راهنمای طراحی وب سایت با وردپرس

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

وردپرس یکی از محبوترین سیستمهای مدیریت محتواست و روی میلیونها وب سایت استفاده شده.
وردپرس در ابتدا به عنوان پلتفرم وبلاگ نویسی مطرح شد و طی سالها تبدیل شد به یک CMS (سیستم مدیریت محتوای) قدرتمند با طیف وسیعی از کابرهای مختلف. تنظیم سریع و آسان، عدم نیاز به دانش تخصصی برای نصب و شخصی سازی راحت با حجم کثیری از تم ها و افزونه های موجود، از قابلیتهایی هستند که وردپرس رو تا این حد محبوب کردند.
مدیریت و انتشار محتوا در سایتهای وردپرسی کار ساده ایه و منحنی یادگیری آرومی داره. وردپرس ویرایشهایی رو که بطور خودکار ذخیره شده رو هم نمایش میده و بنابراین اگه بخواهید محتواتونو به حالت قبل برگردونید، کارتون راحته.

 

چه مدل سایتهایی میتونم با وردپرس بسازم؟

خیلی زیاد. به لطف انعطاف پذیری و جامعه توسعه دهنده های فعالی که داره، هر نوع وب سایتی که میتونید فکرشو بکنید قابل ساخته شدن روی وردپرسه.. معمولا هم نوع رایگان داره و هم پولی. بد نیست یه نگاهی به گزینه هایی که پیش رو دارید بندازیم:

سایتهای فروشگاهی

این روزها برای ساخت سایت فروشگاهی روی وردپرس، راه حل هایی بوجود اومده که از بینشون ووکامرس و WP eCommerce از بقیه معرووف تر شدند. خودتون هم میتونید این افزونه ها رو نصب کنید یا تم هایی بگیرید که این افزونه ها رو هم داشته باشند. معمولا این تم ها یه سری امکانات دیگه هم دارن که با مبلغ کمی براتون باز میشه.

گالری

تم ها و افزونه های زیادی برای نمایش کارهای هنری، محصولات یا عکسهای عکاسها ساخته شدند که هم کار باهاشون ساده است و به کمک CMS براحتی میتونید تصاویر و سایر محتواتونو سازماندهی کنید.
علاوه بر این، میتونید افزونه هایی اضافه کنید که بطور خودکار تصاویرتونو بهینه میکنند، سرعت لود صفحه رو بالا میبرن و تجربه کاربری بهتری برای موبایل ارائه میدن.

پایگاه های دانش

برای این مورد هم افزونه های رایگان و پولی زیادی بوجود اومده که کاربرها میتونن به کمک اونها سایتهای وردپرسی به صورت پایگاه دانش بنا کنند. طبقه بندیهایی که روی این سایتها بکار میره تعاریف ساده ای دارند: سوالات متداول، راهنماها و بخش آموزش.

وبلاگ ها و ور سایتهای شخصی

تعجبی نداره، وردپرس برای وبلاگ یا وب سایت شخصی گزینه خوبیه، چون همونطور که گفتیم از همون ابتدا برای وبلاگ نویسی بوجود اومده بود. وبلاگ نویسی با وردپرس فوق العاده آسونه و کاربرهای زیادی هم داره که میتونید از نکات و آموزشهاشون استفاده کنید.

چطور وردپرس رو نصب کنم؟

نصب و تنظیم وردپرس با اینستالر یک کلیکی معروفش خیلی ساده شده. بدون نیاز به دانش تخصصی، در کمتر از یک دقیقه میتونید خودتون نصبش کنید. اگه بخواهید دستی هم قابل نصبه و نصب دستیش هم ساده و روشنه. برای اینکه از دست حمله های

وردپرس چقدر امنه؟

چون وردپرس خیلی محبوب شده و وب سایت های زیادی با وردپرس ساخته شده اند، زیاد مورد حمله هکرها وحرکتهای خبیثانه قرار میگیره، اما اگه خوب از وب سایتتون مواظب کنید میتونید در امان بمونید. برای پیشگیری از حملات سایبری، این نکات رو رعایت کنید:
1- برای قسمت ورود ادمین، از یه گذرواژه قوی استفاده کنید. گذرواژه هایی مثل 123456 یا 11111 سایتتونو در معرض حملات قرار میده.
2- سایتتونو بروز نگهدارید. وردپرس بطور خودکار به آخرین نسخه آپدیت میشه اما تم ها و افزونه ها رو باید خودتون چک کنید.
3- بطور منظم از سایتتون بک آپ بگیرید. تا در بدترین شرایط بتونید حداقل به نسخه قبلی برش گردونید.

نتیجه

وردپرس پلتفرم به شدت سازگاریه و میتونه برای هر کسی، چه تازه کار و چه کاربرهای حرفه ای، و هر هدفی مناسب باشه. اگه میخواهید بیشتر با هاستینگ وردپرس آشنا بشید، روی لینکی که براتون دادم کلیک کنید. دارکوب خدمات هاستینگ وردپرس هم ارائه میده. اگه سوالی داشتید میتونید باهامون تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز