بهترین روش های تبلیغات اینترنتی کدامند؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی (که آن را با نام های emarketing, web marketing, digital marketing هم می شناسند که در این بین بازاریابی دیجیتال در کشور ما نامی شناخته تر شده می باشد) یک اصطلاح همه جانبه برای بازاریابی آنلاین محصولات و یا خدمات و مانند بسیاری از بازاریابی های همه جانبه، بازاریابی اینترنتی به معنی چیزهای مختلف برای افراد مختلف می باشد.

در حالی که هدف آشکار بازاریابی دیجیتال، فروش محصولات، خدمات یا تبلیغات در سطح اینترنت می باشد، اما ممکن است یک شرکت بازاریابی اینترنتی را برای ارتباط گرفتن و هدایت تحقیقات به سمت و سویی خاص انجام دهد.

بازاریابی آنلاین می تواند راه موثری برای شناسایی بازار هدف یا پوشش و شناسایی بخش های نیازها و خواسته ها باشد.

اساسا، با این حال، بازاریابی اینترنتی به استراتژی هایی گفته می شود که برای بازاریابی محصولات یا خدمات به صورت آنلاین استفاده می شود و شامل:

  • استراتژی های طراحی وب سایت
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
  • تبلیغ و گسترش آنلاین
  • پیوندهای متقابل
  • بازاریابی ایمیلی
  • شبکه اجتماعی
  • وبلاگ
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی مقاله ای و محتوایی
  • بازاریابی ویدئویی، پادکستی

 

چرا بازاریابی اینترنتی مهم است؟

طبق تحقیقات در سال 2016، 3 بیلیون از مردم در سطح دنیا به اینترنت دسترسی دارند.این به فروشندگان، تعداد بی شماری از مشتریان را ارائه داده که می توانند به صورت شبانه روز و هفت روز هفته از سرویس ها و محصولات این فروشندگان استفاده کنند.

ماهیت تعاملی اینترنت، برقراری ارتباط فوری بین کسب و کارها و مصرف کنندگان را تسهیل می کند، که به کسب و کارها اجازه می دهد تا به سرعت به نیازهای مصرف کنندگان و تغییرات بازار پاسخ دهد.

 

تاثیر رسانه اجتماعی

با توجه به بررسی های Statistica 76 درصد از جمعیت کشور آمریکا حداقل دارای یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی می باشند و پیش بینی می شود تعداد کاربران از رسانه های اجتماعی در سال 2020 در دنیا به عدد 2.95 بیلیون برسد (که فقط 650 میلیون از این عدد تنها به کشور چین تعلق خواهد داشت.)

در بین سیستم عامل های شبکه های اجتماعی، فیس بوک تا حد زیادی غالب است؛ تا پایان آگوست سال 2017 فیس بوک حدود 2.5 میلیارد کاربر فعال در سطح دنیا داشته است که این عدد شامل 26.3% از جمعیت کل آنلاین جهان می باشد.

دستگاه های موبایلی به پلتفرم غالب برای استفاده از فیس بوک تبدیل شده است، 68 درصد از استفاده از افرادی که از فیس بوک استفاده می کنند از طریق دستگاه های موبایلی به آن متصل می شوند.

حالا به بیان بهترین روش های بازاریابی اینترنتی می پردازیم:

 

پست وبلاگ و مقاله ها

یکی از رایج ترین انواع محتوا نویسی، پست وبلاگ و مقالات می باشد.

وبلاگ، به ویژه یک پلتفرم عالی محتوا است زیرا به شما امکان می دهد برای بسیاری از پست ها، صفحات و محتوا فونداسیونی ترتیب دهید که به سایت شما اشاره کنند.

تصور کنید که وبلاگ ها برای شما حکم شاخه های درختی را دارند.هر وبلاگ شما مانند شعبه و شاخه ای از سایت شما در گوشه گوشه اینترنت و موتورهای جستجو پراکنده شده است.کاربران می توانند با جستجوی های خود به این شعبه ها و شاخه ها دست پیدا کنند و آنها را دنبال کنند و به سایت اصلی شما هدایت شوند.این اتفاق برای شما بازدید و فروش بیشتر در پی خواهد داشت.

 

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها جالب و بامزه می باشند، راهی بصری برای ارائه اطلاعات ارزشمند.

آنها برای توضیح مفاهیم از نمودارها، گراف ها، تصاویر و اشکال مختلف استفاده می کنند.این شکل از محتوا به راحتی قابل هضم هستند و به آسانی می توان آنها را به اشتراک گذاشت.

 

پادکست

برای افرادی که خیلی به نوشتن مقاله علاقه ندارند و یا می خواهند مقاله با موضوع های موردی یا عمیق تر داشته باشند، یک نوع رسانه دیگر وجود دارد.

آنها شبیه داستان سرایی صوتی و یا اخبار رادیویی می باشند، با این تفاوت که مردم می توانند آنها را دانلود کرده و هر زمان و هر جا که خواستند می توانند به آنها گوش دهند.اگر شما گوینده یا مصاحبه کننده خوبی داشته باشید، این فرمت از محتوا می تواند یک محتوای فوق العاده برای به اشتراک گذاری باشد که می توانید محتواهای بسیار ارزشمندی را به مخاطبین خود ارائه دهید.

 

ویدئوها

امروزه ویدئو داغ ترین نوع محتوا می باشند.

آمارها حیرت انگیز می باشند. بر طبق آماری که شبکه های اجتماعی نشان می دهند:

  • در سال 2021، ویدئو ها 82 درصد از ترافیک اینترنت را به خودشان اختصاص خواهند داد.
  • هر روز، در حدود 500 میلیون ساعت ویدئو در یوتیوب پخش می شود.

فهمیدن اینکه چرا ویدئوها حکم فرما می باشند آسان است.

فیلم ها برای استفاده و فهمیدن موضوعی که توضیح می دهند آسان می باشد، سرگرم کننده می باشند و مطالبی که به آنها خیلی توجه نمی شود را می توان از این طریق، توجه بیشتری را به سمت آنها روانه کرد.عناوین قبلی برای بهترین بازاریابی های محتوایی بودند، در ادامه دیگر روش ها را بیان می کنیم:

 

شبکه های اجتماعی

اکثر مردم در مورد شبکه های اجتماعی و آنچه که به اینترنت ارائه می دهد، و گاها صفحات نامناسبی که نوجوانان درگیر آن هستند مطلع می باشند.علاوه بر جنبه های منفی اما این روش یک راه عالی برای رسیدن به اهداف جمعی و رساندن مردمی خاص به اهداف خاصشان می باشد.

می توانید از مزایای شبکه های اجتماعی از طریق تبلیغات کسب و کار یا خدمات خود در آنها استفاده کنید.برای مثال برخی از شبکه ها تبلیغات ppc یا پول در ازای هر کلیک دارند.بر این اساس به ازای هر ورود به سایت ما که از طریق کلیک کاربران در این شبکه ها انجام می شود، باید هزینه ای (کم) پرداخت شود.این کلیک ها را می توانید به گروه خاصی از جمعیت و یا گروه های سنی هدف اختصاص دهید تا نرخ تبدیل (بازدیدکننده به مشتری ثابت) و بازدهی بیشتری اشته باشید.

لیست شبکه های اجتماعی رایج:

  • فیس بوک
  • اسنپ چت
  • اینستاگرام
  • Pinterest
  • DevianART
  • لینکدین
  • یوتیوب
  • تلگرام

 

بازاریابی ایمیلی

یکی از روش های سنتی بازاریابی آنلاین است.ساخت یک لیست انتخاب شده در لیست ایمیل، اطمینان حاصل خواهد کرد که افرادی که ایمیل  را دریافت می کنند، واقعا به آن نیاز دارند یا به آن علاقه مند می باشند.

 

بازاریابی پیامکی

یک روش کاملا مستقیم بازاریابی برای مشتریان و کاربران شما می باشد، که البته می تواند بسیار هم هزینه بر باشد.این روش سریعترین و مستقیم ترین راه برای رسیدن به همه آن مشتریان می باشد که هنوز هم، اگر به صورت اصولی انجام شود، روش خوبی خواهد بود.

 

تبلیغات کلیکی

همه می دانند برای اینکه بخواهند چیزی را در اینترنت پیدا کنند و به پاسخ سوالشان برسند باید به موتورهای جستجو رجوع کنند.بسیاری از سایت هایی که براساس جستجوی انجام شده برای کاربر ارزش دارند که براساس الگوریتم های خاصی تعیین می شود، به کاربر مورد نظر نمایش داده می شود.

بهینه شدن یک سایت در موتورهای جستجو ماه ها یا حتی می تواند سالها طول بکشد.راه ساده برای بدست آوردن جایگاه بالا در نتایج موتورهای جستجو، بی شک برای شما هزینه بیشتری در پی خواهد داشت، اما اگر شما ترافیک هدفمند برای سایت خود می خواهید، این روشی است که می توانید انجام دهید.تبلیغات "پرداخت در ازای تبلیغ" یا همان Pay Per Click Advertising.اکثر موتورهای جستجوی معروف این نوع تبلیغات را برای سایتها و کاربران خود ارائه می دهند.

سابقه زیادی برای این نوع تبلیغات وجود دارد که آن ها را امروزه در موتورهای جستجوی یاهو، گوگل و بینگ مشاهده می کنیم که در تبلیغات آنلاین جز سرآمدان این رشته می باشند.

  • Google Adwords گوگل ادوردز
  • Yahoo Advertising
  • Bing Search Advertising

تبلیغات PPC گوگل مشخصا از دیگر رقبایی که مشاهده می کنید موفق تر است.اما اگر شما به دنبال گزینه های اقتصادی تر هستید، یاهو و بینگ می تواند نسبت به هزینه کمتری که می کنید، بازخورد خوبی داشته باشد.

 

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

این روش به این صورت انجام می شود که، صاحب سایتی که می خواهد سایت خود را معرفی کند، به صورت تعاملی با وب سایت دیگری به توافق می رسد که پیوند صفحاتش را در آن سایت قرار دهد.وب سایت دومی که مسئولیت قرارگیری پیوند در خودش را قبول می کند را اصطلاحا شریک یا بازاریاب می گویند.

پایه کاری این بازاریابی مشارکتی بوده، به این صورت که اگر مشتری از طریق سایت بازاریاب وارد وب سایت ما شود و از محصول یا سرویس ما خرید کند، باید درصدی از فروش را به سایت بازاریابی اختصاص دهیم.البته در برخی از سایت ها فقط فروش ملاک نمی باشد و مثلا عضویت کاربران یا ماندن طولانی مدت آنها در سایت برایشان مهم است؛ در این صورت هر دو طرف قرارداد باید براساس قانون و دستورالعملی مشخص مباحث مالی و سبک کار خود را تعیین کنند.

 

بهینه سازی موتورهای جستجو

بحث اصلی ما بر روی همین موضوع خواهد بود.

اما می رسیم به سرآمد و قدرتمند ترین روش بازاریابی اینترنتی که سئو نام دارد.سئو به روند بیشتر دیده شدن سایت در نتایج موتورهای جستجو گفته می شود، به این ترتیب ترافیک بیشتری از جستجویی که مردم برای محصولات و خدمات شما انجام داده اند وارد سایت می شوند.

ضمن اینکه اگر شما به صورت مداوم محتوا تولید کنید، سئو به سرمایه گذاری زیادی احتیاج ندارد؛ ضمن اینکه اگر به هر دلیلی سایت شما در رتبه بالا قرار نگیرد (شرکت های معتبر همانند شرکت طراحی سایت دارکوب، رشد وب سایت و قرار گرفتن آن در رتبه های بالا را تضمین می کند) یک سرمایه گذاری برای سایت محسوب شده و آن را برای کاربران بهینه می کند.

سئو چه دستاوردهایی دارد؟ برای اینکه سئو را بیشتر درک کنید، یک نگاهی به موارد زیر بیندازید:

  • کیفیت ترافیک.شما می توانید تمام بازدیدکنندگان را در سطح دنیا جذب کنید.بازدیدکنندگانی که به دنبال محصول یا سرویس شما هستند.اگر کیفیت ترافیک در سئو وجود نداشت، بسیاری از نتایج جستجو که کاربران به دنبال آن هستند، اشتباه به آنها نمایش داده می شد.
  • کمیت ترافیک.زمانی که مردم مرتبط تر با جستجوها روی نتایج موتورها کلیک کنند، ترافیک ورودی افزایش پیدا خواهد کرد.
  • نتایج طبیعی و ارگانیک.تبلیغات بخش مهمی از بسیاری از SERP را تشکیل می دهند.ترافیک طبیعی به هر نوع ترافیکی گفته می شود که برای جذب آنها هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود.

 

سئو چگونه کار می کند؟

شما ممکن است فکر کنید که موتورهای جستجوتنها وب سایتی باشند که سوال خود را در Search Box گوگل، یاهو یا بینگ وارد می کنید و لیست طولانی و بالقوه ای برای شما براساس جستجویتان نمایش داده می شود.

خب این درست است اما تا به حال به پشت صحنه این لیست از لینک ها توجه کرده اید؟

این موتورها این گونه کار می کنند: گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر که استفاده می شود یک Crawler (کاوشگر) دارند که در فضای اینترنت به جمع آوری اطلاعات در تمامی محتواها در اینترنت می پردازند.

4 تا از مهم ترین معیارها و عواید سئو را برای شما بیان می کنیم و به توضیح خلاصه وار آنها می پردازیم.

 

1-رتبه بندی کلمه کلیدی

این موردی است که اکثر صاحبان کسب و کارها، زمانی که در مورد سئو صحبت می کنند، از این روش هم یاد می کنند.همه رتبه های بالا را می خواهند، اما آمدن وب سایت در رتبه بالا براساس یک کلمه کلیدی خاص به صورت خودکار محقق نمی شود.رتبه بندی شماره یک براساس کلمات کلیدی که منجر به تبدیل و فروش نشود کاملا بی فایده است.

 

2- لینک سازی

مورد بعدی که ما خیلی از سوی صاحبان سایت ها می شنویم اینست که آنها میگویند ما به پیوند های بیشتری برای بالا آمدن در نتایج جستجو نیاز داریم.ما در مقاله های دیگر هم بیان کرده ایم که در پیوند دهی، تعداد پیوندها مسئله اصلی نیست که باید مورد توجه قرار بگیرد.دلیل اینکه بسیاری از سایت ها با جریمه و افت مواجه می شوند هم همین موضوع است.این صاحبان وب سایت ها صبور نیستند و برای اینکه سریعتر به نتیجه برسند در دام افتاده و با پرداخت هزینه صدها لینک خریداری می کنند.اکثر این پیوندها بی کیفیت می باشند و پس از مدتی توسط الگوریتم گوگل به عنوان پیوندهای اسپمی شناسایی شده و برای سایت عواقبی را در پی دارد.کیفیت لینک ها بسیار مهم تر از کمیت آنها می باشد.

 

3- ترافیک وب سایت

این شاخص مانند رتبه بندی براساس کلمه کلیدی می باشد، لزوما بالاتر بودن، بهتر بودن نیست.سایت باید براساس کلمه کلمات کلیدی بهینه شود و در رتبه های بالاتر قرار بگیرد که افزایش فروش را در پی داشته باشد؛ ترافیک وب سایت هم باید با مردم و مخاطبین هدف سایت بالا برود.اگر دو سایت وجود داشته باشند که هر دو دقیقا یک محصول را با قیمت مشابه ارائه دهند.وب سایت اول6500 بازدیدکننده را پذیرا می شود و 12 تا از آنها به فروش ختم می شود.وب سایت شماره دوم 750 بازدیدکننده را دریافت می کند،اما 25 عدد از آنها را به خریدار یا مشتری ثابت تبدیل می کند.خب مطمئنا وب سایت دوم ترافیک مرتبط تری دریافت کرده و فروش و سود بیشتری هم خواهد داشت.

 

4- تبدیل

تبدیل یا همان "Conversion" یک عمل است که بر روی وب سایت انجام می شود.این معیار تا حد زیادی به نوع کسب و کار بستگی دارد.یک خرده فروش یا هر سایت دیگری علاقه مند است که بازدیدکنندگانش را به یک خریدار از سایت تبدیل کند.

شرکت های ارائه دهنده سئو که شرکت دارکوب یکی از شرکت های سرآمد در این زمینه می باشد، ممکن است که رتبه بالا و حجم زیادی از ترافیک را برای سایت ها به ارمغان بیاورند اما اگر درصد تبدیل آنها به مشتریان ثابت کم باشد و یا میزان کمی از این ترافیک به فروش ختم شود، نمی توان گفت که کار این شرکت سئو کار موفقیت آمیز بوده است.

برای ارائه بالاترین کیفیت در نرخ تبدیل، نیاز به آزمایش ها و تجزیه و تحلیل های فراوان می باشد.حتی پس از رسیدن به نرخ بالای تبدیل، شرکت طراحی سایت باز هم دائما ارزیابی شود و در صورت لزوم تغییرات ایجاد شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز