دلیل محبوبیت قالب های سایت وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6147

5/5 - (5 امتیاز)

امروزه بسیاری از کاربران و صاحبین کسب و کار ها در بازار های آنلاین فعالیت می کنند و بازار های اینترنتی بسیار پررونق شده است. اگرچه کانال های زیادی برای حضور آنلاین وجود دارد، اما یکی از بهترین و معتبرترین راه حل ها برای حضور آنلاین ایجاد و راه اندازی وب سایت می باشد.

برای ایجاد وب سایت دو راهکار وجود دارد. برنامه نویسی و ایجاد وب سایت از پایه و یا استفاده از پلتفرم های طراحی سایت. یکی از محبوبترین پلتفرم های طراحی سایت، سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد. وردپرس یک نرم افزار پویا، منعطف و قدرتمند است که حاوی قالب های بسیار زیادی با رنگ ها و طرح های متنوع و قابلیت ها و ویژگی های متفاوت می باشد.

قالب های وردپرس و افزونه های آنها بقدری زیاد و متنوع هستند که برای راه اندازی هر نوع وب سایتی پاسخگو هستند. بسیاری از قالب های وردپرس از گزینه ی سفارشی سازی حمایت می کنند. این یکی از محکمترین دلایل محبوبیت قالب های وردپرس می باشد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز نوشته شده با زبان برنامه نویسی php می باشد. با وردپرس می توان براحتی وب سایت طراحی کنید و محتوای متنی و بصری خود را در سایت بارگذاری و آنها را ویرایش و بروزرسانی کنید. برای استفاده از وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی ندارید. وردپرس برای ذخیره ی داده ها _از محتوا گرفته تا اکانت کاربران و آدرس _URL از یک پایگاه داده استفاده می کند. همین موارد وردپرس را به یک بستر قوی و منعطف برای ایجاد و انتشار وب سایت کرده است.

وردپرس رایگان است. برای نصب و بروزرسانی های وردپرس مجبور به پرداخت هزینه ای نیستید. با پلاگین ها و قالب های متنوع وردپرس می توانید یک وب سایت کاملاً سفارشی طراحی کنید.

چرا برای طراحی سایت خود از قالب استفاده کنم؟

همانطور که گفتیم طراحی سایت به دو صورت امکان پذیر است. کدنویسی از پایه و استفاده از قالب ها.

استفاده از قالب ها برای طراحی سایت در اغلب موارد بهتر است. زیرا:

کیفیت وب سایت های ایجاد شده با کدنویسی و قالب ها یکسان هستند.

کدنویسی از پایه سخت است و نیاز به استخدام طراحان حرفه ای دارد.

طراحی سایت از طریق کدنویسی زمانبر است و هزینه ی بیشتری لازم دارد.

استفاده از قالب ها روند طراحی را سریعتر و راحت تر می کند.

تنوع زیاد قالب های وردپرس، دست طراحان را برای ایجاد هر نوع وب سایتی با گزینه های سفارشی سازی باز می گذارد.

اگر برای طراحی سایت خود بخواهید از قالب های رایگان وردپرس استفاده کنید، می توانید این قالب ها را با مراجعه به وب سایت وردپرس دانلود کنید. اما بایستی در نظر داشته باشید که استفاده از هر قالب رایگانی مناسب نیست. در واقع معیار انتخاب قالب علاوه بر زیبایی بایستی عملکرد های مورد نیاز وب سایت شما نیز باشد.

برای تهیه ی قالب سایت وردپرس دلخواه خود همچنین می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن فرمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی تعداد بیشماری قالب با طرح های متنوع و ویژگی های عالی و منحصر به فرد می باشد. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب ریسپانسیو هستند و توسط شرکت دارکوب، منطبق با آخرین متد های طراحی دنیا ایجاد شده اند و توسط این شرکت پشتیبانی می شوند.

دلیل مجبوبیت قالب های سایت وردپرس

دلیل محبوبیت قالب های سایت وردپرس

دلیل محبوبیت قالب های وردپرس

طراحی سایتی زیبا و با عملکردی خوب نگرانی خیلی از صاحبین مشاغل می باشد. انتخاب یک قالب مناسب وردپرس مراحل ساخت سایت وردپرس را بسیار آسانتر می کند و باعث ایجاد تجربه ی کاربری خارق العاده ای می شود. از آنجا که قالب های وردپرس امکانات زیادی برای طراحی ارائه می دهند، وردپرس در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است. برخی از قابلیت های قالب های وردپرس و دلایل محبوبیت این قالب ها عبارتند از:

قالب های وردپرس دارای پلاگین های بسیار زیادی می باشد

پلاگین ها در واقع نرم افزار های کوچکی هستند که در وردپرس بارگذاری می شوند و عملکرد های گوناگونی را در وب سایت ها امکانپذیر می کنند.

برخی افزونه ها برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک مناسب هستند، در حالیکه برخی برای مدیریت موجود انبار، تعامل با کاربران، تأمین امنیت و پشتیبانی و ….

نصب افزونه ها در قالب های وردپرس به صورت یک به یک به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را سبکتر نگه دارید و فقط افزونه های کاربردی را نصب کنید.

انتخاب قالب مناسب برای کسب و کار های مختلف

همانطور که قبلاً گفتیم وردپرس تنوع بسیار زیادی در قالب ها دارد. بنابراین دست صاحبین مشاغل برای انتخاب یک قالب مناسب باز است. اگرچه بسیاری از قالب های وردپرس رایگان هستند، اما اگر به دنبال راه اندازی یک وب سایت عالی هستید، بایستی قالبی را برگزینید که دارای ویژگی هایی باشد که نیاز ها و اهداف پروژه ی شما را برآورده کند.

انتخاب قالب های رایگان برای افرادی خوب است که به تازگی حرفه ای را شروع کرده اند و نمی خواهند بودجه ی زیادی برای طراحی سایت صرف کنند. این دسته از افراد می توانند با قالب های رایگان کار طراحی سایت وردپرس خود را شروع کنند و بعداً به مرور زمان و با پیشرفت کاریشان قابلیت هایی که لازم دارند را به وب سایت خود اضافه کنند.

یافتن گزینه های ایمن سازی سایت در قالب های وردپرس زیاد و راحت است

امنیت وب سایت یکی از اقدامات اساسی است که در هر وب سایتی باید تأمین شود. وردپرس از سال 2003 کار خود را شروع کرد و تاکنون نسخه های زیادی از آن وارد بازار شده اند. وردپرس تیم پشتیبان گسترده ای دارد که به بهبود امنیت وب سایت های وردپرس کمک های زیادی می کند.

پلاگین های ایجاد امنیت بیشتر

اگرچه هسته ی وردپرس ایمن است، قالب های آن نیز دارای ویژگی ها و افزونه های خوبی برای ایجاد امنیت بیشتر هستند. برخی از این پلاگین ها عبارتند از wordfence security و sucuri security. پلاگین های ایمن سازی قالب های وردپرس می توانند قدرت وب سایت شما را ارتقاء دهند.

ردیاب های فعالیت سایت

برخی پلاگین ها در قالب های وردپرس به شما امکان می دهند تا فعالیت کاربران و تغییرات سایت خود را ردیابی کنید. بنابراین براحتی می توانید متوجه شوید که کدام کاربر چه اقدامی در وب سایت انجام داده است.

استفاده از وردپرس و قالب های با کیفیت آن می تواند تضمینی بر ایجاد امنیت بهتر وب سایت های وردپرس باشد.

پلاگین های بکاپ گیری

با استفاده از پلاگین های بکاپ گیری موجود در قالب وب سایت های وردپرس می توانید در صورت بروز مشکل، از نسخه ی پشتیبان برای رفع ایراد استفاده کنید.

برای طراحی سایت حرفه ای، قالب های ساده انتخاب کنید

وردپرس حاوی قالب های بسیار زیادی است. برخی از این قالب ها ابزار ها و افزونه های بیش از اندازه زیاد دارند. برخلاف تفکری که قالب هایی با افزونه های بیشتر، بهتر هستند، هر چه قالب سبک تر و ساده تر باشد بهتر است.

ممکن است شما قالبی تهیه کنید که امکانات زیادی ارائه دهد، اما دست آخر و با صرف زمان زیاد نتوانید وب سایتی با عملکردی که می خواهید، ایجاد کنید.

در عوض قالب های ساده که طراحی تمیزی دارند و با تجارت شما همخوانی دارند، بهترین گزینه ها هستند.

شما بایستی با هدف ارائه ی تجربه ی کاربری خوب و افزایش نرخ تبدیل، وب سایت راه اندازی کنید. این هدف با قالب های ساده بهتر برآورده می شود.

دلیل محبوبیت قالب های سایت وردپرس

دلیل محبویت قالب های سایت وردپرس

قالب های وردپرس ریسپانسیو هستند

ریسپانسیو بودن جزئی از طراحی سایت شده است. در واقع ریسپانسیو بودن دیگر یک الزام است. چرا که تعداد کاربرانی که با استفاده از موبایل وب سایت ها را مشاهده می کنند خیلی زیاد است. سایت شما باید بدون بهم ریختگی در هر صفحه نمایشی قابل مشاهده باشد.

اکثر قالب های وردپرس ریسپانسیو هستند. اگرچه هنوز هم قالب های غیر ریسپانسیو در وردپرس پیدا می شوند، اما تعداد آنها خیلی کم است.

قالب های وردپرس سئو دوستانه هستند

هسته ی سیستم مدیریت محتوای وردپرس سازگار با قواعد سئو می باشد. این می تواند کمک زیادی به طراحان کند که زمانی را که می خواهند برای بهینه سازی وب سایت خود صرف کنند به کارهای دیگری طراحی اختصاص دهند. با تمام این اوصاف قالب های وردپرس حاوی ابزار های بیشتری برای بهینه سازی بیشتر سایت نیز هستند. مهمترین پلاگین سئو وردپرس Yoast می باشد.

سئو یکی از مهمترین ابزار های بازاریابی است و تکنیک های زیادی دارد. هر چه تکنیک های سئو بکارگرفته شده در یک وب سایت بیشتر و بهتر باشند، احتمال به دست آوردن رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو افزایش می یابد. با پیاده سازی درست اصول سئو می توانید درآمد و نرخ تبدیل وب سایت وردپرس خود را ارتقاء دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات سئو سایت می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

پشتیبانی از مالتی مدیا

وب سایت هایی که کمترین نرخ ترک از صفحه را دارند، معمولاً وب سایت هایی هستند که از مالتی مدیا پشتیبانی می کنند. طراحی سایت با استفاده از قالب های وردپرس این امکان را به شما می دهد که براحتی ویدئو، تصویر، فایل های صوتی و انواع دیگر فایل های چند رسانه ای را به وب سایت خود اضافه کنید.

ادغام با شبکه های اجتماعی

اگرچه مهمترین و معتبر ترین جنبه ی حضور آنلاین، طراحی وب سایت می باشد، اما با توجه به اینکه خیلی از کاربران در رسانه های اجتماعی حضور دارند، از این فرصت بایستی برای جذب کاربران بیشتر و هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت تجاری خود استفاده کنید. به همین دلیل از گزینه های رسانه های اجتماعی بایستی در وب سایت خود استفاده کنید. قالب های وردپرس به خوبی از این گزینه حمایت می کنند.

قالب های وردپرس در کاهش هزینه های طراحی سایت بسیار مؤثرند

منبع کد وردپرس رایگان است. بعلاوه استفاده از قالب های وردپرس برای طراحی سایت نیاز شما به استخدام طراح سایت را مرتفع می کند.

تنها هزینه هایی که در طراحی وب سایت وردپرس بایستی پرداخت کنید، هزینه ی خرید دامنه و میزبان می باشد. بنابراین وب سایت وردپرس شما بسیار ارزان تمام خواهد شد.

وردپرس از راه حل های تجارت الکترونیک پشتیبانی می کند

وردپرس حاوی پلاگین هایی است که با استفاده از آنها براحتی می توان وب سایت های فروشگاهی ایجاد کرد. معروف ترین پلاگین های ایجاد وب سایت های فروشگاهی در وردپرس ووکامرس و wp ecommerce می باشند.

قالب های وردپرس از گزینه های سفارشی سازی حمایت می کنند

همانطور که قبلاً گفتیم با قالب های وردپرس خیلی راحت و آسان می توانید وب سایت های سفارشی طراحی کنید.

هنگامی که قالبی را نصب می کنید، این فرصت را پیدا می کنید که محتوای خود را بارگذاری کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. در نتیجه یک وب سایت طراحی شده خواهید داشت که به طور آزمایشی می توانید عملکرد آن را بررسی کنید. سپس می توانید وب سایت خود را سفارشی کنید و ویژگی هایی که لازم ندارید را کم کنید و یا ویژگی های بیشتری به آن اضافه کنید. طراحی سایت از این طریق باعث کاهش زمان طراحی می شود.

وردپرس معروف و جهانی است

بسیاری از وب سایت های معروف دنیا از سیستم عامل وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده اند. وب سایت هایی نظیر فیسبوک و یاهو، وردپرس هستند. بنابراین وردپرس دارای تمام ویژگی های عالی طراحی سایت می باشد.

نتیجه

وردپرس یکی از محبوب ترین پلتفرم های طراحی سایت در دنیا می باشد. بیش از 35% از وب سایت های دنیا با پلتفرم وردپرس ایجاد شده اند.

وردپرس حاوی قالب ها و پلاگین های زیادی می باشد که ایجاد هر نوع وب سایتی را امکانپذیر کرده است. قالب های وردپرس قابلیت های زیادی ارائه می دهند. همین تنوع قابلیت ها باعث محبوبیت آنها شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قالب های وردپرس و عملکرد آنها می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی طراحی و برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

همچنین برای تهیه ی قالب سایت وردپرس می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن فرمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی تعداد بیشماری قالب با قابلیت ها و طرح های گوناگون می باشد که پاسخگوی هر نوع وب سایتی است. تمامی قالب ها ریسپانسیو هستند و توسط شرکت دارکوب پشتیبانی می شوند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز