تأثیر اینستاگرام بر روی سئو سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5022

4.7/5 - (12 امتیاز)

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای بارگذاری تصاویر و ویدئو می باشد. اما آیا می تواند به مشاغل کمکی کند؟

اکثر بازاریاب های دیجیتال بر این باورند که حضور در رسانه های اجتماعی می تواند بر نتایج موتور های جستجو تأثیر بگذارد. آنها می گویند که حضور پررنگ در رسانه های اجتماعی می تواند باعث اعتبار یک برند و نام تجاری در موتور های جستجو شود.

رسانه های اجتماعی مانند یک کانال اضافی برای انتشار اطلاعات شما عمل می کنند و هر چه از نام برند شما بیشتر به نیکی یاد شود برای کسب و کار شما بهتر است. رسانه های اجتماعی می توانند کاربران را بیشتر جذب و درگیر حرفه ی شما کنند. اگر کاربران بیشتر محتوای وب سایت و پلتفرم های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند، احتمال مشاهده ی شما توسط موتور های جستجو بیشتر می شود.

بهینه سازی موتور های جستجو ابزاری قدرتمند برای افزایش بازدید وب سایت شماست.

اما اکانت اینستاگرام شما نیز می تواند به شدت جلب توجه کند.

خیلی از صاحبین مشاغل مختلف و بازاریابان هنوز نمی دانند که تکنیک های بازاریابی فراتر از موتور های جستجوگر مانند گوگل یا بینگ و … است.

در رسانه های اجتماعی نیز می توان به پیاده سازی تکنیک های سئو پرداخت و تبلیغات داشت و دنبال کنندگان جدید به دست آورد و به افزایش تعامل و افزایش فروش دست یافت.

می توانید ترافیک رسانه های اجتماعی را به وب سایت خود سوق دهید و سئوی وب سایتتان را بهینه کنید.

یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی، اینستاگرام می باشد. اینستاگرام همانند یک موتور جستجوی کوچک عمل می کند. بنابراین می توانید به پیاده سازی سئو در اینستاگرام پبردازید و از طریق آن سئوی وب سایت خود را بهبود ببخشید.

اینستاگرام صفحات بهینه را بالاتر قرار می دهد. این موضوع می تواند باعث جذب کاربران بیشتر، افزایش تعامل با آنها و افزایش اعتبار صفحه ی شما شود.

اینستاگرام به خودی خود عملگر جستجو دارد. اینستاگرام از هشتگ ها استفاده می کند. اما علاوه بر هشتگ ها از نام مکان افراد و برند ها و شرکت ها نیز استفاده می کند.

اما آیا واقعاً استفاده از پلتفرم های اجتماعی باعث ارتقاء SERP  می شود. گوگل گفته است که از رسانه های اجتماعی برای رتبه بندی استفاده نمی کند. اما استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند باعث افزایش پیوند های ورودی، جذب کاربران بیشتر، ذکر نام تجاری بیشتر و … که همگی از سیگنال های سئو هستند، شود.

طبق مطالعات، افزایش اشتراکات اجتماعی باعث افزایش رتبه بندی محتوای شما می شود.

بنابراین، تعامل با شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید تا بتوانید رتبه ی وب سایتتان را ارتقاء دهید.

در میان کانال های رسانه های اجتماعی، اینستاگرام بیشترین تعداد کاربر و بازدید های ماهانه را دارد و از سال 2019 تمام برند ها در این پلتفرم اجتماعی حضور پیدا کرده اند.

وقتی از اینستاگرام که یک پلتفرم به شدت تصویری است، بحث می شود یک نگرانی مشترک در مورد چگونگی بهبود محتوای برند و بهبود رتبه بندی سئو بین صاحبین مشاغل مختلف به وجود می آید. زیرا اینستاگرام از فهرست بندی تصاویر در موتور های جستجو استفاده نمی کند.

البته این به این معنا نیست که اینستاگرام ارزش تلاش را ندارد. شما باید از هر فرصتی برای بهبود سئو در فعالیت های اینستاگرام خود بهره ببرید.

تأثیر اینستاگرام بر روی سئو سایت

تأثیر اینستاگرام بر روی سئو سایت

بهینه سازی صفحه ی اینستاگرام

با استفاده از استراتژی های ذیل می توانید از این فرصت ها بیشتر استفاده کنید:

نام کاربری و نام اینستاگرام خود را بهینه کنید

با بهینه سازی نام کاربری و نام اینستاگرام و بیوگرافی برند خود، بهبود سئوی صفحه ی خود را شروع کنید. در اصل، اینها مهمترین موارد مؤثر در رتبه بندی جستجوی متن اصلی شما هستند، اگرچه میزان کمی از محتوایی که شما برای اکانت اینستاگرام خود تکشیل داده اید را شامل می شود.

برای موفقیت بیشتر در پر کردن نام کاربری از موارد ذیل پیروی کنید:

از نام کاربری خوانا استفاده کنید. برای نام کاربری خود از نام تجاری خود استفاده کنید و اگر از نام حقیقی خود برای این کار استفاده کنید، آن را به طور کامل پر کنید.

از یک بیوگرافی کوتاه و مشخص استفاده کنید.

در بیوگرافی ای که می نویسید از کلمات کلیدی تجاری خود استفاده کنید.

اطلاعات آدرس و تماس را در اکانت اینستاگرام خود فهرست بندی کنید.

بیوگرافی خود را با یک عبارت کوتاه تشویقی برای تماس به اتمام برسانید.

از آنجا که این بخش توسط موتور های جستجوگر فهرست بندی می شود، از کلمات کلیدی و نام برند خود در این بخش استفاده کنید. می توانید برای زیبا سازی این بخش از ایموجی ها و یا فونت های زیبا استفاده کنید.

از برچسب های alt استفاده کنید

متن alt کمک می کند تا تصاویر بهتر پیدا شوند و یا اگر به هر دلیلی تصویر مشاهده نشد، این متن جایگزین تصویر شود.

از آنجا که اینستاگرام امکان فهرست بندی تصاویر در موتور های جستجو را نمی دهد، متن alt نقش مهمی بازی می کند. اینستاگرام برای تعیین محتوای پست ها از یک ابزار هوش مصنوعی استفاده می کند. بنابراین افزودن متن alt باعث می شود تا پست های شما در دسته های درستی فهرست بندی شوند.

هنگامی که می خواهید پست جدیدی را به صفحه ی خود اضافه کنید، در قسمت تنظیمات پیشرفته در پایین صفحه دسترسی و متن alt را انتخاب کنید. با انجام این کار به یک صفحه ی دیگر منتقل می شوید که تصویر در سمت چپ صفحه قرار می گیرد و یک باکس برای نوشتن در سمت راست. در واقع متن alt خود را در این قسمت باید اضافه کنید.

بهینه سازی تصاویر، ویدئو ها و استوری های اینستاگرام

شیوه ای که اینستاگرام برای نمایش پست های کاربران در موتور های جستجو استفاده می کند، منحصر به فرد است. کپشن عکس شما مانند یک تگ عنوان در یک صفحه ی وب عمل می کند. اگر می خواهید که پست های شما شامل سئوی اینستاگرام بهتری شود، زیر نویس های پست های خود را با استفاده از کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی برای آنها انجام شود، بهینه کنید.

اینستاگرام یک پلتفرم به شدت بصری است. سعی کنید با تولید محتوای جدید آن را بروز نگه دارید و با تولید محتوای جذاب دنبال کننده های بیشتری کسب کنید و اعتبار صفحه ی خود را تقویت کنید.

از طریق اینستاگرام برای کسب و کار خود تبلیغات کنید

با استفاده از اکانت تجاری اینستاگرام به تبلیغات دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام یک پلتفرم جذاب است و همیشه قالب های جدید تبلیغاتی را امتحان می کند. اینستاگرام طی سال های اخیر در بحث تبلیغات رشد زیادی داشته است.

طبق گزارشات، 75% از کاربران اینستاگرام بعد از دیدن یک تبلیغ اقدام می کنند.

تبلیغات ویدئویی سه برابر جذاب تر از تبلیغات تصویری هستند.

تبلیغات می تواند بیش از 6% نرخ تبدیل را افزایش دهد.

نتیجه

بهینه سازی اینستاگرام برای سئوی صفحه اگرچه ممکن است بلافاصله شما را در صدر نتایج جستجو قرار ندهد، اما می تواند باعث آگاهی رسانی از برند شما، تعامل بیشتر با کاربران و افزایش اعتبار وب سایت شما شود.

اگر به دنبال خدمات سئو و بهینه سازی صفحه ی خود می باشید، با مراجعه به دارکوب از بهترین خدمات طراحی سایت و سئو بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز