سئو وب سایت وردپرسی

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

این مقاله در مورد سئوی سایت وردپرسی است. اگر شما با وردپرس و بهینه سازی موتور جستجو آشنایی دارید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه نمی کنیم.


مدیرانی که سئو رو ندید میگیرن، موقعیتهای زیادی رو برای جذب ترافیک مورد نظر از دست میدن و سایتشون از خیلی از فرصت های جذب کاربر و مشتری باز میمونه.
وردپرس یکسری امکانات داره که تو کارهای پایه ای سئو کمکتون می کنه، ضمنا تم ها و افزونه های سازگار با سئو رو هم پشتیبانی می کنه. برای همین وقتی میخواهید چیزی روی سایت ورپرسیتون نصب کنید، باید دقت کنید، به خصوص در مورد تم سایتتون. این روزها ساختار بیشتر تم ها سازگار با سئوست. پس موقع نصب تم یادتون باشه، با وجود تم های رایگان، اگه میخواهید یه تم باکیفیت تری داشته باشید باید برید دنبال تم های پولی که قابلیتهای بیشتری دارن و معمولا هم خودشون امکانات مناسبی برای سئو در اختیارتون قرار میدن.
نکته: من دیدم خیلی از تم های وردپرس تو رتبه بندی موتورهای جستجو اختلال ایجاد می کنن. مکان نامناسب محتوا، تصاویر، صفحاتی با محتوای مشابه و خیلی موارد دیگه میتونن باعث مشکلات رتبه بندی سایتها بشن.

  • افزونه های وردپرس

بهترین و راحتترین راه اینه که مدیران سایتهای وردپرسی یه افزونه برای سئوی سایتشون نصب کنن. افزونه Yoast محبوبترین و یکی از بهترین افزونه های سئوی سایتهای وردپرسیه. افزونه های دیگه ای هم هستن که هر کدوم یه سری شباهتها و تفاوتهایی با هم دارن.
برای انتخاب افزونه های سئو، حتما به آپدیتهای افزونه نگاه کنید. اگه دیدید افزونه ای به طور منظم بروزرسانی نمیشه، یه افزونه دیگه ای رو انتخاب کنید. افزونه های قدیمی مشکلات امنیتی زیادی برای سایتتون بوجود میارن و گاها هم با افزونه ها و امکانات دیگه ناسازگار هستند.
نصب افزونه ای مثل یوست بهتون امکان کنترل کامل سئوی همه صفحات و پستهای سایت رو میده. میتونید پستها و صفحاتتونو با این افزونه بهینه کنید و حتی در این ارتباط بهتون یکسری توصیه و پیشنهاد هم میده. بیشتر افزونه ها رایگان هستن و میتونید با پرداخت هزینه ای از امکانات بیشتری هم بهره ببرید.
استفاده از شبکه های اجتماعی میتونه تأثیر چشم گیری تو رتبه سئوی سایتتون داشته باشه. میتونید برای اینکار از افزونه های اجتماعی مثل Monarch استفاده کنید. نه تنها برای سئو، بلکه برای اینکه بتونید در شبکه های اجتماعی راحتتر با کاربرهاتون ارتباط برقرار کنید.

  • تنظیمات سئوی وردپرس

اگه هنوز افزونه های سئو نصب نکردید یا حتی قبل از نصب میتونید برای بهبود رتبه یه سری تنظیمات روی سایتتون انجام بدید. یکی از ضروری ترینش اینه که ساختار پیش فرض پیوند یکتای صفحات و پستهاتونو تغییر بدید و اسم پستتونو به جاش بنویسید. اینطوری هم سئوی سایتتون بهتر میشه و هم کاربرها راحتتر میتونن سایتتونو جهتیابی کنن.
نصب گواهی SSL هم به رتبه بندی بهتر سایت کمک می کنه. البته برای وبلاگ ها ضرورتی نداره، ولی در مقابل برای سایتهای وردپرسی که عملیات پرداخت روی سایتشون انجام میشه، داشتن گواهی SSL واجبه.
نقشه های XML سایت هم یکی از ضروریات سئو هستن. این فایلها تغییرات و بروزرسانی های سایتتونو به گوگل و موتورهای جستجو اطلاع میدن و در نتیجه این موتورهای جستجو سایتتونو سریعتر و راحتتر فهرست می کنن. البته این کارو دستی هم میتونید انجام بدید، ولی اگه اجازه بدید همه این کارها رو افزونه به طور خودکار براتون انجام بده خیلی راحتتره.

  • سخن آخر

سئو برای هر سایتی یه ابزار قدرتمند به حساب میاد. به خصوص اگه شما خیلی به محتواتون وابسته باشید، باید از استراتژی درستی تبعیت کنید. همه سایتها میتونن از نکات عمومی سئو، مثل قراردادن لینکهای داخلی و خارجی، گذاشتن تصویر و بهینه سازیشون و استفاده از متاتگهای مناسب بهره ببرن. پیشنهاد می کنم از CDN مثل Jetpack, هم استفاده کنید. با این وجود استفاده از یه افزونه برای سئو میتونه اثر چشم گیری در رتبه جستجوی سایتتون داشته باشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز