ترفند های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8197

5/5 - (2 امتیاز)

آشنایی با ترفند های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی برای هر کسی که فعالیت آنلاین دارد، الزامی است. خیلی از صاحبین مشاغل که در کسب و کار خود نیز موفق هستند برای افزایش درآمد به فکر راه اندازی فروشگاه آنلاین میفتند. اما با اینکه محصولات و سرویس های زیادی دارند، نمی دانند چگونه می توانند سطح فروش وب سایت فروشگاهی خود را افزایش دهند.

حضور کاربران زیاد در فضاهای مجازی، صاحبین کسب و کار ها برای توسعه و رشد کاریشان به این فضاها سوق داده است. طی سال های اخیر طراحی سایت فروشگاهی رونق زیادی پیدا کرده است. اما چگونه می توانیم کاربران را به کسب و کار خود جذب کنیم؟ و یا چگونه می توانیم آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنیم؟ افزایش فروش دغدغه ی هر کسی که تجارت آنلاین دارد، می باشد. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به ترفند های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی بپردازیم.

چرا طراحی فروشگاه اینترنتی مهم است؟

با توجه به استقبال زیاد خرید و فروش های آنلاین از طرف مردم و مزایای بیشمار طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت فروشگاهی به یکی از راه حل های بسیار عالی برای جذب کاربر و افزایش درآمد تجارت ها تبدیل شده است. امروزه کاربران کم حوصله تر از گذشته شده اند. از سوی دیگر انتظار کاربران نسبت به گذشته بیشتر شده است. آنها می خواهند خیلی سریع به محصولات و سرویس هایی که می خواهند با بالاترین کیفیت دست پیدا کنند. یکی از راه حل های برآورده شدن این انتظارات طراحی سایت فروشگاهی می باشد. با طراحی فروشگاه اینترنتی می توان به طور 24 ساعته و در هفت روز هفته به کاربران خدمت رسانی کرد. طراحی وبسایت الکترونیکی راهکاری برای حذف فاصله های فیزیکی است. کاربران می توانند در منازل خود براحتی اقدام به خرید کنند و با پرداخت های آنلاین، محصول و یا سرویس مد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرند.

صاحبین مشاغل و صنایع با راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی می توانند با برند های بزرگ دنیا به رقابت بپردازند. طراحی فروشگاه آنلاین پتانسیل فروش را برای مدیران افزایش می دهد. در واقع مدیران مشاغل با طراحی وب سایت تجارت الکترونیک می توانند به گستره ی وسیعی از کاربران دست یابند. آنها می توانند خدمات و محصولات خود را به کاربران سراسر دنیا بفروشند.

چگونه می توانم فروش فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهم؟

ترفند های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

چگونه می توانم فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهم؟

اگرچه طراحی سایت فروشگاهی یک راه حل عالی برای افزایش کسب درآمد است، اما بکارگیری برخی ترفند ها می تواند فروش فروشگاه اینترنتی شما را افزایش دهد. برخی از این راهکار ها عبارتند از:

تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوای ارزشمند و مرتبط یکی از مهمترین راه حل های افزایش فروش در آنلاین شاپ ها می باشد. برای اینکه بتوانید در تولید محتوای ارزشمند موفق باشید، لازم است تا نیاز های کاربران خود را بشناسید. ارائه ی محتوای ارزشمند و با کیفیت که با نیاز های کاربران انطباق دارد باعث جلب اعتماد کاربران می شود. با تولید محتوای خوب می توانید محصولات و خدمات خود را بیشتر به چشم کاربر بیاورید و آنها را نسبت به برند خود آگاه کنید. بهتر است در تولید محتوایی که انجام می دهید راجع به جزئیات محصولات و سرویس های خود به کاربران اطلاع رسانی داشته باشید. انجام چنین اقداماتی می تواند اعتماد کاربران شما را جلب کند. جلب اعتماد و رضایت کاربران در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

سئو سایت

کار کردن بر روی سئو سایت باعث می شود تا سایت شما رتبه ی بالاتری در صفحه نتایج موتور های جستجو به دست آورد. سئو بهتر سایت به معنای بهتر دیده شدن سایت در موتور های جستجو می باشد. در واقع با کار کردن بر روی سئو سایت خود می توانید کاربران و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود بکشانید. بهینه سازی سایت استراتژی های زیادی دارد. برخی از تکنیک های بهینه سازی سایت و سئو سایت عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به اندازه در متن محتوا و در صفحات مختلف وب سایت، استفاده از عناوین درست صفحه، بهینه سازی تصاویر و ویدئو ها، بهبود سرعت سایت، ریسپانسیو سازی سایت و ….

سرعت وب سایت

طبق مطالعات، سرعت وب سایت نبایستی بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد. اگر مدت زمان بارگذاری یک صفحه بیشتر از این مدت باشد بیش از نیمی از کاربران خود را از دست می دهد. طبق گزارشات، ایده آل بارگذاری یک صفحه یک ثانیه می باشد. کاربران انتظار دارند که به سرعت، به مطالبی که می خواهند دست یابند. اگر نتوانید این توقع کاربران را برآورده کنید به احتمال زیاد کاربران شما جذب رقبای شما می شوند.

ریسپانسیو سازی

ریسپانسیو سازی به یکی از الزامات در طراحی وب سایت تبدیل شده است. با ریسپانسیو سازی، کاربران از هر دستگاهی می توانند وب سایت شما را مشاهده و مرور کنند. اگر سایتی ریسپانسیو نباشد در ارائه ی UX نیز ضعیف عمل می کند. طبق مطالعات، بیش از 60% ترافیک وب سایت ها از گوشی های همراه به دست می آید. اگر سایتی ریسپانسیو نباشد این میزان از ترافیک و حجم کاربر را از دست خواهد داد.

تهیه ی تصاویر با کیفیت

کاربران از تصاویر اطلاعات زیادی به دست می آورند. برای اجناسی که در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رسانید بهتر است تصاویری از چند بعد تهیه کنید. دیدن ابعاد مختلف اجناس باعث جلب اطمینان کاربر می شود. در خرید های آنلاین، کاربران فرصت بررسی محصولات را از نزدیک ندارند. بنابراین به عنوان یک فروشنده برای جلب رضایت کاربر خود بایستی تصاویری با کیفیت و از چند بعد برای کاربران تهیه کنید.

تهیه فیلم از محصولات

کاربران از فیلم هایی که راجع به محصولات هستند نیز می توانند اطلاعات خوبی به دست آورند. همچنین دیدن فیلم برای کاربران جذابیت زیادی دارد. طبق مطالعات، وب سایت هایی که برای محصولات خود فیلم تهیه می کنند، بیش از 50% افزایش فروش دارند. فیلم ها بهتر است خیلی کوتاه باشد. تمام آنچه که کاربر نیاز دارد را در فیلم بیان کنید. در ویدئو هایی که می سازید تبلیغات نیز می توانید داشته باشید. اما بهتر است بیشتر برای محصولات پرفروش و پراستقبال ویدئو بسازید. یا اینکه می توانید پیش از سرمایه گذاری در این بخش چند ویدئو بسازید و بررسی کنید آیا نفعی برای تجارت شما دارد یا خیر. اگر خوب بود بعد اقدام به تولید ویدئو کنید.

ارائه ی UX خوب

تجربه کاربر از سایت یا همان UX در جذب کاربر اهمیت زیادی دارد. وقتی کاربری از مرور یک سایت رضایت داشته باشد و به طور کلی تجربه خوبی کسب کرد باشد، احتمال اینکه دوباره به آن سایت برگردد، بیشتر می شود. تجربه کاربر از سایت بر اساس معیار های مختلفی سنجیده می شود. برای اینکه بتوانید UX خوبی ارائه دهید، لازم است تا خیلی فاکتور ها را رعایت کنید. به طور مثال طراحی سایت بایستی با کیفیت و خوب باشد. پیمایش سایت باید ساده و قابل درک باشد. وب سایت باید سرعت بارگذاری خوبی داشته باشد.

انتقادات و پیشنهادات مشتریان را بررسی کنید

در طراحی وب سایت خود یک بخش برای پیشنهادات و انتقادات مشتریان در نظر بگیرید. از پیشنهاد ها و انتقادات بیشترین استفاده کنید. اگرچه شاید انتقادات کمی ناراحت کننده باشند، اما سعی کنید با بررسی انتقادات مشکلات وب سایت خود را برطرف کنید تا بتوانید رضایت کاربران را بیشتر جلب کنید.

راهکار های افزایش فروش در فروشگاه های آنلاین

ترفند های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ

منظور از دیجیتال مارکتینگ معرفی و فروش محصولات و خدمات در فضای دیجیتالی و بستر اینترنت می باشد. دیجیتال مارکتینگ ابزار ها و استراتژی های مختلفی دارد. برخی از راهکار های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: گوگل ادوردز، تبلیغات بنری، ویدئو مارکتینگ، گیم مارگتینگ و ….

دیجیتال مارکتینگ باعث بازدهی بیشتر تبلیغات می شود. تمام تجارت ها و صنایع از تجارت های کوچک و مبتدی گرفته تا تجارت های بزرگ و حرفه ای می توانند از بازاریابی اینترنتی به نفع خود استفاده کنند.

ایمیل مارکتینگ

یکی از راه حل های بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ می باشد. بازاریابی از طریق ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ یکی از راه حل های بسیار خوب برای معرفی برند، محصولات و خدمات و جذب کاربران می باشد. می توانید لیستی از ایمیل کاربران خود تهیه کنید و آنها را نسبت به محصولات و خدمات خود آگاه کنید. البته توجه داشته باشید که بیش از اندازه برای کاربران خود ایمیل ارسال نکنید. زیرا ممکن است کاربران را خسته و دلزده کند. بهتر است برای ایمیل های خود عناوین کوتاه و جذاب انتخاب کنید. متن ایمیل بهتر است کوتاه باشد.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

فعال بودن در شبکه های اجتماعی می تواند فرصت های خوبی برای فروش برای تجارت شما به وجود بیاورد. زیرا کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی حضور دارند که بسیاری از زمان خود صرف گشت و گذار در این شبکه ها می کنند. سعی کنید مطالب مفید و ارزشمندی در صفحه ی رسانه ی اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. اگر کاربران محتوای یک رسانه ی اجتماعی را مفید بیابند، احتمال به اشتراک گذاری آن افزایش می یابد. اینگونه به مرور زمان، کاربران زیادی شما را خواهند شناخت.

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشم؟

وب سایت ها به یکی از مهمترین ابزار های حضور آنلاین تبدیل شده اند. اگر صاحب وب سایتی هستید چه فروشگاهی، چه شرکتی و یا شخصی با رعایت برخی نکات می توانید موفقیت بیشتری برای سایت خود کسب کنید و نهایتاً سود بیشتری به دست آورید.

بروزرسانی مرتب

وبسایت و یا وبلاگ خود را به طور مرتب بروزرسانی کنید. کاربرانی که به طور مداوم وبلاگ و یا وب سایت شما را مرور می کنند، متوجه تمام تغییرات می شوند. مطمئناً کاربران مطالب تکراری نمی خواهند. با بروزرسانی وب سایت و وبلاگ خود و ایجاد محتوای جدید به طور منظم می توانید رضایت آنها را جلب کنید. از سوی دیگر موتور های جستجو نیز متوجه تغییرات مثبت وب سایت شما می شوند. در نتیجه سایتتان دید بهتری در موتور های جستجو به دست می آورد. وقتی بتوانید ترافیک بیشتری از موتور های جستجو به دست آورید فرصت های فروش و سود بیشتری نیز ایجاد می شود.

تعامل با بازدیدکنندگان

تعامل با بازدیدکنندگان از طریق صفحات چت و یا رسانه های اجتماعی در جلب اعتماد کاربران تأثیر زیادی دارد. وقتی به سؤالات کاربران خود پاسخ می دهید این احساس در کاربران ایجاد می کنید که آنها برای شما مهم هستند و شما برای آنها احترام قائلید. همین موضوع سبب می شود تا آنها بار دیگر به وب سایت شما مراجعه کنند.

ارائه اطلاعات تماس

برای ثبت اطلاعات تماس مربوط به کسب و کار خود یک صفحه ی مجزا در طراحی وب سایت خود داشته باشید. اطلاعات تماس مانند شماره تلفن ها و آدرس ایمیل و آدرس پستی بایستی براحتی قابل دسترس کاربران باشد. کاربران نباید برای یافتن چنین اطلاعاتی دچار سردرگمی شوند. بهتر است شماره های تماس با قابلیت کلیک در طراحی سایت قرار داده شوند تا کاربران تلفن های همراه براحتی بتوانند تماس حاصل کنند.

تأمین امنیت سایت

تأمین امنیت سایت به خصوص در مورد وب سایت های تجارت الکترونیک و یا وب سایت هایی که اطلاعات کاربران در آن جابجا می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر سایتی ایمن نباشد نمی تواند اعتماد کاربران را جلب کند. تهیه ی گواهی SSL می تواند باعث جلب اعتماد کاربران شود. تهیه ی گواهی SSL می تواند استرس کاربران را از بین ببرد و راحتتر اطلاعات خود را در سایت ثبت کنند.

در طراحی سایت فروشگاهی چه ویژگی هایی را رعایت کنم؟

طراحی سایت فروشگاهی با طراحی وب سایت شرکتی متفاوت است. رعایت برخی ویژگی ها باعث می شود تا طراحی سایت فروشگاهی شما در جذب کاربر موفق تر باشد. رعایت ویژگی های ذیل باعث می شود تا طراحی فروشگاه اینترنتی شما میان کاربران بهتر شناخته شود.

لوگو

در طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده از لوگو فراموش نشود. اگر از قبل لوگو دارید می توانید از همان استفاده کنید. اما اگر لوگو ندارید حتماً برای فروشگاه آنلاین خود لوگو طراحی کنید.

پالت رنگی

بهتر است پالت رنگی که طراحی سایت خود استفاده می کنید با رنگ فروشگاه و لوگو هارمونی و همخوانی داشته باشد. چنین طراحی از دیدگاه بازدیدکنندگان منسجم تر خواهد بود و حس یکپارچگی را به کاربر منتقل می کند.

برجسته کردن اطلاعات مهم

برخی اطلاعاتی که مهمتر هستند را برجسته و بولد کنید. این کار سبب می شود تا اطلاعاتی که مهمتر هستند بیشتر دیده شوند. این موضوع می تواند باعث جذب بیشتر کاربر شود. همچنین بهتر است اطلاعات مهمتر را در بالای سایت قرار دهید. طبق مطالعات، اغلب کاربران پس از ورود به یک سایت به قسمت بالای سایت بیشتر توجه می کنند.

از موسیقی در طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده نکنید

بهتر از موسیقی در طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده نکنید. همه ی کاربران علاقه به گوش دادن موسیقی ندارد. اگر هم می خواهید در طراحی سایت خود موسیقی داشته باشید، حتماً به کاربر برای پخش موسیقی حق انتخاب بدهید.

نتیجه

رعایت برخی ترفند ها باعث افزایش فروش در طراحی وب سایت های فروشگاهی می شود. در این مقاله به برخی از مهترین ترفند های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی اشاره کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار و برخورداری از کادری مجرب سفارش سئو سایت و طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز