تأثیر رنگ ها بر روی سئو وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9082

5/5 - (1 امتیاز)

شاید برای خیلی از کاربران سؤال شود آیا رنگ ها بر روی سئو سایت تأثیری دارند؟ اگرچه فاکتور های زیادی مانند کلمات کلیدی، سرعت وب سایت، ریسپانسیو سازی و …. بر سئو سایت تأثیر دارند، اما رنگ ها نیز می توانند سئو سایت را تحت تأثیر قرار دهند. حتماً برایتان سؤال می شود، شاید برایتان سؤال شود، چطور؟ زیرا امروزه هدف موتور های جستجو ارائه ی بهترین UX می باشد. رنگ ها حتی اگر فاکتور رسمی بهینه سازی سایت هم که نباشند، در ارائه ی UX خوب مؤثرند.

بسیاری از کاربران فکر می کنند که انتخاب رنگ در طراحی سایت مهم نیست. اما برعکس، رنگ های متفاوت اثرات گوناگونی بر کاربران دارند. رنگ ها به طور شگفت انگیزی بر سئو سایت تأثیر می گذارند. رنگ ها در طراحی وب سایت می توانند نگرش و احساسات کاربران را تغییر دهند. رنگ ها همچنین بر نحوه ی تفسیر و نمایش محتوای وب سایت شما توسط موتور های جستجو تأثیر دارند.

چرا رنگ ها در طراحی وب سایت مهم هستند؟

رنگ ها تأثیر روانی دارند. رنگ ها می توانند کاربران را تشویق و ترغیب به انجام یک کار کنند . یا برعکس آنها را دلزده کنند. رنگ ها بر رفتار کاربر تأثیر می گذارند. بنابراین صاحبین وب سایت ها بایستی به انتخاب رنگ ها در طراحی سایت توجه داشته باشند.

ایجاد اعتماد

رنگ ها می توانند انسجام در طراحی وب سایت را به نمایش بگذارند. کاربران در بلند مدت متوجه انسجام و یکپارچگی در یک طراحی سایت می شوند. همین موضوع اعتماد آنها را جلب می کند. وقتی کاربران نسبت به یک وب سایت اعتماد بیشتری داشته باشند، مدت زمان بیشتری را در سایت می مانند. بر اساس مطالعات، نرخ پرش در طراحی سایت های منسجم کمتر است.

قابلیت استفاده

با انتخاب رنگ های مناسب در طراحی سایت می توان قابلیت استفاده از سایت را بیشتر کرد. مثلاً بهتر است برای پس زمینه یک از یک رنگ خنثی و برای دکمه های “دعوت به اقدام” از رنگ های متضاد با پس زمینه استفاده نمایید. تضاد ها بیشتر به چشم کاربر می آیند و این قدرت را دارند تا کاربر را به انجام اقدامی دعوت کنند.

کنترل کاربر

روانشناسی رنگ ها جزء مهمی از طراحی وب سایت است. قبل از انتخاب رنگ ها بایستی مشخص کنید که می خواهید که کاربرانتان با دیدن وب سایت شما چه حسی به دست آورند. گروه هدف خود را مشخص کنید و بر اساس فاکتور هایی مانند سن، جنس، فرهنگ و …. از رنگ های مناسب استفاده نمایید. اگر میزان قابلیت استفاده از یک سایت و اعتماد کاربران به یک سایت از طریق انتخاب رنگ های مناسب افزایش یابد، به طور حتم نرخ تبدیل نیز بهبود می یابد. وقتی رنگ ها بتوانند تجربه کاربر را بهبود دهند، یک سیگنال مثبت برای موتور های جستجو محسوب می شود. رنگ ها می توانند سئو سایت را تحت تأثیر قرار دهند.

رنگ ها و سئو سایت

تأثیر رنگ ها بر روی سئو وب سایت

ارتباط رنگ ها با سئو سایت چیست؟

رنگ ها در تأثیر اولیه نقش زیادی دارند. بر اساس مطالعات، کاربران در 90 ثانیه اول در مورد یک محصول خاص به نتیجه می رسند. آگاهی از روانشناسی رنگ ها و استفاده از رنگ های مناسب و هماهنگ بر نرخ تبدیل، نرخ ترک از صفحه و سئو سایت مؤثرند. روانشناسی رنگ ها یعنی شناخت تأثیر رنگ ها بر رفتار کاربر. با آگاهی از روانشناسی رنگ ها و انتخاب رنگ های مناسب برای دکمه های دعوت و سایر موارد در طراحی وب سایت خود کاربران را تحت تأثیر قرار دهید. با ایجاد یک هارمونی جذاب و زیبا با استفاده از ترکیب مناسبی از رنگ ها می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.

چرا روانشناسی رنگ ها مهم است؟

از روانشناسی رنگ ها برای تعامل و فروش بیشتر می توان بهره برد. هویت برند شما اهمیت زیادی دارد. انتخاب رنگ های مناسب در برند مزایای زیادی دارد. مانند:

مشخص کردن هدف

پیام تجاری کسب و کار شما با انتخاب دقیق رنگ ها تقویت می شود. توجه نکردن به انتخاب درست رنگ ها می تواند اثربخشی محصولات و طراحی وب سایت شما را در دنیای رقابتی تجارت از بین ببرد.

حفظ مشتری

با انتخاب درست رنگ ها می توانید نرخ ثبت ایمیل را افزایش دهید، به کاربران خود یک حس خوب بدهید و به آنها دلیلی برای به اشتراک گذاشتن وب سایت و محتوای وب سایت خود بدهید. افزایش نرخ تبدیل بخشی جذایی ناپذیر از طراحی وب سایت است. از آنجا که رنگ ها احساسات کاربران را تحت تأثیر قرار می دهند، با انتخاب رنگ های مناسب می توانید بازاریابی موفق تری داشته باشید.

تأثیر رنگ ها

رنگ هایی را انتخاب کنید که جلوه ای که می خواهید را به طراحی سایت شما بدهد. به طور مثال، رنگ قرمز یک رنگ انرژی زا است در حالیکه رنگ آبی یک رنگ آرامبخش است.

ایجاد تضاد های مناسب

ترکیب رنگ های مناسب در پس زمینه و سایر  المان های طراحی سایت می توانند کاربر را ترغیب و تشویق به ماندن در سایت کنند. به طور مثال بهتر است از رنگ های خنثی در پس زمینه و از رنگ مشکی برای متون سایت خود استفاده کنید. ترکیب درست رنگ ها، هماهنگی وب سایت شما را تقویت می کند و احساسات مثبت کاربران را تحریک می کند.

نه خیلی روشن و نه خیلی کسل کننده

به طور کلی وب سایت های خیلی رنگارنگ پیشنهاد نمی شود. از سوی دیگر استفاده یکنواخت از هارمونی یک رنگ خاص نیز خوب نیست. به طور مثال استفاده ی تنها از ترکیبات رنگ آبی، وب سایت شما را بیش از اندازه خنک و خسته کننده می کند. بهتر است در استفاده از رنگ ها  تعادل را حفظ کنید.

استفاده از تصاویر و گرافیک ها

در طراحی وب سایت علاوه بر انتخاب رنگ ها، به تصاویر و گرافیک سایت نیز باید توجه داشته باشید. تصاویر نقش زیادی در جذب کاربر دارند. از تصاویر زیبا، با کیفیت و مرتبط به طراحی سایت خود استفاده کنید.

توجه به لوگو

اگر کسب و کار و طراحی وب سایت شما از قبل لوگو دارد، بهتر است از رنگ هایی در طراحی سایت خود استفاده کنید که با لوگو سایت هماهنگی داشته باشد. استفاده از رنگ های متناسب با لوگو به طراحی سایت شما انسجام می دهد و اعتماد کاربران را جلب می کند.

رنگ آبی، اعتماد کاربران را افزایش می دهد

بر اساس مطالعات، رنگ لوگو و طرح رنگی سایت بر حس کاربران تأثیر دارد. اگر می خواهید هر گونه تردید را از کاربران خود دور کنید و آنها را به بیشتر ماندن در سایت ترغیب کنید، از رنگ آبی در سایتتان استفاده کنید.

در استفاده از رنگ قرمز، کاربران خود را بررسی کنید

در طرح رنگی که برای طراحی وب سایت خود انتخاب می کنید، به کاربران توجه داشته باشید. رنگ قرمز در فرهنگ های مختلف تعبیر های متفاوتی دارد. به طور مثال، رنگ قرمز در چین مظهر ثروت است. برای اینکه بتوانید نرخ تبدیل را در سایت خود افزایش دهید بایستی به فرهنگ مخاطبان خود و تفسیر آنها از رنگ ها توجه داشته باشید.

رنگ سفید را فراموش نکنید

از آنجایی که از رنگ سفید اغلب در پس زمینه طراحی سایت استفاده می شود، استفاده از آن فراموش می شود. استفاده مناسب از رنگ سفید حس اعتماد را در کاربران تقویت می کند. هر کدام از پس زمینه های سفید و مشکی را انتخاب کنید و ببینید کاربران شما کدامیک را بیشتر دوست دارند. استفاده مناسب از رنگ سفید باعث می شود تا کاربران زود خسته نشوند و خوانایی مطالب بهبود یابد.

آیا رنگ ها بر سو سایت تأثیر دارند؟

نأثیر رنگ ها بر روی سئو وب سایت

تغییر رنگ ها در طراحی وب سایت

گاهی ایجاد تغییر در پالت رنگی طراحی وب سایت تأثیر بهتر و بیشتری در سئو سایت دارد. البته تغییر رنگ بدین معنا نیست که شما از ابتدا طراحی سایت خود را عوض کنید. تغییر رنگ ها و طرح رنگی وب سایت می تواند تغییرات مثبتی در بازاریابی اینترنتی و نرخ تبدیل می شود.

اگر طرح رنگی فعلی شما کار نمی کند، آن را تغییر دهید

اگر متوجه شده اید که طرح رنگی فعلی شما کار نمی کند، آن را تغییر دهید. برای انتخاب رنگ های مناسب می توانید از یک طراح سایت و گرافیک با تجربه کمک بگیرید.

امتحان چندین رنگ

برای اینکه بتوانید بهترین پالت رنگی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید، چندین پالت رنگی را امتحان کنید. پالت رنگی که بیشترین نرخ تبدیل دارد را انتخاب کنید. زیبایی در طراحی سایت خیلی مهم است. اما پالت رنگی مناسب است که بیشترین اثر مثبت بر سئو را دارد. رنگ ها اثر بزرگی بر درک کاربران از یک طراحی سایت دارند. رنگ ها می توانند در خلق و خوی کاربران اثر بگذارند. طبق مطالعات، 92% از تجزیه و تحلیل محصولات مربوط به رنگ هاست. 82% از انگیزه ای که کاربران برای خرید یک محصول به دست می آورند، از طریق رنگ ها ایجاد می شود. بنابراین استفاده درست از رنگ ها بر سئو سایت و موفقیت یک وب سایت موثر است.

برای انتخاب یک پالت رنگی مناسب در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای کسب و کار های مختلف می باشد.

استفاده درست از رنگ ها در جایگاه درست

رنگ ها را باید در جایگاه درست و با توجه به کاربران استفاده کرد. به طور مثال اگر پوشاک بچگانه می فروشید، استفاده از رنگ های شاد بهتر است. اما اگر صاحب سایت یک سازمان اداری هستید، استفاده از رنگ های قهوه ای و یا آبی بهتر است. اگر مخاطبان شما خانم های جوان هستند، رنگ های زرد و یا سبز بهتر است.

چگونه می توان با استفاده از رنگ ها نرخ تبدیل را افزایش داد؟

یک وب سایت که رنگ آمیزی و گرافیک خوبی داشته باشد، موفق تر خواهد بود. در طراحی وب سایت المان های زیادی وجود دارد. مانند دکمه های “دعوت به اقدام”، پنجره های بازشو، سرفصل ها، حاشیه ها و …. شما بایستی رنگ های هر کدام از المان های موجود در طراحی سایت را با توجه به کاربران و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، انتخاب کنید.

همه ی رنگ ها احساسات و انرژی یکسانی ندارند. ترکیب مناسب رنگ ها می تواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند. بر اساس مطالعات، زنان ترکیب رنگ های آبی، بنفش و سبز را 35% ترجیح می دهند. در حالیکه مردان ترکیب رنگ های آبی، سبز و سیاه را 57% ترجیح می دهند. رنگ ها براحتی می توانند کاربران را جذب و یا دفع کنند. رنگ ها تأثیر زیادی در احساسات کاربران دارند. بنابراین باید به دقت انتخاب شوند. ترکیب رنگ ها هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد. بهترین طرح رنگی را بایستی بر اساس تجربه و آزمایش انتخاب کنید. بر اساس مطالعات، رنگ ها نقش مهمی در طراحی وب سایت، طراحی UI و بسته بندی محصولات دارند. یک ترکیب رنگی خوب می تواند سطح تعامل کاربر با وب سایت را افزایش دهد.

منظور از سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت به معنای بهبود سایت برای موتور های جستجو و کاربران می باشد. پیاده سازی تکنیک های سئو باعث می شود تا وب سایت شما مورد توجه موتور های جستجو قرار بگیرد. بهینه سازی سایت باعث می شود تا وب سایت ها با کسب رتبه های بالاتر SERP، دید بهتری در موتور های جستجو داشته باشند و ترافیک بیشتری از موتور های جستجو به دست آورند. برخی از تکنیک های سئو کلاه سفید عبارتند از: ریسپانسیو سازی سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، تولید محتوای با کیفیت، بک لینک سازی و ….

سئو تکینک های زیادی دارد. پیاده سازی اصول سئو نیاز به دانش و تجربه دارد. اگر خودتان در زمینه ی بهینه سازی سایت به اندازه کافی مهارت ندارید، بهترین راهکار استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا و برخورداری از منابع متعدد می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

ریسپانسیو سازی چیست؟

از زمانی که کاربران تلفن همراه افزایش یافتند، ریسپانسیو سازی سایت اهمیت ویژه ای پیدا کرد. ریسپانسیو سازی سایت باعث می شود تا سایت شما بدون هیچ مشکلی از هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری قابل مشاهده باشد. سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت هستند.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی در کنار پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت به جذب ترافیک و کسب درآمد بیشتر وب سایت ها کمک زیادی می کند. بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ به معنای جذب ترافیک از بستر اینترنت و کانال رسانه های اجتماعی و فروش بیشتر می باشد. برخی تکنیک های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: بازاریابی محتوا، تبلیغات PPC، ایمیل مارکتینگ و ….

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوای با کیفیت به نحوی که منجر به جذب کاربر و افزایش فروش شود. در بازاریابی محتوا بایستی از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط و به اندازه استفاده نمود.

نتیجه

رنگ ها اگرچه از فاکتور های رسمی سئو نیستند، اما تأثیر بسزایی در نرخ تبدیل، جذب کاربر، بازاریابی و سئو سایت ها دارند. انتخاب یک پالت رنگی خوب می تواند حس انسجام و یکپارچگی را در طراحی وب سایت شما به کاربر منتقل کند. رنگ ها احساسات کاربران را تحت تأثیر قرار می دهند. اگر از رنگ های مناسب در طراحی وب سایت خود استفاده کنید می توانید اعتماد کاربران به کسب و کار خود را افزایش دهید، آنها را بیشتر در سایت خود نگه دارید و موفقیت سایت خود را ارتقاء دهید. برای انتخاب یک طرح رنگی خوب، بهتر است چندین طرح رنگی ایجاد و امتحان کنید و بهترین آنها را برای سایتتان برگزینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب طرح رنگی مناسب و گرافیک سایت در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز