تاثیر ویدئو بر روی سئو سایت

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14160

4.3/5 - (35 امتیاز)

همه ی مدیران وب سایت ها خواستار این هستند که وب سایتشان در صفحه ی اول گوگل نمایش داده شود.

برای این که یک وب سایت بتواند در صفحه ی اول نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده شود لازم است از یک سری تکنیک ها و ترفندهای مربوط سئو در آن استفاده شود.

تاثیر ویدئو بر روی سئو سایت

یکی از تکنیک هایی که به وسیله ی آن می شود ترافیک سایت را افزایش داد تا در نهایت وب سایت در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شود، استفاده نمودن از ویدیو در وب سایت می باشد. در واقع بهترین راه برای کامل نمودن مقالات، جذب مخاطب و نگهداشتن مخاطبان در وب سایت ویدئو می باشد. با افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت رتبه ی سایت در گوگل نیز افزایش می یابد و در نتیجه سایت در صفحات اول نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر ویدئو بر روی سئو سایت صحبت کنیم با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در صورتی که بخواهید کالایی را بفروش برسانید یا خدماتی را ارائه دهید لازم است افراد را به خرید کالا یا خدمات خود تشویق نمایید. بنابراین باید با اصول بازاریابی آشنا باشید. در این قسمت با مفهوم دیجیتال مارکتینگ و روش های آن آشنا می شویم. به همه ی روش های بازاریابی که در آن از اینترنت و دستگاه های الکترونیکی برای معرفی و فروش محصولات و خدمات استفاده می شود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی گفته می شود. دیجیتال مارکتینگ مشتری های بیشتری را نسبت به روش های سنتی برای شما پیدا می کند علاوه بر این با استفاده از روش های جدید در دیجیتال مارکتینگ می توانید مشتری های خود را دسته بندی نمایید. روش دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش های دیگر بازاریابی، ارزان تر می باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای دیجیتال مارکتینگ برای همه ی کسب و کارها ایجاد ارتباط با مشتری در زمان مناسب می باشد. در ادامه روش های مربوط به دیجیتال مارکتینگ را بیان می کنیم.

  • سئو: به مجموعه اعمالی که بر روی سایت انجام می شود تا در نتایج موتورهای جست و جو رتبه ی بالاتری را به دست بیاورد و در جایگاه بالایی قرار بگیرد سئو یا بهینه سازی وب سایت گفته می شود. برای سئو و بهینه سازی نمودن سایت روش های مختلفی وجود دارد از جمله: سئو داخل سایت که بر روی محتوای درون سایت متمرکز می باشد، مانند لینک سازی داخلی، تقسیم محتوا و … . سئو خارج سایت که بر روی فعالیت هایی تمرکز دارد که در خارج از صفحه سایت انجام می شوند، مانند بک لینک ها.
  • بازاریابی محتوا: تولید محتوای مناسب باعث می شود مشتری های شما با برند شما بیشتر آشنا شوند. در واقع بازاریابی محتوا فرآیندی ست که در آن محتوای با ارزش برای جذب مشتری تولید می شود. هدف از بازاریابی محتوا تولید محتوای ارزشمند برای افزایش تعامل با مخاطبان است. استفاده از روش بازاریابی محتوا باعث، افزایش نرخ تبدیل، افزایش آگاهی از برند، افزایش ارتباط با مشتری، افزایش سودآوری و … می شود.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: یکی از پرطرفدارترین روش ها در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. با استفاده از محتوای مناسب و با کیفیت مانند تولید فیلم های آموزشی می توانید کسب و کار خود را تبلیغ نمایید و باعث افزایش آگاهی از برندتان شوید. این روش بازاریابی در انواع شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و … انجام می شود.
  • تبلیغات همسان: نوعی دیگر از تبلیغات مربوط به تبلیغات همسان می باشد. قالب تبلیغات همسان با قالب اصلی محتوای سایت یکسان می باشد. رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات همسان می باشد. شیوه ی نوشتن رپورتاژ آگهی بسیار مهم است تا بتواند تاثیر گذار باشد. در واقع به کمک این نوع از بازاریابی دیجیتال می توان باعث افزایش ترافیک وب سایت شد.
  • بازاریابی ایمیلی: شرکت ها برای ارتباط با مخاطبان خود از روش بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد. از ایمیل برای تبلیغ یک محتوا، رویداد یا اطلاع رسانی در مورد تخفیف ها استفاده می شود. ارسال ایمیل شامل محتوای: خوش آمد گویی به کاربران، تخفیفات ویژه ی تعطیلات و … می باشد.
  • بازاریابی ویدئویی: ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی نوعی بازاریابی از طریق تولید و انتشار محتوای ویدئویی می باشد. در واقع بازاریابی ویدئویی فرآیندی شامل برنامه ریزی، تولید، ویرایش ، انتشار و تبلیغ ویدئو می باشد. یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی و تبلیغات استفاده نمودن از ویدئو است. به طور معمول از شبکه های اجتماعی و پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و … برای ویدئو مارکتینگ استفاده می شود.
  • موبایل مارکتینگ: یکی دیگر از روش ها در دیجیتال مارکتینگ موبایل مارکتینگ با بازاریابی موبایلی می باشد. در این روش تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات از طریق دستگاه های موبایل انجام می شود. از جمله روش های متداول و کاربردی در موبایل مارکتینگ بازاریابی پیامکی، بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن، طراحی وب سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا، تبلیغات درون برنامه ای و بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی است.

تاثیر ویدئو بر روی سئو سایت

بیشتر کسب و کارها برای بازاریابی از ویدیو استفاده می کنند. بازاریابی ویدئویی بخش مهمی از روش تبلیغاتی برای کسب و کارها می باشد و باعث می شود صاحبان کسب و کارها زودتر به هدف خود برسند. با توجه به بررسی ها کسب و کارهایی که از ویدئو یا فیلم برای معرفی یا ارائه ی خدمات خود استفاده می کنند نتایج خوبی را در حوزه ی بازاریابی و فروش به دست آورده اند. بنابراین استفاده نمودن از ویدئو یکی از بهترین راه های بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات می باشد. در ادامه برخی از تاثیرات استفاده از ویدئو بر روی سئو سایت را شرح می دهیم:

  • جذاب تر شدن وب سایت: در صورتی که از تصاویر گرافیکی متحرک و ویدئو در سایت خود استفاده نمایید کاربران علاقه ی بیشتری به وب سایت شما نشان می دهند. در صورتی که در تمام صفحه های وب سایت خود از ویدئو استفاده نمایید کاربران با دیدن ویدئوها زمان بیشتری را در وب سایت شما می مانند و نرخ خروج سایت شما کاهش می یابد و رتبه ی سئو سایت افزایش پیدا می کند.
  • جلب اعتماد مشتریان: بیشتر کاربران وب سایت ها با دیدن فیلم های مربوط به معرفی محصولات یا خدمات نسبت به خرید اینترنتی حس بهتری پیدا می کنند زیرا محتوای ویدئویی احساسات کاربر را درگیر می کند و می شود مشتری به محصول و سایت شما اعتماد کند. در واقع بازاریابی محتوا بر پایه ی اعتماد و ایجاد ارتباط با مشتری ها می باشد.
  • بهتر بودن ویدئو از نظر موتورهای جست و جو: فیلم باعث می شود کاربران زمان بیشتری را در وب سایت بمانند بنابراین قرار گرفتن در معرض نمایش به صورت طولانی مدت باعث ایجاد اعتماد می شود و به موتورهای جست و جو نشان می دهد که سایت دارای محتوای خوبی می باشد. در صورتی که محتوای یک وب سایت دارای ویدئو باشد احتمال این که در رتبه ی اول نتایج موتورهای جست و جو قرار بگیرد بیشتر است.
  • جذاب بودن برای کاربران موبایل: از آنجا که تعداد کاربران گوشی های هوشمند در حال افزایش است بیشتر کاربران ویدئوها را با استفاده از تلفن های همراه خود مشاهده می کنند. بنابراین کاربران گوشی های هوشمند با برندهایی ارتباط برقرار می کنند که تبلیغاتشان به صورت ویدئو می باشد. در واقع تولید محتوای ویدئویی برای سایت ها باعث می شود کاربران زمان بیشتری را در وب سایت بمانند که زیاد شدن مدت زمان ماندن کاربران از سایت باعث تقویت سئو داخلی سایت می شود.
  • همه جانبه بودن: طبق بررسی ها بیشتر کاربران برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات، یک ویدئو توضیحی را از آن مشاهده نموده اند. بنابراین نیمی از درآمد صاحبان کسب و کارها از بازاریابی ویدئویی می باشد.
  • اشتراک گذاری آسان: طبق بررسی ها بیشتر بازاریابان اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از محتوای ویدئویی استفاده می کنند. در صورتی که یک ویدئو از نظر کاربران سرگرم کننده و جذاب باشد آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند. بنابراین بهتر است برای وب سایت خود فیلم های سرگرم کننده ایجاد نمایید. اشتراک گذاری باعث می شود ترافیک وب سایتتان افزایش یابد و این خود نیز باعث افزایش فروش سایتتان می شود.
  • تاثیر در افزایش نرخ تبدیل و فروش: در صورتی که در صفحه ی مربوط به هر محصول یک ویدئو مربوط به محصول را قرار دهید نرخ تبدیل وب سایت شما به صورت چشمگیری افزایش می یابد. ویدئو می تواند به طور مستقیم باعث فروش شود. با توجه به این که مردم علاقمند هستند بیشتر در مورد محصولی که می خواهند خریداری نمایند بدانند بنابراین بهتر است برای معرفی محصولات خود ویدئو های هیجانی با توضیحات کامل تولید کنید و در سایت کنار هر محصول قرار دهید. افزایش فروش وب سایت بر روی سئو سایت تاثیر گذار است، زیرا در فرآیند خرید کاربر از سایت، نرخ کلیک و نرخ ماندن در سایت افزایش می یابد و در نتیجه سئو سایت تقویت می شود.

نکات مربوط به سئو نمودن ویدئو

در صورتی که بخواهید در سایت خود ویدئو منتشر نمایید لازم هست نکات مربوط به سئو ویدئو را رعایت نمایید در ادامه برخی از این نکات را بیان می کنیم:

  • بهتر است که اطلاعات درستی از ویدئو را در اختیار خزندگان موتورهای جست و جو قرار دهید تا بتوانند ویدئو شما را بررسی نموده و با توجه به کیفیت و اطلاعات به دست آمده از ویدئو آن را رتبه بندی نماید.
  • بهتر است که ویدئو را در محلی از سایت بارگذاری نمایید که نوشته یا متنی مرتبط با ویدئو در آن مکان باشد. در صورتی که ویدئو را در یک صفحه ی خالی قرار دهید برایتان سودمند نمی باشد.
  • برای این که ویدئو برای خزندگان موتورهای جست و جو قابل فهم شود لازم است آن را در تگ ها و برچسب های مشخصی قرار دهید.
  • برای آپلود فیلم ها و ویدئوها بهتر است که از همان وب سایتتان به صورت مستقیم استفاده نمایید و برای این کار از وب سایت های دیگر استفاده نکنید.

سئو وب سایت

یکی از مهم ترین روش ها برای پیدا نمودن مخاطبان جدید استفاده نمودن از روش های سئو می باشد. در واقع لازم است شما برای بهبود سئو سایت خود تلاش های لازم را انجام دهید. قرار دادن اطلاعات مناسب و با کیفیت در اختیار کاربران، در سئو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. موتورهای جست و جو دو فاکتور اصلی مربوط به اعتبار صفحه در اینترنت و ارتباط بین عبارت جست و جو و محتوای موجود در صفحه را مورد بررسی قرار می دهند. هنگامی که می خواهید برای وب سایت خود محتوای سئو شده تولید نمایید لازم است به یک سری نکات توجه نمایید. در ادامه برخی از این نکات را بیان می کنیم:

  • ارتباط و تناسب: بهتر است که مطالب موجود در وب سایتتان را مرتب بروزرسانی نمایید و کلمات کلیدی متناسب با جست و جوی محصول را در آن قرار دهید.
  • تصاویر مناسب: برای عنوان مطالب خود از تصاویر استفاده نکنید و از توضیحات مناسب همراه با متن جایگزین استفاده کنید.
  • بک لینک: در صورتی که یک وب سایت به جز وب سایت خودتان لینک مطالب شما را در سایت خود قرار دهد، اعتبار آن مطلب در نتایج موتورهای جست و جو افزایش پیدا می کند.
  • تولید فهرست صفحات: برای راحتی کاربران در استفاده از وب سایتتان بهتر است فهرستی از صفحات خود تهیه نمایید و به ترتیب بازدید آن ها را مرتب کنید.
  • ساختار مناسب: در صورتی که وب سایت شما دارای ساختار مناسبی باشد و مسیر یابی و دسترسی به محتوای درون سایت به راحتی انجام شود کاربران به راحتی می توانند از وب سایت شما استفاده نمایند. بنابراین توصیه ما به شما این است که سعی کنید نام مناسبی را برای صفحات و دسته بندی مطالب سایت خود انتخاب نمایید.
  • بهینه سازی وب سایت برای موبایل: با توجه به این که اکثر افراد جست و جوهای خود را با موبایل هایشان انجام می دهند بهتر است که وب سایتتان ریسپانسیو شده باشد و سازگاری با همه ی انواع صفحه نمایش ها را داشته باشد و به طور کلی وب سایت برای موبایل ها بهینه سازی شده باشد.
  • عدم وجود لینک های خراب: لینک های خراب همان لینک های با خطای 404 هستند، این لینک ها بر رتبه ی سایت تاثیر زیادی دارند و در واقع رتبه ی وب سایت شما را بسیار کاهش می دهند.

آموزش سئو

یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عامل در پیشرفت یک سایت سئو آن می باشد. بنابراین لازم است برای یادگیری کامل سئو در دوره های آموزش سئو سایت شرکت نمود. بنابراین یکی از پردرآمدترین شغل های مربوط به دیجیتال مارکتینگ در دنیا سئو می باشد. سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای همه ی موتورهای جست و جو می باشد. در واقع سئو علمی است که به وسیله ی آن وب سایت ها می توانند در نتایج موتورهای جست و جو نمایش داده شوند و درنتیجه ترافیکشان افزایش پیدا کنند. اصول سئو شامل روش های بسیار زیادی می باشد. در صورتی که یک وب سایت در رتبه های اول نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو قرار بگیرد با افزایش فروش نیز روبه رو می شود.

ترفندهای مربوط به سئو سایت

ترفندهای سئو سایت بهترین و سریع ترین روش هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان رنک یک وب سایت را افزایش داد. برای بهینه سازی نمودن سایت فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید به آن ها توجه نمایید. در ادامه برخی از تکنیک های سئو سایت را که باید رعایت نمایید معرفی می کنیم:

  • نوشتن مقاله های طولانی: یکی از مهم ترین عوامل برای بهبود رتبه بندی جست و جوها محتوا می باشد. بنابراین مقاله های طولانی و عمیق از نظر مفهوم که سعی در توضیح و شرح کامل یک موضوع خاص را دارند می توانند در به دست آوردن رتبه های برتر در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو به وب سایت شما کمک کنند. طبق بررسی ها وب سایت هایی که در موتورهای جست و جو دارای رتبه ی اول تا سوم هستند دارای محتواهایی بیش از 1500 کلمه می باشند. در واقع طول محتوا تنها یکی از بهترین تکنیک های سئو می باشد و نکته ای که باید به آن توجه نمایید ایجاد توازن بین کیفیت و کمیت محتوا است.
  • بروزرسانی محتوای قدیمی: بهترین روش سئو سایت بروزرسانی محتوای قدیمی وب سایت می باشد. با توجه به این که گوگل الگوریتم های مربوط به رتبه بندی خود را بروزرسانی می کند بنابراین لازم است شما نیز محتوای سایت خود را بروزرسانی نمایید. پس از بروزرسانی محتوای آموزشی سایت خود باید آن ها را با توجه به فاکتورهای رتبه بندی جدید بهینه سازی نمایید.
  • ایجاد بک لینک های با کیفیت: در صورتی که وب سایت هایی که دارای اعتبار دامنه بالا هستند به وب سایت شما لینک بدهند اعتبار سایت شما نیز افزایش می یابد. در واقع بک لینک های با کیفیت می توانند به بالاتر رفتن ارزش وب سایت شما کمک کنند. با استفاده از روش های مختلفی از جمله استفاده از پست های مهمان و همکاری با شبکه های اجتماعی می توانید بک لینک های با کیفیتی را به دست بیاورید.
  • تحقیق درست کلمات کلیدی: در تولید محتوا لازم است درمورد کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع سایت خود تحقیق نمایید. تحقیق کلمات کلیدی یک روش آسان برای فهمیدن چیزی است که مردم به دنبال آن می باشند. در صورتی که از کلمات کلیدی مناسب استفاده نمایید احتمال این که رتبه ی بالاتری در موتورهای جست و جو به دست آورید بیشتر می شود.
  • بهینه سازی ویدئو برای صفحات سایت: برای بالا بردن رتبه ی سایت روش های زیادی وجود دارد که سئو ویدئو یکی از این روش ها می باشد. هدف استفاده از سئو رسیدن زودتر کاربران به مطالب دلخواهشان می باشد.
  • لینک سازی داخلی: لینک هایی که در یک سایت وجود دارد، اهمیت آن سایت را از نظر گوگل بالا می برد. با استفاده از انواع لینک سازی داخلی و خارجی گوگل متوجه می شود که محتوای سایتتان با ارزش است. بنابراین رتبه ی خوبی به آن می دهد. کاربرد لینک سازی داخلی در وب سایت ها ارتباط دادن صفحات مختلف به یکدیگر می باشد.

نکات مهم درباره ی انتخاب کلمات کلیدی

برای انتخاب کلمات کلیدی صفحه های مهم لازم است نکاتی را به عنوان تکنیک های سئو رعایت نماییم که در ادامه برخی از این نکات را بیان می کنیم:

  • مشخص نمودن اهداف: برای تحقیق کلمات کلیدی باید بدانید هدف شما در کسب و کارتان چیست و موضوع وب سایتتان چه می باشد.
  • مطالعه در مورد کسب و کار: زمانی که یک وب سایت را طراحی می کنید مطمئنا به فکر گسترش یک کسب و کار می باشید بنابراین باید در مورد آن حیطه ی کاری اطلاعاتی را بدست بیاورید. بنابراین با تحقیق در مورد کار خود می توانید با خواسته های کاربران آشنا شوید و بهتر تصمیم گیری نمایید.
  • شناسایی مخاطبان: بهتر است خود را به جای کاربران قرار دهید و به این فکر کنید که آن ها چه انتظاری از سایت شما دارند و به طور کلی به دنبال چه هستند.
  • تهیه لیستی از کلمات کلیدی: بهتر است کلمات کلیدی را که مد نظر دارید در لیستی قرار دهید و در میان آن ها بهترین را انتخاب نمایید.
  • بروزرسانی تحقیق کلمات کلیدی: هر زمانی که تمایل داشته باشید می توانید کلمات کلیدی جدیدی را به وب سایت خود اضافه نمایید. همچنین می توانید کلمات کلیدی را بروزرسانی نمایید.
  • سئو برای صفحه های داخلی: نباید همه ی کلمات کلیدی را در یک صفحه به کار ببریم بلکه بهتر است برای هر کلمه ی کلیدی محتوای جداگانه ای را تولید نماییم.
  • بررسی رقبا: بهتر است رقبای خود را بررسی کنید و از این طریق مطمئن شوید که عملکرد مناسبی دارید یا خیر.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد تاثیر ویدئو بر روی سئو سایت صحبت نمودیم. طبق مطالب بیان شده بهتر است به مساله ی سئو سایت خود اهمیت بیشتری بدهید چراکه در صورتی که بخواهید سایتتان رتبه ی بالایی در نتایج موتورهای جست و جو به دست بیاورد و نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب نموده و در نتیجه افزایش فروش داشته باشد باید اصول سئو را در سایت خود رعایت نمایید.

    اطلاعات تماس
    شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
    شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
    تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
    ایمیل: info@sitedar.com
    اینستاگرام: darkoobwebdesign
    افتخارات و مجوزها
    • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
    • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
    • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
    • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
    • دارای مجوز نشر دیجیتال
    • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
    • پروانه کسب و کارهای مجازی
    • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
    • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
    پشتیبانی 24 ساعته 7 روز