با مهم ترین فاکتورهای طراحی سایت فروشگاه‌ اینترنتی در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

نوشته شده توسط فاطمه علایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=10194

5/5 - (2 امتیاز)

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

مقدمه

وب سایت شما بخش مهمی از تلاش ها و برنامه بازاریابی شما است یا باید باشد. با پیشرفت تکنولوژی، بهترین راه برای کسب اطمینان از داشتن سایتی متمایز، آگاهی از آخرین ترندهای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است. سایت شما یکی از مهمترین فاکتورهای پیشرفت در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که  میتواند به راحتی باعث افزایش تعداد کاربران و متعاقبا افزایش بهره وری شما در بازار کار و در بین رقبا شود. به دلیل سرعت پیشرفت و تغییرات در دنیای دیجیتال مارکتینگ هر ساله کلی ایده و ترند جدید مطرح می شود و طراحی فروشگاه اینترنتی از آن حوزه هایی است که دستخوش تغییرات زیادی بوده و هست. برای سال ۲۰۲۴، چندین روند طراحی سایت در حال ترند شدن هستند که باعث تحول در زیبایی شناسی سایت و متعاقبا جذب کاربر بیشتر می شود. در سال ۲۰۲۴ پیشرفت های سریع در فناوری به طور قابل توجهی بر روند طراحی وب سایت تأثیر گذاشته است. اجزاء و ویژگی های طراحی سایت که زمانی پیشرو در نظر گرفته می شدند اکنون پیش پا افتاده شده اند. آخرین چیزی که از ورود بازدیدکنندگان به سایت می خواهید این است که به دلیل ظاهری قدیمی یا عدم انطباق با استانداردهای ضروری وب سایت آنها را از دست بدهید. توجه به این نکته ضروری است که روندهای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به سرعت در حال تکامل هستند و ما توصیه می کنیم با جدیدترین و بهترین ها به روز بمانید…

طراحی یک سایت فروشگاهی یک فرایند جامع است که بسته به نیازها و اهداف شما میتواند متغیر باشد. برخی از عوامل که ممکن است بر هزینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی تاثیر بگذارد عبارتند از:

  • طراحی و توسعه سایت
  • امنیت و پرداخت آنلاین
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • پشتیبانی و به روز رسانی

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از طراحی سایت داشته باشید بهتره طبق ترندهای امسال پیش برید که ما قراره که جدیدترین ایده ها و ترندهای طراحی سایت فروشگاهی سال و معرفی کنیم.

بهینه‌سازی سایت از نظر سئو

سئو جزء اون ترندهایی هست که از گذشته حائذ اهمیت بوده و هنوز هم هست. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو هر زمان که افراد به جستجو می‌پردازند هست. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه‌سازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت است که تبدیل به مشتری یا مخاطبی می‌شوند که مدام برمی‌گردد. اطلاعات زیادی در رابطه با سئو وجود داره ولی ما اینجا میخوایم مهم ترین ویژگی های این ترند محبوب و مهم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را براتون توضیح بدیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سئو این مقاله را مطالعه کنید.

چرا سئو مهم است؟

سئو یک کانال بازاریابی مهم است. سئو نتایج واقعی کسب‌وکار را برای برندها، مشاغل و سازمان‌ها در هر اندازه‌ای به ارمغان می‌آورد. هر زمان که مردم می خواهند به جایی بروند، کاری انجام دهند، اطلاعاتی بیابند، تحقیق کنند یا محصول/خدمتی بخرند آنها معمولاً با جستجو آغاز می کنند. کاربران ممکن است در موتورهای جستجوی وب مانند گوگل یا پلتفرم‌های اجتماعی یا وب سایت‌های خرده‌فروشی مانند آمازون جستجو کنند. سئو کانالی است که ترافیک مورد نیاز برای دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کار (مانند تبدیل، بازدید، فروش) را هدایت می کند. همچنین باعث ایجاد اعتماد می شود، وب سایتی که رتبه خوبی داشته باشد عموماً معتبر یا قابل اعتماد در نظر گرفته می شود، این عناصر کلیدی هستند که گوگل می خواهد با رتبه بندی بهتر پاداش دهد برای همینه که میگیم سئو از مهمترین ترندهای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هست. گوگل و سایر موتورهای جستجو در هنگام رتبه بندی محتوا فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرند و به همین دلیل سئو جنبه های مختلفی دارد. سئو را می توان به سه دسته تقسیم بندی کرد: سئو داخلی ، سئوی خارجی، سئوی فنی

اینها فاکتورهای برتر رتبه بندی گوگل هستند:

  • تولید محتوا با کیفیت بالا
  • کلمات کلیدی
  • بک لینک
  • تعامل کاربر
  • لینک های داخلی
  • ریسپانسیو
  • سرعت صفحه
  • امنیت سایت
  • داده های ساختاریافته

سئو و طراحی سایت به صورت ترکیبی به بهبود نتایج کسب و کار شما کمک میکنند. یک سایت با طراحی ایده آل و بهینه سازی شده برای سئو، می تواند باعث جذب ترافیک ارگانیک، بهبود رتبه بندی گوگل و در نهایت افزایش فروش شما شود. در سال ۲۰۲۴، شاهد تمرکز بیشتر بر این ترند در طراحی وب خواهیم بود.

جستجوگرهای صوتی

در لیست بلند بالای ترندهای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گزینه جستجوگرهای صوتی به چشم می خورد. در طراحی وب سایت نحوه دسترسی ما به اطلاعات در حال تغییر است به جای تایپ کردن در Google، اکنون یک سؤال می‌پرسیم یا درخواست می‌کنیم. این بدان معناست که طراحی سایت برای هماهنگی با جستجوگرهای صوتی تنظیم می‌شود. با اضافه شدن این امکان به سایت، کاربران می‌توانند به‌ جای تایپ کردن عبارت مورد نظر، آن را به‌ صورت صوتی بیان و محتوای موردنظرشان را جستجو کنند مانند گوگل، سیری، الکسا و…

طراحی فروشگاه اینترنتی در حال بهره بردن از این جستجوگرهای صوتی هستند ناگفته نماند که هنوز وب سایت های بسیاری هستند که از جستجوگرهای صوتی استفاده نکرده اند، اما در آینده فرآیند جستجوی محتوای وب سایت نیز با استفاده از این تکنیک انجام می شود. در سال ۲۰۲۴ می‌توان انتظار داشت که وب‌سایت‌های بیشتری را ببینیم که در طراحی سایت گزینه جستجوی صوتی را جایگزین جستجوی متن ‌کنند.

طراحی سایت ریسپانسیو

یکی از مهم ترین ترندهای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی که تاثیر چشمگیری در دیده شدن سایت شما دارد، طراحی سایت ریسپانسیو (RWD) یا واکنش گرا است. وب ریسپانسیو به وب سایت هایی گفته می شود که با دستگاه های مختلف از جمله لپ تاپ، گوشی موبایل و تبلت با اندازه های مختلف صفحه نمایش، جهت گیری ها، طرح بندی ها و پلتفرم ها انطباق دارند و به نیازهای کاربر پاسخ می دهد. به این منظور که یک وب سایت بدون توجه به دستگاهی که در آن نمایش داده می شود، قابلیت استفاده و ظاهر بهینه خود را حفظ کند. طراحی وب ریسپانسیو برای کاربران، طراحان و توسعه دهندگان وب و کسب و کارها سودمند است. به عنوان مثال، به توسعه دهندگان و طراحان وب اجازه می دهد تا یک بار برای طیف وسیعی از دستگاه ها یک سایت بسازند نه اینکه نسخه متفاوتی را متناسب با هر کدام بسازند.

نسخه ی ریسپانسیو در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به جای نیاز به ایجاد یک نسخه موبایل در کنار نسخه ای که برای مرورگرهای دسکتاپ بهینه شده است، ایجاد یک وب سایت تطبیقی ​​را ممکن می کند. در طراحی سایت ریسپانسیو سازگاری با موبایل تجربه کاربری بهتری را برای بسیاری از افرادی که مرور اینترنت، خرید و بانکداری خود را با تلفن خود انجام می دهند، ایجاد می کند. طراحی وب ریسپانسیو همچنین می تواند عملکرد سئو سایت شما را افزایش دهد. موتورهای جستجو مانند گوگل سایت‌های کاربرپسندی که دارای زمان بارگذاری سریع، طرح‌بندی‌های واکنش‌گرا هستند را ترجیح می‌دهند. برخی از جالب‌ترین وب‌سایت های مدرن از طراحی وب ریسپانسیو استفاده می‌کنند. بنابراین افزودن عناصر طراحی وب ریسپانسیو مانند انیمیشن و ویژگی های تعاملی می تواند کاربران را برای مدت طولانی تری در صفحه درگیر کند. در سال ۲۰۲۴، طراحان وب از تکنیک های جدیدی برای ایجاد وب سایت‌های ریسپانسیو و تطبیقی استفاده خواهند کرد.

هوش مصنوعی 

در چند سال گذشته، هوش مصنوعی داغ ترین کلمه بازاریابی در سراسر جهان بوده است که یکی از جذاب ترین ترندهای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هست. در حوزه طراحی سایت در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی، پلاگین ها و نرم افزارهایی داریم که جریان کار را ساده تر می کند، برای مثال ChatGPT. در طراحی سایت ChatGPT میتونه تاثیر به سزایی را در سئو سایت داشته باشه. ربات چت هوشمند میتونه برخی از فرآیندها را ساده‌تر و قابل مدیریت‌تر از قبل کنه و بدون شک کار طراحان وب را بهبود می بخشد. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به شما کمک کنند تا امکانات را برای پروژه های خود طراحی کنید و  وب سایت‌های کارآمدتر و جذاب‌تری را در مدت زمان کوتاه‌تری ایجاد کنید.

  • ابزارهای هوش مصنوعی گزینه های خوبی برای ارتقای کار طراحان سایت به سطح جدیدی هستند. برای مثال: این ابزارها با کم کردن کارهای تکراری مانند حذف پس زمینه، ایجاد ماکت ها و همینطور با انجام کارهای ساده به راحتی می توانند حجم کار را کاهش دهند و به طراحان اجازه دهند تا بر خلاقیت بیشتر تمرکز کنند.
  • آنها با تجزیه و تحلیل مخاطب هدف و پیشنهاد طرح‌هایی بر اساس آن داده‌ها، با شناسایی طرح‌ها و ترجیحات کاربر، با بهترین تجزیه و تحلیل، محتوای درخواستی سریع‌تر و گاهی دقیق‌تری ارائه می‌کنند این‌طوری هم زمان جست‌وجو کاهش پیدا می‌کند، هم این تجربه شخصی‌سازی شده برای کاربران لذت‌بخش خواهد بود. در نظر داشته باشید که این امکان در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نقش پررنگی را دارد.
  • تولید آسان‌تر تصویر و متن ساختگی. این ابزارها می توانند ایده های طراحی را در کسانی را که فاقد ایده هستند تقویت کنند.

طراحان وب با ابزارهای هوش مصنوعی چه کارهایی می توانند انجام دهند؟

راه حل های هوش مصنوعی دارای مزایایی هستند که در حال حاضر بیشتر از معایب آنها است. آنها به طراحان سایت این امکان را می دهند تا خلاق تر و سازنده تر باشند. اگرچه این حوزه هنوز در حال تکامل است و مطمئناً در مرحله آزمایشی است، با این حال، طراحان وب و گرافیک در حال حاضر از این مزایا برخوردار هستند:

  • برخی از ابزارهای هوش مصنوعی می توانند یک عکس فوق واقعی از یک انسان ایجاد کنند که قبلاً وجود نداشته است
  • با افزودن حرکات تولید شده توسط هوش مصنوعی، عکس‌ها را به سطح چند بعدی ببرید
  • طراحی های منحصر به فرد
  • ترکیب نتایج تحقیقات برای استخراج مهم ترین نکات در کمترین زمان
  • کاهش هزینه های کلی
  • تولید محتوای کاملا مناسب برای طراحی وب
  • بهینه سازی کارآمدتر و سریع تر دسکتاپ و موبایل
  • بهینه‌سازی وبسایت از نظر سئو
  • هوش مصنوعی می تواند با الهام از پروژه شما به طراحی سایت کمک کند. ابزارهای هوش مصنوعی به جای جستجوی منابع و پلتفرم های مختلف به تنهایی، می توانند ایده ها را بر اساس معیارهای دقیق شما تجسم کنند.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت می تواند بهبودهای چشمگیری را در تجربه کاربری و عملکرد وب سایت شما ایجاد کند. این ویژگی امکانات متعددی از جمله پیش بینی رفتار کاربران، بهینه سازی محتوا و بهبود سرعت بارگذاری را شامل می شود. در سال ۲۰۲۴، شاهد استفاده بیشتر از این ترند در طراحی سایت فروشگاهی خواهیم بود. با توجه به این توضیحات، طراحان وب سایت می‌توانند پروژه‌های خلاقانه‌تر و  پیچیده‌تری ارائه دهند و به فکرِ طراحی عناصر استراتژیک وب‌سایت خود باشند.

طراحی سه بعدی

از دیگر ترندهای جذاب در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی میتونم از طراحی سه بعدی صحبت کنم. حالا این ترند که خیلی هم میتونه جلوه زیبایی به ظاهر سایت شما بده چی هست؟ این سبک طراحی چیزی بیش از فیلم های سه بعدی و واقعیت مجازی است. طراحی سه بعدی برای وب سایت ها، بازدیدکنندگان را با تجربه ای فراگیرتر درگیر می کند. سایه ها، نور و حرکت باعث می شود تا عناصر جذاب تر و به یاد ماندنی تر ساخته شوند. در طراحی وب، طراحی سه بعدی به معنای افزودن سایه ها و جزئیات به عناصری مانند اسکرول، متن و گرافیک برای افزودن عمق به صفحه است. بسیاری از وب سایت ها از این ترند برای جلب توجه کاربران، متن یا جزئیات دیگر استفاده می کنند. در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی انیمیشن‌های مدل سه‌بعدی نیز می‌توانند برای محصولات مورد استفاده قرار گیرند تا نمایش واقعی‌تری را ارائه دهند و به بازدیدکنندگان سایت اجازه می‌دهد تا همه جزئیات را از هر زاویه ببینند، گویی که شخصاً محصول را مشاهده می‌کنند. این باعث افزایش تجربه خرید آنلاین، افزایش اعتماد مشتری و به طور بالقوه بهبود نرخ تبدیل می شود. به عنوان یک طراح وب، استفاده از عناصر مختلف طراحی به شما این امکان را می دهد تا بهترین تجربه کاربری ممکن را ایجاد کنید. شما می توانید محصولات موجود در وب سایت خود را متمایز کنید.برخی از روش های استفاده از طراحی سه بعدی در وب سایت عبارتند از :

  • استفاده از CSS 3D Transformations: با استفاده از این ابزار می توانید عناصر سایت خود را در سه بعد نمایش دهید و جلوه های ویژه به آن ها اضافه کنید.
  • استفاده از WebGL: این فناوری گرافیکی به شما این امکان را می دهد تا تصاویر سه بعدی و انیمیشن های پیچیده ایجاد کنید.
  • استفاده از تصاویر ویدئویی 360 درجه: تجربه تعاملی و گرافیکی بیشتری را برای کاربر ایجاد میکند.
  • استفاده از انیمیشن های سه بعدی: این امکان را دارد که به وب سایت شما جذابیت بیشتری بدهد.
  • طراحی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR): تجربه کاربری را به سطح بالاتری منتقل میکند.

طراحی سه بعدی نیز از جمله ترندهای محبوب طراحی سایت در سال ۲۰۲۴ به شمار می آید. همین ابزار ایجاد چنین طراحی هایی را به شدت راحت می کنند. شما می‌توانید وب‌سایت‌ خود را طوری طراحی کنید که در آن، کاربران در فضایی سه‌بعدی با محتوای سایت ارتباط برقرار کرده و با آن تعامل داشته باشند. این کار منجر به افزایش تعامل کاربران شده و باعث می‌شود تا آن‌ها زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری کنند. به لطف فناوری وب در حال رشد و طراحان وب که می خواهند از صفحات وب معمولی متمایز شوند، این ترند یعنی عناصر سه بعدی که کاربران می توانند با آنها تعامل داشته باشند به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفته اند.

چت بات ها

چت بات ها یکی دیگر از ترندها در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است که چند سالی است محبوب بوده و در سال ۲۰۲۴ همچنان محبوب خواهد بود. از آنجایی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پیچیده تر می شوند، انتظار داریم شاهد تبدیل شدن چت بات ها برای درخواست های ساده خدمات مشتری و خرید شخصی باشیم. برای مثال، اگر مشتری از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، به دنبال پشتیبانی تلفنی می‌گردد ربات چت می تواند آنها را از ارتقا مطلع کند. این  ترند می تواند منجر به یک تجربه مثبت برای مشتری شود و در هزینه های پشتیبانی مشتری در کسب و کار صرفه جویی کند. آیا نگران نبود کارکنان کافی برای مدیریت یک چت اینترنتی هستید؟ از ابزارهایی استفاده کنید که می توانند چت های وب شما را به تلفن همراه خود ارسال کنند و به شما امکان می دهند در حین کار با مشتریان ارتباط برقرار کنید. این محصولات برای کسب وکارهای الکترونیکی یک انتخاب فوق العاده محسوب می شوند. برخلاف انسان ها، چت بات ها این امکان را دارند تا بلافاصله پاسخ درست را به کاربر بدهند به این صورت که به وسیله آنها می توانید انواع سؤالات را فیلتر کنید تا کاربر با سرعت بالاتری به جواب مدنظر خود برسد. برخی از مزایای استفاده از چت بات ها در طراحی سایت:

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • پاسخگویی سریع
  • افزایش تعامل
  • راهنمایی و هدایت کاربران
  • جمع آوری داده

استفاده از چت بات ها در طراحی سایت می تواند به شما کمک کند تا ارتباط با کاربران را بهبود بخشیده و تجربه کاربری را ارتقا دهید.

سادگی و مینیمالیسم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

این ترند در کمال سادگی قابلیت اینو داره که ظاهر زیبایی به سایت شما بده.  برای کند نشدن زمان بارگذاری باید چندین نکته را رعایت کنید یکی اینکه بارگذاری سایت شما با پس زمینه های فانتزی، دکمه های براق و مکان نماهای پویا می تواند احساس خوبی داشته باشد. با این حال، تمام آن موارد اضافی می تواند زمان بارگذاری را افزایش دهد و منجر به تجربه منفی کاربر شود. به جای داشتن این موارد اضافی، چرا چیز ساده تری را امتحان نکنید؟ نمونه های طراحی وب مینیمالیستی همیشه در کانون توجه قرار می گیرند. طراحی مدرن نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است، بلکه بسیاری از طراحی های مدرن وب سایت تجربه کاربری ساده و کارآمدی را ارائه می دهند. هیچ ویژگی پر زرق و برقی وجود ندارد که بازدیدکنندگان را از دستیابی به هدفشان یعنی مرور محصولات و خرید آگاهانه منحرف کند. اگر می‌پرسید این ترند به جز زیبا بودن چه مزایای دیگری می‌تواند ارائه دهد، در اینجا فهرستی از دلایل ما برای ایجاد یک وب‌سایت مینیمالیست وجود دارد:

  • رابط کاربر پسند
  • بدون جزئیات اضافی، انتقال رنگ، سایه ها و بافت
  • بدون دکمه اضافی
  • وب سایت های مینیمالیستی به راحتی واکنش گرا هستند.
  • وب سایت های مینیمالیستی سریعتر بارگیری می شوند. اهمیت سرعت صفحه برای رتبه‌بندی سئو را افزایش می‌دهند.
  • مینیمالیسم به کاربران این امکان را می دهد که تمام توجه خود را روی محصول یا خدماتی که می فروشید متمرکز کنند.
  • مینیمالیسم در طراحی وب به معنای ساده کردن رابط کاربری با حذف عناصر غیر ضروری است.

در سال ۲۰۲۴، در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شاهد افزایش طراحی وب‌ سایت‌های ساده و مینیمالیستی خواهیم بود که یعنی پرطرفدار شدن این ترند را به دنبال خواهد داشت. از ویژگی‌های بارز این سبک طراحی می توان بر خوانایی محتوا، استفاده از فضای خالی و چیدمان‌های منظم، استفاده از رنگ‌های خنثی نام برد. وب‌سایت‌های مینیمالیستی تا حد امکان به‌هم‌ریختگی کمی دارند. در آخر به یاد داشته باشید که تصاویر را با دقت انتخاب کنید، از عکس های HD بزرگ و روشن برای ایجاد ارتباط عاطفی بین وب سایت خود و کاربران خود استفاده کنید و حال و هوای خاصی را ایجاد کنید.

دسترسی راحت کاربران

این ویژگی مهم تر از ترند بودن یکی از فاکتورهای مهم هر سایتی هست. در عصر دیجیتال امروزی، دسترسی به وب سایت فقط یک ویژگی خوب نیست. یک نیاز اساسی است. دسترس‌پذیری تضمین می‌کند که افراد دارای معلولیت می‌توانند بدون موانع به وب‌سایت‌ها دسترسی داشته باشند و بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند. اینجا به بررسی اهمیت دسترسی در وب سایت و ارائه برخی نکات کاربردی می پردازیم. در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هدف این است که اطمینان حاصل شود که افراد دارای اختلالات بینایی، شنوایی، حرکتی یا شناختی می توانند محتوای وب را به طور موثر درک کنند، هدایت کنند و با آن تعامل داشته باشند. نکات مرتبط با طراحی سایت هایی با دسترسی آسان

  • چیدمان واضح و منسجم: از منوهای ثابت، سرفصل های واضح و ساختارهای منطقی صفحه استفاده کنید تا به کاربران کمک کنید که وب سایت شما را به راحتی درک کنند.
  • متن جایگزین: توضیحات متنی برای تصاویر، نمودارها، ویدیوها و پادکست‌ها ارائه دهید، با این کار می توانید به کاربرانی که اختلالات بینایی دارند و ناشنوا یا کم شنوا هستند کمک کنید.
  • تضاد رنگ: از کنتراست کافی بین رنگ‌های متن و پس‌زمینه اطمینان حاصل کنید تا محتوا را برای کاربران با دید کم یا کوررنگی خوانا کنید.
  • طراحی ریسپانسیو: وب سایت خود را طوری طراحی کنید که در دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش ریسپانسیو باشد. این به افراد دارای معلولیت اجازه می دهد تا با استفاده از فناوری های مختلف بتوانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.
  • صفحه کلید: اطمینان حاصل کنید که می توان به تمام عناصر وب سایت تنها با استفاده از صفحه کلید دسترسی پیدا کرد و با آنها تعامل داشت. این برای کاربرانی که ناتوانی حرکتی دارند و نمی توانند از ماوس استفاده کنند بسیار مهم است. در سال ۲۰۲۴، دسترسی به وب سایت ها فقط یک ترند نیست بلکه یک اصل اساسی است.

انیمیشن و تعامل در سایت

از سرگرم کننده ترین ترندها در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی میتونیم از انیمیشن ها نام ببریم. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را جذب و حفظ کنید، ایجاد یک تجربه جذاب و تعاملی در وب‌سایت شما بسیار مهم است. یکی از بهترین راه ها برای ایجاد این نوع تجربه استفاده از انیمیشن های وب است. انیمیشن وب بازدیدکنندگان شما را درگیر نگه می دارد و به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند و می تواند وب سایت شما را در دسترس تر و سرگرم کننده تر کند. انیمیشن در زمینه طراحی وب به هنر زنده کردن عناصر ایستا از طریق حرکت اشاره دارد. این حرکت ظریف یک دکمه هنگام نگه داشتن ماوس روی آن است که توجه ما را به خود جلب می کند. انیمیشن ها اهداف مختلفی را در طراحی وب دنبال می کنند. در مرحله اول، آنها تجربه کاربر را با ارائه نشانه های بصری و بازخورد افزایش می دهند.

انیمیشن ها لذت و شگفتی را القا می کنند و لحظات به یاد ماندنی را ایجاد می کنند که تأثیر ماندگاری بر بازدیدکنندگان می گذارد. آنها با برانگیختن احساسات و برانگیختن کنجکاوی، ارتباط عمیق تری بین کاربران و وب سایت ایجاد می کنند. حرکات ظریف در صفحات وب به جان بخشیدن به وب سایت کمک می کند که به نوبه خود می تواند تجربه طولانی مدتی را به بازدیدکنندگان بدهد. در واقع، گوگل به انیمیشن‌های میکرو توجه می‌کند. این نشان می دهد که کاربر چقدر منتظر است تا تعامل بعدی در یک صفحه اتفاق بیفتد. در طراحی فروشگاه اینترنتی انیمیشن‌ها و طرح‌های میکرو می‌توانند ابزاری عالی برای تأکید بر بخش‌های مهم صفحه و هدایت و توجه کاربر بر این اساس باشند.

تصویرسازی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی همچنین می تواند راهی عالی برای به تصویر کشیدن مفهومی باشد که ممکن است انتقال آن با عکس دشوارتر باشد. صفحات وب که بر روی یک سرویس یا یک علت تمرکز می کنند و تصاویر محصول خاصی ندارند، می توانند از تصاویر خوش ساخت برای انتقال یک ایده بهره مند شوند. چرخش نماهای 360 درجه از محصولات در یک وب سایت تجارت الکترونیک به خریداران احتمالی نگاه بهتری به کالایی که مشاهده می کنند می دهد و به متقاعد کردن آنها برای خرید کمک می کند. پس این ترند خیلی خوب میتونه به افزایش فروش شما کمک کنه. در سال ۲۰۲۴، شاهد استفاده بیشتر از ترند انیمیشن و تعامل در طراحی وب خواهیم بود.

انیمیشن های میکرو

انیمیشن های میکرو، انیمیشن های کوچکی هستند اما در این مورد، کوچک به معنای ناچیز نیست. انیمیشن های میکرو برای راهنمایی کاربران از طریق تعامل آنها با وب سایت شما بسیار مفید هستند. انیمیشن های میکرو چند سالی است که محبوب بوده اند، اما در سال ۲۰۲۴، استفاده از آنها به صورت ارگانیک خواهد بود. یکی از آخرین گرایش‌های طراحی وب سایت‌های تجارت الکترونیک، استفاده از انیمیشن‌های میکرو برای بهبود تجربه کاربر و دادن دید پویاتر به خریداران از محصولاتشان است.

ویدیوی هوشمند

مدت‌هاست که ویدیو به عنوان یکی از موارد ضروری برای وب‌سایت‌ها تبلیغ می‌شود. مردم ویدیوها را دوست دارند زیرا جذاب هستند و برخی از کاربران ترجیح می دهند ویدیو را به جای خواندن متن تماشا کنند. ما امسال میتونیم این ویژگی و به عنوان یکی از ترندهای سال ۲۰۲۴ در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی معرفی کنیم. ویدئوها همچنین می‌توانند اعتماد ایجاد کنند و باعث جذب کاربر شوند. منظور از ویدیوی هوشمند ویدیویی با هدف و معنا است. زمان تعبیه یک ویدیوی یوتیوب در سایت خود برای داشتن یک ویدیو گذشته است. یک ویدیوی خوب فکر شده و با کیفیت بالا بهتر از یک دوجین ویدیویی است که به طور تصادفی مونتاژ شده اند. توصیه می کنیم ویدیوهای آموزنده ای ایجاد کنید که مستقیماً به سؤالاتی که اغلب از مشتریان احتمالی و مشتریان خود می شنوید پاسخ می دهد. این امر وب سایت شما را به یک منبع ارزشمند تبدیل می کند و همچنین به تثبیت برند شما به عنوان یک مرجع در صنعت شما کمک می کند.

طراحی DARK MODE

طراحی Dark Mode یک ترند محبوب در طراحی وب سایت است که به کاربران این امکان را می دهد تا وب سایت را با پس زمینه تیره و متن روشن مشاهده کند. حالت تیره یا Dark Mode که به چشم ها کمک می کند در شب ها یا محیط های کم نور سایت شما بهتر دیده شود. از نظر زیبایی شناسی، حالت تاریک به راحتی ظاهری فوق العاده مدرن برای وب سایت شما ایجاد میکند و در عین حال به شما این امکان را می دهد که سایر عناصر طراحی را فقط با تیره کردن عناصر اطراف برجسته کنید. برخی از ویژگی های طراحی حالت تیره:

  • کاهش خستگی چشم
  • استهلاک کمتر انرژی
  • جذابیت بیشتر

استفاده از ویدئوهای با کیفیت در سایت

استفاده از ویدئو در طراحی سایت فروشگاهی یک روش بسیار موثر برای جذب کاربران به سایت می باشد. ویدئوها می توانند محتوای سایت را زنده تر کنند و اطلاعات را به روش جذاب تری به کاربران نمایش دهند. استفاده از ویدئو در صفحه اصلی سایت شما یکی از بهترین گرایش های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای سال 2024 می باشد. برخی مزایای استفاده از ویدئودر طراحی سایت فروشگاهی عبارت است از:

  • جذابیت بالا
  • رتبه بندی بهتر در موتور جستجو
  • توضیح بهتر محصولات و خدمات
  • افزایش اعتماد

سخن آخر

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، دنیای طراحی وب دائماً در حال تکامل است و هر سال شاهد ظهور ترندهای جدیدی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هستیم. سال ۲۰۲۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاهد تعدادی ترند جدید و هیجان انگیز در این زمینه خواهیم بود. با شیوع کرونا و گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، ضرورت و اهمیت داشتن کسب و کار اینترنتی بیش‌تر شده و شاهد آن هستیم که اکثر کسب و کارهای سنتی به دنیای اینترنت روی آورده‌اند و اکثر محصولات و خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌کنند. با طراحی سایت فروشگاهی به افزایش درآمد و فروش خود کمک کنید و اعتماد کاربران را جلب نمایید زیرا اگر سایت فروشگاهی مخصوص به خود را نداشته باشید حتی اگر در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت حرف اول را بزنید دیده نخواهید شد. طراحی سایت فروشگاهی خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز