون میده که مردم اکثرا از گوشی های همراه و تبلت هاشون سرچ می کنن. پس اگه سایتتون رو گوشی خوانا نیست، دارید از پول زیادی میگذرید. الآن همه سایت ها باید رو صفحه نمایش های کوچیک هم قابل استفاده باشن تا کاربرها بتونن بدون مشکل با شصتشون رو اون صفحه های کوچیک کلیک کنن.
پس دیگه اهمیت سایت برای بازاریابی داخلی مشخص شد. دقت کنید که اگه سایتتون خوب طراحی نشده باشه و قدیمی باشه، حتی محتوای خوب و طراحی عالی یه شخصیت خریدار خیالی، باز هم نمی تونن کمکی بهتون بکنن. همین الآن دوباره سایتتونو نگاه کنید و ببینید از بین عناصری که تو این مقاله گفتیم همه رو داره یا نه. شاید وقتش باشه که دوباره طراحی سایتتون رو بازسازی کنید و این بار بازاریابی داخلی رو هدف بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز