تحلیل رقبا در طراحی صفحات وب سایت

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تحلیل رقابتی یک عنصر ضروری از طراحی سایت موفق است که متاسفانه نادیده گرفته شده.


گذشت اون روزها که شرکتها میتونستن در خفا کارهاشونو پیش ببرن.
فناوری های جدید به جایی رسیدن که میتونید براحتی درمورد رقباتون اطلاعات بدست بیارید. امروز میتونید با استفاده از اینترنت (و خیلی از ابزارهای آنلاین دیگه) ببینید رقباتون دارن چی کار میکنن و روشون تجزیه و تحلیلهای عمیق انجام بدید.
شاید شما هم از این روشها تو کسب و کارتون استفاده کرده باشید. وقتی رقیبتونو چک می کنید، ایده های تازه به ذهنتون میرسه و میتونید محصولاتتونو ارتقا بدید و راههای بهتری برای خدمات رسانی به مشتری هاتون پیدا خواهید کرد.
علاوه بر این، تحلیل رقیب برای طراحی سایت هم میتونه بهتون کمک کنه.
با ما همراه باشید تا بگیم چرا بیشتر کسب و کارها ناپدید میشن و ببینید یه شرکت طراحی سایت چطور میتونه از سایتهای رقباش به نفع خودش استفاده کنه و سایت خودشو پربازده تر کنه.

  • بیشتر آژانس های طراحی سایت رقبا رو تحلیل نمی کنند

خیلی از آژانس های طراحی توانایی ساخت سایتهای زیبایی رو دارن اما فقط تعداد خیلی کمیشون برای تحلیل سایت های رقیب مشتری وقت میذارن.
حتما به نظرشون مسئله بی اهمیتی میاد. شاید چون بیشتر این طراح ها چیزی از بازاریابی نمیدونن. بخاطر همین اصلا نمیدونن چرا باید سایت رقبا رو بررسی کرد. حتما با خودشون فکر می کنن این کار فقط وقت تلف کردنه....به خصوص اگه مشتری خودش بدونه دقیقا چه جور سایتی میخواد و دوست داره سایتش چه شکلی باشه.
به نظرتون اگه طراح سایت، سایت رقبا رو بررسی نکنه چی میشه؟
محصول نهایی همچنان زیباست، اما شاید جذابترین پلتفرم رو برای جذب مشتری نداشته باشه و در نهایت شما یه طراحی باارزش، سئو و فرصتهای محتوا رو از دست میدید.
یادتون باشه که سایت شما حکم ویترین مجازی مغازتونو داره. در واقع صورت برند شماست و کاربرها اول از همه با سایت شما ارتباط برقرار خواهند کرد. اگه سایتهای رقیب رو تحلیل نکنید، ممکنه ازشون عقب بیفتید، اما اگه این کارو به درستی انجام بدید، در طولانی مدت از مزایاش بهره مند خواهید شد.

  • حذف این مرحله مقرون به صرفه نیست

درسته که خیلی از آژانس ها سایت رقیب رو تحلیل نمی کنن، ولی شما نباید ازش غافل بشید.
چرا؟
چون این تحلیل ها به طراحتون کمک می کنن که زیباترین، کاربردی ترین و پربازده ترین سایت ممکن رو بسازه. در واقع تحلیل رقابتی عنصر کلیدی موفقیت کسب و کار و طراحی سایته.
از نظر بیشتر مشتری های طراحی، یه سایت موفق سایتیه که هم زیباست و هم به طور مؤثری سود میده. تحلیل رقابتی هم برای هر دوی اینها مفیده. طراح ها با تحلیل رقابتی نقاط ضعف و قوت سایت رقیبتونو پیدا میکنن و از این طریق فرصتهایی برای کسب مزیتهای استراتژیک بوجود میارن.
همه آژانس ها تو حرف خیلی خوب میتونن بگن که سایتهای هر حوزه کاری از نظر ظاهری چه مدلی هستن. اما از طرفی هم هر کسب و کاری ویژگی های خاص خودشو داره و در نوع خودش منحصر به فرده که با توجه دقیق به رقبای اون عرصه میشه همه اینها رو طوری مدیریت کرد که طراح فرصتهای ارزشمندی براتون فراهم کنه.
حتی اگه خودتون به سایتهای رقباتون توجه کرده باشید (توصیه میکنم همیشه این کارو بکنید)، باز هم نمیتونه  جای تحلیل یه آژانس رو بگیره. چون اونها هم آموزشهای تخصصی دیدند و هم از دور دارن به سایتها نگاه میکنن و دیدی که دارند با دید شما که از درون به قضیه نگاه میکنید متفاوته، در نتیجه بهتر از شما میتونن نقاط ضعف و قوت رو دربیارن.

  • تحلیل سایت رقابتی: بزرگترین مزایا

طراح ها برای تحلیل سایت رقیب، دقیقا به چی نگاه میکنن؟
قطعا خیلی فراتر از زیبایی و ظاهر رو میبینن.
طراح های خوب بخش بازاریابی سایت تجاری موفق رو هم میبینند. یعنی عناصر زیادی رو تو یه تحلیل کلی در نظر میگیرند.
از جمله عناصر کلیدی که باید در نظر گرفته بشه اینهاست:
1- کارایی: منظور از کارایی یا همون تجربه کاربری، میزان راحتی کار با سایت برای کاربرهاست. اینکه چقدر راحت میتونن سایت رو جهتیابی کنن و اطلاعات مهم رو پیدا کنند. احتمالا این عنصر بیشتر از بقیه فراموش شده، چون خیلی از طراحها انقدر جذب ظاهر سایت میشن که هدف اصلی سایت یادشون میره – هدف اصلی ساخت پلتفرمی است که کاربرها رو جذب و به مشتری تبدیل کنه.
2- طراحی: طراح شما زیبایی سایت رقبا رو با دقت مطالعه و از تم های رنگی مرسوم، نوع فونت و اندازه قلم و سایر ویژگی های ظاهری یادداشت برداری میکنه. ضمنا در مورد اینکه چطور این عناصر با هم سازگاری پیدا کردند و تجربه کاربری بهتری رو در اختیار قرار میدن هم تحقیق میشه.
3- محتوا: آژانس های طراحی باکیفیت میدونن که یه طراحی خوب باید محتوایی رو که قراره مردم بخونن و بهش جواب بدن رو حمایت کنه. این طراح ها به اطلاعاتی که رقبا با کاربرهاشون به اشتراک میذارن و اطلاعات مهمی که از قلم افتادند دقت میکنن. با این روش میتونن در مورد تعداد صفحات محتوا و چگونگی نمایششون توصیه هایی به شما ارائه بدن.
4- روشهای ارتباط: طراحی سایت شما باید به سمتی پیش بره که خریدارهای بیشتری بتونه جذب کنه. بنابراین طراح ها در مورد اینکه چطور این هدف رو تو سایتتون به اجرا دربیارن تحقیق می کنن. اونها باید در مورد درخواست برای اقدام ها، صفحات فرود و سایر عناصر مهم مطالعه کنن تا بتونن پربازده ترین پلتفرم رو برای کسب و کار شما فراهم کنن.
5- عملکرد: طراح ها سرعت بارگذاری سایت های رقیب رو هم بررسی میکنن، به خصوص در مکانهای مهمی مثل فرم های تماس و صفحه مشاهده صورتحساب سایتهای فروشگاهی. طراح ها با استفاده از این اطلاعات برای بارگذاری سریع صفحات سایتتون تصمیم گیری می کنن.
6- بهینه سازی: طراح هایی که درک درستی از بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو دارند، سایتهای رقباتونو از نظر سئو بررسی می کنن تا بتونن رتبه و ترافیک بیشتری برای کلیدواژه های مهمتر جذب کنن. ضمنا در مورد مکانهای لینکهای داخلی سایت های رقیب مطالعه می کنن و در مورد ساختاری که بتونه ترافیک بیشتری رو از موتورهای جستجو به سایتتون جذب کنه برنامه ریزی میکنن.

  • بخش مهم فرایند طراحی سایت

تحلیل سایت رقیب یکی از مهمترین جنبه های موفقیت یه طراحی تازست. به همین دلیل هم بخش ضروری از فرایند کاری دارکوب محسوب میشه.
متاسفانه اغلب آژانس های طراحی از این مسئله غافلند.
خیلی هاشون در این راستا کاری نمی کنن. اما اگه شما بتونید یه تحلیل از سایتهای رقیب داشته باشید میتونید اونها رو الگوی خودتون قرار بدید و از نقاط ضعفشون دوری کنید و سایتتونو از سایر سایتهای حوزه کاری خودتون متمایز کنید.
حتی قدم های کوچیک تو این زمینه هم میتونه مزایای بزرگی براتون داشته باشه. وقتی در مورد رقبا بدونید میتونید ترافیک و فروشتونو بالا ببرید.
بنابراین قبل از اینکه طراحتونو انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که این تحلیل ها رو انجام میدند. این تنها راهیه که میتونه یه سایت زیبا و در عین حال پربازده رو براتون تضمین کنه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز