در کنار سئو چه مواردی می تواند به دیجیتال مارکتینگ کمک کند؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2839

5/5 - (1 امتیاز)

یک چیزی که بازاریابان دیجیتال باید بدانند، این است که بهترین راهبرد در مورد بازاریابی دیجیتال وجود ندارد. آنچه برای شما مفید است ممکن است برای دیگری کار نکند. این تناقض ها در بازاریابی آنلاین وجود دارد. اما با یادگیری و توسعه مهارت های بازاریابی می توانید هر چه بیشتر در این زمینه موفق باشید. سئو یکی از موارد بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ است و به کارگیری درست آن باعث افزایش رنکینگ سایت می شود. اما علاوه بر سئو موارد مهم دیگری نیز وجود دارند.

در این بخش به ارائه راه کار های ساده برای موفّقیّت بیشتر در دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

شاید به تکرّر این جمله را شنیده باشید که “محتوا پادشاه است”. محتوا در بازاریابی نقش بسیار حساسی بازی می کند. شما چه از تصاویر و یا اینفوگرافیک برای محتوای خود استفاده کنید یا نکنید بایستی حتماً از محتوای متنی برای توضیح نکات استفاده کنید.

محتوای شما بایستی منحصر به فرد و جذاب باشد. آنها بایستی به مشتریان و کاربران شما حس ارزشمندی بدهند و آنقدر الهام بخش باشند تا کاربران را به دیدار مجدد از سایت شما ترغیب کنند. مطمئناً کسی خواهان بازدید مجدد از سایتی پر از ایراد و مشکل نمی باشد.

به عنوان یک بازاریاب این وظیفه شماست که اعتماد به نفس مشتریان خود را ارتقاء دهید تا خواهان بازدید مجدد از سایت شما باشند.

تولید محتوا بایستی به گونه ای باشد که باعث افزایش نرخ تبدیل شود. اگر اینگونه نباشد بایستی استراتژی های تولید محتوای خود را مجدداً مورد بررسی قرار دهید.

سعی کنید از پاراگراف های کوتاه تر و خوانا و قابل فهم استفاده کنید. همچنین قبل از انتشار بایستی پست های خود را برای یافتن و رفع ایراد و اشکال بازخوانی کنید.

نکاتی درباره موفقیّت استراتژی های تولید محتوا

  • نوشتن مطالب بسیار بهتر از مطالب رقبا
  • نوشتن مطالب دلخواه مخاطبین
  • استراتژی بهینه سازی موتور جستجو

اما بایستی در نظر داشته باشید که الگوریتم گوگل هر لحظه در حال تغییر است. بنابراین باید دانش صحیحی از سئو داشته باشید و از راهبرد های استراتژیک استفاده کنید تا هنگام تغییرات الگوریتم گوگل، سایت شما تحت تأثیر قرار نگیرد.

  • جعبه ابزار خود را با نرم افزار های بیشتر ارتقاء دهید

علاوه بر تولید محتواء قدرتمند، چیز دیگری که می تواند به شما در بهتر شدن در بازاریابی دیجیتال کمک کند، محصول یا خدمات فنّی است که شما از آن استفاده می کنید. به همین دلیل همیشه به بازاریابان دیجیتال توصیه می شود که جعبه ابزار خود را بروزرسانی کنند و از آخرین نسخه استفاده کنند و جدیدترین برنامه ها و نرم افزار ها را دریافت کرده و نحوه استفاده صحیح از آنها را بیاموزند.

تعداد زیادی ابزار و نرم افزار برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد و هر کدام از آنها دارای ویژگی هایی هستند که می توانند نتایج حاصل از بازاریابی شما را بهبود ببخشند و به شما در مدیریت بی دردسر کمک کنند. تجزیه و تحلیل گوگل یکی از این ابزار ها می باشد.

  • توجّه ویژه به بازاریابی بصری

طبق آمار و تحقیقات، بازاریابی بصری یک استراتژی عالیست که نتایج گسترده ای را به همراه دارد. افراد بیشتر جذب مطالب بصری می شوند تا محتوای متنی. بنابراین با تصاویر تعبیه شده در مقالات، اینفوگرافیک ها، GIF های متحرّک و یا تصاویر مستقل می توانید در بازاریابی بصری مشارکت کنید و نتایج آن را تا سه برابر افزایش دهید.

نکته اصلی نحوه و چگونگی استفاده از محتوای تصویری برای موفّق بودن در بازاریابی آنلاین است که البته با اختصاص وقت به این مقوله حتماً خواهید توانست نکات را هر چه زودتر یاد بگیرید.

  • بهبود بازاریابی در رسانه های اجتماعی

نکته مهم این است که رسانه های اجتماعی به بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی تبدیل شده اند و با ظهور شبکه های اجتماعی بی شمار، بازاریابان دیجیتال روش های بیشتری برای ارتقاء تجارت خود، افزایش تعامل و مشتری سازی دارند.

توان رسانه های اجتماعی در ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش را نمی توان نادیده گرفت زیرا امروزه بسیاری از مردم در رسانه های اجتماعی زندگی می کنند و بیشتر اوقات خود را در آنجا می گذرانند. به عنوان مثال فیس بوک بیش از 2 میلیارد کاربر فعّال دارد. علاوه بر فیسبوک، سیستم عامل های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد آگاهی بیشتر برای تجارت خود بهره ببرید و حتّی فروش بیشتری حاصل کنید.

اما پس از آن شما بایستی یاد بگیرید و درک کنید که هر شبکه اجتماعی چگونه کار می کند و بهترین استراتژی بازاریابی آنلاین برای هر کدام چیست. شما همچنین بایستی یاد بگیرید که از بازخورد مشتریان استفاده کنید تا تجربه مشتری را بهبود ببخشید و محصول یا خدمات خود را بهتر کنید.

  • تمرکز روی تبدیل

داده ها و معیار ها برای استراتژی بازاریابی موفق بسیار مهّم هستند. هر دو می توانند به از بین بردن اتلاف وقت کمک کنند و باعث شوند شما انرژی و توجّه خود را در مناطق مناسب متمرکز کنید. طبق تحقیقات، اگر درک درستی از این دارید که مشتریان بیشتر وقت خود را کجا می گذرانند(مثلا در رسانه های اجتماعی)، با پیشنهاد محصولات و محتوای خاص می توانید بیشترین بهره وری را داشته باشید.

  • تنظیم استراتژی برای ارزش های بلند مدت

اگرچه پیروزی های کوتاه مدت بسیار وسوسه کننده هستند اما بازاریابان آنلاین بایستی استراتژی های بلند مدت را در نظر بگیرند. بازاریابان پیش از سرمایه گذاری در یک بستر خاص، بایستی اطمینان حاصل کنند که سرمایه گذاری آنها در بلند مدت بازگردانده می شود. همینطور ارائه ی راه حل ها بایستی به گونه ای باشد که مشکلات را برای طولانی مدّت رفع کند و فقط برای مشکلات موقّتی نباشد. درک این موضوع بسیار مهم است و به کسب درآمد و سوددهی بلند مدّت به بازاریابان می تواند کمک کند.

  • درک اینکه چه موقع و چگونه به عقب بازگردید و فرایند ها را اصلاح کنید

درک این موضوع برای بسیاری از بازاریابان ممکن است سخت باشد اما اگر استراتژی و یا فرایندی به طور مناسب کار نکرد بایستی به عقب بازگردید و ارزیابی کنید که کجا، چه اشتباهی رخ داده است. دیجیتال مارکتینگ بسیار پویا است و دائماً در حال تغییر است. بازاریابان بایستی از آخرین داده ها و معیار های استراتژی ها آگاهی داشته باشند تا در صورت بروز مشکلی بتوانند آن را اصلاح نمایند.

نتیجه

این نکاتی است که باعث می شود شما در دیجیتال مارکتینگ بهتر شوید. شما همچنین باید روی مستند سازی استراتژی های خود کار کنید تا بتوانید یک فرایند خاص را که نتایج بهتری به شما داده است را تکرار کنید. دیجیتال مارکتینگ در حال تحوّل است و بخش مهمی از هر بازاریابی محسوب می شود. توانایی به کارگیری استراتژی مناسب همچنین می تواند به شما در موفّقیّت کسب و کار کمک کند.

شما از هم اکنون می توانید دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار خود شروع کنید. به این منظور پیشنهاد می شود که در ابتدا با تیم حرفه ای کار خود را آغاز فرمائید. طراحی سایت دارکوب متخصص در زمینه کلیه خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ، آماده ارائه مشاوره و راهکار و همکاری با شما در این زمینه است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز