اندازه وبلاگ مناسب مخاطب شما چقدر است؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اصلا اندازه وبلاگ مهمه؟ بله، تو وبلاگ نویسی مهمه – اما نه به اندازه کیفیت.


همیشه باید اولویتتون نوشتن محتوای جذاب و مفید باشه. اما بعد از رعایت این مسائل، چه اندازه ای مناسبه؟ پست های وبلاگها دارن بلندتر میشن. معمولا بیشتر از 1000 کلمه اند و معلومه که وبلاگ نویسها دارن وقت بیشتری برای تولید محتوا میذارن. گرایش وبلاگ نویسها بیشتر رفته به سمت نوشتن هفتگی پستها، در حالی که چند سال پیش اکثرا روزانه مینوشتند. اما دقت داشته باشید که قبل از تغییر عادتتون به سمت نوشتن پستهای طولانی تر، باید چند تا مسئله رو مد نظر قرار بدید.
طول پستهای وبلاگ باید با مقدار اطلاعاتی که ارائه میدید تناسب داشته باشه. یه موضوع کوتاه رو بیخودی کش ندید تا تعداد کلماتش به حدی که میخواستید برسه. خواننده حوصله ندارن جملات تکراری و هم معنی رو چند بار تو یه پست بخونن. به جای اینکار، اگه میخواهید پستتون طولانی بشه، بیشتر وارد عمق مطلب بشید و اطلاعات دقیق و عمیقتر ارائه بدید. داستانهای واقعی از محصولات و خدمات خودتون مثال بزنید. (البته اگه تو این داستان قراره اسم یا شرکت مشتریتون هم مطرح بشه باید حتما رضایتشو جلب کنید. ولی لزومی به اسم بردن و دادن مشخصات مشتری نیست.) اگه تو مطلبتون ادعایی میکنید، حتما برای حرفتون با ارائه جزئیات و شواهد، سند و مدرک ارائه بدید.

  • هر پست وبلاگ چند کلمه باشه خوبه؟

شمردن تعداد کلمات فقط یک بخش از داستان موفقیت وبلاگهاست. ظاهر هم مهمه. اینکه بسته به محتواتون چند تا عکس قراره استفاده کنید و اینکه عکسها چقدر خوب و مردم پسندند. این مسئله همیشه در مورد مجلات و روزنامه ها هم صادق بوده، چیز تازه ای نیست. عکسهایی که محصولاتتونو تو زندگی معمولی روزمره نشون بدن خیلی بهترند. اما تصاوی نباید جایگزین کلمات بشن. وبلاگی که محصولات کادویی یا زیبایی عرضه میکنه باید نسبت به وبلاگ یه شرکت بازاریابی یا لوله کشی عکسهای بیشتری داشته باشه. خوبه که حداقل یه عکس برای هر پست وبلاگ داشته باشید اما به ازای هر 100 کلمه دیگه بیشتر از یک عکس نشه. برای یه پست 500 کلمه ای سه چهار عکس خوبه و برای بیشتر موضوعات به نظر استاندارد میاد.
به جز عکس از ویدئو هم استفاده کنید که روز بروز داره محبوب تر میشه. میتونید با استفاده از ویدئو آموزش بدید یا راهنمای نحوه استفاده از محصولاتتونو بذارید. میتونید یه تور مجازی از کارخونه یا فروشگاه یا شرکتتون بذارید. اگه شرکت خدماتی داشته باشید میتونید با ویدئو نشون بدید چه کارهایی انجام میدید.
فقط یه نقدی به این گرایشها و مدها وارده و اون اینکه خیلی کلی هستند. برای همین خوبه که از مد روز باخبر باشید اما کورکورانه ازشون پیروی نکنید. شرایط و ویژگی های مخاطب خودتونو در نظر بگیرید. اگه آدمای پرمشغله ای هستن که دنبال جواب کوتاه میگردن، پست طولانی احتمالا خیلی مناسب نباشه. اگه پست های وبلاگ شما رو به قصد پیدا کردن چیزی که براشون خیلی مهمه میخونن، باید براشون مطالب بیشتری فراهم کنید. این رو هم در نظر بگیرید که کاری که قراره شرکت شما براشون انجام بده و خریدی که احتمالا باید انجام بدن چقدر بزرگه. اگه مسئله مهمی مثل خدمات مراسم عروسی باشه، مردم نیاز به اطلاعات بیشتری دارن تا بتونن بهترین تصمیم رو بگیرن. مثل همیشه باز هم تأکید میکنم باید مخاطبتونو بشناسید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز