چطور برای جستجوهای "نزدیک من" گوگل رتبه بگیریم؟

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

"رستوران های نزدیک من"
"هتل های نزدیک من"
"کارهایی که میشه نزدیک من انجام داد"
تا حالا برای سرچ های "نزدیک من" رتبه گرفتید؟
این مدل سرچ ها به سئوی محلی معروفند. وقتی مردم یه کالا یا خدماتی رو که لازم دارند سرچ میکنند، الگوریتم گوگل شرکتها رو بر اساس نزدیکیشون به موقعیت فرد سرچ کننده مرتب میکنه. اگه شما هم میخواهید برای سرچ هایی که تو محدوده جغرافیایی خودتون انجام میشه رتبه بگیرید میتونید سئوی محلی انجام بدید و مخاطبین بیشتری برای کارتون بدست بیارید.
بعضی از کارها هم هستند که نیازی ندارند برای سرچ "نزدیک من" رتبه بگیرند. مثلا فروشگاه­های آنلاین یا شرکتهایی که کارشون به یک موقعیت مکانی خاص گره نخورده و کالا و خدماتشونو در سراسر ایران یا جهان ارائه میدن. اما اگه شما از اون دسته شرکتهایی هستید که موقعیت جغرافیایی مشتریهاشون مهمه و روی کارشون اثر میذاره، باید سئوی محلی رو حتما امتحان کنید تا خودتونو به آدمای اطرافتون معرفی کنید.

صفحه گوگل مای بیزنس

شرکتتون میتونه برای اینکه برای عبارت "نزدیک من" رتبه بگیره، از یه سری ابزار بهره ببره. یکی از این ابزار ایجاد صفحه Google My Business است. به این ترتیب، اگه کسی دنبال شرکت شما بگرده، اطلاعاتتون نمایش داده میشه. این اطلاعات شامل اسم شرکت، آدرس و اطلاعات تماس، ساعتهای کاری و نظرات مشتریها میشه. وقتی کسب و کارتونو مشخص کردید، میتونید این اطلاعات رو ویرایش کنید و یا بعدا بهش مواردی رو اضافه کنید.
در ضمن باید برای اینکه بتونید برای سرچ های "نزدیک من" رتبه بگیرید، تو دایرکتوری ها یا مثلا سایت 118 هم فهرست شده باشید. اگه سایت یا دایرکتوری طوری باشه که بشه مشتریها هم روش نظر بدن و رتبه بدن، گوگل اون نظرات و رتبه ها رو هم برای رتبه دهی به سایتتون در نظر میگیره. حتی اگه میخواهید به شهرتون توریست جذب کنید، میتونید مناطق دیدنی شهرتونو هم تبلیغ کنید. درباره کسب و کارتون به مردم اطلاعات بدید، نه فقط با هدف تبلیغات بلکه با این هدف که به مخاطبتون اطلاعات مورد نیازشونو بدید تا بهتر بتونن درباره کسب و کارتون تصمیم گیری کنند.

شبکه های اجتماعی

کمتر به شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از تاکتیکهای سئوی محلی نگاه میشه. اما میتونید از فیسبوک و توئیتر و سایر حسابهای شبکه های اجتماعی­تون برای معرفی اسم شرکت، آدرس، اطلاعات تماس و ساعات کاریتون استفاده کنید و محصولات و خدمات جدیدتونو معرفی کنید. همچنین میتونید به سوالات مشتریها جواب بدید. با این کاهرا میتونید مشتریهای محلی رو جذب کنید و محتوای محلی ایجاد کنید تا الگوریتم­های جستجو شرکتتونو تو فهرست نتایج بیارن.
محتوای محلی جامعه گراست. با شرکت در مراسمات محلی، لینک­دهی به سایر شرکتهای محلی و حمایت از سازمانهای خیریه محل خودتون میتونید اسمتونو روی صفحه نتایج محلی بالا بیارید. برای اینکار میتونید وبلاگ بنویسید، از انتشارات خبری کمک بگیرید، مقاله یا انواع روشهای تولید محتوا رو که دربرگیرنده کلیدواژه های منطقه خودتونه بکار بگیرید.

بهینه سازی درون-صفحه

بعد از یه تحقیق کلیدواژه میتونید فهرست کلیدواژه هایی رو که میخواهید روشون تمرکز کنید بنویسید و به این ترتیب محتواتونو برای سئوی محلی و سرچ های "نزدیک من" بهینه کنید.
مثلا فرض کنید شما یه فروشگاه لباس تو گاندی دارید. یکی از عناوین صفحه­تون میتونه کلیدواژه "لباس زنانه نزدیک من" باشه. وقتی عبارت "نزدیک من" رو به تگ عنوان صفحات مکانی، انکورتکست و تگهای alt اضافه میکنید، سایتتون بهتر در سرچ های محلی دیده میشه. فقط باید به صورت طبیعی کلیدواژه هاتونو استفاده کنید تا نفعی برای مخاطب داشته باشه.
روی وبلاگتون هم یه محتوای محلی درست کنید. مثلا یکی از پستهاتونو به تبلیغ حراجی که تو فروشگاهتون دارید اختصاص بدید و برای کلیدواژه های محله خودتون بهینه اش کنید.
بهینه سازی محتوای سیات هم میتونه رتبه تونو روی موتور جستجو بالا ببره. ساخت شبکه ای از بک لینکهای باکیفیت با سایر شرکتهای غیر رقیب از محلهای دیگه، کمک میکنه ازشون نفع ببرید و میزان اثرگذاریتونو بالا ببرید.
یادتون باشه ممکنه کسایی هم که از محله خودتون نیستند دنبال شرکت، کالا یا خدمات شما بگردند، وقتی بازدیدکننده ها از سایتتون دیدن میکنند باید علاوه بر موقعیتتون، بتونن بفهمند چه خدماتی ارائه میدید. ارزشهاتونو به عنوان یه مقصد محلی و هم چنین به عنوان مقصد بازدیدکننده نمایش بدید تا برگشت سرمایه­­تونو افزایش بدید و علاوه بر محلی ها، نگرش توریستها رو هم به کسب و کارتون تغییر بدید.

بهینه سازی برای موبایل

مطالعاتی که روی عبارتهای جستجو انجام گرفته نشون میده احتمال اینکه نسخه های سازگار موبایل صفحات برای خدمات یا محصولات انتخاب بشن بیشتره. پس اگه هنوز سایتتون نسخه موبایلی نداره، حتما یه فکری بکنید.
اغلب مردم برای سرچ اطلاعات نزدیک محلشون از موبایل استفاده میکنند و اگه صفحه وب شما هم مسیریابی راحتی داشته باشه، احتمالش زیاده که بعنوان یکی از کسب و کارهایی که بهشون پیشنهاد میشه انتخاب شه. برای این منظور باید دکمه هاتون بزرگ باشند، شماره ها با یک کلیک قابل تماس باشند و یه نقشه هم داشته باشید تا راحتتر بتونن پیداتون کنند.
در آخرین بروزرسانی گوگل، وب سایتهایی که برای موبایل بهینه سازی شده بودند، رتبه بهتری نسبت به سایر وب سایتها گرفتند. اگه فکر میکنید به بروزرسانی موبایلی نیاز دارید میتونید با توسعه دهنده­تون صحبت کنید تا سایتتونو برای موبایل بهینه کنه.

در نهایت، رتبه گرفتن برای سرچ های "نزدیک من"

اگه میخواهید بهتر برای سرچ های "نزدیک من" رتبه بگیرید، با متخصصان سئوی دارکوب تماس بگیرید. ما دانش و تخصص این کارو رو داریم و میتونیم کسایی رو که شما بیشتر از بقیه میخواهید باهاشون معامله کنید به وب سایتتون بکشونیم. میتونیم سایت فعلی و شبکه های اجتماعی­تونو بهینه کنیم و حسابهاتونو به جریان بندازیم و روشهای جدیدی برای انداختن اسم شرکتتون به سر زبونها پیدا کنیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز