استفاده از اسلاید در طراحی صفحات سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

تو طراحی سایت، اسلاید بذاریم یا نذاریم؟


گرچه یه مدتی ظاهر استاندارد سایت این بود که یه اسلایدر داشته باشیم، اما عموما برای نشون دادن محتوا خیلی هم چیز خوبی نیست. امروز میخواهیم در این مورد صحبت کنیم که چه وقتایی خوبه اسلایدر روی سایت باشه و چه وقتایی زیاد جالب نیست.

  • چرا پیشنهاد نمیکنیم که اسلایدر داشته باشید؟

دلیل اصلی واضحه. عده کمی از کاربرها اونقدر بالای سایت صبر میکنن تا بتونن همشو ببینن، نهایتا یکی دو تا فریم بیشتر وقت نمیشه که ببینن. اگه براتون اهمیتی نداره که کاربرها کدوم اطلاعاتو تو مثلا فریم چهارم قراره ببینن پس مشکلی نیست، اما اگه میخواهید یه چیزای مهمی تو اسلایدر بذارید و میخواهید حتما بیشتر مردم ببینن، باید بگم اسلایدر به درد شما نمیخوره. به جاش بهتره یه فضای بزرگ بالای سایت در نظر بگیرید که فقط رو یه قسمت تأکید کنه. این برای کاربر خیلی واضح تره و دیگه خیالتون راحته که حتما کاربرها میبیننش.
مردم سایتو اسکرول میکنن و میان پایین، اما شاید منتظر نمونن که همه اسلاید بچرخه و بخونن، مسئله اینه.
اما میدونیم با این حال خیلی از مشتریهامون دوست دارن اسلایدر داشته باشن و خیلی ها ازمون میخوان براشون یکی بذاریم. برای ما فرقی نداره چون سایت شماست، ما هم میخواهیم شما دوستش داشته باشید و ضمنا دلایلی هم داریم که نشون میده اونقدرها هم ایده بدی نیست.

  • چه وقتایی میشه از اسلایدر استفاده کنیم؟

از نظر منطقی اگه محتوایی که قراره تو فریم های پشت سر هم قرار بگیره، اهمیت خیلی زیادی نداشته باشه، وضع فرق میکنه. پس اگه نگران این نیستید که نکنه کاربرها بیشتر فریم ها رو نبینن و توجهی بهش نکنن، اونوقت میشه از اسلایدر استفاده کرد.
اگه اسلایدر قراره فقط عکس نمایش بده هم باز میشه از اسلایدر استفاده کرد. یه اسکرول زیبا به تصاویر جذاب، به شرطی که از نظر کیفیت و اهمیت همشون مثل هم باشن، میتونه کمک کنه صفحه زیبا و جدید بمونه. شاید کاربر رو یه عکس، صفحه رو به پایین اسکرول کنه و بعد که دوباره برمیگرده بالا یه عکس قشنگتر ببینه و براش جذابیت داشته باشه. ضمنا ما هم دیگه به تماشای اسلایدهای تصاویر عادت کردیم و اگه واضح نباشه که اسلایدره و فقط تغییر کنه جالب میشه و بعید نیست همونجا بمونیم که چند تا از عکسها رو ببینیم و یادی از گذشته کنیم.
نکته سوم این که ساختن یه اسلایدر که تغییر میکنه و وقتی بهش توجه نداریم خود به خود تغییر میکنیم خیلی هم فکر خوبی به نظر نمیاد، اما اگه دستی هم بشه عقب و جلو کرد یا ایکون های دایره ای بذارید که نشون بده چند تا اسلاید هست و الآن روی کدومه، احتمالش بیشتره که کاربر متوجه بشه یه چیزی رو داره از دست میده و بیشتر بهش توجه کنه، ولی باز هم خیلی روش حساب نکنید.
وقتی اسلایدر میذاریم باید کاربر بهش به اندازه کافی توجه داشته باشه و علاوه بر این اونقدر صبور باشه که منتظر محتوای بعدی بمونه. بد نیست همیشه یادمون باشه که کار یه سایت خوش ساخت خوب اینه که محتوای مرتبط برای کاربر ارائه بده تا براحتی و بدون هیچ تلاشی بتونه پیداش کنه.
اگه میخواهید بیشتر راجع به طراحی سایت بدونید، با دارکوب تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز