تاثیر تبلیغات آفلاین بر روی سئو سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9120

5/5 - (1 امتیاز)

این روز ها که بازاریابی سنتی جای خود را به دیجیتال مارکتینگ داده، نحوه تبلیغات نیز تغییرات زیادی کرده است. به طور حتم دیگر نمی توان از راه ها و شیوه های قدیمی تبلیغات برای افزایش مشتری و افزایش فروش استفاده نمود. چرا که به طور کلی نحوه کسب و کار و همچنین رفتار مردم نیز تغییر کرده است.
امروزه اغلب افراد به جای کسب و کار در سطح شهر، تجارت خود را به بستر اینترنت منتقل کرده اند. از همین رو شیوه های تبلیغات در بازاریابی سنتی دیگر کارآمد نیستند و بازدهی کافی برای افزایش مشتری را ندارند. همچنین هنوز هم تبلیغات سنتی مانند گذشته از هزینه زیادی برخوردار هستند که برای کسب و کار های تازه تاسیس و استارت آپ ها به هیچ عنوان سودی نخواهند داشت.

یکی از مهمترین روش های تبلیغات در بازاریابی آنلاین، سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. در این مقاله سعی داریم به تاثیر تبلیغات آفلاین بر سئو سایت بپردازم. موضوعی مهم که می تواند باعث بهبود رتبه بسیاری از وب سایت ها و همچنین افزایش نرخ کلیک آنها شود.

بهینه سازی وب سایت

سئو سایت SEO یکی از مهمترین موضوعات روز دنیای دیجیتال است. بدون شک می توان گفت یکی از عوامل مهم موفقیت یک کسب و کار در بستر اینترنت، بهینه سازی وب سایت است. بسیاری از وب سایت ها توانسته اند با بهینه سازی به رتبه های خوبی در نتایج موتور های جستجو برسند.

اگر با سئو آشنا باشید، حتما می دانید که بهینه سازی وب سایت شامل صد ها تکنیک است، که اغلب آنها در کنار هم باعث بهبود رتبه صفحات سایت در گوگل می شوند. بهینه سازی سایت امری یکباره نیست و باید به صورت مداوم برای سایت ها انجام شود. در غیر این صورت وب سایت ها رتبه های خود را در صفحات نتایج گوگل از دست خواهند داد.

همانطور که می دانید بهینه سازی وب سایت شامل، سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی است. سئو فنی و داخلی باید در داخل وب سایت انجام شوند، که شامل: لینک گذاری داخلی، بهینه سازی عناوین صفحات، تولید محتوا، افزایش سرعت لود صفحات سایت، بهینه سازی کد ها و دستورالعمل ها و … هستند.

اما سئو خارجی شامل تمامی فعالیت هایی بهینه سازی است که در خارج وب سایت انجام می گیرد و اغلب تبلیغات را شامل می شود. به عنوان مثل تبلیغات در سایت های دیگر و رسانه های اجتماعی از جمله موارد سئو خارجی هستند. انجام تمامی فاکتور های این بخش ها در کنار هم باعث بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل می شوند.

دیجیتال مارکتینگ

با گسترش استفاده از اینترنت در جهان، بازاریابی اینترنتی مورد توجه بسیاری از فعالان و کاربران این فضا قرار گرفت. از همان زمان بهینه سازی سایت نیز یکی از مهمترین تکنیک های بازاریابی دیجیتالی معرفی شد. مزیت های زیادی باعث شده است که دیجیتال مارکتینگ نزد بسیاری از فعالیت های تجاری محبوب شود.

یکی از مزایای عمده بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی و قدیمی، قابل پیگیری بودن آن است. شما اگر یکی از فاکتور های دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید به راحتی و با استفاده از ابزار های مختلف می توانید نتیجه کار خود را بررسی و کنترل کنید، همچنین می توانید بازده تبلیغاتی که انجام داده اید را ارزیابی نمایید.

به عنوان مثال اگر برای سایت خود سئو انجام می دهید، با ابزار هایی همچون وب مستر تولز یا کنسول گوگل به راحتی می توانید روند بهبود رتبه سایت، میزان افزایش بازدید ها، تعداد کلیک صفحات و … را بررسی نمایید. این کار باعث می شود عملکرد خود را بسنجید و در جهت بهبود آن اقدام کنید. تمامی این موارد به صورت گزارش های جامع قابل رویت هستند.

اما در بازاریابی سنتی، شما به هیچ عنوان نمی توانید بازدهی عملکرد خود را از تبلیغات بررسی نمایید و امکان گزارش دهی نیز وجود ندارد. تنها از افزایش مشتریان خود می توانید بفهمید که تبلیغات شما موثر بوده است یا خیر.

همچنین در بازاریابی دیجیتالی شما به راحتی می توانید روی مخاطبان هدف تمرکز کنید. یعنی می توانید گروه سنی خاصی که بیشتر مخاطب کسب و کار شما هستند را با ترفند های بازاریابی اینترنتی جذب کنید.

یکی دیگر از موارد برتری بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی قدیمی، مقرون به صرفه بودن آن است. شما حتی می توانید با مقدار اندکی بودجه به دیجیتال مارکتینگ بپردازید. حتی برخی از افراد بازاریابی خود را کاملا رایگان شروع می کنند و بعد ها برای آن سرمایه گذاری های بزرگی انجام می دهند. به همین دلیل این نوع بازاریابی برای شرکت های نوپا و استارت آپ ها بسیار مناسب است.

اما روش های تبلیغات در بازاریابی سنتی اغلب بسیار گران هستند و بسیاری از شرکت های تازه تاسیس بودجه کافی برای آن ندارند. به عنوان مثال تبلیغات در تلویزیون از هزینه بالایی برخوردار می باشد که فقط اندک شرکت های بزرگ قادر به تقبل هزینه آن هستند.

تمامی این موارد باعث شده است که بازاریابی سنتی رفته رفته منسوخ شود و جای خود را به دیجیتال مارکتینگ بدهد. با این حال بازاریابی سنتی که امروزه از آن به عنوان تبلیغات آفلاین یاد می کنند، هنوز هم می تواند باعث پیشرفت یک کسب و کار شود، به شرط آنکه در کنار بازاریابی دیجیتالی انجام شود.

تاثیر تبلیغات آفلاین بر پیشرفت کسب و کار

تبلیغات در رادیو و تلویزیون، انواع تبلیغات چاپی مانند پخش تراکت و بروشور در سطح شهر، نصب بیلبورد در خیابان ها و … از جمله تبلیغات آفلاین هستند که در گذشته به عنوان بازاریابی سنتی شناخته می شدند. به نظر شما هنوز هم می توان با استفاده از این نوع تبلیغات نسبت به آگاهی بخشی مردم از یک کسب و کار اقدام نمود؟ می توان با استفاده از تبلیغات آفلاین مشتریان هدف را جذب کرد؟ آیا هنوز هم قیمت تبلیغات آفلاین نسبتا بالا می باشد؟

پاسخ تمامی این سوالات تقریبا خیر است. اما با اتخاذ ترفند هایی خاص می توان باعث بهبود بازدهی تبلیغات آفلاین در عصر حاضر شد. با آنکه تبلیغات آنلاین بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گیرد می توان با تغییراتی در تبلیغات آفلاین باعث تاثیر مثبت آنها بر سئو سایت که یکی از مهمترین تکنیک های بازاریابی دیجیتالی است، شد. اما چگونه؟

بسیاری بر این باورند که تبلیغات آنلاین و آفلاین هر کدام به صورت مجزا بر روند پیشرفت یک تجارت تاثیر می گذارند. اما تحقیقات ثابت کرده است که این روز ها تبلیغات آفلاین به تنهایی موثر نیست و باید در کنار دیجیتال مارکتینگ انجام شود. صرف هزینه زیاد تنها برای تبلیغات آفلاین در حال حاضر برای پیشرفت هیچ برندی موثر نخواهد بود.

برای آنکه تبلیغات آفلاین بر سئو تاثیر بگذارد، در قدم اول باید بهینه سازی وب سایت به درستی انجام شود. به همین دلیل اولین کار شما باید بهینه سازی وب سایت باشد. تمامی اصول مهم سئو شامل سئو داخلی، خارجی و فنی را ابتدا به صورت کامل انجام دهید. مطمئن باشید همین کار باعث بهبود رتبه و افزایش بازدید وب سایت می شود.

هدف از تبلیغات آفلاین، بیشتر برای بدست آوردن ترافیک ارگانیک و همچنین افزایش نرخ کلیک click-through rates (CTRs) می باشد. که البته می توان این اهداف را با سئو و بهینه سازی وب سایت نیز بدست آورد.

بر اساس نتایج بدست آمده، تبلیغات آفلاین باعث می شود، مردم برای کسب اطلاعات بیشتر نام آن برند را در گوگل جستجو کنند که این کار سبب افزایش بازدید های ارگانیک می شود. با افزایش بازدید طبیعی، نرخ کلیک نیز افزایش می یابد. در واقع تبلیغات آفلاین با هدف آگاهی بخشی مردم نسبت به یک برند بر سئو سایت تاثیر مثبت می گذارد.

از گذشته نیز تبلیغات آفلاین تاثیر بهتری بر ذهن مردم می گذاشت. اگر تبلیغات آفلاین به درستی و با دقت لازم انجام شود و جذابیت بصری داشته باشد بخوبی می تواند در کنار دیجیتال مارکتینگ روند پیشرفت و ارتقا یک کسب و کار را سرعت ببخشد. نا گفته نماند که تبلیغات آفلاین در کنار بازاریابی آنلاین یکی از راه های برند سازی است.

در حال حاضر با توجه به اینکه بسیاری از کانال های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ اشباع شده است، با چند تبلیغ آفلاین می توان باعث افزایش بازدید وب سایت شد. البته نباید فراموش کرد که بازاریابی اینترنتی به تنهایی می تواند باعث رونق یک کسب و کار شود. اما اگر در این کار عجله دارید و همچنین بودجه کافی برای تبلیغات آفلاین در اختیار دارید برای سرعت بخشیدن به برند سازی تجارت خود می توانید تبلیغات آفلاین را در کنار بازاریابی اینترنتی انجام دهید.

به یاد داشته باشید که همه این کار ها باید توسط بازاریاب حرفه ای و سئو کار متخصص انجام شود و شما به تنهایی قادر به انجام آن نخواهید بود. چرا که برای بازدهی بهتر تبلیغات آفلاین باید در تبلیغات خود از کلمات کلیدی و محتوای سایت نیز به درستی استفاده کنید.

همانطور که در بالاتر گفته شد، پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا سئو سایت را به طور کامل انجام دهید. با استفاده از تولید محتوا، بک لینک گذاری، افزایش سرعت وب سایت و … به راحتی می توانید رتبه سایت را در سئو بهبود دهید. بعد از انجام تمامی این موارد در صورت نرسیدن به هدف خود می توانید از تبلیغات آفلاین نیز استفاده کنید. البته اغلب کسب و کار ها با همان سئو سایت به سرعت به هدف خود می رسند. فقط تعداد محدودی از کسب و کار های خاص یا آنها که رقبای زیادی دارند می توانند به تبلیغات آفلاین نیز تکیه کنند.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاوره بیشتر در این موضوع با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط باشید. شما در قدم اول نیاز به یک سایت کامل دارید. در قدم های بعدی باید برای سئو سایت و تبلیغات آفلاین اقدام نمایید. کارشناسان ما برای تمامی این موارد برنامه ریزی جامع و دقیقی انجام می دهند. لازم به ذکر است شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارائه خدمات طراحی وب سایت و سئو و همچنین برندسازی دارای بیش از 18 سال سابقه درخشان است. ما با تجربه ای که داریم به راحتی می توانیم شما را در پیشرفت کسب و کار تان یاری نماییم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز