تأثیر لینک سازی داخلی بر روی سئو سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9399

استراتژی لینک سازی داخلی و سئو وبسایت
5/5 - (1 امتیاز)

لینک سازی داخلی بر روی سئو سایت تأثیر زیادی دارد. لینک سازی داخلی بخش مهمی از سئو وب سایت است. ایجاد پیوند های داخلی برای کسب بک لینک های خارجی مهم هستند. پیوند های داخلی محتوای صفحات مختلف یک دامنه را به یکدیگر متصل می کنند. لینک سازی داخلی به موتور های جستجوی برای درک بهتر ساختار وب سایت شما کمک می کند. استراتژی لینک سازی داخلی می تواند سئو سایت شما را تقویت کند. با لینک سازی داخلی می توانید UX بهتری به کاربران ارائه دهید و ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید.

لینک سازی داخلی چیست؟

منظور از لینک سازی داخلی ایجاد پیوند از یک صفحه به صفحه ای دیگر در همان سایت است. کاربران و موتور های جستجو برای یافتن مطالب مختلف از لینک ها استفاده می کنند. پیوند ها را می توانید در منو، صفحه ی اصلی، محتوا و …. ایجاد کنید. پیوند ها برای تعیین ارزش محتوا به موتور های جستجو نیز کمک می کنند. هر چه تعداد پیوند ها به یک صفحه بیشتر باشد موتور های جستجو اینطور برداشت می کنند که آن صفحه مهمتر است. لینک سازی های داخلی در کنترل و اختیار مدیر سایت است. با لینک سازی های داخلی خوب می توان موتور های جستجو و کاربران را به مطالب مهم سایت هدایت کرد.

لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی در مقابل لینک سازی داخلی قرار دارد. لینک سازی خارجی به معنای ایجاد لینک از سایت به سایتی دیگر است. دریافت لینک از وب سایت های معتبر به جلب اعتماد کاربران و موتور های جستجو کمک زیادی می کند. برای به دست آوردن بک لینک از وب سایت های معتبر بایستی محتوای بسیار با کیفیت و مرتبطی تولید کنید تا بتوانید توجه دیگر سایت ها را به طراحی سایت خود جلب کنید.

ایچاد پیوند های داخلی برای بهینه سازی طراحی وب سایت

تأثیر لینک سازی داخلی بر روی سئو سایت

چرا لینک سازی سایت برای سئو سایت مهم است؟

موتور های جستجو از جمله گوگل از پیوند های داخلی برای یافتن محتوای یک وب سایت استفاده می کنند. اگر طراحی سایتی لینک سازی داخلی نداشته باشد، موتور های جستجو نمی توانند به مطالب مختلف آن سایت بخزند و آنها رتبه بندی کنند. خزنده های موتور های جستجو دائماً برای کشف مطالب جدید به وبسایت ها می خزند. گوگل برای کشف مطالب جدید طراحی وب سایت ها از لینک سازی های داخلی استفاده می کند. لینک سازی های داخلی به کسب رتبه های بالاتر یک صفحه نیز کمک می کنند. بدین معنا که اگر یک صفحه لینک های داخلی بیشتری داشته باشد، رتبه ی آن صفحه بالاتر خواهد بود. اما همیشه کیفیت مهم تر از کمیت بوده است. بدین معنا که لینک سازی داخلی بایستی به صفحات و پست های مرتبط انجام شود. اگر از یک صفحه به یک پست یا صفحه ی نامرتبط لینک سازی شود، ارزش آن صفحه کم می شود.

چطور می توانم با لینک سازی داخلی سئو سایت خود را تحت تأثیر قرار دهم؟

برای اینکه بتوانید با لینک سازی داخلی سئو سایتتان را بهبود دهید بایستی لینک سازی را به درستی انجام دهید.

تجربه کاربر

موتور های جستجو به UX اهمیت زیادی می دهند. با لینک سازی داخلی می توانید UX خوبی در سایت خود ایجاد کنید. اگر محتوای با کیفیتی در طراحی سایت خود دارید، با لینک سازی داخلی مناسب می توانید مطالب مرتبط را به یکدیگر متصل کنید. با این کار می توانید کاربران بیشتری را به طراحی وب سایت خود جذب کنید و کاربران فعلی سایتتان را نیز حفظ کنید.

ارزش پیوند ها

صفحات مختلف در یک دامنه ارزش های متفاوتی دارند. ایجاد لینک از صفحات با ارزش تر به صفحات دیگر می تواند برای صفحه ی دوم ایجاد ارزشمندی کند. اگر می خواهید رتبه ی یک صفحه را ارتقاء دهید بایستی از صفحات دیگر به آن صفحه لینک سازی انجام دهید. استراتژی لینک سازی داخلی باید با محتوای سایت، نحوه ی ساختار سایت و ارزش پیوند ارسالی هماهنگی داشته باشد.

تشکیل ساختار سلسله مراتب

شما مجبور نیستید تمام مطالب با کیفیت و مهم را در صفحه ی اول و دوم قرار دهید. می توانید مطالب را بر اساس موضوعات به صورت سلسله مراتبی مرتب کنید. موضوعات مهم تر را در بالای سلسله قرار دهید و به همین ترتیب موضوعات کم اهمیت تر را در رده های پایین تر. سپس با لینک سازی درست آنها را به هم متصل کنید. در هر صفحه می توانید از کلمات کلیدی مرتبط و ثانویه استفاده کنید. با استفاده از این کلمات کلیدی مطالب را به یکدیگر ربط دهید. مرتب کردن محتوا به صورت سلسله مراتبی باعث جلب رضایت کاربران و موتور های جستجو می شود. با اینکار شما می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای طراحی سایت شما به خوبی سازماندهی شده است و دستیابی به مطالب برای کاربران و خزنده های موتور های جستجو آسان است.

محتوای منحصر به فرد

محتوا همیشه مهم است. ارائه ی محتوای با کیفیت باعث ایجاد UX خوب و تقویت نام تجاری شما می شود. اما شاید در شرایطی مجبور به درج محتوای تکراری و یا مشابه به سایت های دیگر در طراحی وب سایت خود باشید. محتوای تکراری طراحی سایت خود را شناسایی کنید. برای این صفحات برچسب هایی در نظر بگیرید و سپس از نقشه سایت برای لایه بندی صفحاتی که حاوی مطالب تکراری هستند و راهنمایی موتور های جستجو استفاده کنید. انجام این کار در وب سایت های تجارت الکترونیک که محصولات زیادی از یک دسته دارند شاید کمی مشکل باشد. ولی با برنامه ریزی می توانید این موضوع را کنترل کنید.

خزیدن و فهرست بندی کردن

پیمایش های غیر ضروری بودجه و زحمات شما را هدر می دهند. صفحات باید ارتباط موضوعی داشته باشند. اگر لینک سازی داخلی خطی و ساده باشد، موتور های جستجو راحتتر می توانند به صفحات بخزند و آنها را رتبه بندی کنند.

پیوند های nofollow چیست؟

برخی از کاربران در صفحات خود لینک هایی دارند که برای سئو مهم نیست. به طور مثال شاید لینکی که برای ورود به سیستم برای یک سری از کاربران خاص طراحی شده باشد که نیاز به کسب رتبه ی بالایی در موتور های جستجو نداشته باشد. برای اینگونه لینک ها می توانید از برچسب nofollow استفاده نمایید. با استفاده از برچسب nofollow برای لینک های غیر مهم می توانید از بی ارزش شدن لینک در گوگل پیشگیری کنید. برچسب nofollow به گوگل اعلام می کند که پیوند مربوطه را دنبال نکند.

در گذشته کاربران برای اینکه ارزش لینک مربوطه بین دیگر لینک های تقسیم شود، از برچسب nofollow استفاده می کردند. اما از آن زمان تا کنون گوگل بسیار باهوش تر شده است. اکنون گوگل لینک هایی با برچسب nofollow را یک لینک در نظر می گیرد و آن را ارزش گذاری می کند. یعنی ارزش آن لینک دیگر بین بقیه لینک ها تقسیم نمی شود. بنابراین بهتر است به جای استفاده از برچسب nofollow برای برخی از لینک ها، از لینک سازی های کمتری استفاده کنید. لازم به ذکر است که استفاده تنها از برچسب nofollow به این معنا نیست که آن صفحه یا پست در نتایج گوگل فهرست بندی نمی شود. اگر می خواهید صفحه یا پستی در نتایج جستجو نشان داده نشود، باید از برچسب noindex نیز استفاده نمایید. برچسب noindex به موتور های جستجو می گوید که نباید صفحه و یا پست مربوطه را فهرست بندی نکنند.

لینک سازی داخلی چه تأثیری بر بهینه سازی سایت دارد؟

تأثیر لینک سازی داخلی بر روی سئو سایت

استراتژی های لینک سازی داخلی چیست؟

رعایت نکات ذیل برای ساخت پیوند های داخلی بهتر کمک کننده است:

لینک سازی داخلی را بگونه ای انجام دهید که به کاربران کمک کند

به کاربران خود فکر کنید. پیوند ها را در سایت خود بگونه ای بسازید که منجر به ارائه ی تجربه کاربری بهتر شود. به طور مثال اضافه کردن لینک ها در دکمه های CTA می تواند سودمند باشد.

لینک سازی در بدنه سایت

خیلی از متخصصین سئو معتقدند که لینک سازی های داخل بدنه سایت وزن بیشتری نسبت به لینک های فوتر و یا منو پیمایش دارد.

ایجاد پیوند بین پست های قدیمی و جدید

اگر یک پست قدیمی دارید که هنوز از موتور های جستجو ترافیک به دست می آورد و یا پست جدید با کیفیت و خوبی در سایت خود اضافه کرده اید، لینک سازی را فراموش نکنید.

ایجاد لینک از صفحات معتبر به صفحاتی که رتبه بالایی دارند

پیروی از این استراتژی به بهبود سئو سایت کمک زیادی می کند. بعلاوه ایجاد لینک بین صفحاتی که ترافیک بالایی دارند و صفحاتی که نرخ تبدیل بالایی دارند نیز برای سئو سایت بسیار مفید است. برخی صفحات بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کنند. شاید بخاطر اینکه این صفحات قبلاً رتبه ی بالایی داشته اند و یا زیاد به اشتراک گذاشته شده اند. از سوی دیگر برخی صفحات نرخ تبدیل خوبی دارند. شاید برای اینکه در بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ بهتر بوده اند. پیوند این صفحات به یکدیگر به می تواند تأثیرات مثبت زیادی بر سایت شما داشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در متن لینک

از کلمات کلیدی هدف صفحه ای که به آن لینک زده اید در متن پیوند استفاده نمایید. این کار موتور های جستجو را متوجه ارتباط صفحه می کند.

اطمینان حاصل کنید که صفحات فروش، دکمه های CTA دارند

مهمترین لینک سازی داخلی همین مورد است. زیرا کاربران را به خرید و انجام اقدامی هدایت می کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات فروش لینک های CTA دارند. CTA ها پیوند های داخلی هستند. از پیوند های CTA به عنوان فراخوان استفاده کنید.

لینک های داخلی خراب را بیابید

لینک های خراب به UX و سئو سایت آسیب می رسانند. آنها را بیابید و تعمیر کنید. برای این کار می توانید از ابزار های مناسب در این زمینه استفاده نمایید.

سئو چیست؟

سئو سایت به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران می باشد. سئو تکنیک های بسیاری زیادی دارد. تولید محتوای با کیفیت، لینک سازی های داخلی و خارجی، بهبود سرعت سایت، ریسپانسیو سازی و …. برخی از تکنیک های سئو هستند. سئو و بهینه سازی سایت باعث می شود تا طراحی وب سایت شما رتبه های بالاتری در موتور های جستجو به دست آورد و در نتیجه فرصت های بیشتری برای جذب ترافیک و افزایش نرخ تبدیل داشته باشد. از سوی دیگر بهینه سازی سایت باعث ارائه ی UX بهتر می شود. وقتی کاربران از یک سایت تجربه خوبی به دست آورند بیشتر جذب می شود و اعتبار سایت افزایش می یابد. پیاده سازی اصول سئو هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجو مهم است.

موتور های جستجو نمی خواهند که وب سایت های کم کیفیت رتبه های بالایی به دست آورند. به همین الگوریتم های جستجو دائماً در حال تغییر و تکامل هستند. از این رو اصول سئو به طور مستمر در حال تغییر است. اگر می خواهید بهترین و بروزترین اصول سئو سایت را پیاده سازی نمایید، بهترین راه حل استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با اطلاع از آخرین تغییرات الگوریتم های جستجو و اصول سئو سایت می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی بهترین خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

ریسپانسیو سازی

یکی از مهمترین تکنیک های سئو سایت، ریسپانسیو سازی سایت است. ریسپانسیو سازی بدین معناست که طراحی وب سایت شما بدون هیچ مشکلی از هر دستگاهی قابل مشاهده باشد. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کاربران از گوشی های همراه خود برای مرور سایت ها استفاده می کنند، ریسپانسیو سازی به ارائه ی UX بهتر و جذب کاربر منجر می شود. بعلاوه بر اساس گزارشات، طراحی سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت هستند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در کنار پیاده سازی اصول سئو به کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو کمک زیادی می کند. بازاریابی اینترنتی نیز تکنیک های زیادی دارد. برخی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی عبارتند از بازاریابی محتوا، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی رسانه های اجتماعی، سئو، تبلیغات PPC ، بازاریابی موتور های جستجو، طراحی سایت و ….

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از تکنیک های بسیار خوب بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای استفاده از بستر رسانه های اجتماعی برای جذب مشتری و فروش بیشتر می باشد. با توجه به اینکه امروزه کاربران زمان زیادی را صرف گشت و گذار در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی می کنند، بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند ترافیک خوبی برای طراحی سایت ها به دست آورد. برخی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی عبارتند از فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و …..

بازاریابی محتوا چیست؟

محتوا پادشاه است. کاربران برای دریافت اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. تولید محتوای با کیفیت و مرتبط و بازاریابی محتوا به جذب کاربر کمک زیادی می کند. منظور از بازاریابی محتوا ایجاد محتوا بگونه ای می باشد که به جذب کاربر و فروش بیشتر منجر شود. برای اینکه در بازاریابی محتوا موفق باشید از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط استفاده نمایید.

نتیجه

لینک سازی داخلی بخشی از سئو سایت است. لینک سازی داخلی اگر به خوبی انجام شود به بهبود سئو سایت و کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو کمک زیادی می کند. منظور از لینک سازی داخلی اتصال صفحات و پست ها در یک دامنه سایت می باشد. لینک سازی داخلی خوب منجر به ارائه ی UX بهتر می شود. بعلاوه به موتور های جستجو نیز کمک می کند تا محتوای سایت را راحتتر بیابند. رعایت نکات گفته شده در مقاله در لینک سازی داخلی بهتر کمک کننده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لینک سازی داخلی در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز