دانلود قالب وب سایت به صورت رایگان

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2532

5/5 - (7 امتیاز)

علم به ما می گوید بشر همان قدر که اجتماعی است رقابتی نیز هست. شاید به همین دلیل است که ما همیشه می خواهیم متمایز و برتر از دیگران باشیم. هر کسی دوست دارد که مورد توجه قرار گیرد و مورد تایید و در نهایت متفاوت و بهتر از دیگران باشد. در عصر جدید به واسطه اینترنت ماهیت اجتماعی انسان بیشتر از قبل دیده شده است چرا که افراد با پذیرش اینترنت و تکنولوژی جدید راهی برای ارضای نیاز های اجتماعی خود یافتند. ولی به مرور اینترنت به یک فضای شلوغ و اشباع شده تبدیل شد. جایی که برای دیده شدن پای رقابت به میان آمد و طراحان وب سایت ها را به فکر کیفیت  هر چه بهتر انداخت. اینگونه بحث قالب های وب سایت بخاطر مزایای زیادشان مطرح شد.

سیستم قالب وب

یک سیستم قالب وب از موارد زیر تشکیل شده است:

  • موتور قالب: عنصر پردازش اولیه سیستم.
  • منبع محتوا: انواع مختلفی از جریان های داده های ورودی ازجمله پایگاه داده های مربوط، فایل های XML ، دایرکتوری LDAP و انواع دیگر داده های محلی یا شبکه ای.
  • منبع الگو: قالب سایت مطابق با یک زبان قالب.

قالب و محتوای قالب توسط موتور قالب پردازش و ترکیب می شوند تا اسناد وب تولید شوند.

انواع قالب وب سایت

محتوا و داده ها و اطلاعات سایت برای ارائه و نمایش به کاربران درون قالب سایت قرار می گیرد. بنابراین در زمینه طراحی سایت انتخاب قالب مناسب بسیار مهم است. با انتخاب قالب مناسب می توان به بهترین نحو اطلاعات را به کاربران عرضه کرد.

قالب های سایت تنوع زیادی دارند. اما به طور کل به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  • قالب رایگان
  • قالب های غیر رایگان
  • قالب های سفارشی

قالب های رایگان

قالب های رایگان معمولا برای سیستم های عاملی نظیر جوملا و وردپرس طراحی شده اند. این قالب ها بسیار سبک هستند و استفاده از آنها بسیار آسان می باشد. استفاده از آنها نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی ندارد. اما از آنجا که این قالب ها در اختیار همگان می باشد، سایت هایی که با این قالب ها طراحی می شوند ممکن است منحصر به فرد نباشند و اشتراکات زیادی با هم داشته باشند. انتخاب قالب های رایگان برای افرادی که می خواهند کسب و کار جدیدی شروع کنند و بودجه کافی نیز ندارند بهترین گزینه می باشد. از دیگر مزایای این قالب ها می توان به افزایش سرعت طراحی و پیاده سازی سایت هایی که از این قالب ها استفاده می کنند اشاره کرد. در کمتر از چند ساعت می توانید سایتی زیبا و کارآمد در اختیار داشته باشید.

قالب های غیر رایگان

اگرچه این قالب ها منحصر به فرد نیستند و کاربران وطراحان سایت مجبور به پرداخت هزینه برای استفاده از این قالب ها می باشند ولی عمومیت آنها میان کاربران نسبت به قالب های رایگان کمتر است. این قالب ها پشتیبانی نیز می شوند.

قالب های سفارشی(اختصاصی)

برای استفاده از این قالب ها نیز مجبور به پرداخت هزینه می باشید، اما استفاده از این قالب ها طراحی سایت شما را کاملا منحصر به فرد می کند و می توانید برای کسب و کار خود یک هویت خاص ایجاد کنید.

ممکن است برای خیلی ها این سوال مطرح شود که چرا در این فضای اینترنتی به شدت رقابتی افرادی باشند که محصول خود را به طور رایگان در اختیار دیگران قرار دهند؟ اما در پاسخ به این سوال بایستی گفت این قالب ها معمولا مشکلاتی  از جمله مشکلات امنیتی دارند و تضمینی برای امنیت سایت هایی که از این قالب ها استفاده می کنند، ندارند. همچنین برخی طراحان در پس این قالب های رایگان به دنبال منافع تجاری و یا اعتباری هستند. مثلا برخی طراحان ممکن است کد هایی در طراحی این قالب ها جاگذاری کنند که پس از مدت زمان مشخصی قالب را قفل می کند و از استفاده کننده درخواست خرید قالب را برای امکان ادامه فعالیتش می دهد. حال تصور کنید پس از مدتی فعالیت کاری و جذب مشتری این اتفاق برای شما بیفتد. اگر شما به عنوان صاحب کسب قادر به پرداخت مبلغ درخواست شده نباشید ضمن اعتبار، مشتریان خود را نیز از دست خواهید داد.

همچنین برخی از طراحان برای مطرح نمودن برند خود این قالب ها را به صورت رایگان در اختیار دیگران می گذارند تا به این ترتیب نام برند خود را مطرح کنند.

مقایسه طراحی سایت با قالب های آماده و رایگان و قالب های سفارشی

از آنجا که قالب های آماده توسط شرکت دیگری طراحی می شوند امکان ایجاد تغییرات زیاد در آنها امکان پذیر نمی باشد. اما اگر سایت خود را با قالب های سفارشی طراحی کنید می توانید آن را به سبک و سیاق خود در بیاورید. قالب های آماده و رایگان به مبتدیان و آماتور ها امکان طراحی سایتی حرفه ای را می دهد. تنوع در طرح و رنگ این قالب ها به طراحان امکان انتخاب های بیشتری می دهد تا بتوانند سایتی مطابق سلیقه و هدف خود راه اندازی کنند. استفاده از قالب های رایگان و آماده صرفه جویی در زمان نیز می باشد اما از طرفی استفاده از قالب های سفارشی باعث افزایش کیفیت سایت و در نتیجه بازدید بیشتر و جذب مشتری بیشتر و برندینگ می شود.

انواع قالب وب سایت

قالب وب سایت یک صفحه وب از پیش طراحی شده یا مجموعه ای از صفحات وب HTML می باشد که هر کس می تواند برای ایجاد یک وب سایت از محتوای متنی و عکس های خود استفاده کند. قالب های وب سایت معمولا با کد های HTML و CSS ساخته شده است. قالب وب سایت به هرکسی امکان ایجاد یک وب سایت بدون نیاز به استخدام یک توسعه دهنده وب یا طراح حرفه ای  را می دهد، اگرچه، بسیاری از توسعه دهندگان برای ایجاد سایت برای مشتری خود از قالب های وب سایت استفاده می کنند. از آنجا که قالب وب سایت لود کامل فایل های فشرده شامل چندین صفحه و اسکریپ های داخلی است بسیاری از توسعه دهندگان برای ایجاد سایت برای مشتریان خود از آنها استفاده می کنند.

انواع خاصی برای قالب های وب سایت وجود ندارد اما می توانند به صورت زیر باشند:

  • ریسپانسیویا تطبیقی
  • وب سایت کامل یا طلاع رسان
  • موبایلی یا بهینه شده برای موبایل
  • شخصی
  • وبلاگ نویسی
  • اشتراک گذاری عکس
  • بروشور یا کاتالوگ تجاری

قالب های وب سایت ممکن است شامل بارگذاری فایل های فشرده یا بخشی از یک رابط اختصاصی سازنده وب، یا با یک برنامه ویرایش نرم افزار HTML همراه باشد. این قالب ها ممکن است ریسپانسیو، تطبیقی و یا استاتیک باشند و یا به طور ویژه برای موبایل تنظیم شده باشند. پسوند فایل ها می تواند .html باشد. .html ، .php ،  .asp همگی با کد های HTML و CSS نوشته می شوند. اگر قالب به عنوان رسیپانسیو علامت گذاری شود، عرض طرح قابل انعطاف خواهد بود تا بدون در نظر گرفتن اینکه یک رایانه رومیزی، تبلت یا تلفن موبایل هوشمند است در صفحه نمایش دستگاه قرار بگیرد.

یک قالب سایت شامل چه چیزهایی می تواند باشد

متن، تصاویر jpg یا gif یا png ، انیمیشن های jQuery  و CSS ،کارت های خرید شامل : فرم های تماس، گالری تصاویرو نمایش پرده ای پویا، صفحه لینک دانلود pdf، و فیلم ها فقط تعداد معدودی از مواردی هستند که می توانند به یک طرح تبدیل شوند.

طرح ها و کد های قالب های سایت بسیار متنوع هستند. بنابراین هنگام خرید یا دانلود یک قالب وب سایت اطمینان حاصل کنید که قالب شامل عملکرد ها و اسکریپت ها و برنامه های مورد نیاز شما برای راه اندازی سایتتان می باشد. متن و عکس و اسکریپت ها و یک سری پلاگین ها را می توان به قالب های آماده و رایگان اضافه کرد. تصاویر موجود را می توان با تصاویر خود کاربر جا به جا کرد یا همانطور که پروژه نیاز دارد ویرایش کرد.

تفاوت بین صفحات وب و قالب ها چیست؟

صفحات وب و قالب ها دو چیز متفاوت هستند. اگر شما یک فرم آنلاین درست کنید یک صفحه وب با فرم آن را درست کرده اید که می توانید رنگ پس زمینه، اندازه فونت و سبک قلم را طراحی کنید. شما می توانید در مورد موقعیت فیلد ها و طراحی آنها و تعداد آنها تصمیم گیری کنید. حال فرض کنید یک فرم دیگری به شکل دیگری می خواهید بسازید. شما یا می توانید تمام موارد را از ابتدا طراحی کنید و یا از طرح های از پیش ساخته شده استفاده کنید. این طرح های از پیش ساخته شده همان قالب ها هستند. شما می توانید از این قالب ها برای طراحی انواع سایت ها استفاده کنید.

قالب های سایت انواع مختلفی دارد. در اینجا به معرفی چند تا از آنها می پردازیم:

  • HTML/CSS/JavaScript

با اینها می توانید کد منبع را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

  • Landing Pages

برای بازاریابی استفاده می شود

از سیستم تولید محتوا وردپرس استفاده می کند

  • Woo Commerce

به عنوان تجارت الکترونیک برای وردپرس می توان از آن استفاده کرد

  • Drupal

شامل سیستم تولید محتوا

  • Joomla

شامل سیستم تولید محتوا

استفاده از قالب های رایگان و یا غیر رایگان هر کدام به طور ویژه مزایا و معایب خود را دارند و طراح سایت بنا به اهداف خود برای طراحی یک سایت بایستی بهترین انتخاب را نماید.

یافتن سایتی معتبر برای دانلود قالب وب سایت چه به صورت رایگان و یا غیر رایگان از دغدغه های خیلی از مشتریان می باشد.با توجه به اینکه طراحی وب سایت حرفه ای نیاز به دانش و تجربه و مدیریت عالی برای طراحی هر چه با کیفیت تر دارد، می توانید قالب وب سایت مورد نیاز خود را به صورت رایگان از سایت هایی معتبری مانند دارکوب با بیش از 17 سال سابقه در زمینه طراحی وب دانلود نمایید. این قالب هاب با داشتن افزونه ها و پلاگین های فراوان برای طراحی سایت بسیار منعطف می باشند. همچنین از دیگر سایت هایی برای دانلود قالب وب سایت به صورت رایگان می توان به free-css و یا colorlib اشاره کرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز