تأثیر گرفتن بک لینک فالو بر سئو؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9579

5/5 - (1 امتیاز)

بک لینک فالو ها برای سئو مهم هستند. بکلینک ها در درک موتور های جستجو از طراحی سایت شما بسیار مؤثر هستند. بک لینک ها همانند یک رأی اعتماد هستند. بک لینک ها سیگنالی به موتور های جستجو ارسال می کنند که محتوای طراحی سایت شما ارزشمند است. بنابراین هر چه طراحی سایتی بک لینک های بیشتر و معتبرتری داشته باشید، موتور های جستجو اینطور برداشت می کنند که آن سایت با ارزشتر است. در نتیجه رتبه ی وب سایت مربوطه را برای موضوعات مرتبط ارتقاء می دهند.

در سایت “رایگان بفروش” می توانید با پرداخت مبلغ 20 هزار تومان ماهیانه، بک لینک فالو دریافت نمایید.

بکلینک ها بخشی از سئو خارج از صفحه محسوب می شوند. برخی بک لینک ها بسیار ارزشمند هستند، برخی اثر خاصی ندارند و خنثی هستند و برخی غیرمفید و مضر هستند. بکلینک های مضر براحتی می توانند سئو سایت شما را تخریب کنند و رتبه ی سایت شما را کاهش دهند. بنابراین از دریافت چنین بک لینک هایی باید خودداری کنید.

لیست مطالب

سئو چیست؟

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران می باشد. بهینه سازی سایت باعث می شود تا سایت شما رتبه ی بالاتری در SERP به دست آورد. در نتیجه بیشتر در معرض دید کاربران قرار می گیرد و می تواند ترافیک بیشتری به خود جذب کند. افزایش ترافیک نیز به معنای افزایش نرخ تبدیل و فروش است. سئو و بهینه سازی سایت یک امر ضروری برای هر طراحی سایتی است. وب سایت ها بدون پیاده سازی اصول سئو نمی توانند ترافیکی جذب کنند. وب سایتی که ترافیکی نداشته باشد عملاً بی فایده است. سئو راهکار های زیادی دارد. مانند تولید محتوای با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بک لینک سازی، ریسپانسیو سازی، بهبود سرعت سایت و ….

سئو به دو دسته ی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تقسیم می شود. منظور از سئو کلاه سفید پیاده سازی اصول سئو منطبق با استاندارد ها و قواعد موتور های جستجو می باشد. سئو کلاه سفید بر طراحی سایت کاربرپسند تمرکز دارد و سعی در دستکاری قواعد موتور های جستجو ندارد. سئو کلاه سفید می تواند برای طراحی وب سایت ها اعتبار به دست آورد. اگرچه پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید در طولانی مدت به نتیجه می رسد، اما ارزشمند است. در مقابل سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اشاره دارد که بر خلاف قواعد موتور های جستجو می باشد.

موتور های جستجو می خواهند که کاربران با کیفیت ترین نتایج را از جستجویی که انجام می دهند به دست آورند. به همین دلیل الگورتیم های جستجوی خود را مرتباً بروزرسانی می کنند. با توجه به اینکه اصول سئو و بهینه سازی سایت چندین بار در سال تغییر می کنند استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر که از آخرین تغییرات سئو مطلع است بهترین راهکار است. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی وبسایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

بک لینک چیست؟

بک لینک پیوندی است که از سایت دیگر به طراحی سایت شما وارد می شود. بکلینک ها می توانند رتبه ی یک سایت را ارتقاء دهند. صاحبین وب سایت ها برای بک لینک سازی بایستی بر روی کیفیت طراحی سایت و محتوای وبسایت خود تمرکز کنند. زیرا دیگر وب سایت ها در صورتی به سایت شما لینک می زنند که وب سایت شما را بهتر از وب سایت خود بدانند.

بک لینک سازی و تأثیر آن بر سئو

تأثیر گرفتن بک لینک فالو بر سئو

بک لینک فالو چگونه به رتبه بندی سایت کمک می کند؟

موتور های جستجو بر اساس فاکتور های متعددی صفحات را رتبه بندی می کنند. بک لینک فالو های با کیفیت جزء فاکتور های اصلی رتبه بندی طراحی وب سایت ها هستند. بر اساس گزارشات، طراحی سایت هایی که در صفحه ی یک صفحه نتایج گوگل قرار دارند 3.8% بک لینک فالو بیشتری نسبت به صفحات دیگر دارند.

بک لینک سازی به صورت طبیعی

خیلی مهم است که بک لینک سازی به صورت طبیعی باشد. خرید بکلینک مجازات موتور های جستجو را در پی دارد.

اعتبار صفحه

هر چه اعتبار صفحه ای بیشتر باشد، ارزش و اعتباری که به صفحات دیگر می دهد، بیشتر خواهد بود. بک لینک از صفحات اسپم بر طراحی وب سایت شما اثر منفی می گذارد.

تعداد دامنه ها

هر چه طراحی سایت شما از دامنه های بیشتری لینک دریافت کند، بهتر است. البته بایستی در نظر داشته باشید که کیفیت همیشه مهمتر از کمیت است.

ارتباط

بکلینک ها باید مرتبط به حوزه ی کاری شما باشند.

تازگی

بک لینک های تازه تر ارزش بیشتری نسبت به بک لینک های قدیمی تر دارند.

بکلینک های خوب و بد

بکلینک ها مانند رأی اعتماد هستند. دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر بیشترین ارزش را برای سایت شما ایجاد می کنند. آنها تضمینی بر محتوای با کیفیت طراحی وب سایت شما هستند. حتی دریافت بک لینک با کیفیت با برچسب no-follow می تواند رتبه ی سایت شما را افزایش دهد. از سوی دیگر دریافت لینک از وب سایت هایی با اعتبار پایین و یا سایت های اسپم می تواند به صفحه ی شما آسیب بزند. حتی می توانند جریمه ی موتور های جستجو را برای وبسایت شما در پی داشته باشند.

پیوند های no-follow و do-follow

خزنده های موتور های جستجو از طریق لینک ها به روابط بین صفحات و طراحی وب سایت های مختلف پی می برند. خزنده های موتور های جستجو از طریق لینک های do-follow ( لینک های فالو) بین صفحات مختلف حرکت می کنند. برچسب no-follow به موتور های جستجو می گوید که از لینک مورد نظر عبور نکنند. اما جالب است بدانید بک لینک های no-follow هم تحت شرایطی می توانند برای طراحی سایت شما مفید باشند. بنابراین برای اینکه شبکه ی سالمی از بک لینک ها داشته باشید بایستی نسبت به بک لینک سازی آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشید. بک لینک فالو های معتبر می توانند ترافیک خوبی به طراحی سایت شما هدایت کنند.

بک لینک فالو چیست؟

بک لینک فالو ها حالت پیش فرض بک لینک ها هستند. هر بکلینکی بدون برچسب no-follow یک بک لینک فالو محسوب می شود. بک لینک فالو ها مستقیماً می توانند بر رتبه بندی سایت شما تأثیر بگذارند.

بک لینک فالو ها چگونه بر رتبه بندی سایت شما اثر می گذارند؟

موتور های جستجو از طریق بک لینک فالو ها به طراحی وب سایت ها می خزند و ثبت می کنند که چه کسی به چه کسی پیوند زده است.

چگونه می توانم بک لینک هایی با برچسب no-follow را به بک لینک فالو تبدیل کنم؟

تبدیل بک لینک هایی که برچسب no-follow دارند از حیطه ی اختیارات شما خارج است. اگر بک لینکی دریافت کرده اید که برچسب no-follow دارد و شما دلتان می خواهد که بک لینک فالو بود بایستی با مدیر سایت تماس بگیرد و از او تقاضا کنید تا برچسب no-follow را از پیوند خود بردارد. البته بایستی در نظر داشته باشید که همه ی بکلینک ها با برچسب no-follow بد نیستند.

لینک های no-follow چیست؟

برخی از بک لینک ها برچسب no-follow دارند. این پیوند یک قطعه کوچک کدی دارند که به موتور های جستجو اعلام می کنند که پیوند مربوطه را دنبال نکنند. پیوند هایی از انواع محتوای ذیل معمولاً لینک هایی با برچسب no-follow هستند: وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، انجمن ها، اطلاعیه های مطبوعاتی، ابزارک ها و …. بک لینک هایی با برچسب no-follow اگرچه به طور مستقیم بر رتبه ی سایت شما اثر نمی گذارند، اما برای رد آنها خیلی عجله نکنید.

آیا لینک های no-follow ارزشی دارند؟

اگرچه پیوند های no-follow به طور مستقیم بر رتبه ی سایت شما را اثر نمی گذارند، اما از چندین جهت می توانند مفید باشند:

پیوند های no-follow برای پروفایل بک لینک های طبیعی ضروری هستند

طبیعی است که یک طراحی سایت ترکیبی از بک لینک فالو ها و بک لینک های no-follow داشته باشد. در بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، وب سایت هایی که فقط بک لینک فالو دارند، مشکوک محسوب می شوند.

پیوند های no-follow می توانند نام برند تجاری شما بیشتر نمایش دهند و ترافیک به همراه داشته باشند

بسیاری از وب سایت های پربازدید، لینک های خود با برچسب no-follow تنظیم می کنند. اگرچه دریافت بکلینک از چنین طراحی وبسایت هایی نمی تواند رتبه ی سایت شما را افزایش دهد، اما می تواند بازدید سایت شما را زیاد کند و برند تجاری شما را به کاربران بیشتری معرفی کند. در google analytics چنین بازدیدکنندگانی، ارجاع نامیده می شوند. قرار گرفتن نام برند تجاری شما در وبسایت های معروف می تواند برای کسب و کار شما بسیار سودمند باشد. ترافیکی که از چنین وبسایت هایی به دست می آید می تواند ماندگاری کاربران در صفحه، کلیک و اشتراک گذاری های آنها را برای طراحی سایت شما داشته باشد .همین کار های کوچک می تواند برای طراحی سایت شما تفاوت های زیادی ایجاد کند.

لینک های no-follow می توانند به رشد بک لینک فالو های شما کمک کنند

با بیشتر دیده شدن وب سایت شما در سایت های دیگر احتمال اینکه بک لینک فالو های بیشتری از افراد دیگر به دست آورید، افزایش می یابد.

شما چه زمانی باید از لینک های no-follow و do-follow در طراحی سایت خود استفاده کنید؟

ممکن است شما نیز بخواهید به وبسایت های دیگر پیوند بزنید، اما برایتان سؤال شود که چه هنگام از برچسب no-follow استفاده کنید. بهتر است برای پست های وبلاگ، تبلیغات و پیوند های پولی از برچسب no-follow برای پیوند های خود استفاده کنید. برای پیوند به وبسایت هایی که محتوای غیر قابل اعتماد دارند نیز باید از برچسب no-follow استفاده کنید. اگر طراحی سایت شما مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای وردپرس است می توانید از افزونه های موجود در وردپرس برای مدیریت پیوند های no-follow استفاده کنید.

چگونه اطلاعات بک لینک های رقابتی حوزه ی کاری خود را شناسایی کنم؟

برای اینکه به اطلاعات بک لینک های رقابتی کسب و کار خود پی ببرید لازم است تا بک لینک های رقبای پر قدرت خود را فالو کنید. در این زمینه ابزار هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. بررسی کنید رقبای پرقدرت شما بکلینک های خود را از کجا به دست آورده اند. بعلاوه بررسی کنید کدام بک لینک ها do-follow هستند و کدامیک no-follow. سپس سعی کنید بک لینک فالو های رقبای خود را به دست آورید.

نتیجه

بک لینک سازی برای سئو سایت مهم هستند. بک لینک فالو ها می توانند ترافیک ارگانیک خوبی برای سایت ها به دست آورند، دید وبسایت ها را افزایش دهند و رتبه ی سایت ها ارتقاء دهند. خیلی مهم است که بر روی پروفایل بکلینک های خود سرمایه گذاری کنید. به دست آوردن بک لینک هایی با برچسب no-follow نیز خوب است. زیرا هم پروفایل بک لینک شما را طبیعی نشان می دهد و هم می تواند برند تجاری شما را به کاربران بیشتری معرفی کند و ترافیک خوبی به سایت شما هدایت کند.

اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت و طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی وبسایت برای صنایع مختلف می باشد.

بک لینک سازی چیست؟

بک لینک سازی دریافت پیوند از وب سایت های دیگر است. بک لینک سازی یک بخش اصلی و ضروری اصول سئو می باشد. بک لینک سازی در ارتقاء رتبه ی سایت تأثیر زیادی دارد. هر چه تعداد بکلینک های با کیفیت یک صفحه بیشتر باشد، بهتر است.

بک لینک فالو چیست؟

بک لینک فالو پیوندی است که اعتبار یک صفحه را به صفحات دیگر منتقل می کند و بر رتبه بندی آن در SERP تأثیر می گذارد.

تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سفید از قوانین موتور های جستجو پیروی می کند در حالیکه سئو کلاه سیاه این قواعد را زیر پا می گذارد.

آیا ارزش دارد که برای بک لینک سازی و سئو سایت متخصص استخدام کنیم؟

بله، برای افرادی که خودشان به اندازه ی کافی در زمینه ی بک لینک سازی و پیاده سازی اصول سئو مهارت ندارند، استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی وبسایت بهترین راهکار است. زیرا در این صورت می توانند بالاترین میزان کیفیت را به دست آورند.

بهترین روش بک لینک سازی چیست؟

هیچ بهترین روشی برای بک لینک سازی وجود ندارد. برای اینکه بک لینک های خوبی به دست آورید بایستی بر روی کیفیت وبسایت خود کار کنید و ببینید چه عواملی بر رتبه ی SERP طراحی سایت شما بیشتر مؤثر است. بک لینک سازی باید به صورت طبیعی و ارگانیک باشد. شناسایی بک لینک فالو های رقبای پرقدرت می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز