تولید یک محتوای خوب برای سایت چقدر وقت میبرد؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تولید یک محتوای خوب برای سایت چقدر زمان می‌بره؟

در دنیای امروز اینترنت، داشتن یک وب سایت جذاب و پرمحتوا برای کسب و کارها مهمترین نیاز بشمار میرود اما تولید محتوا و نوشتن مقالات مختلف برای این وبسایت کاری بسیار اساسی است، محتوای خوب نه تنها به جذب مخاطب بیشتر وب‌سایت شما کمک می‌کند بلکه به بهبود جایگاه شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند. اما سوال اصلی اینه تولید یک محتوای خوب برای سایت چقدر زمان می‌برد؟

مرحله اول: تحقیق و برنامه‌ریزی

در یک تولید محتوای اصولی و جذاب برای وبسایت شما در قدم اول باید در اون زمینه تحقیقات خودتون رو انجام بدید و برای نوشتن مطالب برنامه ریزی کنید، برای طراحی مطالب جذاب باید علایق مردم در اون زمینه رو پیدا کنید و با تحقیق دربارش اطلاعات بیشتری بدست بیارید، شما با توجه به اون موضوع باید نیازها، سوالات و مشکلات مردم در اون زمینه رو پیدا کنید و براش وقت بزارید تا متوجه شید، مدت زمانی که اینکار معمولا ازتون میگیره چیزی حدود 2-5 ساعت برای تحقیق و نوشتن محتوای اصیل هستش.

مرحله دوم: نوشتن و اصلاح

در این مرحله باید شروع به نوشتن کنید، میتونید ابتدا از وبسایت های دیگر یا هرجایی که فکر میکنید مطالب مفیدی نوشته شده ایده بگیرید، میتونید به وب سایت های رقیب برید، میتونید از هوش مصنوعی کمک بگیرید یا هر جایی که ممکنه برای شما ایده ای وجود داشته باشه، سر تیتر هایی رو که میخواید توی مطلب ازش استفاده کنید رو پیدا کنید بعد شروع کنید برای هرکدوم از اون مطالب توضیحاتی بنویسید که مخاطب اطلاعات کافی رو بگیره، حالا ممکنه که شما یه سری ایرادات داشته باشه مطلبتون اونها رو بازخوانی و بازنویسی کنید، انقدر بخونید تا متوجه اشتباهاتش بشید مدت زمانی که نوشتن این محتوا ازتون میگیره چیزی حدود 10-20 ساعت برای تحقیق و نوشتن مقاله تک بعدی هستش که برای ویرایش هم باید 3-2 ساعت در نظر بگرید.

مرحله سوم: تصویرسازی و افزودن تصاویر

شما در این مرحله هم باید بری از گوگل کمک بگیری تا عکس هایی که زیبایی بصری سایتتون رو کامل میکنه اضافه کنید، میتونید از سایتای دیگه کمک بگیرید، میتونید خودتون تولید کنید یا حتی میتونید از اینترنت دانلود کنید و در برنامه های ادیت عکس اونهارو ادیت کنید و اونجوری که خودتون میخواید بارگذاری کنید، در این مرحله شما باید زمانی در حدود 3-10ساعت رو در نظر بگیرید البته این زمان وابسطه به زمینه فعالیت و تعداد تصاویری که دارید متغیره ولی در کل به همچین زمانی احتیاج دارید.

مرحله چهارم: بازبینی نهایی

این مرحله باز هم به محتوای شما مربوطه ولی خب بطور میانگین و تقریبی از 2الی6 ساعت ممکنه زمان ببره، در این مرحله تمامی محتوا رو یکبار دیگر اعم از تصویر، متن یا لینک هارو صفر تا صد بازبینی میکنید و تمامی جزئیات رو مثل علائم نگارشی املای صحیح کلمات و کیفیت متن و... رو بررسی میکنید.

مرحله پنجم: کلمات کلیدی

در این مرحله باید با توجه به موضوع محتوا ومطالبتون برید از هرجایی که ممکنه ایده ای وجود داشته باشه، ایده بگیرید برید سرچ های مردمو بخونید و کلمات کلیدی زمینه فعالیتتونو مشخص کنید و ازش در متنتون استفاده کنید، باید هوشمندانه تکرار کنید تا مخاطب متوجه تکرار نشه ولی شما به موتورهای جستجو کلمات کلیدی رو بشناسونید سعی کنید از کلماتی که بیشتر سرچ میشن به طور متوسط توی مطالب و متن هاتون استفاده کنید، چندین بار از اول نگاه کنید از اول تکرار کنید و کلمات کلیدی رو به طور متوسط در متن هاتون پخش کنید این کار در کل زمان بر هست و ممکنه چندین روز تا چندین هفته زمان ببره.

مرحله ششم و آخر: انتشار

وقتی محتوا رو منتشر کردید دیگه کار تقریبا تمومه ولی باید دائما در حال آپدیت کلمات کلیدی برای خوانایی بهتر برای موتور های جستجو باشید، وقتی شما محتوایی رو منتشر میکنید باید صبر داشته باشید که اون محتوا بازخورد بده اگه به هر دلیلی ناراضی بودید کارایی که کردید رو اصلاح کنید و دوباره اقدام کنید به نوشتن محتوا این کار زمانبره و زمان کمی قرار نیست بگیره پس خودتونو برای هر تکراری اماده کنید هر تکراری که انجام بدید یه تجربه در پی داره و خب سرعت و اصول محتوا نویسی و ساخت محتوا رو به شما یاد میده، بعد انتشار معمولا مردم منتظر اتفاقای عجیب غریبن دقیقا برعکس شما باید صبر کنی اون محتوا توسط موتور های جستجو خوانده شه اگه میخواید بدونید حدودا چقدر زمان میبره مقاله چقدر زمان میبره محتوا توسط موتور جستجو ایندکس شود رو بخونید، در ضمن مدت زمانی که کاربر برای محتواتون وقت میزاره یا هزار تا مورد دیگه باید بررسی شن و بعد اگه تایید شد علاوه بر دقت به محتوا، اصولش، کلمات کلیدی، جذابیتش و...، باید حواست به اینکه اون محتوا مخاطب رو تا اخر صفحه یا حداقل تا نصفه های صفحه بیاد باشه. 

به عنوان شرکتی که برای مشتریهاش محتوا تولید میکنه

ما هم هنوز دنبال جواب دقیقی برای این هستیم که یک تولید محتوای اصولی چقدر زمان بر هست، این اعدادی که ما در بالا دادیم در حقیقت نسبی هست و اصلا نمیشه بطور دقیق روشون حساب کرد،چون ممکنه وب سایت شما متفاوت باشه بیشتر یا کمتر زمان ببره ولی اگر بخوایم بصورت علمی شرح بدیم: فرض کنید شما یک سایت 300صفحه ای دارید که 52 تا از مطالب نیاز به ویرایش مفهومی دارن 7 مطلب باید بازنویسی بشن و 12 تا بروزرسانی جزئی یا بررسی اشکالات دستوری و املایی در چنین شرایطی ممکنه همین کار127 ساعت زمان ببره یا برای کسی کمتر یا بیشتر به تعداد و سرعت کسایی که برروی سایتتون کار میکنن بستگی داره، هر چند این آمار رو فقط بصورت یک تقریب میشه روشون حساب کرد ولی یه همچین زمانی رو باید در نظر بگیرید.

عواملی که زمان رو تغییر میدن دقیقا چی هستن؟

  • موضوع محتوا
  • طول محتوا یا مقاله
  • میزان مطالعه و تحقیق
  • تجربه نویسنده
  • فرآیند بازبینی
  • زمانی که به تایپ و ویرایش اختصاص میدید

موضوع محتوا: موضوع یک محتوایی ممکنه پیچیده نباشه و خب همه در موردش اطلاعات داشته باشن و این محتوا قطعا سریعتر نوشته میشه ولی ممکنه یک محتوا پیچیده باشه، همه در موردش اطلاعات نداشته باشن و قطعا نویسنده باید زمان بیشتری رو برای تحقیق و مطالعه بزاره، این خودش زمان زیادی میبره در واقع اینکه موضوع محتواتون چیه بسیار زیاد روی زمانی که ازتون میگیره تاثیر داره.

طول محتوا یا مقاله: طول مقاله هم باز به موضوع مرتبطه ولی دیگه هر محتوایی باشه باید برای سئو بهتر و تایید شدن توسط موتور های جستجو حداقل 2000کلمه داشته باشه، بازهم ممکنه یک محتوایی با همون 3000-2000 کلمه خلاصه شه و دیگه نیاز به توضیحات اضافه نباشه ولی یک محتوا نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشه، طول محتوا یکی از عوامل مهم توی زمانبر بودن یک تولید محتواست.

میزان مطالعه و تحقیق: مطالعه و تحقیق با توجه به موضوع محتوا ممکنه زمان زیاد یا کمی ببره، ولی همونطور که بالاتر گفته شد باید سعی کنید هرجایی که ایده یا مطالبی برای شما وجود داره باید برید تحقیق کنید، چون ممکنه اونجا حرفی زده شده باشه که تو محتوای شما ازش حرف نزده باشید و خب وقتی مخاطبی سایت شما رو انتخاب میکنه بخونه بالاخره داره زمانش رو در اختیارتون میزاره تا به اطلاعات مورد نظرش برسه، باید برای زمانی که مخاطب برای سایت ما میزاره ارزش قائل شید، به اون اطلاعاتی که نیاز داره بدید پس با دقت مطالعه و تحقیقاتتون رو انجام بدید و در واقع اطلاعاتی بدید که ارزش خوندن داشته باشه.

تجربه نویسنده: در تولید محتوا تجربه یکی از مهمترین عوامله چون شما وقتی دو سه بار بیشتر تولید محتوا نکردید، نسبت به فردی که ده بار اینکارو کرده به زمان بیشتری نیاز داره همچنین همون کسی که ده بار تولید محتوا کرده نسبت به کسی که چندین ماه یا ساله اینکارو میکنه خب به زمان بیشتری نیاز داره، تجربه نویسنده خیلی مهمه چون حتی ممکنه که نویسنده در زمینه وبسایت شما قبلا محتوا تولید کرده باشه.

فرآیند بازبینی و تایید: اگه این محتوا رو خودتون مینویسید، خودتون قراره تاییدش کنید خب در حال نوشتنش شما در واقع دارید تاییدش میکنید، ولی اگه قراره تیم یا شخص دیگه ای اون محتوا رو تایید کنه کار سخت تر میشه چون اونا ممکنه نظر دیگه ای داشته باشن،شما باید مقاله رو تغییر بدید و این کار بازهم زمان میبره و میگیم کاملا نسبیه اعداد و ارقام ولی خودتون میتونید برای خودتون محاسبش کنید، نسبت به سختی محتوا پیچیدگیش درجه کیفیت محتوا و... مواردی که ممکنه باعث تغییر زمان بشه.

زمانی که به تایپ و ویرایش اختصاص میدید: این زمان بازهم به کیفیت محتوا، شما وموضوع محتوا بستگی داره، وقتی شما یک مقاله رو با اطلاعات ذهنتون مینویسید خب سرعتتون نسبت به اون محتوایی که باید دربارش تحقیق کنید حفظش کنید یا ... کم تره و همچنین درباره ویرایشش ممکنه کسی که قراره نظر بده فقط سر تیتر یک محتوا براش جالب نباشه یا ممکنه کل مطلب شما براش جالب نباشه و بخواد که کلشو تغییر بدید که این خودش خیلی بیشتر زمان میخواد.

 بازهم میگیم زمانی که ممکنه ببره برای هر شخص با توجه به تجربیاتش با توجه به موضوع محتوا، طول محتوا، کسی که قراره تایید کنه یا مطالبی که گفتیم متغیره و برای کسی بیشتر و برای شخص دیگه ای کمتر زمان ببره.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز