مدهای فونت وب سایت (تایپوگرافی) سال 1396

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

همونطور که رنگ مد هر سال عوض میشه، مدل تایپ هم عوض میشه. مثلا قبلا که فونتهای فارسی برای وب زیاد نبود، همه سایتها با فونت های انگلیسی نوشته میشدند، اما الآن دیگه سایتی که با arial نوشته شده باشه خیلی قدیمی به نظر میاد. روی سایت هیچی زودتر از نوع فونت قدیمی نمیشه، پس باید خیلی حواستون به فونت سایتتون باشه و زود به زود بهش سر بزنید و اگه لازم بود تغییرش بدید.

دست خط

فونتی که گرمای دست نوشته ها رو به دنیای دیجیتال وارد کرد. البته بیشتر بهتر بعنوان چاشنی بکار بره تا بعنوان متن اصلی. مثلا میتونید تو قسمت مقدمه از این فونت استفاده کنید یا برای نوشته های روی عکس و گالری عکس میتونه تأثیرگذار باشه، چون ارتباط عاطفی با کاربر برقرار میکنه.
استفاده از فونتهای دست خطی بیشتر روی سایتهای نوگرا رواج داره و با لوگوها و طراحی های عجیب و غریب دست نگاشته خوب جور میشه.

قاطی و هماهنگ

همیشه لازم نیست کل سایت یا طراحی گرافیکی با یک نوع فونت نوشته بشه. بد نیست یکم تنوع چاشنی سایتتون کنید.
زیادی هم نباید درگیر تنوع باشید، بهتره بیشتر از دو یا سه نوع فونت مختلف استفاده نکنید. یکی برای عنوانها، یکی برای متن اصلی و یکی هم برای حواشی (مثل همونی که برای فونت دست خط گفتیم).

ضخیم

الآن مد شده روی سایتها یه فضای باز خالی میذارن، این همه فضای خالی محتاج یه فونت ضخیم هم هست تا به تعادل برسه. از یه فونت متمایز استفاده کنید که توجه کاربر رو جلب کنه.
یکی دیگه از گرایشات طراحی استفاده از تصاویر فوق بزرگه که بیشتر صفحه رو در بر بگیره. باید فونتتون هم به همون اندازه بزرگ باشه تا متن تو شلوغی عکس گم نشه. مثلا اگه عکستون سیاه و سفیده، یه عنوان بزرگ قرمز خوب میتونه خودشو نشون بده. از طرف دیگه اگه عکس رنگی باشه، باید از متن سفید در قسمت بالایی روی عکس استفاده کنید. حالا همین عکس رنگی اگه توناژ روشنی داره، متن رو سیاه بذارید.

گوگل کنید!

فونتهای گوگل برای طراحی عالی‌اند و هر سال هم بهتر میشن.
در حال حاضر برای متن های انگلیسی 818 منبع رایگان وجود داره و دائم هم داره به این مقدار اضافه میشه. میتونید در اندازه های مختلف از کمتر از 10 پیکسل گرفته تا بالای 100 پیکسل از این فونتها روی وب‌سایتتون استفاده کنید، چون روی هر نمایشگری و در هر اندازه ای خوب دیده میشن. چون هر فونت فقط یک بار کش میشه، گوگل کوچیکترین فایل ممکن رو برای هر کاربر میفرسته تا پهنای باند کمتری استفاده بشه و در نتیجه با استفاده از این فونتها سرعت بارگذاری صفحه‌تون هم زیاد میشه.
استفاده از فونتهای گوگل یه شرایط برد-برد هم برای طراح ها و هم کاربرهاست. طراح ها که یه استخر خیلی گسترده ای از فونتهای منبع باز پیش روشون هست، کاربرها هم میتونن از حداکثر تأثیر و سرعت این فونتها بهره ببرند بدون اینکه به کیفت ارتباطشون خدشه ای وارد بشه.

بروزرسانی یا طراحی جدید

تایپوگرافی یه نقش بزرگتری هم در تعریف ظاهر و حال و هوای سایت به عهده داره. چه از فونت کلاسیک استفاده کنید (که هیچ وقت قدیمی نمیشه) و چه از فونتهای مد روز (که باید آپدیت بشن)، به ظاهر طراحی قبلیتون لطمه نمیزنه. میتونید رنگ یا اندازه یا حتی مدل فونتتونو تغییر بدید و سایت رو نو کنید تا از این طریق توجه کاربرها رو اونقدر جلب کنید که به هدف خودتون برسید!

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز