طراحی سایت شرکتی و اصول و قواعد آن

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

امروزه با توجه به افزایش کاربرانی که در اینترنت در جستجوی کالا و خدمات هستند، طراحی سایت برای شرکت ها به امری ضروری تبدیل شده است. اما طراحی سایت شرکتی می بایست چه خصوصیاتی داشته باشد تا وب سایت بتوانید نقشی موثر در رونق کسب و کار شرکت داشته باشد که در این مقاله سعی خواهم کرد ویژگی های طراحی سایت شرکتی را برای شما بیان نمایم. با توجه به ظهور اینترنت و جذب کاربران بسیاری که از این راه کالا و خدمات مورد نیاز خود را می یابند روش های کسب و کار و بازاریابی به طور کلی عوض شده است که شرکتی که نتواند در عرصه اینترنت حضوری قوی داشته باشد در این زمینه عقب خواهند ماند چه بسا در آینده این حضور با صرف هزینه های بسیار امکان پذیر است پس بهتر است هر چه سریعتر سایت را راه اندازی نمود زیرا قدمت و سابقه وب سایت یکی از المان های موثر در موفقیت وب سایت خواهد بود. ویژگی ها و امکاناتی که لازم است در طراحی سایت شرکتی در نظر گرفته شود تا وب سایت تاثیر مثبتی در کسب و کار شرکت داشته باشد از قرار زیر است.

هدف از یک وب سایت شرکتی چیست؟

در عصر رسانه های اجتماعی، یک وب سایت خانه ای برای یک تجارت آنلاین باقی می ماند. وب سایت شرکتی اولین جایی است که مشتریان بالقوه برای آشنایی با برند، محصولات و خدمات آن به آن مراجعه می کنند. اگر آنلاین نمی فروشید چرا به یک وب سایت شرکتی نیاز دارید؟ هدف یک وب سایت شرکتی ارائه یک شرکت و نشان دادن افرادی است که پشت آن هستند. به طور مستقیم یا غیر مستقیم به مشروعیت کسب و کار کمک می کند. هدف اصلی ایجاد شهرت، حمایت و ارتقای کل شرکت، برند، موسسه آموزشی یا سازمان غیرانتفاعی با مأموریت و ارزش‌های خود به جای خدمات یا محصولاتی است که ارائه می‌کند.

معرفی کامل امکانات و خدمات

یک شرکت هزینه صرف می نماید تا وب سایت طراحی نماید به این جهت که کالا و خدمات خود را معرفی نماید و طراحی سایت شرکتی حرفه ای باید به طور کامل و به درستی معرفی نماید. وجود منوهای صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ما برای کلیه وب سایت ها الزامی می باشد اما در سایر منوها نظیر محصولات، خدمات، پروژه ها، گواهینامه ها، مشتریان، پرسش های متداول، گالری تصاویر، مقالات و سایر منوها می بایست اطلاعات شرکت به درستی جایگذاری گردد. موردی که شرکت ها می بایست به آن توجه ویژه نمایند آن است که آماده سازی اطلاعات کافی و تولید اطلاعات مورد نیاز وب سایت نقش اساسی در موفقیت وب سایت خواهد داشت و بنابراین لازم است شرکت ها وقت صرف نمایند و اطلاعات مورد نیاز وب سایت را جمع آوری نمایند و هر چه این اطلاعات کامل تر باشد تاثیر بیشتری در موفقیت وب سایت خواهد داشت.

در صورتی که کاربر با وب سایتی مواجه شود که اطلاعات کافی در آن وجود ندارد ممکن است این مورد به اعتبار شرکا لطمه وارد آورد. در وب جمله ای وجود دارد با نام اینکه محتوا پادشاه است به این معنا که سایتی که محتوای کامل تر، مفید تر و با کیفیت تر در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار می دهد رتبه بهتری در موتورهای خواهد گرفت و موفقیت بیشتری نصیب آن وب سایت خواهد شد و در حقیقت وجود محتوای کافی یکی از مهترین مسائل وب سایت ها می باشد.

طراحی کاربر پسند وب سایت

وقتی اهداف شما برای طراحی سایت شرکتی داخل شدن به عرصه رقابت با وب سایت ها و شرکت های رقبا باشد، مطمئنا طراحی وب سایت شرکتی اختصاصی لازمه موفقیت کار شما می باشد. طراحی بصری سایت شما در طراحی اختصاصی سایت شرکتیتان، مطابق با نیازها و سلایق شما و نوع مشتریانتان و با نیم نگاهی به وب سایت های شرکتی موفق بازار طراحی می شود. البته که یکی از اصول و قواعد در طراحی سایت شرکتی افزایش بازدید وب سایت و بهبود رتبه سئو وب سایت است که بر اساس نوع فعالیت شما به نحو مطلوب انجام می پذیرد. علاوه بر این ها با پیاده سازی امکانات و قابلیت های بیشتر در سمت و سوی رسیدن به مخاطبان و مشتریان بیشتر با طراحی وب سایت شرکتی اختصاصی قابلیت توسعه بالاتری خواهد داشت.

هر دسته بندی خاص شغلی نیاز به طراحی سایت اختصاصی خود را دارد و در طراحی وب سایت شرکتی با کیفیت میبایست مشتریان و مخاطبان این گروه شغلی در نظر گرفته می شود. زمانی طراحی سایت برای یک آرایشگاه زنانه مد نظر است و زمانی دیگر طراحی سایت برای یک شرکت صنعتی انجام می گردد و با توجه به مخاطبان و مشتریان این گروه های شغلی طراحی می بایست متفاوت باشد و در ارائه مطالب وب سایت می بایست نیازهای مشتریان و مخاطب وب سایت در نظر گرفته شود. همچنین امروزه سبک های جدید طراحی سایت شرکتی محبوبیت یافته اند که این سبک ها نسبت به قالب های قدیمی تر بسیار کاربر پسند تر می باشد. یکی از این سبک ها طراحی دو بعدی می باشد که در سبک طراحی قالب سایت خبری از استفاده از سایه ها و گوشه های گرد شده نیست و بخش های مختلف قالب توسط تمایز رنگی از یکدیگر جدا می گردند که ثابت شده این گونه قالب های وب سایت سایت تاثیر بهتری بر روی کاربر دارد و کاربر حس و درک بهتری از مطالب وب سایت خواهد داشت. زیرا این قالب ها به جای آنکه تمرکز کاربر را بر روی گرافیک های وب سایت معطوف نمایند تمرکز وب سایت را بر روی مطالب وب سایت منتقل می نمایند و ارائه مطالب وب سایت به کاربر سریعتر و بهتر انجام می گردد. در بخش زیر سبک های جدید طراحی سایت که ثابت شده تاثیر مثبتی بر روی کاربران و موفقیت وب سایت خواهد داشت را برای شما معرفی می نمایم:

1. طراحی دو بعدی

که همان طور که در بخش بالا ذکر شد در این نوع طراحی تمرکز بر روی نحوه ارائه مطالب به کاربر معطوف می گردد و همچنین این نوع سبک محتوا اول نیز نامیده می شود زیرا به جای تمرکز بر روی گرافیک های وب سایت بر روی بهترین روش ارائه مطالب به کاربر تمرکز می گردد. ثابت شده این نوع طراحی احساس بهتری در کاربران ایجاد می نماید و باعث بالا رفتن اثر بخشی وب سایت بر روی کاربر می گردد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. طراحی تک صفحه

در این نوع طراحی کاربر پس از کلیک بر روی منوهای اصلی وب سایت به جای آنکه به مانند سایت های عادی به صفحه دیگری منتقل گردد در همان صفحه اول سایت به بخش مورد نظر هدایت می گردد و کاربر پس از رویت بخش مورد نظر در صفحه اول و خواندن اطلاعات اولیه در مورد آن منو می تواند با کلیک به سایر صفحات وب سایت منتقل گردد. طراحی سایت تک صفحه تاثیر بسیار مثبتی بر روی موفقیت وب سایت دارد زیرا اول از همه بسیار کاربر پسند می باشد و به جای آنکه کاربر منتظر لود صفحه جدید برای خواندن مطالب مورد نیاز خود بماند می تواند مطالب مورد نیاز خود را در همان صفحه اصلی و بدون انتظار مطالعه نماید و همچنین طراحی قالب سایت شرکتی به صورت تک صفحه باعث بالا رفتن مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه اصلی وب سایت می گردد که این مورد باعث بالا رفتن رنک وب سایت می گردد.

3. طراحی به سبک داستان گویی

کاربران و مشتریان وب سایت دوست دارند داستان و روایت شکل گیری یک مجموعه را بدانند تا با آن مجموعه ارتباط بهتری برقرار نمایند و در صورتی که شما بتوانید داستان کاری و شکل گیری مجموعه خود را به درستی به کاربر خود منتقل نمایید باعث درگیر نمودن عواطف و احساسات کاربر و مشتری خود خواهید شد که این مورد تاثیر بسیار مثبتی بر روی موفقیت وب سایت و افزایش فروش شما خواهد داشت.

4. انیمیشن سازی وب سایت

انیمیشن سازی وب سایت باعث افزایش جذابیت جنبه بصری و پویایی قالب وب سایت شما خواهد گردید که وب سایت را از آن حالت خشک و بی روح خارج می نماید و و کاربر را ترغیب به ادامه فعالیت در وب سایت می نماید. البته قبلا هم در سایت ها انیمیشن سازی با استفاده از فلش انجام می گردید که این کار هم اکنون به استفاده از HTML, CSS و کتابخانه های جاوا اسکریپت نظیر JQUERY و MOOTOOLS انجا می گردد.

ساخت سایت کاربر پسند شرکتی و به روز با گرافیک قوی سهم بسیار بزرگی در موفقیت وب سایت خواهد داشت. در ادامه یک تجربه از دارکوب را در این زمینه برای شما بیان می نمایم. دارکوب چند وب سایت در زمینه طراحی سایت دارد. سایت قدیمی تر دارکوب با توجه به سابقه و قدمت خود در حدود چهار برابر سایت جدید دپارتمان طراحی سایت دارکوب بازدید کننده داشت اما میزان جذب مشتریان جدید دارکوب از این دو وب سایت برابر بود زیرا کاربرانی که وارد سایت جدید دارکوب می شدند با آنکه تعدادشان بسیار کمتر نسبت به سایت قدیمی دارکوب بود حس بهتری پیدا می نمودند و بیشتر متقاعد می شدند ایجاد سایت خود را به دارکوب بسپارند. پس از مدتی گروه طراحی دارکوب قالب وب سایت قدیمی را تغییر داد و نتیجه آن افزایش چندین برابری مشتریان ورودی از وب سایت قدیمی بود. با توجه به داستان ذکر شده تاثیر گرافیک و ظاهر وب سایت کاملا مشخص می باشد.

5. طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه با توجه به افزایش کاربرانی که از موبایل و تبلت برای جستجو در اینترنت و مرور سایت ها استفاده می نمایند وجود نسخه ای از وب سایت که قابلیت نمایش مناسب در موبایل و تبلت را داشته باشد به گونه ای که کاربر بتواند به راحتی و بدون نیاز استفاده از اسکرول چپ و راست و بزرگنمایی سایت را مشاهده نمایید لازم و ضروری می باشد. طراحی سایت ریسپانسیو یکی از روش های می باشد که می توان توسط این روش سایت را سازگار برای نمایش در موبایل و تبلت پیاده سازی نمود. همچنین مدتی است که موتورهای جستجو نظیر گوگل سایت ها را بر اساس وجود نسخه موبایلی نیز رنک دهی می نمایند و سایتی که نسخه موبایلی داشته باشد رتبه بهتری در موتور جستجو خواهد گرفت. با توجه به موارد ذکر شده وجود نسخه موبایلی برای وب سایت لازم و ضروری می باشد که بهترین روش سازگار سازی وب سایت برای موبایل و تبلت ریسپانسیو سازی آن می باشد. در ادامه می توانید مقاله طراحی سایت به صورت ریسپانسیو را مطالعه نمایید.

6. سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت به مجموعه عملیاتی گفته می شود که رتبه وب سایت در موتورهای جستجو ارتقاء می یابد و سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت صفحه اول گوگل نمایش داده می شود و امروزه به توجه به افزایش سهم اینترنت در فروش کالا و خدمات و وجود کاربرانی که کالا و خدمات خود را در اینترنت جستجو و خریداری می نمایند سئو و بهینه سازی وب سایت تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش فروش شرکت ها خواهد داشت. در حقیقت سئو و بهینه سازی سایت با توجه به بکر بودن این روش تبلیغات یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات برای شرکت ها می باشد و در صورتی که شرکت ها هر چه سریعتر در این مهم گام بردارند آینده درخشانی در انتظارشان خواهد بود. با طراحی سایت شرکت ها پایه و اساس حضور خود در اینترنت را پایه گذاری نموده اند و از طریق خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت شرکت ها به افزایش فروش خود دست خواهند یافت.

طراحی سایت شرکتی

سه روش طراحی وب سایت شرکتی دارکوب

1. استفاده از قالب های تولید شده دارکوب

در این روش کارفرما قالب مورد نظر خود را از بین قالب های سایت شرکتی انتخاب می نماید. پس از پرداخت مبلغ و انتخاب قالب مورد قالب وب سایت بر روی سرور (تعرفه ثبت دامنه و هاست در این روش جداگانه می باشد) بارگذاری می گردد. پس از بارگذاری سایت نحوه مدیریت منوها و درج مطالب و تصاویر به کارفرما آموزش داده می شود و پس از آن عملیات بهینه سازی سرعت وب سایت و همچنین ایمن سازی بر روی وب سایت انجام می گردد. همچنین وب سایت یکسال پشتیبانی خواهد داشت.

2. انتخاب قالب از فروشگاه قالب دارکوب

در این روش کارفرما قالب مورد نظر خود را از فروشگاه قالب که در حدود 100 هزار قالب وب سایت دارد انتخاب می نماید. پس از انتخاب قالب عملیات ساخت قالب آغاز می گردد و پس از یک هفته از زمان آغاز پروژه لازم است کارفرما مطالب و تصاویر را برای درج در سایت ارسال نماید. پس از درج مطالب وب سایت آماده راه اندازی بر روی آدرس اصلی می باشد. (تعرفه ساخت سایت به این روش از یک و نیم میلیون تومان می باشد)

3. طراحی قالب از پایه توسط گرافیست

در این روش کارفرما ویژگی های و موارد درخواستی حود را به طراح وب سایت دارکوب اعلام می نماید و قالب از پایه توسط گرافیست تولید می گردد. (تعرفه ساخت سایت به این روش از دو میلیون تومان می باشد)

الزام یک سایت شرکتی مناسب و حرفه ای

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی در فضای مجازی یا اینترنتی، استفاده از فضای مجازی در اینترنت برای جذب مخاطب و مشتری و همچنین معرفی و تبلیغ برندهای سازمانی و تجاری یک عمل کاملا کاربردی و راهبردی برای تمامی کسب و کارها می باشد. کمپانی ها و شرکت های کوچک و بزرگ از این قاعده مستثنی نیستند. و برای اینکه بتوانند حوزه تخصصی خود را در بازه گسترده تری از مخاطبین معرفی کنند، طراحی و راه اندازی یک وب سایت شرکتی بسیار ضروری می باشد.

داشتن پشتیبانی حرفه ای

شرکت دارکوب دارای پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته است. به این منظور که شما هر وقت مشکلی در سایت خود پس از طراحی مشاهده کردید، سریع درخواست خود را از طریق تیکت ثبت کنید و کارشناسان پشتیبان ما به سرعت مشکل شما را رفع میکند و یا اگر درباره طراحی سایت، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ سوال داشتید که در تایم کاری نبود، میتوانید از سامانه تیکت شرکت دارکوب استفاده کنید.

اصول و قواعد طراحی یک سایت شرکتی

همانطور که می دانید حضور در اینترنت امروزه یک امر ضروری و کلیدی می باشد. و مهم نیست که چه خدماتی ارائه می دهید، زیرا برای اینکه بتوانید دامنه مخاطبین خود را افزایش دهید می بایست حتما در فضای مجازی حضور تاثیرگذار داشته باشید. ولی در این راه موضوع حائز اهمیت این است که شما باید یک وب سایت حرفه ای، خلاقانه و مجذوب کننده بروز داشته باشید.
در ادامه میخواهیم 5 تا از اصول و قواعد طراحی برای یک وب سایت شرکتی حرفه ای را برای شما بیان کنیم:

1- هویت برند خود را به صورت واضح و روشن معرفی کنید

یک امر بسیار حیاتی و مهم برای هر شرکت و سازمانی معرفی واضح و قابل فهم آن برند است که از خصوصیات اصلی یک برند قوی و موثر است. یک هویت مشخص برای حوزه فعالیت خود انتخاب کنید و این هویت را در جزئیات وب سایت خود به رخ بکشید. زیرا مخاطبینتان راحت تر با برندتان ارتباط برقرار می کنند. به هیچ عنوان هویت بصری وب سایتتان را کوچک و بی اهمیت نشمارید زیرا یکی از مهم ترین اصول طراحی سایت شرکتی هویت بصری جذاب آن است.

2- مشخص کردن هدف وب سایت خود

توجه داشته باشید چه وب سایتی را طراحی می کنید و چه هدفی را از طراحی سایت دنبال می کنید. پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا مخاطبانتان هدف و نحوه راه اندازی وب سایتتان را درک کنند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

3- اهداف برای طراحی وب سایت شرکتی

  • برند سازی کردن و بالا بردن شهرت
  • چشم انداز کلی و منابع موجود را انعکاس دهید
  • یکی از آیتم های استراتژی بازاریابی آنلاین

4. اهمیت بالای ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن طراحی سایت شرکتی

تفاوت بسیار زیادی برای نمایش بین صفحه موبایل، تبلت و لپ تاپ و غیره وجود دارد با ریسپانسیو طراحی کردن وب سایتتان مخاطبان کاربر موبایل و تبلت را از دست نخواهید داد.

5. در دسترس بودن اطلاعت تماس

لطفا دقت فرمایید تا اطلاعات تماستان خیلی راحت در دسترس کاربر قرار داشته باشد، فراموش نکنید که کاربر چند ثانیه بیشتر وقت صرف پیدا کردن این اطلاعات نمیگردد و اگر در دسترس نباشد از سایت شما خارج شده و به وب سایت رقیبتان می رود.

آموزش طراحی سایت شرکتی

اگر شما به طراحی سایت علاقه دارید و میخواهید خودتان سایت طراحی کنید، میتوانید در کلاس های طراحی سایت ارزان آموزشگاه دارکوب شرکت کنید. کلاس های طراحی سایت و برنامه نویسی دارکوب به صورت پروژه محور است که شما پس از اتمام دوره میتوانید در آزمون فنی حرفه ای شرکت کنید و مردک معتبر سازمان فنی حرفه ای کشور را دریافت کنید.

در پایان

با توجه به موارد ذکر شده در بالا طراحی سایتی به روز و کاربر پسند برای شرکت ها لازم و ضروری می باشد و با انجام سئو و بهینه سازی وب سایت می توان سایت تبدیل به یکی از منابع جذب مشتریان نمود. دارکوب از سال 1381 در زمینه طراحی سایت های اینترنتی فعالیت دارد و در این سال ها در حدود 4000 وب سایت طراحی و برنامه نویسی نموده است و آماده طراحی سایت شرکتی ارزان با بالاترین کیفیت ممکن را برای شرکت ها دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره تماس تماس های دارکوب ارتباط برقرار نمایید.

شما برای دیدن نمونه طراحی سایت شرکتی و نمونه سایت های طراحی شده توسط داکوب می توانید به سایت دارکوب مراجعه کنید و برای اطلاع از قیمت طراحی سایت شرکتی با شماره های شرکت دارکوب تماس بگیرید. بهترین سایت های شرکتی که در گوگل مشاهده می کنید توسط دارکوب طراحی شده است.

نمونه پیش فاکتور طراحی سایت شرکتی

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز