استراتژی های مؤثر بازاریابی دیجیتال

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

شما برای همگام شدن با تغییراتی که در صنعت بازاریابی رخ میده چی کار میکنید؟ آیا شما هم از اون دسته افرادی هستید که از امتحان کردن چیزهای جدید واهمه دارند؟ یا اینکه شما از جمله آدمای نترس هستید؟
من خیلی حساسم که به موقع تغییرات حوزه بازاریابی رو پیش بینی کنم و بتونم روشهای جدید رو امتحان کنم. چون یکی از عواملی که بین یه متخصص بازاریابی موفق و یه فرد تازه کار تفاوت بوجود میاره، ریسک پذیری و امتحان کردن چیزهای تازه است. اما این وسط باید بتونید ریسک های پوچ رو از روشهای علمی تشخیص بدید تا گرفتار اشتباه و خطا نشید.
تو این مقاله پنج تا از مهمترین و رایج ترین روشهای علمی و کارآمد بازاریابی دیجیتال که میتونید با خیال راحت اونها رو به کار ببندید شرح داده شده اند. درسته که همیشه ریسک وجود داره ولی استراتژی هایی که اینجا عنوان میشن ارزش ریسک کردن رو دارند.

1- روشتونو به بازاریابی محتوا تغییر بدید

قبلا اگه فقط محصول یا خدماتتونو معرفی میکردید و روی ویژگی ها و توانایی هاشون تکیه میکردید کافی بود. اما امروزه باید با ارائه محتوایی که به مخاطب آموزش بده و شما رو به عنوان یک متفکر پیشرو و متخصص معرفی کنه، ارزش برند و محصولات/خدماتتونو نشون بدید. وگرنه چرا باید مشتریها به کیفیت چیزی که میفروشید یا به خدماتتون ایمان داشته باشند؟
شاید تغییر رویه براتون مشکل و حتی ترسناک باشه. شاید هم باز خودتون میپرسید در این صورت مشتریها از کجا بدونن من چه خدماتی ارائه میدم یا چی میفروشم. شاید فکر کنید بدون تأکید روی محصولاتم، ممکن نیست بتونم فروش داشته باشم یا کاربر جذب کنم. چون تولید محتوا تخصص شما رو میطلبه و توپ رو تو زمین شما میندازه، به نظر ترسناک میاد.
اما شما نیمه پر لیوان رو نگاه کنید؛ طبق آمار و نتایجی که تا الآن بدست اومده، بازاریابی محتوا همیشه تونسته ترافیک و کاربر دائمی بیشتری رو جذب کنه و اگه مقدار عددیشو بخواهید، تعداد کاربر و مشتریهایی که از این طریق جذب شده اند سه برابر بیشتر از روشهای قدیمی تره.

2- محتوای تعاملی

هر چی محبوبیت بازاریابی محتوا بیشتر میشه، جلو رفتن تو شلوغی و جمعیتی که از این روش استفاده میکنند هم سختتر میشه. برای اینکه بتونیم تو این خیل عظیم محتوایی که هر روز تولید میشه خودمونو به مشتریها نشون بدیم باید متفاوت و خاص عمل کنیم و روش این کار هم تکیه بر محتوای تعاملی و جالبه.
محتوای تعاملی بهتر میتونه توجه ها رو به سمت پیام شما جلب کنه و در عین حال به درگیری بیشتر مخاطب با شبکه های اجتماعیتون کمک میکنه. میتونید با استفاده از محاسبه گرهای برگشت سرمایه، طرح سوال و مسابقه و ارائه اینفوگرافی های تعاملی، به روشی مدرن، داستان برندتونو برای مخاطب تعریف کنید.
محتوای تعاملی، جالب و چشمگیر میتونه جلب توجه کنه و حتی نظر متخصصان حوزه کاری خودتون رو هم بگیره. در نتیجه سطح دسترسی شما رو افزایش میده و ترافیک بیشتری رو به سمتتون جلب میکنه و میتونید برای سایت و وبلاگتون لینک های باکیفیت تری بگیرید.

3-شبکه های اجتماعی رو بپذیرید

با اینکه هنوز هم جایی برای فیسبوک و توئیتر و لینکدین هست، کانالهای جدیدی ظهور کردند که به کمک اونها میتونید به روشهای تازه و جالبی با مشتریهاتون ارتباط داشته باشید. به علاوه این کانالهای جدید امکان خلاقیت بیشتری رو برای روایت داستانها و معرفی خودتون در اختیارتون میذارن.
الآن شرکتها و حتی متخصصین میتونن با استفاده از کانالهای تلگرامی، اسنپ چت و اینستگرام با مخاطبان و گروههای خاصی که مورد هدفشون هستند ارتباط برقرار کنند. شبکه های اجتماعی اتفاقا جای خوبی برای ارائه محتوای تعاملی که پیشتر در موردش توضیح دادیم هستند.

4- توسعه محتوا برای آدما، نه برای الگوریتم ها

ممکنه شما چون بازاریاب هستید، طبق عادت قدیمی محتواتونو با تأکید بر شرکت، وبلاگ، کسب و کار یا ایده هایی تولید کنید که بتونه بالای سرچ های موتورهای جستجو قرار بگیره.
اما امروزه دیگه باید از این محدوده خارج بشید و محتواتونو با توجه به تمایلات، ترسها، نگرانی ها و نیازهای خواننده هاتون توسعه بدید.
اگه میخواهید در بین رقبا و تو این دنیای پر از محتوا دیده بشید و خاص جلوه کنید باید ایده های واقعی خوبی ارائه بدید، این ایده ها رو به زبان خوبی بیان کنید و تفکرات پیچیده و جالبی رو به خواننده هاتون عرضه کنید.
درسته که سئو هنوز هم مسئله مهمی محسوب میشه اما نباید باعث بشه مخاطب و نیازهاشو در درجه دوم قرار بدید و اول به فکر رتبه صفحه باشید.
به جای اینکه برای جذب ترافیک از موتورهای جستجو متوسل به کلیدواژه ها و الگوریتم ها بشید، از کلیدواژه هایی استفاده کنید که بتونن روی هدف شما تأکید کنند و با ارائه اطلاعات مفید نظر خواننده ها رو جلب کنند.

5- با هدفگذاری دوباره محتوای خوبتون، اونو برای استفاده مجدد آماده کنید

شاید در نگاه اول حتی خواننده های دائمی و وفادارتون هم محتواتونو نبینند و برای اینکه دیده بشید نیاز به چند روش مختلف و چندین بار برقراری ارتباط باشه. بنابراین سعی کنید پست های وبلاگتونو با عنوانهای جدید یا با تصاویر جدید دوباره ارسال کنید.
از محتواتونو در فرمتهای خبرنامه و به صورت خلاصه وار استفاده کنید و از این طریق ترافیک رو به سمت محتوای اصلی بکشونید.
برای جذب ترافیک بیشتر میتونید این نوسازی ها رو اتوماتیک کنید تا در روزها و زمانهای مختلف خواننده های جدید جذب کنید.
طبق آماری که Curata ارائه داده فقط 29% از بازاریابها از این روش استفاده میکنند، و اکثرشون فقط یک بار پیامشونو به چشم مخاطب میرسونند. به این ترتیب کلی کلیک و اثرگذاری و توجه رو از دست میدن.

نتیجه

ما همیشه از انجام کارهایی که از عاقبتشون اطمینان نداریم هراس داریم و بنابراین به همون روشهای قدیمی بازاریابی میچسبیم و بارها و بارها همون رو تکرار میکنیم تا راحتیمون به خطر نیفته. ما معیارهای کارمونو میشناسیم، میدونیم هدف از اون کارها چیه و چه نتایجی رو بدست خواهیم آورد.
اما اینو بدونید که غلبه بر ترسها هم کار سختی نیست، فقط کافیه انتظاراتمونو توسعه بدیم و از اینکه ندونیم دقیقا قراره چه اتفاقی بیفته نگران نشیم. چیزهای جدید رو امتحان کنید. با برداشتن قدمهای کوچیک و اندازه گیری میزان پیشرفت حاصل شده متوجه میشید که کارهایی که تا الآن میکردید کافی نبودند.
این وسط حتی ممکنه یه کارهایی هم انجام بدید که نتیجه نده یا مناسب مخاطب خاص شما نباشه. اما از اون مهمتر اینه که شاید هم بتونید روشهای دقیقی برای موفقیت پیدا کنید و در روش بازاریابی و کسب و کارتونو تحولی ایجاد کنید.
حالا تصمیم دارید چه روشهای جدیدی رو امتحان کنید؟

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز