رفع مشکل صفحات تکراری Duplicate Content جوملا

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

صفحات تکراری یا همان Duplicate Content تاثیر بسیار نا مطلوبی بر روی سئو وب سایت دارد و رتبه وب سایت را در نتیجه های موتورهای جستجو پایین می آورد. صفحات و محتوای تکراری به وجود دو و یا چند صفحه با محتوای یکسان در وب سایت گفته می شود که از طریق Google Webmaster Tools می توانید صفحات تکراری وب سایت خود را بررسی نمایید. رفع صفحات تکراری وب سایت بسیار مهم بوده و تاثیر بسیاری در رتبه و سئو وب سایت دارد.

 

جوملا با توجه با ساختار درختی خود که برای گرفتن بهترین نتیجه از ساختار وب سایت طراحی گردیده در صورت عدم توجه و دقت و با تغییر دسته بندی ها و منوهای وب سایت به سرعت دچار این مشکل می گردد که در صورت زیاد بودن تعداد صفحات رفع صفحات تکراری وب سایت بسیار مشکل می باشد.

جوملا در دو قسمت معمولا دچار محتوای تکراری می گردد که در قسمت زیر هر دو بخش و راه حل آن توضیح داده شده است.

محتوای تکراری در بخش مقالات

در صورتی که وب سایت شما منوبندی مناسبی داشته باشد و در لینک دهی صفحات شاخه صفحه مورد نظر را لحاظ کرده باشید دچار این مشکل نخواهید گردید البته به شرطی که همیشه از آخرین نسخه جوملا استفاده نمایید. در صورتی که از داخل مقاله ای ، مقاله دیگری را لینک نموده باشید و یا دسته بندی مقاله را عوض کرده باشید و یا همچنین منوهای سایت را تغییر داده باشید ممکن است دچار محتوای تکراری در سایت بشوید. برای آنکه خیال شما از بابت وجود محتوای تکراری در سایت راحت باشد دارکوب پلاگینی طراحی نموده است که صفحات فرعی از مقاله را با تگ Canonical به آدرس اصلی و درست لینک می دهد و از این طریق مشکل مقالات تکراری به کل در سایت شما رفع می گردد. این پلاگین با نام Joomla Articles Canonical Plugin منتشر شده است و می توانید از لینک عنوان آن را دانلود نمایید. برای استفاده از پلاگین کافی است آن را در سیستم جوملای خود نصب و فعال سازی نمایید.

عناوین تکراری در صفحه بندی مطالب

جوملا در عنوان مطالب صفحه بندی شده خود عنوان را برای کلیه صفحات به صورت یکسان نمایش می دهد که همین امر باعث وجود صفحات با عناوین تکرای در وب سایت می گردد. برای جلوگیری از این مشکل دارکوب پلاگینی طراحی نموده است که شماره صفحه را به انتهای نام صفحه اضافه می نمایید تا وب سایت دچار محتوا با عنواین تکراری نگردد. این پلاگین Joomla Seo Pagination نام دارد و می توانید آن را از لینک دانلود نمایید. برای فعال سازی کافی است پلاگین را بر روی سیستم مدیریت محتوای جوملا خود نصب و فعال سازی نمایید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز