خرید قالب سایت و یا طراحی قالب از پایه

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6398

5/5 - (3 امتیاز)

اساس طراحی سایت، قالب وب سایت است. با قالب ها می توان جای هر عنصر مثلاً هدر، فوتر، منو ها و … را در طراحی سایت مشخص نمود. قالب ها ویژگی های متفاوتی دارند که برای اهداف مختلفی مناسب هستند.

استارت و شروع طراحی سایت در واقع خرید قالب و یا طراحی قالب می باشد. قالب ها سرعت روند طراحی و توسعه ی سایت را افزایش می دهند.

یک قالب سایت، ساختار اصلی وب سایت شما را تشکیل می دهد. قالب وب سایت می تواند مجموعه ای از چند صفحه باشد یا تنها یک صفحه باشد. قالب ها ظاهر و شکل و شمایلی متفاوت از یکدیگر دارند و جای المان های صفحه را مشخص می کنند. خرید قالب های از پیش طراحی شده به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از راه حل کشیدن و رها کردن، محتوای مورد نظر را در صفحه جایگذاری کنند.

برای اینکه بتوانید از قالب های از پیش طراحی شده استفاده کنید بایستی از یک سیستم مدیریت محتوا و یا برنامه ی میزبانی وب استفاده کنید. قالب ها را بایستی بر اساس ویژگی هایی که دارند، ظاهر و زیبایی و اهداف و نیاز های تجاری خود خریداری و یا طراحی کنید و آنها را سفارشی سازی نمایید.

برای طراحی وب سایت از راه حل خرید قالب استفاده کنم و یا طراحی قالب؟

برای کسانی است که می خواهند خیلی زود صاحب یک وب سایت کاربردی شوند، خرید قالب یک راه حل عالی است.

با خرید قالب می توان براحتی اقدام به طراحی سایت نمود و سپس عناصر مختلف و ویژگی های قالب را تغییر داد و سفارشی سازی نمود.

در خرید قالب رعایت چند نکته ضروی است:

  • بهتر است از جایی قالب خریداری کنید که پشتیبانی قالب ها را به عهده بگیرد. زیرا ممکن است در طراحی سایت خود دچار مشکل شوید. در چنین شرایطی از شرکت فروشنده ی قالب می توانید تقاضای کمک کنید.
  • قالب های ریسپانسیو خریداری کنید. با توجه به اینکه کاربران گوشی های همراه روز به روز در حال افزایش هستند و خیلی از کاربران از طریق گوشی های همراه خود اقدام به مرور و مشاهده ی وب سایت ها می کنند، خیلی مهم است که قالبی که خریداری می کنید، ریسپانسیو باشد. در غیر اینصورت بخش بزرگی از کاربران خود را از دست خواهید داد.
  • فقط از شرکت های معتبر قالب بخرید. در برخی موارد بهتر است قالب را بروزرسانی کنید تا مطمئن شوید که آخرین نسخه را خریداری کرده اید. اگر بروزرسانی در دسترس نباشد، این می تواند یک مشکل باشد. از این طریق همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که نسخه ی خریداری شده با نسخه ی امتحان شده مطابقت دارد.
  • می توانید در اینترنت راجع به نظر دیگر کاربران درباره ی قالبی که خریداری کرده اید، جستجو کنید.
  • در خرید قالب بررسی کنید آیا ویژگی های اضافه ای که می خواهید را ساپورت می کند یا خیر! برخی مواقع اضافه کردن ویژگی های دیگر برای افزایش قابلیت وب سایت مهم هستند. قالبی که خریداری می کنید بایستی در صورت نیاز، این خواسته ی شما را تأمین کند. به عنوان مثال ممکن است بخواهید به وب سایت خود نقشه اضافه کنید تا کاربران راحتتر بتوانند مکان شما را بیابند، یا اینکه ممکن است بخواهید محتوای وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا بتوانید رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید. بنابراین در صورت نیاز به چنین امکاناتی، قالب خریداری شده بایستی بتواند افزونه های لازم را مهیا کند. ممکن است در سایت خود حتی نیاز به دیگر افزونه ها برای ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر پیدا کنید. بنابراین بررسی کنید که قالبی که خریداری می کنید چه افزونه هایی را پشتیبانی می کند.
  • خرید قالب های ساده، ایده ی بهتری است. مطمئناً هر کسی که به دنبال طراحی سایت می باشد، می خواهد مشتریان را به وب سایت خود جذب کند. اما در نظر داشته باشید که قالب هایی که در آنها از ویژگی های بصری بیش از اندازه استفاده شده است، نه تنها در جذب مشتری موفق نیستند، بلکه باعث خسته و گیج کردن کاربران نیز می شوند. زیرا تعامل مشتری با وب سایت را از بین می برند و پیمایش را سخت می کنند. در اینگونه قالب ها معمولاً کاربران نمی توانند تشخیص دهند که کجا باید بروند. در چنین حالاتی کاربران خیلی راحت وب سایت شما را ترک می کنند و به احتمال زیاد به سراغ رقبای شما می روند. کاربران امروزی کم صبر و حوصله شده اند و به دنبال یافتن سریع اطلاعات و یا محصولاتی که می خواهند، می باشند. با خرید یک قالب ساده در ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر می توانید عمل کنید.
  • قالب های سئو فرندلی خریداری کنید. وقتی قالبی بخرید که با اصول سئو سازگار است، کار شما برای بهینه سازی سایت خیلی کمتر و راحتتر خواهد شد و می توانید زمان زیادی برای امورات دیگر تجاری ذخیره کنید.

برای خرید قالب می توانید از فروشگاه قالب شرکت دارکوب دیدن نمایید. تمام قالب های این فروشگاه توسط شرکت دارکوب طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی شرکت دارکوب نیز برخوردارند.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار حرفه ای، یکی از معتبرترین شرکت های طراحی و سئو سایت می باشد.

در مقابل خرید قالب وب سایت، در طراحی قالب وب سایت می توانید ایده های خلاقانه ای به کار بگیرید و قالب ها را دقیقاً مطابق نظر و اهداف تجاری خود طراحی کنید. در طراحی قالب می توانید دقیقاً ویژگی هایی که مورد نیاز هستند را انتخاب و پیاده سازی کنید. بنابراین وب سایت شما با ویژگی های اضافی غیر لازم سنگین نخواهد شد. بزرگترین مزیت طراحی قالب این است که شما می توانید طرح و سبک خود را در قالب پیاده سازی کنید. بنابراین دست آخر یک وب سایت منحصر به فرد خواهید داشت. این یک مزیت رقابتی محسوب می شود که وب سایت شما را متمایز از رقبای شما می کند.

طراحی قالب به شما این فرصت را می دهد تا آن را مطابق به نیاز های تجاری خود پیاده سازی کنید و هویت تجارت خود را آنطور که می خواهید به نمایش بگذارید. طراحی قالب انعطاف بیشتری به وب سایت شما می دهد. می توانید قالب را مطابق با پیشرفت کاری خود تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید وب سایتتان را با یک سیستم خارجی ادغام کنید، در طراحی قالب نسبت به خرید قالب دستتان بازتر است. بعلاوه می توانید اصول سئو و بهینه سازی را آنطور که می خواهید راه اندازی کنید. در طراحی قالب کنترل همه چیز دست خودتان است. اما در عوض طراحی قالب سایت، زمانبر است و نیاز به صرف هزینه و انرژی بیشتری دارد.

اگر به دنبال طراحی قالب سایت هستید می توانید سفارش طراحی قالب خود را به شرکت دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای سفارش طراحی قالب انواع وب سایت را می پذیرد.

راه اندازی وب سایت با خرید قالب و طراحی قالب

خرید قالب و طراحی قالب

برای کسب و کار خود از چه قالب وب سایتی استفاده کنم؟

ماهیت تجارت شما و اهداف تجاری شما مشخص کننده ی نوع قالبی که باید برای وب سایت خود استفاده کنید، می باشد. برای اینکه بتوانید مناسب ترین قالب را برای وب سایت خود انتخاب کنید، بهتر است کاربران خود و نیاز هایشان را درک کنید. این اطلاعات در تعیین قالب وب سایت بسیار مؤثر هستند.

برای اینکه یک قالب مناسب پیدا کنید می توانید بر اساس دسته بندی شغلی خود مثلاً اینکه آیا برای طراحی سایت رستوران قالب می خواهید و یا برای فروشگاه و یا پزشکی و … اقدام به جستجوی قالب کنید. قالب ها را بر اساس اندازه ی آنها مثلاً برای طراحی سایت شخصی مانند یک وبلاگ و یا از روی نمونه کار ها نیز می توانید بررسی نمایید.

قالب ها قابل سفارشی سازی هستند. اگر از یک قالب خوشتان آمده می توانید با سفارشی سازی آن را مطابق سلیقه و اهداف تجاری خود تنظیم کنید.

قبل از استفاده یک قالب برای وب سایت خود:

به طراحی های دیگر در صنعت و زمینه ی شغلی خود دقت کنید و ببینید چه طراحی هایی برای شما جذاب هستند. می توانید از این طراحی ها در انتخاب قالب طراحی وب سایت خود الهام و ایده بگیرید.

حتماً کاربران خود و نیاز های آنها را در انتخاب قالب مد نظر قرار دهید.

قالبی تهیه کنید که عملکرد هایی که می خواهید را برای کسب و کار شما مهیا کند. مشخص کنید که برای فروش قالب می خواهید یا برای راه اندازی یک وب سایت شخصی مانند یک وبلاگ. عملکرد های هر یک از این وب سایت ها متفاوت است و به تبع آن قالب هایی که  باید برای هر یک استفاده شود، متفاوت است.

چگونه می توانم قالب وب سایت خود را سفارشی سازی کنم؟

در قالب های از پیش طراحی شده، رنگ ها و استایل و فونت ها از قبل طراحی و مشخص شده اند. می توانید از این عناصر که قبلاً مشخص شده اند استفاده کنید و یا مطابق میل خود و متناسب با برند و آرم تجاری خود آنها را تغییر دهید.

چهار بخش اصلی در طراحی قالب عبارتند از:

زمینه

رنگ و تصویر پس زمینه را می توانید به طور دلخواه و یا متناسب با نام تجاری و محصولات خود تغییر دهید.

رنگ

بهتر است از یک پالت رنگی در سفارشی سازی قالب طراحی سایت خود استفاده کنید که با آرم تجاری و برند شما متناسب و سازگار باشد.

قلم ها

قلم ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که خوانایی خوب و راحتی را ارائه دهند. بهتر است برای عناوین از فونت های بزرگتر استفاده کنید تا توجه بازدیدکنندگان جلب شود و برای متون از فونت های کوچکتر. سعی کنید از قلم ها و فونت هایی در قالب وب سایت خود استفاده کنید که با نوع تجارت شما هارمونی داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از یک قلم بسیار پیچیده برای یک صفحه ی حقوقی ایده ی چندان جالبی نیست.

استایل متن

برای بخش های مختلف در قالب، اندازه و استایل متون متفاوت وجود دارد. می توانید عنوان پارگراف ها، منو ها و عناوین را مطابق میل خود تغییر دهید.

طراحی سایت با خرید قالب و طراحی قالب

خرید قالب و طراحی قالب

نکاتی درباره ی طراحی قالب

در قالبی که انتخاب می کنید می توانید از یک تضاد بین پس زمینه و متن نوشتاری استفاده کنید تا میزان خوانایی را افزایش دهید. به عنوان مثال ایده ی استفاده از پس زمینه ی سفید یا رنگ های خنثی با رنگ متن تیره می تواند میزان خوانایی متن را افزایش دهد و همچنین چشم کاربر خسته نخواهد شد.

در طراحی قالب، از چند رنگ محدود استفاده کنید. مثلاً انتخاب دو یا سه رنگ اصلی و دو یا سه رنگ مایل که با رنگ های اصلی همخوانی داشته باشد، طراحی شیک تر و بروزی را ایجاد می کند.

از فضای سفید در طراحی قالب خود به خوبی استفاده کنید. استفاده ی مناسب از فضای سفید باعث می شود تا کاربران، بیشتر جذب شوند. طرح های شلوغ و درهم و برهم باعث خستگی و دلزدگی کاربران می شوند.

استفاده از قالب های از پیش طراحی شده به شما این امکان را می دهد تا خیلی سریع صاحب یک وب سایت عالی و کاربردی شوید. می توانید عناصر قالب ها مطابق میل خود تغییر دهید و سفارشی سازی کنید.

طراحان وب حرفه ای معمولاً از قالب هایی در طراحی وب سایت ها استفاده می کنند که نیازی به سفارشی سازی زیادی ندارند. زیرا در برخی موارد سفارشی سازی های زیاد باعث بهم خوردن چیدمان عناصر می شود. اما انتخاب درست قالب می تواند کارایی وب سایت را افزایش دهد.

استفاده از قالب ها باعث صرفه جویی در زمان می شود. طراحان وب با بهره گیری از قالب های از پیش طراحی شده به جای طراحی آن از پایه زمان زیادی ذخیره می کنند. طراحان سپس می توانند قالب ها را بر اساس نیاز های مشتری سفارشی سازی و بهینه سازی نمایند.

خرید قالب های از پیش طراحی شده نیاز به کدنویسی را مرتفع می کند. این موضوع برای افراد مبتدی که تجربه ی برنامه نویسی و طراحی سایت ندارند می تواند بسیار سودمند باشد.

خرید قالب های از پیش طراحی شده به طراحان این امکان را می دهد تا بتوانند محصول نهایی را به کاربران نشان دهند. در حالیکه در طراحی قالب از پایه کاربران بایستی تا اتمام نهایی محصول و قالب صبر کنند.

قالب ها با تمام ویژگی ها خوب و مثبتی که دارند، ممکن است ایراداتی نیز داشته باشند. به عنوان مثال قالب های طراحی شده ممکن است از انعطاف زیادی برخوردار نباشند. با پیشرفت مشاغل مختلف، شاید قالب های از پیش طراحی نشده نتوانند آنچنان که باید و شاید پاسخگوی نیاز های کاربران باشند. به ویژه عدم انعطاف پذیری قالب ها هنگام بهینه سازی عملکرد ها و سئو پیشرفته بیشتر به چشم می آید. در چنین شرایطی طراحی قالب از پایه ایده و گزینه ی بهتری است.

نتیجه

خرید قالب باعث صرفه جویی در زمان و تسریع روند طراحی می شود. اگر به دنبال خرید قالب هستید، حتماً قالب های ریسپانسیو خریداری کنید و شرکت هایی قالب بخرید که پشتیبانی قالب ها را نیز به عهده بگیرند.

از سوی دیگر طراحی قالب انعطاف بیشتری دارد و می تواند مطابق نظر کاربر پیاده سازی شود. اما نسبت به خرید قالب زمانبرتر و پرهزینه تر است.

برای خرید قالب می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن نمایید. تمام قالب های این فروشگاه توسط شرکت دارکوب طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و توسط شرکت دارکوب پشتیبانی می شوند.

همچنین اگر به دنبال طراحی قالب هستید، با سفارش طراحی قالب خود به شرکت دارکوب، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز