ارتقای رتبه محلی وب سایت در گوگل

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

برای کسایی که دنبال یه کسب و کار یا جایی نزدیک خودشون میگردن نتایج محلی به نمایش درمیاد. این نتایج روی نقشه و سرچ ها در قسمتهای مختلف به نمایش درمیان. مثلا شاید دیده باشید وقتی از گوشیتون سرچ میکنید "رستوران سنتی" نتایج محلی براتون ظاهر میشه. گوگل میخواد رستورانهای نزدیک محل شما رو براتون به نمایش دربیاره.

روش های بالا آمدن سایت در گوگل

روش های مختلفی برای بهبود رتبه سایت در گوگل وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید رتبه سایت در گوگل را ارتقا دهید. در بخش زیر به چند روش افزایش سئو سایت رایگان اشاره خواهد شد. 

ثبت مکان در گوگل مپ

اولین و بهترین کاری که میتونید برای ارتقای رتبه محلی وب سایت در گوگل انجام بدید ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ هست. برای انجام این کار گوگل مپ رو باز کنید و مکان کسب و کار خودتون رو در اون ثبت نمایید. در ضمن از دوستان، مشتریان و همکارانتون درخواست نظر بر روی مکان ثبت شده شما نظرات مثبت خودشون رو ثبت نمایند تا مکان شما بهتر و بیشتر در نتایج گوگل مپ دیده بشه.

سئو محلی

یکی از کارهایی که باعث میشه در نتایج سئو محلی بالا باشید انجام سئو محلی هستم فرض کنید شخصی در جستجوی شرکت طراحی وب سایتی هست که در منطقه سعادت آباد تهران فعالیت دارد. پس احتمالا در گوگل جستجو می نماید "طراحی سایت سعادت آباد". با انجام سئو محلی می توانید در این نتایج بالا باشید. لازم است سئوکار در زمینه تولید محتوا به صورت محلی و همینطور بک لینک سازی به صورت محلی اقدام نماید. انجام این کارها میتونه باعث ارتقا رتبه وب سایت در گوگل برای جستجوهای مربوط به محدوده فعالیت و عبارات کلیدی محلی بشه.

Google My Business (البته این روش در ایران فعلا فعال نیست)

اگه شما نمیتونید کسب و کار خودتونو روی نتایج محلی ببینید باید اطلاعات شرکتتونو تکمیل کنید.
شاید متوجه شده باشید که شرکتتون برای سرچ های مرتبط نمایش داده نمیشه. برای اینکه مشتریها بیشتر شرکتتونو تو نتایج سرچ های محلی ببینن، تو  Google My Business اطلاعاتتون تکمیل کنید تا کسب و کارتون برای سرچ های محلی رتبه بگیره و روی نقشه سرچ گوگل به نمایش دربیایید.

  • داده ها رو کامل وارد کنید

نتایج محلی برای هر سرچ، مرتبط ترین نتایج رو در اولویت قرار میدن و کسب و کارهایی که اطلاعات دقیق و کاملی ارائه داده باشن راحتتر با سرچ های متناسب با خودشون جور میشن و در موقعیتهای درست به نمایش درمیان. حتما همه اطلاعات شرکتتونو تو Google My Business وارد کنید تا مشتریها بیشتر با کارتون آشنا بشن و بدونن کجا هستید و چه وقتهایی باز هستید. اطلاعاتی مثل آدرس شرکت، شماره تماس، نوع کار و غیره رو وارد کنید. حتما این اطلاعات رو به روز نگهدارید.

  • مکان شرکتتونو تأیید کنید

موقعیت شرکتتونو تأیید کنید تا فرصت بیشتری برای نمایش داده شدن در محصولات گوگل مثل نقشه و سرچ داشته باشید.

  • ساعتهاتونو درست بزنید

ساعتهای کاریتونو به روز کنید، ساعتهای خاص برای تعطیلات و روزهای خاص رو بزنید تا مشتریها بدونن چه ساعتهایی هستید و با اطمینان برای خرید راه بیفتن.

  • نظرات رو مدیریت کنید و برای نقدها ارزش قائل بشید

با مشتری هاتون ارتباط برقرار کنید و برای نظراتی که براتون میذارن احترام قائل شید. جواب دادن به نظرات نشون میده برای مشتریهاتون و بازخوردی که نسبت به کسب و کارتون دارن ارزش قائلید. نظرات مثبت باکیفیت از سمت مشتریها باعث میشه بیشتر دیده بشید و احتمال اینکه مشتریهای جدید بخوان از فروشگاهتون دیدن کنن رو افزایش میده. مشتریها رو تشویق کنید براتون نظر بذارن.

  • عکس بذارید

گذاشتن عکس، محصولات و خدماتتونو به مردم نشون میده و کمک میکنه که بتونید داستان کسب و کارتونو براشون تعریف کنید. تصاویر واقعی و جذاب میتونه به مشتریها نشون بده آیا فروشگاه شما همونی هست که دنبالش بودن یا نه.
ب) گوگل چطور رتبه محلی رو تعیین میکنه؟
نتایج محلی اول از همه بر اساس ارتباط، فاصله و اهمیت ارائه میشن. این عوامل با هم ترکیب میشن تا بهترین نتایج برای هر جستجو ارائه بشه. مثلا الگوریتم های گوگل شاید به این نتیجه برسن که یه مغازه که از موقعیت شما دورتره ولی احتمال اینکه اون محصولی رو که دنبالش میگردید داشته بیشتر از یه مغازه نزدیکتره و در نتیجه با اینکه دورتره ولی بهش تو نتایج محلی رتبه بالاتری بده.

  • ارتباط

ارتباط یعنی اینکه فهرست محلی به اونچه که کاربر دنبالش میگرده ربط داشته باشه. با نوشتن جزئیات کامل و دقیق برای کسب و کارتون میتونید به گوگل کمک کنید تا بهتر با کار شما آشنا بشه و کارتونو تو سرچ های مرتبط نمایش بده.

  • فاصله

همونطور که میدونید، یعنی فاصله ای که نتایج جستجو از محلی که تو سرچ بکار رفته داره. اگه کاربر یه محل خاصی رو تو جستجوش بکار ببره، گوگل فاصله رو بر اساس اطلاعاتی که خودش از موقعیتهای جغرافیایی داره حساب میکنه و بر اساس اون نتایج رو ارائه میده.

  • اهمیت

اهمیت یعنی میزان شهرت یه شرکت. بعضی جاها تو جهان آفلاین مهمترند و نتایج جستجو هم سعی میکنند به اونجاها رتبه بالاتری بدن. مثلا موزه های مشهور، هتلهای برجسته و مغازه های معروفی که بیشتر مردم میشناسن جزء جاهای مهم در نتایج جستجوی محلی به حساب میان.
اهمیت بر اساس اطلاعاتی که گوگل از وب درباره شرکتها داره مشخص میشه. مثلا با توجه به لینکها، مقاله ها و دایرکتوری ها. هر چی نظرات بیشتری درباره شما نوشته شده باشه و بهتون رتبه مثبت داده باشن، احتمالا رتبه محلیتون هم بهتر میشه. موقعیتتون در نتایج وب هم عاملیه که روی اهمیت تأثیر میذاره. بنابراین سعی کنید با بکارگیری اصول سئو، سرچ محلیتون هم بهینه کنید.
گوگل عنوان کرده "هیچ راهی نیست که بخواهید پول بدید یا درخواست بدید تا رتبه محلیتون بهتر بشه. ما نهایت تلاشمونو میکنیم که جزئیات الگوریتم های جستجو محرمانه بمونن تا سیستم رتبه بندی سایتها تا جای ممکن برای همه منصفانه باشه."

خدمات سئو

جهت انجام امور سئو و بهینه سازی سایت خود می توانید خدمات سئو خود را به دارکوب واگذار نمایید.

آموزش سئو

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انجام سئو به صورت محل میتوانید در دوره سئو آموزشگاه دارکوب شرکت نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز