راهکارهایی که سئو و طراحی سایت را به یکدیگر متصل کرده است

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3785

5/5 - (10 امتیاز)

سئو و طراحی وب، بسیار یکپارچه تر از آنچه که مردم بتوانند تصور کنند، با یکدیگر کار می کنند. از طرفی مؤلفه های سئو و طراحی وب به قدری باید درهم تنیده باشند که هنگام اجرا، بازدیدکنندگان متوجه چیزی که شما ایجاد کرده اید، نشوند و بتوانند سایت شما را به راحتی پیمایش کنند.

گاهی برای بهبود عملکرد وب سایت خود لازم است همزمان بر چند فاکتور مختلف تمرکز کنید. مانند موفقیت در SERP که لازم است غیر از سئو به مسائل فنی دیگری نیز اهمیت داده شود.

در این قسمت از مقاله می خواهیم به بررسی مؤلفه های مشترک بین سئو و طراحی وب سایت بپردازیم.

5 راهکاری که در طراحی وب سایت و سئو به طور مشترک استفاده می شود

  1. دوستی با موبایل

دوستی با موبایل بسیار مهم است و جالب است بدانید که اگر سایت و سئوی شما موبایل دوستانه نیست، چند سالی عقب هستید. در سال 2015 گوگل دوستی با موبایل را به عنوان یکی از فاکتور های رتبه بندی اعلام کرد و از آن زمان تا کنون حدود نیم دهه می گذرد.

سپس در سال 2017، این غول جستجو، فهرست اولیه موبایل را معرفی کرد. این نشان می دهد که دوستی با موبایل از نظر گوگل چقدر مهم است، اما متأسفانه هنوز بسیاری از وب سایت ها به این موضوع آنچنان که باید اهمیت نمی دهند.

تعداد افرادی که از طریق دسک تاپ ها اقدام به جستجو می کنند در چند سال اخیر رو به کاهش بوده است، این در حالیست که تعداد افرادی که از موبایل برای جستجو در فضای مجازی استفاده می کنند، روبه افزایش است.

بیش از نیمی از کل ترافیک وب از طریق تلفن های همراه ایجاد می شود. این بدان معناست که بیش از نیمی از مخاطبان شما از طریق موبایل ها به دست می آیند و اگر سایتی که طراحی می کنید با موبایل سازگار نباشد، نیمی از کاربران خود را از دست خواهید داد.

وب سایتی که بارگذاری صحیحی در موبایل و تبلت ندارد، سیگنال های بدی را به گوگل ارسال می کند که منجر به کاهش رتبه ی آن می شود.

  1. طراحی برای آسان خواندن

طراحی وب سایت نقشی اساسی بر محتوا و محتوا نقش مهمی بر سئو دارند. بنابراین برای محتوای خوب بایستی وقت صرف کرد.

طراحی وب ضعیف می تواند، خواندن آنچه را که کاربران برای آن به سایت شما مراجعه کرده اند را غیر ممکن سازد.

صفحاتی با محتوای بلوکه شده در مکان های عجیب و غریب و با پیوند های بیش از حدی که هدف خاصی ندارند، مخاطبان شما را که برای به دست آوردنشان تلاش کرده اید را از بین خواهد برد.

اگر وب سایتی دارای متنی باشد که قابل خواندن نباشد، مثلا متنی که به رنگ سفید با پس زمینه ی روشن و یا مثلاً با فونتی غیر خوانا و یا زیادی درشت یا ریز، دیری نمی پاید که وب سایت مورد نظر مخاطبان خود را از دست می دهد. دقیقاً مانند سایت هایی که سازگار با موبایل نیستند.

اما طراحان وب سایت ها به خوبی می دانند که چگونه سایتی را طراحی کنند تا محتوای آن برای کاربران به راحتی قابل دستیابی باشد و بایستی این موضوع را در نظر داشت که فضای سفید، طول خط و سایر عناصر اضافی مانند تصاویر همگی می توانند در نحوه ی توجه افراد به سایت شما تأثیر بگذارند.

  1. سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از مهمترین جنبه های سئوی فنی است و اگر سایت شما این مشکل را دارد حتماً بایستی در طراحی وب سایت خود تجدید نظر کنید.

اگر وب سایتی کند باشد کاربران خیلی سریع آن را ترک می کنند و همچنین رتبه ی خود را از دست می دهد.

هرگز فراموش نکنید که سرعت وب سایت یک سیگنال شناخته شده ی رتبه بندی می باشد. بنابراین شما باید با اختصاص زمان برای بالا بردن سرعت سایت از طریق بهینه سازی تصاویر، حذف کردن پلاگین های غیر ضروری، اجازه به مرورگر ها برای بازیابی و … بپردازید.

در حالت ایده آل وب سایت شما باید به مدت 2 ثانیه بارگذاری شود. اگر این مدت زمان بیش از 3 ثانیه طول بکشد، نیمی از بازدیدکنندگان وب سایت شما، آن را ترک خواهند کرد. سرعت بارگذاری صفحه ی وب شما در دستگاه های تلفن همراه اهمیت بیشتری دارد، زیرا کاربران تلفن همراه انتظار دارند که وقت کمتری برای انتظار صرف کنند.

سرعت وب سایت شما هم برای کاربران و هم برای گوگل مهم است و بر توانایی گوگل برای خزیدن به آن تأثیر می گذارد.

اگر سرعت وب سایت شما باعث شود که گوگل نتواند به برخی از صفحات بخزد، همان تعداد صفحه فهرست بندی نمی شوند و در نتیجه رتبه بندی نمی شوند.

  1. نقشه ی سایت

اگر می خواهید که موتور های جستجوگر نسبت به نحوه ی خزیدن به وب سایت شما هوشمندتر باشند، نقشه ی سایت می تواند یک عنصر حیاتی در این زمینه است.

نقشه ی وب سایت این امکان را به شما می دهد که موتورهای جستجوگر را به سمت صفحات و محتوای مهمتر راهنمایی کنید.

این موضوع به ویژه برای دستیابی درست در سایت های بزرگتر و همچنین سایت های جدید که ممکن است هنوز هیچ لینک خارجی نداشته باشند، مهمتر است.

نقشه ی سایت همچنین می تواند به کاربران برای گردش در سایت شما کمک کند.

نقشه های سایت همچنین حاوی ابرداده های مهم در مورد صفحات وب سایت ها هستند تا به آنها امکان رتبه بندی بالاتری بدهند.

  1. جلب اعتماد کاربران

اگرچه جلب اعتماد موضوع مهمی برای کسب رتبه ی بالاتر می باشد اما میزان اعتماد مردم به شما و سایتتان قابل اندازه گیری نمی باشد. همچنین باید در نظر داشت که مردم هنگام بازدید از یک وب سایت سریع نظریه پردازی می کنند و به محض اینکه این اتفاق بیفتد تغییر دادن نظر آنها کار مشکلی خواهد بود.

دیدن وب سایت های حرفه ای که از تجربه ی مثبت کاربر حمایت می کنند برای همه ی ما تبدیل به یک عادت شده است و انتظار داریم هنگام باز کردن یک صفحه ی وب به طور طبیعی آن را تجربه کنیم.

ما چیزی می خواهیم که شفاف و دارای ناوبری آسان باشد و اطلاعاتی را که میخواهیم به سرعت به ما بدهد و تمایل داریم اینگونه فکر کنیم که اینگونه سایت ها قابل اعتمادتر هستند.

اگر یک وب سایت قدیمی و از تاریخ گذشته به نظر برسد و یا اینکه استفاده از آن سخت باشد، تأثیر بدی روی کاربران می گذارد و باعث می شود که آنها خیلی زود وب سایت مورد نظر را ترک کنند و هرگز به آن بازنگردند.

دست آخر وب سایتی که نتواند اعتماد کاربران را جلب کند خیلی زود مخاطبان خود را از دست می دهد و تلاش های شما را هدر می دهد. یک سایت برای جلب اعتماد کاربران بایستی دارای طراحی و سئوی قوی باشد.

نتیجه

سئو و طراحی سایت دو جزء لاینفک هستند و برای بهبود عملکرد طراحی سایت لازم است بر سئو نیز متمرکز باشید. با رعایت نکات بیان شده در مقاله بزودی شاهد رتبه بندی بالاتر وب سایت خود خواهید بود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز