بهترین قالب وردپرس چه خصوصیاتی دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6790

4.6/5 - (14 امتیاز)

طی سال های اخیر طراحی سایت رواج بسیاری یافته و خیلی از کاربران و بازاریابان دیجیتالی به اهمیت طراحی سایت پی برده اند. از آنجا که اساس طراحی سایت، قالب ها هستند برای خیلی از کاربرانی که به دنبال طراحی سایت با استفاده از قالب های وردپرس هستند، ممکن است سؤال پیش آید که بهترین قالب وردپرس چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ آیا بهترین قالب، عناصر خاصی دارد؟ و ….

با توجه به اینکه تعداد قالب های وردپرس خیلی زیاد است چگونه می توان قالبی مناسب با بهترین ویژگی ها را انتخاب کرد؟ از آنجا که قالب وردپرس ظاهر وب سایت شما را شکل می دهد خیلی مهم است قبل از صرف هزینه و سرمایه گذاری برای خرید و تهیه ی یک قالب در مورد ویژگی هایی که می خواهید به اندازه ی کافی تحقیق کنید و بهترین قالب وردپرس با بهترین خصوصیات را انتخاب کنید.

قالبی که برای سایت خود انتخاب می کنید باید سرعت بارگذاری خوبی داشته باشد، سئو بیس و ریسپانسیو باشد و دارای پشتیبانی باشد و خیلی ویژگی های دیگر را داشته باشد. اینها موضوعاتی هستند که می خواهیم در این مقاله پوشش دهیم. اما قبل از آن می خواهیم بدانیم قالب وب سایت چیست؟

قالب وب سایت چیست؟

یک قالب وب سایت یک یا چند صفحه ی از پیش طراحی شده می باشد که قابلیت اضافه کردن تصویر، متن، ویدئو و هر نوع محتوایی را دارند. قالب های وب سایت عموماً با زبان های برنامه نویسی html و css ایجاد می شوند و به افرادی که به دنبال طراحی سایت هستند، این امکان را می دهند تا براحتی و بدون نیاز به استخدام یک توسعه دهنده و یا طراح وب اقدام به ساخت سایت کنند.

چگونه می توانم از یک قالب سایت برای ساخت سایت استفاده کنم؟

روند ایجاد سایت با استفاده از قالب سایت وردپرس بسیار ساده است. برای ساخت سایت با استفاده از قالب ها، ابتدا بایستی قالب مورد نظر خود را تهیه کنید. در وردپرس بسیاری از قالب ها رایگان هستند. استفاده از قالب های رایگان برای افرادی که در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود هستند و یا نمی خواهند برای طراحی وب سایت خود هزینه ی زیادی کنند، خوب است. اما بایستی در نظر داشته باشید که قالب های رایگان مزیت منحصر به فرد بودن وب سایت شما را از بین خواهند برد. زیرا قالب های رایگان توسط تعداد افرادی زیادی استفاده می شود. بعد از تهیه ی قالب می توانید آن را هر طور که می خواهید سفارشی سازی کنید و طراحی سایت خود را آغاز کنید و محتوایی که از قبل آماده کرده اید را به وب سایتتان اضافه کنید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ساخت سایت می باشد. وردپرس حاوی قالب ها و افزونه های بسیار متنوع و گوناگونی است که امکان ساخت هر نوع وب سایتی را با هر عملکرد و ویژگی برای کاربران مهیا می کند. هسته ی وردپرس بر اساس زبان برنامه نویسی php می باشد. وردپرس یکی از محبوب ترین CMS های دنیا می باشد. بر اساس گزارشات، در حدود 35% از کل وب سایت های دنیا بر اساس این CMS ساخته شده اند. استفاده از وردپرس بسیار ساده است و نیاز به دانش کدنویسی را مرتفع کرده است. یادگیری وردپرس برای افراد مبتدی بسیار آسان است. پنل بصری وردپرس مدیریت وب سایت را بسیار ساده کرده است. در گذشته از وردپرس برای وبلاگ نویسی استفاده می شد. اما با گذر زمان و پیشرفت وردپرس، امروزه از این پلتفرم برای طراحی انواع سایت ها از وبلاگ های ساده گرفته تا وب سایت های پیچیده ی تجارت الکترونیک استفاده می شود

ویژگی های قالب وردپرس

بهترین قالب وردپرس چه خصوصیاتی دارد؟

مهمترین ویژگی های یک قالب سایت وردپرس چیست؟

انتخاب یک قالب مناسب با ویژگی های مناسب و خوب می تواند کاربران را به خوبی به خود جذب کند و نرخ تبدیل و میزان فروش تجارت شما را افزایش دهد.

ریسپانسیو بودن

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در خرید و انتخاب قالب وردپرس بایستی در نظر داشته باشید، ریسپانسیو بودن است. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران با استفاده از تبلت ها و گوشی های همراه خود و در حین مسیر، وب سایت ها را مشاهده می کنند، خیلی مهم است وب سایتی طراحی کنید که ریسپانسیو باشد. منظور از ریسپانسیو بودن این است که وب سایت شما از هر دستگاهی قابل مشاهده و مرور باشد.

ریسپانسیو بودن وب سایت ها تأثیر مستقیمی بر تجربه ی کاربری دارد. بعلاوه در وب سایت های ریسپانسیو مدیر سایت نیازی ندارد تا از چندین وب سایت و مجموعه ای از محتوا و UI سازگار با تمام حالات مشاهده، نگهداری و مراقبت کند. مدیریت یک وب سایت ریسپانسیو ساده تر از مدیریت چندین وب سایت است.

برای تهیه ی قالب های ریسپانسیو می توانید از قالب های فروشگاه دارکوب دیدن فرمایید. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب ریسپانسیو هستند و توسط شرکت دارکوب طراحی شده اند و پشتیبانی نیز می شوند.

سازگاری با رسانه های اجتماعی

امروزه از رسانه های اجتماعی استفاده ی زیادی می شود. بسیاری از کاربران، اوقات زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذارنند. ترافیک خیلی از وب سایت ها از طریق رسانه های اجتماعی به دست می آید. رسانه های اجتماعی می توانند باعث بهبود تجربه ی کاربری و افزایش تعامل کاربران با وب سایت ها شوند. به همین دلیل بهتر است قالب وردپرسی انتخاب کنید که با رسانه های اجتماعی سازگار باشد و گزینه های انتشار در شبکه های اجتماعی را پشتیبانی کند. برخی از محبوب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی عبارتند از توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و …. داشتن گزینه های اشتراک شبکه های اجتماعی قالب ها باعث می شود تا کاربران راحتتر به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. البته اگر قالبی که پسندیده اید این ویژگی را ندارد می توانید افزونه ی مورد نیاز را نصب کنید.

استایل و سفارشی سازی صفحه

منظور از استایل صفحه طرز چیدمان صفحه ی شما می باشد. استایل صفحه و سفارشی سازی آن در جذب کاربر تأثیر زیادی دارند. اگر وب سایت شما زیبا باشد به سادگی کاربران را درگیر خود می کند. البته در اینباره محتوای بصری هم نقش زیادی بازی می کنند. اما باید توجه داشته باشید که استایل صفحات مختلف بایستی با یکدیگر همخوانی و مطابقت داشته باشند. صفحات مختلف در برخی قالب ها دارای استایل های متفاوت هستند. ترند طراحی امروزه اینگونه است که استایل تمام صفحات با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

برای ایجاد یک استایل در صفحات قالب و سفارشی سازی آنها لازم است تا به اندازه ی کافی با  html و css و php آشنایی داشته باشید. منظور از ویژگی سفارشی سازی قالب ها این است که قالب ها به اندازه ی کافی منعطف و قابل تنظیم باشند تا کاربر بتواند تغییراتی که می خواهد را ایجاد کند و یا عناصری که لازم دارد را اضافه کند تا در نهایت بتواند تجربه ی کاربری خوبی ارائه دهد. هدف از سفارشی سازی این است که در نهایت بتوانید وب سایتی متفاوت از همکاران و رقبای خود داشته باشید. توجه داشته باشید که از گزینه های سفارشی سازی بیش از اندازه هم استفاده نکنید. زیرا سفارشی سازی بیش از اندازه نه تنها خوب نیست، بلکه حتی می تواند مشکلاتی برای وب سایت شما نیز ایجاد کند.

اگر به دنبال قالب وردپرس هستید که براحتی بتوانید آن را سفارشی سازی کنید می توانید از قالب های فروشگاه دارکوب دیدن نمایید.

تمامی قالب های شرکت دارکوب ریسپانسیو هستند، توسط شرکت دارکوب طراحی شده اند و پشتیبانی می شوند و قابلیت سفارشی سازی بالایی دارند.

سازگاری با مرورگرها

ویژگی دیگری که در انتخاب قالب باید در نظر داشته باشید این است که قالب مورد نظر با انواع مرورگر ها و مرورگر های محبوب همخوانی و سازگاری داشته باشد. در واقع یک قالب خوب دارای خصوصیت سازگاری با انواع مرورگر ها می باشد. کاربران مختلف ممکن است برای دستیابی و مشاهده ی وب سایت شما از مرورگر های مختلف استفاده کنند. لازم است تا قالبی برای وب سایت خود انتخاب کنید که از طریق انواع مرورگر ها قابل مشاهده باشد. برای اینکه متوجه شوید که آیا قالب وب سایت شما با مرورگر های مختلف سازگار هست یا خیر می توانید آن را با مرورگر های مختلف امتحان کنید و یا اینکه می توانید از افزونه ی سازگاری وردپرس برای بررسی این موضوع استفاده کنید.

ویژگی های مهم در قالب سایت وردپرس

بهترین قالب وردپرس چه خصوصیاتی دارد؟

سازگاری پلاگین ها

پلاگین ها برنامه هایی هستند که عملکرد های مختلف را در یک قالب فراهم می کنند. در واقع، قالب ها با استفاده از افزونه ها و پلاگین ها می توانند عملکرد های مورد نیاز کاربران را مهیا کنند.

قبل از اینکه یک قالب وردپرس انتخاب کنید اطمینان حاصل کنید که پلاگین های مهم در آن قابل نصب هستند. برخی قالب ها یک سری افزونه دارند، اما به طور کل قالب وردپرسی که انتخاب می کنید بایستی قابلیت سازگاری با افزونه های مختلف را داشته باشد.

امنیت

امنیت وب سایت ها مهمترین موضوع است. اگر وب سایت ها به اندازه ی کافی ایمن نباشند، نمی توانند کاربران را جذب کنند. برای اینکه بررسی کنید که یک قالب به اندازه ی کافی ایمن هست یا نه بایستی بازدید های آنلاین آن را جستجو کنید. قالب های غیر ایمن و یا آسیب پذیر، بازدید های آنلاین خوبی ندارند.

سئو بیس بودن قالب

سئو یکی از موضوعات مهمی است که باعث کسب رتبه های بالاتر وب سایت می شود. قالب های سئو بیس وردپرس در کسب جایگاه های بالاتر SERP عملکرد خوبی دارند. اگرچه، شما می توانید با استفاده از افزونه های مناسب سئو وب سایت وردپرس خود را بهبود ببخشید، اما قالب های سئو فرندلی نقش بسزایی در جذب کاربر و جلب توجه موتور های جستجو دارند. قالب های سئو بیس از گزینه های مختلف سئو پشتیبانی می کنند. به طور مثال سرعت بارگذاری بهینه ای دارند و یا موتور های جستجو براحتی می توانند به آنها بخزند و اطلاعات آنها را واکشی کنند. سئو یکی از استراتژی های مهم بازاریابی است و قالب هایی که از این نظر بهینه شده اند، نرخ تبدیل خوبی دارند و با افزونه های خارجی سازگار هستند.

اگر بخواهید خودتان سئو وب سایت وردپرستان را پیاده سازی نمایید، بایستی با علم سئو و تکنیک های آن به اندازه ی کافی آشنایی داشته باشید. در غیر اینصورت بهتر است سئو وب سایت خود را متخصصین این حوزه بسپارید.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و متخصصین سئو، یکی از معتبرترین شرکت های ارائه ی خدمات طراحی و سئو سایت می باشد.ُ

بروزرسانی و پشتیبانی قالب ها

یکی دیگر از موضوعات و ویژگی های مهمی که در انتخاب قالب وب سایت های وردپرس باید در نظر گرفته شود این است که براحتی بروزرسانی شود و از پشتیبانی خوبی برخوردار باشد. این ویژگی باعث می شود تا وب سایت بروز و سازگاری داشته باشید. وردپرس دائماً در حال پیشرفت و تغییر است. خیلی مهم است که وب سایت وردپرس شما با این تغییرات همگام باشد. بعلاوه، بهترین قالب ها و وب سایت ها هم دچار مشکل می شوند. بنابراین باید قالبی انتخاب کنید که از طرف شرکت ارائه دهنده پشتیبانی شود تا در صورت بروز مشکل بتوانید تماس بگیرید و راه حلی بیابید. بعلاوه، وب سایت های بروز معمولاً جذابتر هستند و وب سایت هایی که پشتیبانی می شوند، در ارائه ی UX عملکرد بهتری هستند.

اگر به دنبال قالب وردپرس هستید در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب شرکت دارکوب دیدن فرمایید. قالب های فروشگاه دارکوب توسط این شرکت طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و توسط شرکت دارکوب پشتیبانی می شوند.

وزن قالب

یکی دیگر از خصوصیات یک قالب خوب این است که بیش از اندازه سنگین نباشد. قالبی که حاوی مضامین زیاد و غیر کاربردی و غیر ضروری است، سنگین است و سرعت بارگذاری پایینی دارد. با استفاده از ابزار های مناسب می توانید وزن قالبی که پسندیده اید را تجزیه و تحلیل کنید. قالبی خوب است که حاوی ابزارک های ضروری، قابل سفارشی سازی و قابل تنظیم باشد. وجود ابزارک ها به عنوان بخشی از قالب می تواند نصب یکپارچه ای داشته باشد و باعث صرفه جویی در زمان شود. قالب های معروف و خوب عموماً دارای ابزارک های ضروری هستند و همچنین جایگاه های زیادی (هدر، فوتر، بالاتر و یا پایین تر از محتوا و …) برای استفاده از ابزارک ها دارند.

کدگذاری استاندارد

درک کد نوشته شده ی قالب وردپرس برای کاربران می تواند کمی سخت و پیچیده باشد. اما کدهای یک قالب بایستی تمیز و استاندارد باشند. یک قالب خوب از کدهای html و css و php به درستی استفاده می کند و پروتکل های امنیتی و شخصی خوبی دارد. کیفیت کدنویسی قالب همان کیفیت وب سایت شما می باشد. وردپرس مجموعه ای از دستورالعمل های کدنویسی دارد. کدی که مطابق با استاندارد های کدنویسی باشد و تمیز نوشته شده است عملکرد خوبی دارد و نگهداری از آن در طولانی مدت راحتتر است.

نتیجه

قالب ها ویژگی های متفاوتی دارند. برخی از مهمترین و بهترین ویژگی های قالب ها عبارتند از اینکه ریسپانسیو باشند، توسط شرکت فروشنده پشتیبانی شوند، سرعت بارگذاری خوبی داشته باشند و سنگین نباشند، سئو بیس باشند و ….

انتخاب و تهیه ی قالب یکی از مهمترین بخش های طراحی سایت است. از طرفی وردپرس حاوی قالب های بسیار زیاد با ویژگی های مختلف است. برای اینکه بتوانید بهترین قالب را برای وب سایت شخصی و یا تجاری خود تهیه کنید بهتر است از متخصصین و طراحان سایت حرفه ای راهنمایی و مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری کنید. انتخاب یک قالب اشتباه نه تنها زمان زیادی از شما هدر می دهد بلکه می تواند بودجه و اعتبار تجارت شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. اگرچه برخی ویژگی ها (مانند ریپانسیو بودن) بایستی در تمام قالب ها و وب سایت های صنایع مختلف وجود داشته باشد، اما بهترین قالب باید ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد که با تجارت شما مطابقت داشته باشد.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی حرفه ای شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار حرفه ای، طراحی و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

همچنین برای تهیه ی قالب می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن فرمایید. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب توسط این شرکت طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی شرکت دارکوب برخوردارند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز