تفاوت قالب های شرکتی و فروشگاهی در چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6131

5/5 - (3 امتیاز)

مهم نیست که در چه شغلی فعالیت می کنید، یک وب سایت خوب طراحی شده تصویری حرفه ای از شما در اینترنت ایجاد می کند.

ممکن است شما در ارتباط با نیاز های خود وب سایت های زیادی را در اینترنت پیدا کنید، اما آیا همه ی آنها قابل اعتماد هستند؟!

شرکت های حرفه ای وب سایت های خود را با اطلاعات مهم و ضروری، نمونه کار ها، خدمات و حتی توصیفات مشتریان قبلی پر می کنند. این موضوع به صورت ناخودآگاه باعث جلب اعتماد کاربران می شود.

بنابراین داشتن وب سایت های شرکتی برای هر کسب و کاری یک الزام است.

آسانترین و سریعترین راهکار برای راه اندازی وب سایت های شرکتی و یا تجاری استفاده از قالب های منعطف و قابل تنظیم می باشد.

قالب ها ویژگی ها و طرح بندی های متفاوتی دارند که شما بایستی بر اساس نیاز ها و نوع تجارتتان آنها را انتخاب کنید.

وب سایت شرکتی چیست؟

با وب سایت شرکتی می توانید نام تجاری خود را به کاربران حاضر در اینترنت معرفی کنید. راه اندازی یک وب سایت شرکتی به شما کمک می کند تا کسب و کار محلی خود را به ویترینی جهانی تبدیل کنید و محصولات و خدمات خود را به کاربران در سراسر دنیا نمایش دهید.

در صورت انجام تبلیغات، صفحه ی اصلی وب سایت شرکتی شما تبدیل به صفحه ی فرود می شود.

بر خلاف وب سایت های تجارت الکترونیک و وب سایت های فروشگاهی، وب سایت های شرکتی با هدف فروش آنلاین خدمات و محصولات راه اندازی نمی شوند. بیشتر کسب و کار ها از وب سایت های شرکتی به منظور تبلیغات و ایجاد تأثیر اولیه بر بازدیدکنندگان استفاده می کنند.

وب سایت های شرکتی معمولاً با عنوان و یا لوگوی شرکت شروع می شوند و به دنبال آن اطلاعات مختصری در مورد شرکت در صفحه ی “درباره ی ما” به کاربران ارائه می شود.

این بخش از وب سایت شما اولین بخشی است که بازدیدکنندگان مشاهده و بررسی خواهند کرد. در واقع این صفحه، صفحه ی اصلی وب سایت شما می باشد. در این بخش می توانید اطلاعاتی در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، مشتریان قبلی و نمونه کارهای خود توضیح دهید.

در صفحه ی خدمات می توانید در موقعیت های گوناگون مانن جشن ها و یا سالگرد، پیشنهاد های تبلیغاتی به کاربران خود دهید.

وب سایت شرکتی شما بایستی با یک صفحه ی تماس با ما به پایان برسد. در این صفحه باید اطلاعات تماس از قبیل شماره تلفن های ثابت و همراه و ایمیل و آدرس صفحات رسانه های اجتماعی، آدرس شرکت و …. را قرار دهید.

بایستی دقت داشته باشید که در این صفحه اطلاعات اشتباه وارد نکنید. زیرا باعث کاهش اعتبار شرکت شما می شود. هر چه اطلاعات تماس تکمیل تر و دقیقتر باشد، دسترسی کاربران به شما راحتتر خواهد بود.

ویژگی های وب سایت های شرکتی

در طراحی سایت شرکت بایستی قالبی انتخاب کنید که کار با آن آسان باشد و تعامل خوبی با کاربر برقرار کند.

قالب وب سایت شرکتی بایستی اطلاعات مهم را برجسته کند. همچنین از شلوغ کردن وب سایت با اطلاعات اضافه و غیر ضروری، پرهیز کنید. اغلب کاربران طراحی های ساده را بیشتر دوست دارند. به خصوص صفحه اصلی وب سایت تا جایی که ممکن است باید ساده باشد.

قالب شرکتی باید ریسپانسیو باشد. با توجه به رشد روز افزون کاربران موبایل، بیشتر ترافیک وب سایت ها از طریق کاربران تلفن های همراه به دست می آید. بنابراین خیلی مهم است برای طراحی سایت شرکتی قالب های ریسپانسیو تهیه کنید.

قالب وب سایت های شرکتی باید حاوی یک صفحه تماس با ما به منظور سهولت دسترسی کاربران به مدیران مشاغل باشند.

اگر به دنبال راه اندازی وب سایت شرکتی برای کسب و کار خود و یا خرید قالب هستید، می توانید از قالب های فروشگاه دارکوب دیدن فرمایید. با انتخاب قالب مورد نظر از فروشگاه قالب دارکوب و سفارش طراحی سایت خود به شرکت دارکوب، بهترین و بالاترین کیفیت طراحی سایت را دریافت کنید.

همچنین برای به دست آوردن اطلاعات و راهنمایی های بیشتر می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی و رایگان شرکت دارکوب استفاده کنید.

تفوات قالب های شرکتی و فروشگاهی

تفاوت قالب های شرکتی و فروشگاهی در چیست؟

یک وب سایت شرکتی برای کسب و کار من چقدر مهم است؟

راه اندازی وب سایت های شرکتی، ارزانترین راه برای جهانی کردن کسب و کار های مختلف است. ممکن است در اینترنت کاربران زیادی بیابید که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند. در این صورت راه اندازی یک وب سایت شرکتی پلی برای ارتباط بین شما و کاربرانتان می شود. با جهانی شدن کسب و کارتان فرصتی عالی برای رشد و ترقی تجارتتان به وجود می آید.

اما به خاطر داشته باشید که برای رشد بیشتر و بهتر بایستی از هر کانال آنلاینی برای معرفی شرکت خود به کاربران استفاده کنید. خیلی از کاربران امروزی در محیط های رسانه های اجتماعی وقت گذرانی می کنند. بنابراین باید از این فرصت به نفع تجارت خود استفاده کنید و در شبکه های اجتماعی فعال باشید و حتی در انجمن های آنلاین عضو شوید.

طراحی وب سایت فروشگاهی

وب سایت های فروشگاهی با هدف فروش ایجاد می شوند. محتوا، خدمات بازاریابی و سرویس دهی به مشتری به منظور افزایش نرخ تبدیل در وب سایت های فروشگاهی ضروری هستند.

طراحی وب سایت تجارت الکترونیک عالی، ضروری است

کاربران در مدت زمان کمتر از 3 ثانیه تمام بخش های اصلی وب سایت شما را مشاهده می کنند و تصمیم می گیرند که در وب سایت شما بمانند یا نه!

یک طراحی زیبا و کاربردی باعث ایجاد اعتبار کسب و کار شما می شود. طراحی وب سایت تجارت الکترونیک شما اگر به خوبی انجام شده باشد، تضمینی بر بازگشت کاربران و مشتریان بالقوه می باشد.

کاربران رنگ ها، قلم ها و تصاویر را با توجه به تنظیمات شخصی خود ارزیابی می کنند. قالب وب سایت فروشگاهی که انتخاب می کنید، اگر از اصول طراحی پیروی کند، می تواند به توسعه ی کسب و کار شما و فروش بیشتر کمک کند.

چگونه قالب وب سایت فروشگاهی انتخاب کنم؟

اگر می خواهید وب سایت فروشگاه آنلاین شما خارق العاده باشد، باید در طراحی و انتخاب قالب آن ظرافت و دقت به خرج دهید.

قالب ها روند طراحی را بسیار آسان می کنند.

اگرچه زیبایی مهم است. اما قالب وب سایت فروشگاهی علاوه بر زیبایی باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد تا در ارائه ی تجربه ی کاربری موفقتر باشد.

قالب های وب سایت های فروشگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

انتخاب یک قالب کامل برای فروشگاه دیجیتالی کار آسانی نیست. برخی ویژگی های قالب های وب سایت های فروشگاهی عبارتند از:

قالب های فروشگاهی باید بسیار قابل تنظیم باشند

از آنجا که کسب و کار ها دائماً در حال پیشرفت هستند، وب سایت آنها نیز منطبق با پیشرفت ها باید تغییر کند. قالب وب سایت فروشگاهی باید بسیار منعطف باشد. شما باید قادر به تغییر در چیدمان صفحات، توضیحات محصول، تصاویر محصولات، روند پرداخت و در آخر شکل ظاهری و ویترین فروشگاه دیجیتالی خود باشید.

قالب های وب سایت های فروشگاهی باید موبایل دوستانه باشند

گوگل چند سال پیش رسماً اعلام کرد که ریسپانسیو بودن یکی از فاکتور های رتبه بندی وب سایت ها می باشد. اگرچه ریسپانسیو بودن برای تمام وب سایت ها یک ضرورت است، اما شاید این فاکتور در مورد قالب وب سایت های فروشگاهی و تجارت الکترونیک دو چندان مهم است. اگر می خواهید از طریق فروشگاه تجارت الکترونیک خود فروش بالایی داشته باشید، حتماً باید از قالب های ریسپانسیو استفاده کنید.

طبق مطالعات، 49% از کاربران برای خرید های آنلاین خود از تلفن های همراه استفاده می کنند.

سازگاری بهتر با مرورگر های مختلف

کاربران برای دستیابی به فروشگاه های آنلاین از مرورگر های مختلفی استفاده می کنند. قالب وب سایت فروشگاهی شما برای انواع مرورگر ها بایستی در دسترس باشد.

بارگذاری سریع صفحه

طبق گزارشات، اگر بارگذاری صفحات تجارت الکترونیک بیش از 3 ثانیه به طول بیانجامد، 50% از کاربران صفحه را ترک می کنند. بنابراین صفحات وب سایت های فروشگاهی باید سبک باشد. با استفاده از طراحی های مدرن این امر امکان پذیر است.

تفاوت قالب های شرکتی و فروشگاهی در چیست؟

تفاوت فالب های شرکتی و فروشگاهی در چیست؟

چرا برای طراحی وب سایت خود از قالب ها استفاده کنم؟

وب سایت ها را یا بایستی با کدنویسی و از پایه ایجاد کرد و یا از قالب های طراحی استفاده نمود. استفاده از قالب های طراحی سایت یک راه حل سریعتر و آسانتر نسبت به ایجاد وب سایت از طریق کدنویسی می باشد.

قالب وب سایت، صفحه ای از پیش طراحی شده می باشد که کاربران با استفاده از آن می توانند محتوای متنی و تصویری خود را به منظور ایجاد وب سایت به قالب اضافه کنند. قالب های وب سایت نیاز به استخدام طراح و توسعه دهنده ی سایت و کدنویسی را مرتفع می کنند.

انتخاب قالب طراحی سایت یکی از مهمترین تصمیم گیری ها برای صاحبین مشاغل می باشد. فاکتور های زیادی در انتخاب قالب دخیل هستند. برخی از این فاکتور ها عبارتند از: نوع وب سایت، ویژگی های مختلف موجود در قالب طراحی سایت و گزینه های سفارشی سازی، سطح تجربه و دانش طراح سایت در ویرایش قالب ها، بودجه و ….

اگر به دنبال قالبی حرفه ای و عالی و با ظاهری جذاب و زیبا برای طراحی سایت شرکتی و یا فروشگاهی برای انتخاب قالب وب سایت فروشگاهی و یا شرکتی خود می توانید از فروشگاه قالب شرکت دارکوب دیدن فرمایید. فروشگاه قالب شرکت دارکوب حاوی تعداد بسیار زیادی قالب با طرح ها و ویژگی های متفاوت می باشد که همگی توسط شرکت دارکوب و مطابق با آخرین استاندارد های طراحی روز دنیا تولید شده اند. تمام قالب های فروشگاه دارکوب ریسپانسیو هستند و توسط این شرکت پشتیبانی می شوند.

چگونه یک قالب مناسب انتخاب کنم؟

قبل از انتخاب قالب وب سایت شرکتی و یا فروشگاهی خود چند نکته را بایستی در نظر بگیرید:

ساختار سایت، عملکرد ها و نحوه ی نمایش محتوا توسط قالبی که انتخاب می کنید، مشخص می شوند. بنابراین بایستی قالب و طرحی متناسب با نیاز های خود انتخاب کنید.

لایه ها و طرح ها مشخص می کنند که محتوا در وب سایت چگونه نمایش داده شود.

عرض تمام صفحه و عرض جعبه ای

قالب های امروزی دو نوع عرض محتوا دارند. عرض کامل و عرض باکس.

در طراحی عرض کامل، پس زمینه به اندازه ی کل عرض صفحه ی کامپیوتر شما کشیده می شود. طرح بندی های با عرض کامل بسیار محبوب هستند و در طراحی های ریسپانسیو و وب سایت های سنگین گرافیکی به خوبی کار می کنند. این طراحی مدرن است.

در عرض جعبه ای، محتوای شما دارای یک قاب در سمت راست و چپ هستند. این نوع طراحی برای وب سایت های تجاری بهتر است. این طراحی ها سنتی هستند.

لایه ی هدر

عنوان صفحه معمولاً اولین چیزی است که کاربران مشاهده می کنند. طرح بندی های هدر بسیار متنوع و مختلف هستند. از بعضی از طرح های هدر برای نمایش یک عکس ساده مانند لوگو استفاده می شود، اما برخی طراحی های هدر برای نمایش اسلاید و فیلم و … ایجاد شده اند.

پیمایش آسان

قالبی که انتخاب می کنید بایستی ساده باشد و پیمایش آن راحت باشد تا کاربر براحتی بتواند به اطلاعات مورد نیاز خود در وب سایت دست یابد.

فوتر

قالب وب سایت باید حاوی یک بخش فوتر نیز باشد. از این بخش معمولاً برای ارائه ی اطلاعات تماس و آدرس شرکت و فروشگاه به کاربران استفاده می شود.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی

وب سایت های فروشگاهی و شرکتی قابلیت ها و امکانات متفاوتی از یکدیگر دارند. در طراحی وب سایت های شرکتی می توان از یک بخش مجزا به منظور ارائه ی اطلاعاتی درباره ی نحوه ی تأسیس شرکت، مجموعه فعالیت های شرکت و چشم اندازی از پیشرفت شرکت استفاده کرد.

ارائه ی مقالات در وب سایت های شرکتی باعث اعتبار بیشتر آنها می شود. اگرچه از این مورد در طراحی سایت های فروشگاهی هم می توان استفاده کرد. اما ارائه ی مقاله در طراحی سایت فروشگاهی چندان هم مهم نیست.

وب سایت های شرکتی بایستی فرم هایی به منظور جذب شریک های حقوقی و مالی داشته باشند.

وب سایت های فروشگاهی بایستی درگاه های ایمن بانکی داشته باشند.

در طراحی سایت های فروشگاهی استفاده از تصاویر و ویدئو هایی از محصولات بسیار مهم است. بنابراین قالب وب سایت فروشگاهی باید این امکان را فراهم کند.

وب سایت های شرکتی معمولاً با اهداف گسترده تری نسبت به وب سایت های فروشگاهی راه اندازی می شوند. برخی از این اهداف عبارتند از: محافظت از نام تجاری، برقراری و حفظ ارتباط با شرکا و رقبای تجاری در سراسر دنیا، تبلیغات و ….

هدف عمده ی وب سایت های فروشگاهی فروش محصولات و خدمات می باشد. بنابراین بروزرسانی ها در وب سایت های شرکتی از اهمیت دوچندانی برخوردار است. در تهیه ی قالب وب سایت شرکتی به سیاست گذاری بروزرسانی قالب توجه داشته باشید. از شرکتی قالب تهیه کنید که پشتیبانی قالب را خودش عهده دار می شود.

فروشگاه قالب دارکوب حاوی تعداد بسیار زیادی قالب با طرح ها و قابلیت های مختلف می باشد که برای هر نوع تجارتی مناسب هستند. تمام قالب های فروشگاه دارکوب توسط این شرکت پشتیبانی می شوند.

نتیجه

وب سایت های شرکتی بیشتر به منظور توسعه ی تجارت و تبلیغات و تأثیرگذاری اولیه خوب ایجاد می شوند. در حالیکه وب سایت های فروشگاهی به منظور فروش محصولات و خدمات و کسب درآمد راه اندازی می شوند.

اگرچه برخی ویژگی ها در قالب های طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی مشترک هستند، مثلاً اینکه هر دو باید ایمن و ریسپانسیو باشند، اما این دو طراحی قابلیت های مجزا از یکدیگری ارائه می دهند و به ویژگی های مختلفی نیاز دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی می توانید از خدمات رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز