بهینه سازی درون سایت و بیرون سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

سئوی درون-صفحه در برابر سئوی برون-صفحه: هر کدام چیست و چه فایده ای دارند؟

سوء تفاهم های زیادی در مورد سئو وجود داره که شاخص­ترینش اینه که سئو مشکله. با اینکه بهینه سازی سایت مستلزم صرف وقت و تلاش زیادیه اما هر کسی میتونه انجامش بده. فقط کافیه سئو رو به دو بخش درون-صفحه و برون-صفحه تقسیم کنید و از هر دو برای به حداکثر رسوندن میزان اثرگذاری سایتتون بهره ببرید.

سئوی درون-صفحه

سئوی درون-صفحه همونطور که از اسمش پیداست، به تمام کارهایی که درون وب سایت انجام میشه اشاره داره.

کلیدواژه ها

کلیدواژه ها مهمترین جنبه سئوی درون-سایت هستند. هر صفحه محتوا باید چند کلیدواژه داشته باشه اما صفحه اصلی فقط برای یک کلیدواژه رتبه میگیره که این یکی نه باید اسم برندتون باشه و نه اسم شرکتتون. برای تعیین کلیدواژه هایی که باید استفاده کنید، تحقیق لازمه.
تحقیق از خودتون شروع میشه و باید گروهتون یه فهرست از ایده هایی که بیانگر کسب و کارتونه تهیه کنند. روی کلیدواژه های دنباله دار تمرکز کنید چون برای این کلیدواژه ها راحتتر میشه رتبه گرفت. اگه تهیه این لیست براتون سخته میتونید از ابزار رایگان استفاده کنید. شما هدفتونو بذارید روی 1500 تا کلیدواژه اما نهایتا حداقل 500 تا بشه.
وقتی فهرست کلیدواژه هاتونو درست کردید، باید ببینید کدومها ارزششو دارن که براشون محتوا درست کنید. اینبار هم باز میتونید از ابزار رایگانی که وجود داره استفاده کنید. رتبه، رقابت و عملکردشونو با هم مقایسه کنید. بهترین هارو یادداشت کنید – باید بتونید باهاشون صفحات متعددی محتوا بنویسید، اما برای صفحه اصلی سایتتون فقط 5 تا گزینه رو انتخاب کنید.
باید بین این 5 تایی که انتخاب کردید یه تست برگزار کنید. اول برای مقایسه حجم کلیدواژه ها از Google Trends استفاده کنید. وقتی دو تا یا سه تای بهتر رو انتخاب کردید، باید ببینید از بینشون، رتبه گرفتن برای کدوم ها سختتره.
با دانلود افزونه SEOQuake Chrome کل این پروسه براتون راحتتر میشه، معیارهای فهرست بندی گوگل، رتبه بندی الکسا، وب­آرشیو، SEMrush SE Traffic، لینکهای SEMrush و دامنه لینک SEMrush رو براش روشن کنید. با اینکار میتونید فهرست بندی گوگل، لینکهای صفحه، لینکهای URL و ترافیکی رو که در حال حاضر صفحاتتون برای کلیدواژه ها رتبه گرفتند متوجه بشید.
برای هر کدوم از کلیدواژه هاتون یه تحقیق انجام بدید و ببینید رتبه گرفتن برای کدومها راحتتره. اگه کلیدواژه ای پیدا کنید که بیشتر براش سایتهایی با اقتدار کم، کم سن، کم صفحه و با لینکهای کم رتبه گرفتند، شما راحتتر میتونید برای اون کلیدواژه رتبه بگیرید. حتی اگه بتونید صفحاتی رو پیدا کنید که هیچ کلیدواژه ای توشون به چشم نمیخوره که دیگه بهتره.

تگ­های HTML

یه روش دیگه برای سئوی درون-صفحه، استفاده از تگهای HTMLاست. این تگها به گوگل در درک محتوای صفحات کمک میکنند.
کلیدواژه باید در تگ عنوان یا <title> و تقریبا در ابتدای متن بکار بره و از همه بهتر اینه که در بین کلمات ابتدایی متن هم باشه. تگ عنوان نباید بیشتر از 65 کاراکتر باشه و کارکترهای اضافی قابل روئت نخواهند بود. کلیدواژه ها باید در اولین تگ <h1> صفحه، هر تگ عنوان دیگه­ای، تگهای <alt> تصاویر، توصیفات متا، URL و اولین پاراگراف متن هم بکار برن. در تگ­های عنوان دیگه میتونید مترادف های کلیدواژه ها رو هم بکار ببرید و اینجا نیاز نیست عینا کلیدواژه ها تکرار بشن.
در نهایت هم تعداد کلمات متن صفحه اصلی سایتتونو بشمرید که حداقل 300 کلمه باشه و علاوه بر کلیدواژه های اصلی، مترادف های اونها رو هم دربربگیره و در کل تراکم کلیدواژه (خود کلیدواژه ها و مترادفهاشون) بین 0/5 تا 2/5 درصد باشه. این محتوا باید کاملا اصیل باشه و خودتون نوشته باشید، مشابه هیچ صفحه دیگه ای نباشه و باید به صفحات دیگه لینکهای فالود داشته باشه.

سئوی برون-صفحه

سئوی برون-صفحه به ساخت لینک مربوط میشه. هر لینکی که به سایتتون داده میشه برای گوگل یه نشونه است و به گوگل میگه که از نظر دیگران سایت شما مفید بوده که بهش لینک دادند.

عصاره لینک

هر بار که یه سایت مقتدر بهتون لینک میده یه عصاره لینک دریافت میکنید. حتی لینکهایی که روی صفحه اصلی خودتون هستند هم میتونن از عصاره لینک سایر صفحات بگذرند، به شرط اینکه صفحه اصلیتون مقتدر باشه. میتونید عصاره لینک فعلیتونو روی کنسول سرچ گوگل بررسی کنید.
برای سئو، باید عصاره لینکتونو به حداکثر برسونید که این کار هم از طریق لینک سازی میسره. شاید به نظرتون غیرمنطقی باشه ولی تعداد لینکهایی که به صورت دستی درست میشن رو باید به حداقل برسونید. چون گوگل متوجه میشه این لینکها رو دستی (خودتون) ساختید و سایتتونو به عنوان اسپم نشونه دار میکنه. به جای اینکار سعی کنید از روشهای زیر برای ساخت لینک استفاده کنید:

وبلاگ نویسی

بهترین روش ایجاد لینک از طریق تولید محتوای خوبه. این محتوا باید انقدر خوب باشه که دیگران اونو به اشتراک بذارن و از این طریق لینک براش بوجود بیاد. میتونید از طعمه هم استفاده کنید – اسم شرکتهای مشهور و حرفه ای رو توی پستهای وبلاگتون بکار ببرید تا بخاطر اون اسامی، محتواتونو بیشتر به اشتراک بذارند. روش دیگه، وبلاگ نویسی بعنوان مهمان برای سایتهای مقتدره. توی پستی که بعنوان مهمان مینویسید، چند تا لینک به سایت خودتون بدید.

وب 2/0

وب 2/0 یه اصطلاح برای سایتهای اجتماعیه. روی پروفایل سایتهای اجتماعی، بروزرسانی وضعیت و توصیفات فیلمها یه لینک به وب سایتتون بفرستید و عصاره لینکتونو بهتر کنید. به خصوص اگه این لینکها از دامنه های محبوب بیان خیلی اثر دارند. هیچ وقت لینکها رو دوبار ارسال نکنید چون به سئوتون ضربه میزنند.

دامنه های منسوخ

با خرید دامنه های قدیمی و برگردوندنشون به حالت اولیه میتونید به وبسایتتون لینک بدید و برای خودتون عصاره لینک رد کنید. این کار تلاش زیادی میطلبه اما امتحانشو پس داده.

لینکهای خراب

یکی از روشها اینه که سایتهای مقتدری پیدا کنید که به صفحات خارجی لینک دادند و اون صفحات الآن پاک شده­اند. با مالک سایت تماس بگیرید و بهشون پیشنهاد کنید بجای اون لینکهای خراب، به محتوای شما لینک بدن.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز