راهنمای جامع طراحی سایت و شرح اصول

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اصول طراحی وب سایت یکی از مهم ترین مراحل و اقداماتی است که برای دستیابی به یک طراحی وب حرفه ای باید از آن اطمینان حاصل کرد. اصول طراحی وب با هدف ساده سازی فرآیند طراحی وب به مجموعه ای از سیستم ها و رویه ها است که با رعایت آنها منجر به طراحی وب حرفه ای می شود. در حال حاضر تعداد ثابتی از اصول طراحی وب وجود ندارد و هر طراح اصول خود را دارد. بالاخره این ریاضی نیست بلکه طراحی است. با این حال، پس از تحقیق و یادگیری از چندین متخصص طراحی، به فهرستی از اصول طراحی رسیده ایم که کم و بیش در بین طراحان مختلف سازگار است و بهترین نتایج را به همراه دارد.

احمد بالوی پور هستم و از سال 1381 در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت های اینترنتی فعالیت دارم و تا کنون در حدود 4000 وب سایت طراحی و برنامه نویسی نموده ام. بنده مدیر و موسس شرکت دارکوب هستم و در نظر دارم مقاله موجود را به مرجع طراحی سایت تبدیل نمایم که می توانید در ادامه توضیحات را مطالعه نمایید. برای آشنایی بیشتر با دارکوب می توانید نمونه سایت های طراحی شده دارکوب را بررسی نمایید.

طراحی وب سایت چیست؟

طراحی سایت به عملیات ایجاد سایت های اینترنتی گفته می شود که توسط طراحان وب سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب انجام می پذیرد. زبان برنامه نویسی که مرورگرهای وب صفحات سایت را نمایش می دهند HTML می باشد و طراح سایت با استفاده از HTML وب سایت شما را کد نویسی می نماید و توسط CSS ظاهر آن را کنترل می نماید و طرح خاصی را پیاده سازی می نماید. در حقیقت HTML و CSS دو جزو اصلی هر وب سایتی می باشند که هر طراح وبی می بایست آن را بداند. طراحی وب سایت پیاده سازی اولیه صفحه را توسط HTML انجام می دهد و سپس توسط CSS آن را فرمت بندی می نماید و تصاویر را نیز در وب سایت اضافه می نماید.    

روش های طراحی وب سایت

از بابت راه اندازی وب سایت روش های متفاوتی وجود دارد که بسته به شرایط خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید که این روش ها از این قرار هستند:

  • مراجعه به یک شرکت طراحی سایت نظیر دارکوب و استفاده از خدمات طراحی سایت شرکت مورد نظر
  • خرید قالب وردپرس و دامنه و هاستینگ و راه اندازی وب سایت توسط خود شما و با استفاده از دستورالعمل های قالب
  • یادگیری طراحی سایت در آموزشگاه طراحی سایت نظیر آموزشگاه دارکوب و طراحی سایت توسط خود شما
  • طراحی سایت رایگان با استفاده از سایت سازهای موجود در اینترنت برای راه اندازی وب سایت

البته که بهترین روش طراحی سایت آن است که وب سایت خود را زیر نظیر شرکت های با سابقه طراحی سایت راه اندازی نمایید که تجربه مناسبی در زمینه وب سایت دارند. مسئله بسیار مهمی که در زمینه وب سایت وجود دارد آن است که یک وب سایت به تخصص های بسیاری نظیر سئو، ایمنی و اصول گرافیک نیازمند است که به مانند هر زمینه دیگر نیاز به متخصصان خود را دارد. قیمت طراحی سایت در شرکت های مختلف بسته به روش اجرا و سیاست کاری شرکت ها متفاوت است. دارکوب یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت در کشور می باشد که خط و مشی خود را بر طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه بنا نهاده است تا بتواند پروژه های بیشتری را جذب نماید. با توجه به اینکه این مجموعه دارای آموزشگاه فنی و حرفه ای نیز می باشد نیروهای متخصص طراح سایت را خود تربیت می نماید، از نظر تامین نیروی انسانی مشکلی ندارد.

مراحل ساخت سایت

1- نیاز سنجی

اولین گام این است که اهداف وب سایتی که باید طراحی شود مشخص شود. با مشخص کردن اهداف یک وب سایت به طراح کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن، کار را به پایان برساند. با این کار نیازهای اساسی سیستم مشخص می شود و نتیجه نهایی بالاترین میزان رضایت مندی را در پی داشته باشد.

معمول ترین موارد قابل طرح در این بخش شامل موارد زیر است:

  • مصاحبه با فردی که میخواهد وب سایت را طراحی کند
  • بازدید روند فعالیت
  • شناخت مخاطبین وب سایت
  • سرویس مورد نیاز برای اجرای سایت (ASP, PHP و غیره)
  • انتخاب بانک اطلاعاتی
  • استفاده از فرم، تصویر، صوت، انیمیشن و غیره 

طراحی سایت دارکوب

2- معماری اطلاعات

توی این مرحله بر حسب نیاز سنجی انجام شده در مرحله قبل و نتیجه کسب شده، آن را در قالب یک ساختار داده ای طراحی و چیدمان آن را معین می نماییم. 

برخی از این موارد عبارتند از:

  • انتخاب یک نام برای دامنه وب سایتتان: نام و پسوند دامنه باید متناسب با نام شرکت یا سازمان و نوع عملکرد آن باشد.
  • مشخص کردن عناوین صفحات: عناوین باید متناسب با محتوای داخل صفحات انتخاب گردد.
  • طراحی ساختار وب سایت: صفحات وب سایت باید دنباله رو عملیات آن باشند که در مرحله نیازسنجی با توجه به فعالیت هایی که انجام شده است تعریف شوند. معین نمودن نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر، پیاده سازی عملی، طراحی و پیاده سازی صفحات وب سایت را آسان می نماید.   

3- طراحی سایت

در این قسمت از کار، پیاده سازی وب سایت بر حسب ساختار تعیین شده شروع می شود. طراح وب سایت برای آغاز طراحی سایت، می بایست یک طرح کلی در زمینه نوع منو ها، دکمه ها و حتی نحوه ارتباط با صفحات دیگر و همینطور محل و اندازه اشیا موجود در صفحه وب سایت را داشته باشد.

در اینجا به برخی از نکات مهم در طراحی وب سایت اشاره می کنیم:

  • طراحی تمام اجزای آن ها از جمله صفحات آن بر مبنای اصول درست گرافیکی باشند.
  • بنر و محتوای وب سایت در اول صفحه بیانگر موضوع و هدف وبسایت باشد.
  • رنگ و طرح و محل قرارگیری اشیاء باید با محتویات صفحات متناسب باشد.
  • حتما تصاویر و اشیاء موجود در صفحات از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
  • برای جذابیت صفحات و اجتناب از یکنواختی از ویژگی های صوتی و تصویری استفاده شود.
  • برای طراحی و انتخاب مدل های مختلف اشیاء موجود، نوع مخاطبین موجود و سلایق آن ها در نظر گرفته شود.

6 نکته و خصوصیتی که در مراحل طراحی سایت مهم هستند

1. بالا بودن سرعت وب سایت(Page Speed)

 اگر خود را در جای کاربران و مخاطبان وب سایتتان قرار دهید متوجه خواهید شد که ایشان همان کلیک کننده هایی هستند که معنی صبر را متوجه نمی شوند و تنها چیزی که برایشان مهم است این است که در کسری از ثانیه به مطلب دلخواهشان برسند پس مسلما زمانی که کاربر مجبور می شود مدت زمان زیادی منتظر نمایش وب سایت شما بماند، اصلا بعید نیست که پیج شما را ببندد و به سمت وب سایت دیگری برود. این موضوع مهم تاثیر بسزایی در رتبه وب سایت شما در در گوگل خواهد داشت.

2. ریسپانسیو بودن وب سایت

ریسپانسیو یا واکنشگرایی یک وب سایت یعنی سایت طراحی شده شما خودش را با تمام اندازه های صفحه(تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر) تطابق دهد. این خصوصیت در واقع به کاربران کمک می کند تا با هر سایز دستگاهی که بخواهند به راحتی بتوانند از سایت شما بازدید کنند.

3. داینامیک طراحی کردن سایت

داینامیک یا پودن وب سایت، از مفاهیم ابتدایی در طراحی وب سایت می باشد که بسیار با اهمیت است. وقتی طراحی سایت شما داینامیک باشد، بخش های مختلف آن به یکدیگر وصل هستند. مثلا زمانی که شما در وبلاگ خود یک مقاله جدید منتشر می دهید، این مقاله در صفحه اصلی وب سایت شما هم نیز نمایش داده می شود. اگر شما وب سایت داینامیک داشته باشید، توسعه دادن آن راحت است. ولی اگر طراحی سایتتان استاتیک (غیر داینامیک) باشد، آن زمان است که امکانات جدید راحت نخواهد بود. در واقع وب سایت شما فقط یک معرف ساده خواهد بود.

4. امکان وبلاگ نویسی در سایت

محتوا، عضو همیشگی دنیای اینترنتی است. اگر شما در وب سایت خود مطالب آموزشی در زمینه تجارت خود داشته باشید، مخاطبانتان راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد. اما برای اینکه در زمان طراحی وب سایت شرکتی خود بتوانید مقاله منتشر نمایید می بایست وب سایت شما از قابلیت وبلاگ نویسی پشتیبانی کند. اگر میخواهید در دنیای اینترنت حضور جدی داشته باشید مطمئن شوید که سایت شما قابلیت وبلاگی داشته باشد.

طراحی سایت دارکوب

5. طراحی ظاهر سایت (User Interface)

همانطور که می دانید وب سایت برای نمایش نمونه کار شما اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع ظاهر اولین چیزی است که مخاطبان را به خود جذب می کند. و تاثیر بسزایی روی آن ها خواهد داشت. بنابراین می بایست اهمیت ویژه ای به آن داد. فکر کنید زمانی که وارد یک خانه می شوید، نوع تزئین و دکوراسیون داخلی خانه شما را به خود جذب می کند و دلتان نمی خواهد که از خانه بیرون روید. وب سایت هم به همین صورت است اگر ظاهر وب سایت جذبتان کند طراحی ظاهری آن را دوست داشته باشید، مسلما وقت بیشتری را در آن سپری خواهید نمود. ظاهر وب سایت با اسم User Interface (یا اختصار UI) شناخته می شود.

6. تمیز بودن کدهای قالب سایت

نکته آخر که به آن باید توجه داشت، کد نویسی قالب است. هر اندازه یک قالب تمیز تر و بهتر نوشته شود، توسعه آن آسان تر می شود به مشکلات کمتری بر خواهیم خورد. علاوه بر این برای کسب رتبه بهتر در گوگل باید اصول درست کد نویسی را رعایت کنیم. البته بررسی این مساله چندان راحت نیست فقط مطمئن شوید که یک تیم حرفه ای مانند شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب وب سایت شما را می سازد.

7. مبانی HTML و CSS

HTML و CSS بلوک های سازنده طراحی وب هستند و درک این زبان های برنامه نویسی اولیه برای ایجاد وب سایت های موثر ضروری است. HTML زبان نشانه گذاری است که برای ایجاد ساختار و محتوای سایت شما استفاده می شود، در حالی که CSS برای سبک و قالب بندی عناصر بصری سایت شما استفاده می شود. یادگیری اصول اولیه HTML و CSS برای هر کسی که به طراحی وب علاقه دارد ضروری است و منابع و آموزش های آنلاین زیادی برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد.

8. تئوری رنگ برای طراحی وب

رنگ یک ابزار قدرتمند در طراحی وب است و استفاده از یک طرح رنگی مناسب می تواند به شما کمک کند وب سایتی بسازید که هم از نظر بصری جذاب باشد و هم در انتقال پیام شما موثر باشد. هنگام انتخاب رنگ برای سایت خود، احساسات و تداعی هایی را در نظر بگیرید که رنگ های قالب سایت مختلف می توانند برانگیزند. از یک پالت رنگ محدود برای ایجاد یک طراحی منسجم و منسجم استفاده کنید و از تضاد رنگی برای برجسته کردن مهمترین عناصر سایت خود استفاده کنید.

9. تایپوگرافی برای وب

تایپوگرافی به طراحی و استفاده از تایپ فیس اشاره دارد و بخش اساسی طراحی وب است. تایپوگرافی خوب می تواند به خوانایی و جذابیت بیشتر سایت شما کمک کند و همچنین می تواند به تقویت هویت برند شما کمک کند. هنگام انتخاب تایپ فیس برای سایت خود، خوانایی و خوانایی فونت های مختلف را در نظر بگیرید. از تعداد محدودی حروف و سبک برای ایجاد یک طراحی منسجم و منسجم استفاده کنید و مطمئن شوید که تایپوگرافی شما در دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش قابل خواندن است.

10. بهینه سازی و فشرده سازی تصویر

تصاویر می توانند ابزار قدرتمندی در طراحی وب باشند، اما اگر بهینه و فشرده نباشند، می توانند زمان بارگذاری سایت شما را نیز کاهش دهند. هنگام استفاده از تصاویر در سایت خود، مطمئن شوید که آنها را برای وب با استفاده از فرمت، اندازه و فشرده سازی مناسب فایل بهینه کنید. از ابزارهایی مانند Photoshop، Sketch یا Figma برای بهینه سازی تصاویر خود استفاده کنید. استفاده از گرافیک SVG را برای طراحی لوگوها و نمادها در نظر بگیرید.

11. طراحی ناوبری

ناوبری بخشی ضروری از طراحی وب است و ایجاد یک سیستم ناوبری که استفاده از آن آسان باشد و به کاربران شما کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند بسیار مهم است. هنگام طراحی ناوبری سایت خود، ساختار کلی سایت و سلسله مراتب صفحات خود را در نظر بگیرید. از برچسب های واضح و توصیفی برای پیوندهای ناوبری خود استفاده کنید و مطمئن شوید که ناوبری شما در سراسر سایت شما سازگار است.

دامنه

هر وب سایت نیاز به آدرسی دارد که به آن دامنه گفته می شود به عنوان مثال آدرس وب سایت واحد طراحی دارکوب www.sitedar.com می باشد و در حقیقت دامنه به همین آدرس گفته می شود. ثبت دامنه خود را می توانید از طریق شرکت های ثبت دامنه و هاستینگ و همچنین شرکت های طراحی سایت انجام دهید که می توانید دامنه را به صورت یکساله و یا چند ساله ثبت نمایید و در زمان اتمام اعتبار مجدد می توانید دامنه خود را تمدید نمایید. البته بهتر است کلیه موارد وب سایت خود را در یک جا متمرکز نمایید و کل مسئولیت وب سایت خود را به یک شرکت محول نمایید. دامنه شما می تواند ir و یا com و همچنین سایر پسوندها باشد که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

هاست

هر دامنه نیاز به فضایی دارد که فایل های سایت طراحی شده می بایست در آن بارگذاری گردند و به این فضا هاست گفته می شود. هاست در حقیقت به فضای میزبانی وب سایت گفته می شود که با زبان ساده فضایی از کامپیوتر سرور می باشد که مسئولیت نگهداری فایل های وب سایت شما می باشد و دامنه بر روی آن پارک می گردد و در نتیجه وب سایت شما راه اندازی می گردد. دامنه معمولا توسط دو آدرس به نام دی ان اس که آدرس های شبیه ns1.sitedar.com و ns2.sitedar.com می باشند بر روی سرور پارک می گردند. هاستینگ نیز به مانند دامنه می توانید یکساله و یا چند ساله باشد که در زمان رسیدن موعد انقضاء مجدا می توانید آن را تمدید نمایید. پکیج های وب هاستینگ معمولا بر اساس میزان فضای سرور تقسیم بندی می گردند که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

بارگذاری وب سایت

پس از ثبت دامنه و اختصاص هاستینگ طراح وب سایت می تواند فایل های سایت طراحی شده را بر روی سرور بارگذاری نماید تا زمان که آدرس وب سایت در مرورگر وارد شد سایت طراحی شده شما بالا بیاید که طراح معمولا کار بارگذاری سایت را از روش های مختلفی انجام می دهد.

انواع روش طراحی سایت

1. طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک به روشی از طراحی وب سایت گفته می شود که در آن وب سایت سیستم مدیریت محتوا ندارد و صرفا با استفاده از HTML و CSS راه اندازی می گردد. این نوع سایت ها کنترل پانلی برای ویرایش محتوای وب سایت ندارند و در صورتی که نیاز به تغییری در آینده بر روی وب سایت بود حتما می بایست توسط طراح سایت انجام گردد. در مقابل سایت های استاتیک سایت های دینامیک وجود دارد که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

2. طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک به روشی گفته می شود که در آن وب سایت دارای کنترل پانل برای مدیریت آن می باشد که صاحب وب سایت می تواند با آموزشی که از طراح وب سایت می بیند مطالب وب سایت را مدیریت نماید. طراحی سایت های دینامیک با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای موجود و یا از پایه توسط زبان های برنامه نویسی تحت وب سمت سرور نظیر PHP و ASP.NET نوشته می شوند. امروزه سایت های دینامیک با توجه به مزایای آن نسبت به استاتیک طرفدار بیشتری دارند و سایت های استاتیک بسیار کمتر از قبل ایجاد می گردند.

سیستم مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا به برنامه های تحت وبی گفته می شوند که امکان مدیریت مطالب و محتوای وب سایت را می دهند که این سیستم های مدیریت محتوا یا از پایه با استفاده از زبان های برنامه نویسی وب نظیر PHP و ASP.NET پیاده سازی می گردند و یا از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا ، وردپرس و دروپال استفاده می گردند. مدیر وب سایت از طریق این سیستم های مدیریت محتوا می توانید مطالب و محتوای وب سایت ، تصاویر و منوها را بدون نیاز به دانش فنی و تنها از طریق کنترل پانل مدیریت وب سایت کنترل نماید.

* برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بهترین سیستم های مدیریت محتوا را مطالعه نمایید.

زبان های برنامه نویسی تحت وب

زبان های برنامه نویسی سمت کاربر

دو نوع زبان برنامه نویسی در وب داریم که نوع اول آن زبان برنامه نویسی سمت کاربر می باشد که بر روی مرورگر کاربر اجرا می گردند و نحوه نمایش وب سایت را کنترل می نمایند. زبان های برنامه نویسی سمت کاربر HTML و CSS و زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و همچنین هر نوع زبان برنامه نویسی می باشد که بر روی مرورگر کاربر اجرا می گردند.

زبان های برنامه نویسی سمت سرور

زبان های برنامه نویس سمت سرور بر روی سرور اجرا می گردند و پس از انجام فرایندهای لازم به صورت HTML و CSS و همچنین جاوا اسکریپت به مرورگر کاربر ارسال می گردد. زبان های برنامه نویسی سمت سرور قابلیت اتصال به دیتابیس های مختلف جهت ثبت اطلاعات و همچنین گرفتن اطلاعات را می دهند. PHP ، ASP.NET ، JAVA and JSP از این دست زبان های برنامه نویسی هستند. زبان های برنامه نویسی سمت سرور در حقیقت بخش اداره کننده فعالیت های روی وب سایت می باشند که اطلاعات و درخواست های کاربر را از طریق فرم ها و سایر روش ها می گیرند و بر روی آن فرآیندهایی انجام می دهند و سپس به مرورگر کاربر ارسال می نمایند.

دیتابیس های تحت وب

دیتابیس ها مسئول نگهداری اطلاعات برای استفاده در زبان های سمت سرور می باشند که دیتابیس های مختلفی نظیر MYSQL ، MSSQL و همچنین ORACLE و سایر موارد وجود دارند. زبان های سمت سرور با تمامی دیتابیس ها قابلیت اتصال دارند اما برای هر زبان برنامه نویسی بهترین دیتابیس وجود دارد. به عنوان مثال دیتابیس مناسب برای زبان برنامه نویس PHP دیتابیس MYSQL می باشد.

طراحی سایت دارکوب

قالب وب سایت

هر وب سایتی یک قالب اصلی وب سایت دارد که سایر صفحات وب سایت بر اساس قالب اولیه پیاده درج مطلب می گردند. برای تهیه قالب وب سایت سه راه وجود دارد که در بخش زیر به آن جداگانه می پردازیم:

طراحی قالب سایت

می توان قالب وب سایت را از پایه توسط طراح و گرافیست وب سایت پیاده سازی نمود که در این روش قبل از پیاده سازی وب سایت جلسه ای با کارفرما برگزار می گردد و کارفرما درخواست های خود در مورد قالب وب سایت نظیر رنگ بندی و مکان قرار گیری آیتم ها به طراح وب سایت می دهد و پس از آن طراح اقدام به ساخت قالب سایت می نماید که در مرحله بعدی سفارش دهنده در صورت نیاز ویرایش های خود را بر روی طرح اعلام می نمایید و این فرآیند تا زمانی که طرح تایید گردد پیش می رود. این روش معمولا بسیار زمان بر می باشد و هزینه انجام آن نسبت به روش های دیگر بالا تر می باشد.

استفاده از قالب های آماده

استفاده از قالب های آماده رایگان یکی دیگر از روش های تهیه قالب سایت می باشد که در این روش با جستجو در اینترنت قالب رایگان مورد نظر یافت شده و می توان آن را در سایت استفاده نمود که البته این روش به هیچ وجه توصیه نمی گردد زیرا ممکن است به اعتبار کسب و کار شرکت لطمه وارد آورد.

خرید قالب وب سایت

سایت های بسیاری مانند Templatemonster و Themeforest وجود دارند که فروشگاه قالب سایت دارند و می توانید قالب مورد نظر خود را از بین قالب های مورد انتخاب و خریداری نمایید. دارکوب یک نمایندگی از این شرکت ها دارد و می توانید لیست قالب های دارکوب را در فروشگاه قالب دارکوب مشاهده نمایید. این روش به عنوان سریعترین و با کیفیت ترین روش ممکن می باشد و دارکوب این روش را توصیه می نماید.

برای توضیحات بیشتر می توانید مقاله خرید قالب وب سایت را مطالعه نمایید.

درج مطالب و محتوای وب سایت

درج مطالب وب سایت به عملیات وارد نمودن محتوای وب سایت گفته می شود که در این عملیات کارفرما مطالب وب سایت را به شرکت طراحی وب سایت ارسال می نماید و شرکت طراح مطالب شرکت را در سایت از طریق سیستم مدیریت محتوا بارگذاری می نماید. عملیات درج مطالب وب سایت قابل انجام توسط کارفرما نیز می باشد که در این روش کنترل پانل سیستم مدیریت محتوای وب سایت به کارفرما آموزش داده می شود که کارفرما می تواند از طریق سیستم مدیریت محتوا مطالب وب سایت را بارگذاری نمایید. این روش هزینه های تمام شده وب سایت را پایین می آورد.

پشتیبانی وب سایت

در مورد رشته طراحی سایت پشتیبانی مهمتر از خود طراحی وب سایت می باشد و برای همین مورد بهتر است کار طراحی وب سایت خود را زیر نظر شرکت های معتبر انجام دهید. ساخت وب سایت بخش اولیه از کار می باشد و پس از آن نگهداری و پشتیبانی آن پیش می آید که در صورت وجود مشکل شرکت طراح می بایست نیروها و امکانات لازم جهت پشتیبانی وب سایت شما را داشته باشد. در صورتی که برای وب سایت مشکلی پیش آمد شرکت طراحی وب سایت می بایست وارد عمل شده و سریعا رفع مشکل نماید. پایین بودن وب سایت و وجود خطا در سایت باعث از دست دادن مشتریان می گردد.

امن سازی وب سایت

از هر روشی که برای ساخت وب سایت انجام می گردد وب سایت می بایست پس از راه اندازی امن سازی گردد تا هکرها با استفاده از حفره های امنیتی موجود در سایت نتوانند وب سایت را دچار مشکل نمایند و ایمن سازی وب سایت در حقیقت یکی از مهترین بخش هایی از پروژه ساخت وب سایت می باشد که معمولا طراحان آن را فراموش می نمایند و در امر طراحی صفحات وب سایت کمتر به آن پرداخته می شود. حال آنکه توضیحات اولیه در مورد طراحی سایت داده شد در ادامه اقدام به بررسی و پاسخ به سوالات متداول کاربران در این زمینه می گردد.

تفاوت وب سایت با وبلاگ چیست

برخی از سایت ها در اینترنت وجود دارند که جزو شرکت های ارائه کننده خدمات وبلاگ هستند و فضایی را در اختیار کاربر قرار می دهند تا کاربر بتواند صفحات اختصاصی مربوط به خود را داشته باشد و آن را مدیریت نمایند. وبلاگ معمولا در ساب دامنه ای از سایت مورد نظر قرار می گیرد که از طریق آن آدرس قابل دسترسی خواهد بود که به عنوان مثال آدرس چیزی شبیه به YourWeblogAddress.WeblogDomainName.com خواهد بود که البته برخی از وبلاگ ها به شما این امکان را می دهند تا دامنه خود را نیز بر روی آن پارک نمایید و سایت با دامنه شما بالا بیاید. وبلاگ ها معمولا خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می نمایند و در ازای آن تبلیغات خود را در وبلاگ شما نمایش می دهند. طراحی وبلاگ برای کلیه کسانی که تجربه حضور در اینترنت ندارند توصیه می گردد اما برای شرکت ها که قصد حضور به صورت قوی در اینترنت را دارند به هیچ وجه توصیه نمی گردند. همچنین می توانید برای وبلاگ خود قالب اختصاص طراحی نمایید که طراحی قالب وبلاگ خود را می بایست حتما زیر نظر طراح وبسایت انجام دهید.

طراحی سایت دارکوب

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به مجموعه عملیاتی گفته می شود که طی آن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شرکت بالا می آید و وب سایت از این طریق بازدید کنندگان بیشتری کسب می نماید. به عنوان مثال زمینه فعالیت سایت دارکوب طراحی وب می باشد و در صورتی که در گوگل جستجو نمایید "طراحی وب" سایت در صفحه اول گوگل بالا می آید و همین مورد باعث بازدید کننده بیشتر وب سایت و جذب مشتریان جدید می باشد. سئو و بهینه سازی وب سایت در دو مرحله بهینه سازی وب سایت و رفع عیوب سئو سایت به عنوان مرحله یک و بک لینک سازی برای وب سایت (قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر) به عنوان دومین مرحله انجام می گردد. در حقیقت انجام امور سئو باعث بالا رفتن بازدید کنندگان وب سایت از موتورهای جستجو می گردند و در حقیقت وب سایت شما بازدید کنندگانی خواهد داشت که در جستجوی شغل مورد نظر شما هستند که همین امر باعث بالا رفتن میزان فروش شرکت از وب سایت می گردد، موردی که به آن بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی دیجیتالی گفته می شود. بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز به تجربه فراوانی دارد و بهتر است این عملیات را به افراد با تجربه بسپارید.

* برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش رایگان سئو را مطالعه نمایید.

تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل به صورت نمایش وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می باشد که کاربر با رویت آن ممکن است بر روی وب سایت شما کلیک نماید. نمایش وب سایت در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شما به دو صورت نتایج جستجوی پرداخت شده (Adwords) و نتایج جستجوی طبیعی (سئو) که در روش ادوردز شما به گوگل هزینه پرداخت می نمایید تا وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود که تبلیغات گوگل در بالا و همچنین سمت راست نتایج اصلی نمایش داده می شود. در روش سئو همانطور که در بخش بالا توضیح داده شده است وب سایت شما بهینه سازی می گردد تا برای کلمات مرتبط به وب سایت بالا باشد. پس تبلیغ در گوگل به دو روش Adwords و سئو انجام می گردد.

بک لینک سازی برای وب سایت

بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر گفته می شود که در صورتی که این عملیات به درستی انجام گردد باعث افزایش رنک وب سایت در موتورهای جستجو و در نتیجه باعث بالا رفتن تعداد ورودی ها (کاربران) از موتورهای جستجو خواهد بود و بلعکس در صورتی که با روش های غلطی انجام گردد ممکن است صدمات جبران ناپذیری به سایت وارد آورد.

بازاریابی اینترنتی و یا دیجیتالی چیست

بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی دیجیتالی به جذب مشتریان جدید از اینترنت گفته می شود که معمولا با عملیات سئو و برند سازی در محیط اینترنت انجام می گردد. البته روش هایی دیگر مانند تبلیغات اینترنتی نیز در جهت این کار انجام می گردد.

نرم افزارهای طراحی سایت

نرم افزارهای مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به راحتی سایت خود را طراحی نمایید. نرم افزارها در حقیقت کار شما را در کد نویسی و برنامه نویسی وب ساده می سازند و در وقت و زمان شما صرفه جویی می نمایند. نرم افزارهایی نظیر Adobe Dreamweaver از این دست هستند.

می توانید مقاله نرم افزارهای طراحی وب سایت را مشاهده نمایید.

طراحی سایت ارزان

هزینه انجام خدمات طراحی سایت بسته به میزان قابلیت های وب سایت متفاوت می باشد البته این مورد را در نظر داشته باشید شرکت های مختلف طراحی سایت نرخ ها و تعرفه های مختلفی را برای انجام خدمات خود ارائه می نمایند که قیمت ها کاملا متفاوت می باشد. برخی از شرکت ها قیمت های بالایی را از بابت طراحی سایت طلب می نمایند حال آنکه شرکتی دیگر همان پروژه را با قیمت بسیار پایین تر به مشتری خود تحویل می دهد. دارکوب به توجه به سابقه بسیار خود (از سال 1381 تا کنون) و تجربه فراوان در زمینه طراحی صفحات وب سایت این مهم را درک نموده که ارائه خدمات طراحی سایت با ارزانترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن سبب جلب رضایت مشتریان خواهد شد که این مورد باعث رونق کسب و کار شرکت خواهد بود و به بازاریابی شرکت کمک شایانی خواهد نمود. دارکوب سیستم بازاریابی و بازرگانی ندارد و بازاریابی خود را از طریق مشتریان راضی خود انجام می دهد. دارکوب پکیج های ویژه طراحی سایت ارزان را ارائه می نماید که در این مدل نحوه درج مطالب وب سایت به کارفرما آموزش داده می شود و کارفرما می تواند درج مطالب وب سایت را خود انجام دهد و به این روش هزینه های طراحی وب سایت بسیار پایین می آید.

طراحی سایت دارکوب

ارزانترین روش طراحی سایت

ارزانترین روش طراحی سایت استفاده از قالب آماده وب سایت می باشد که در این روش کافی است تنها هزینه ثبت دامنه، اختصاص هاستینگ، پشتیبانی یکساله، آموزش پانل کاربری و ایمن سازی وب سایت پرداخت گردد که البته این روش به شرکت هایی که قصد حضور جدی و قوی در وب دارند به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

طراحی سایت رایگان

در وب امکاناتی وجود دارند که با استفاده از آنها به راحتی می توانید سایت خود را به صورت رایگان طراحی نمایید که برای کاربران مبتدی توصیه می گردد اما در صورتی که قصد حضور جدی در وب سایت را داشته باشید استفاده از این موارد رایگان ممکن است زمان شما را که در حقیقت هزینه صرف شده شماست هدر نماید.

می توانید برای اطلاعات بیشتر دو مقاله طراحی سایت رایگان را مطالعه نمایید.

تعرفه طراحی وب سایت

تعرفه طراحی وب سایت وابسته به امکانات مورد نیاز شما می باشد و بسته فاکتورهای بسیاری نظیر دامنه، هاستینگ، امکانات وب سایت می باشد و سعی نمایید برای اولین حضور خود یک سایت با امکانات پایه را راه اندازی نمایید. پلان پیشنهادی دارکوب به شرکت ها طراحی سایت با درج مطالب وب سایت به علاوه نسخه موبایلی وب سایت می باشد. البته شرکت های مختلف نرخ هزینه طراحی سایت مختلفی دارند که با توجه به وجود قیمت های مختلف ممکن است شما را در امر انتخاب شرکت طراحی وب سایت گیج نماید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تعرفه طراحی وب سایت را مطالعه نمایید.

معیارهای انتخاب شرکت طراحی سایت

شرکت های طراحی وب سایت بسیار در ایران وجود دارند و هر یک قیمتی را جهت طراحی وب سایت شما اعلام می نمایند. معیار برای انتخاب شرکت طراحی سایت می بایست چه باشد تا بهترین انتخاب شرکت را برای ساخت سایت انجام داده باشیم. بهتر است قبل از استعلام قیمت از هر شرکتی به سابقه کار و نمونه طراحی سایت های طراحی شده شرکت نگاهی بیندازید تا بدانید شرکت طراح از چه توانمندی هایی برخوردار می باشد و سپس پس از تایید اعتبار طراح قیمت را معیار انتخاب قرار دهید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله معیارهای انتخاب شرکت طراحی سایت را مطالعه نمایید.


ادامه مطلب: راهنمای جامع طراحی سایت و شرح اصول

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز